روايات

رواية احببت زوجة ابي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علياء خليل

رواية احببت زوجة ابي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم علياء خليل

رواية احببت زوجة ابي الجزء الحادي والعشرون

رواية احببت زوجة ابي البارت الحادي والعشرون

رواية احببت زوجة ابي
رواية احببت زوجة ابي

رواية احببت زوجة ابي الحلقة الحادية والعشرون

فجأة صوت عيا*ر نارى اختر*ق ج*سد أحدهم و كانت صرخة ورد اخر شئ مسموع بعد ضر*ب النار

ورد بتفتح عينيها لقيت فارس وقف قدامها حتى يفديها

فارس و هو يلفظ أنفاسه الأخيرة قبل أن يفقد الوعى

فارس : أنا آسف

ورد بدموع : فارس متقلقش هتبقى كويس صدقنى هتبقى كويس

صقر بسرعة قفل الباب علشان داليا متهربش و اتصل بالبوليس و الإسعاف

وصلوا و اتحفظوا على داليا

 

 

ورد بصت على صقر لقيته ماسك جنبه بينزف و القميص كله د*م

ورد : صقررررر أنت مش كويس

و اسندته بج*سدها فهو ينز*ف عندما اشتبك مع رجل من رجال داليا و لكن صمد حتى هذه اللحظة و عندما اطمئن على ورد خرطت قوه

انتقل صقر و فارس على المستشفى

ورد فضلت قاعدة تعيط و خايفة تخسر اكتر اتنين غالين عليها في الدنيا

صقر أخيرا عرفوا يوقفوا النز*يف و لكن كانت حالته حرجة شوية و بالنسبة لفارس قدروا يسيطروا على الحالة فى الوقت المناسب

 

 

ورد كانت واقفة لوحدها مستنية يسمحوا بالدخول

لقيت رقية (والدة صقر ) و تقى (اخت صقر الصغيرة فى نفس سن ورد و معاها فى نفس المدرسة )

ورد طمنهم و اول ما سمحوا بالدخول الاول لفارس

ورد : طمنا عليك يا فارس احسن دلوقتى

تقى بخوف و قلق حقيقى : مستر فارس حضرتك كويس

فارس : أنا بقيت كويس الحمدلله شكرا يا جماعة تعبتكم معايا

تقى : مفيش اكيد تعب انت تعتبر واحد من العائلة

تركتهم ورد حتى تطمئن على صقر

 

 

دخلت الغرفة فى هدوء و اول ما شافته و هو متوصل بالأجهزة حست أن قلبها انقبض مش قادرة تشوف صقر فى الحالة دى اقتربت و الدموع تنهمر من عيونها لاإرادى جلست بجواره و هى ممسكة يده فتلك اليد شعرت معاها بالأمانة و الخوف عليها قبلت يده و مسحت على رأسه و هى تقرا بعض الآيات القرآنية و بعد دقائق بدأ يفوق و هى فضلت جنبه

ورد : صقر عامل ايه حاسس بايه انادى الدكتور يشوفك حاجة وجعاك

صقر هو مبسوطة بنظرة الخوف عليه من ورد : أنا كويس يا وردتى

 

 

فات شهر على ابطالنا و خرجوا من المستشفى بعد أن تم الله شفائهم و صقر طلق داليا و اكتشف أنها مكنتش حامل اصلا

عند فارس فى المدرسة كان بيلم أوراقه لقى باب المكتب خبط و كانت تقى

فارس : ازيك يا تقى خير

تقى : خير يا مستر أنا بس كنت عايزة اتكلم مع حضرتك

فارس : اتفضلى طبعا

تقى : أنا …..

 

 

فارس بصدمة من اللى قالته مش عارف يقول ايه

___________________________

صقر فى العربية و هو جاى ياخد ورد بنفسه من المدرسة بعد اخر يوم امتحانات

صقر : طمنينى

ورد بفرحة : كان كويس الحمدلله

صقر : مجهزلك مفاجأة هنسافر أنا اخدت إجازة مخصوص علشانك

ورد : بجد يا صقر أنت اخدت إجازة كمان

صقر : و انا عندى كام ورد علشان افسحها

 

 

وصلوا الشالية و كان متجهز كانه لاستقبال عروسين

ورد : فين اوضتى

صقر و هو حاطط أيده وراه رأسه و بنصف ابتسامة : لا ما انتى هتباتى معايا فى نفس الاوضة

ورد : لا طبعا

صقر اقترب منها : هو ايه اللى لا أنا جوزك على فكرة و اقترب اكثر ليقب*لها

اتفاجا بصرخة من ورد و خوف هستيرى و ضر*بته قلم و بعدت بخوف اول مرة يشوف الخوف ده فى عيونها منه

صقر …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت زوجة ابي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى