روايات

رواية احببت سراجي الفصل السادس 6 بقلم سندس أحمد

رواية احببت سراجي الفصل السادس 6 بقلم سندس أحمد

رواية احببت سراجي الجزء السادس

رواية احببت سراجي البارت السادس

رواية احببت سراجي الحلقة السادسة

مروه بهدوء: ازي حضرتك يعمي
صفوت عم روز بخبث: الحمدلله يبنتي مال فين روز سمعت عن اللي حصلها قومت جيت علطول
مروه باستغراب من سؤالو: روز جوه يعمي نايمه
اتفضل تعالى
خدتو مروه وراحت عند اوضه روز
عمار بعد هو وسراج
سراج ببرود: صفوت بيه بنفسو هنا
صفوت بخبث: امال م بنت اخويا ولازم اطمن عليها
عامله ايي فيروز دلوقتي
روز بتعب: الحمدلله يعمو حضرتك عامل ايي
صفوت قعد جمبها وقال: يديم الحمد كنت جاي بخصوص بموضوع كد
فيروز بهدوء: اتفضل يعمو قول
صفوت بمكر: نا قعدت فكرت فيها كتير قولت نو مفيش اولا من ابني بيكي
روز بلعت ريقها بخوف من سراج
سراج كان واقف وحاطط ايدو فجيبو وواقف ببرود تام
فيروز بخوف: ي ي يعني ايي
صفوت ببراء: يعني نتي هتتجوز ابني معتصم
عمار بخنقه: حضرتك مبتسالش علينا طول الفتره دي وفالاخر جاي تقولي هجوز اختي لابنك يراجل عيب عليك
سراج بصرامه: عمار متتكلمش نتا
عمار سكت ومرداش يرد
سراج ببرود: بس هيا مخطوبه
صفوت قام من مكانو وقال بعصبيه: مخطوبه لمين نتا اتجننت
سراج راح ناحيتو ووقف قصادو وقال ببرود تام: زي مسمعت مخطوبه والاسبوع الجاي انشاء الله هتبقا حرم سراج الدين محمد
مروه فتحت بوقها من صدمتها وعمار اتصدم
صفوت بغضب: ونتا مين سمحلك تعمل كد م ليها عم تسالو
سراج بسخريه: والله نتا لو عمها زي مبتقول مكنش اخوك وصاني عليهم
صفوت معرفش يرد عليه
سراج ببرود واستفزاز: انشاء الله كتب الكتاب يوم الخميس الجاي متنساش تيجي وتجيب معاك معتصم ها
صفوت مشي بغضب ورزع الباب وراه
عمار بيحاول يستوعب بس م عارف
سراج بهدوء: نا لو معملتش كد هتتاذو من ناحيه عمكو ومن ناحيه صدام وغير كد نتو عارفين ني بحب روز
روز بكسوف: بس عمي م هيسكت
سراج بسخريه: اللي يقدر عليه يعملو
عمار بملل: طب بقلكو ايي عايزين ناكل نتو م جعانين ولا ايي
مروه رمت عليه المخده وقالت بغيظ: امته هتبطل الطفاسه اللي فيك دي امته بق
عمار بمرح: يبت هو في احلا من الطفاسه قومي بق اعملي اكل من ايديكي الحلوين دول وبعدين ع روز تاكل
المسكينه تلاقيها هفتانه م كد يفرفر
روز بغيظ: بكل تقزاي الاسم ده يرخم
سراج بهدوء: هسيبكو نا دلوقتي ع هطلع ارتاح لو حصل حاجه ابقا كلمني يعمار
عمار بجد: حاضر متقلقش
سراج خرج وطلع شقتو
ومروه راحت المطبخ تعمل اكل
وعمار راح يذاكر
♡••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في اوضه روز مسكت فونها ورنت على سراج
روز بهدوء: سراج ممكن نتكلم بخصوص كتب كتابنا
سراج بارهاق: طيب وقت تاني ع تعبان اوي وعايز انام
روز برقه: تعبان من اييي
سراج بتوهان من رقه صوتها: خلاص مبقتش تعبان بعد مسمعت الرقه دي كلها
روز بكسوف: روح نام يلا
سراج بضحك: طب ما تطلعيلي ع نتكلم فحوارنا
روز قفلت فوشو من كتر كسوفها
ودفنت وشها فالمخده
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عند سراج قلع هدمو ودخل خد دش دافيي وطلع وكان لابس بنطلون بيتي ومكنشش لابس تيشيرت
وكان لسه هينام جاتلو كذا مسدج ورا بعض
فتح فونو وشاف المسدجات واتصدم
(محتوى المدسجات)
خلي بالك من نفسك اوي يسراج ع الدنيا مبقتش تتضمن وعايزاك تاخد بالك اوي من فيروز واخواتها والف مبروك على فرحك نتا وفيروز
سراج فضل يفكر مين اللي ممكن يعمل كد بس محطش فبالو وقفل فونو ونام
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في مكان مهجور
مجهول: عرفنا حاجه جديده يمالك باشااا
مالك بهدوء: هات اللي عندك
المجهول: عرفنا نو صدام اخو فيروز بنت خالت سراج الدين اتخطفت واللي خطفها اخوها بس من ام تانيه اسمو صدام بس سراج رجعها البيت
مالك بخبث: حلو ده اخوها وعايز يقتلها ممم هنستفاد منو اوي حاول تعرفلي كام حاجه عنو
المجهول بطاعه: اومراك يمالك باشاا
وخرج المجهول وقعد مالك لوحدو
مالك بضحكه خبيثه: هستمتع اوي والعب هيحلو
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عند صفوت عم روز
معتصم وهو بيلف فالاوضه رايح جاي
صفوت بمللل: خيلتني يبني في اييي
معتصم بعصبيه: يعني ايي هتتجوز سراج ونا ايي بابا نا م قايلاك ني عاوزها وني بحبها
صفوت بزهق: وهمة م عايزين اسكت بق
معتصم بشر: لا م هسكت وهحرق قلوبهم كلهم
صفوت بعدم فهم: يعني ايي هتعمل ايي
معتصم بشر: هقتل سراج يوم فرحو
نايا بصدمه: ايي

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت سراجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى