روايات

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الثاني 2 بقلم منى علاء

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الثاني 2 بقلم منى علاء

رواية صعيدي ولكن عاشق الجزء الثاني

رواية صعيدي ولكن عاشق البارت الثاني

رواية صعيدي ولكن عاشق الحلقة الثانية

شاب اقترب منها ومسك ايديها وقالها/ماتيجي ياجمر ارجصي كده ورينا .
فيروز/ابعد ايدك علي الفكره انا بعرف كاراتيه ابعد ياحيوا*ن.
شاب تان/تعالي بس ياجشطه انتي شكلنا هنتسله كتيرر.
شافهم من بعيد جاسر وهو شايف شباب وراجاله كلها اقتربه من فيروز واعقدوا يمسكوها عينه طلعت نار.
طلع يجري عليها وطلع المسدس من جيبه وطخ طلجه في الهواء
جاسر بزعيق/اوعا اجده من جدامي منك ليه سيبه البت.
شاب/دي حته جشطه ياجاسر والله جبتها منين دي.
جاسر مسك في شاب واعقد يضربه.
چبالي/في اي معدتش ليكم كبير هنه وله اي قوم يا جاسر متعملش فضا*يح في الحنه اختك جوم وانتي يافيروز روحي عند الحريم جو.
جاسر بصلها بصه غضب.
فيروز بهمس/همشي احسن يكلني بعينه ده.
♥♥♥♥♥♥♥♥
فتحيه/اهي فيروز جات اهي
غاليه بقلق/مالك يابنتي اتاخرتي ليه
فيروز/كنت بغير ياماما عادي.
مهجه/الله الله علي جمر ياناس ساري هياكل منيك حته اكنك انتي العروسه.
فيروز/تسلمي يروحي اتفضلي دي هديتك.
مهجه/لاع وكمان بنت اصوال تسلمي ياحبيتي.
فيروز/ علي اي ياروحي احنا بقينا صحاب واهل .
البنات لفو حاولين مهجه وفيروز وشدهوم يرقصوا.
فيروز بدات ترقص رقص الاسكندري والبنات لفو حاوليها وبيصقفولها وبعد كده رقصت صعيدي وكانت جميله جدا وفرحانه واتبسطتت.
فتحيه/جمر والله ربنا يخليهالك ياغاليه زين ماربتي.
غاليه/والله تعباني نفسي افرح بيها ياختي واشوف عيلها قبل ما مو’ت.
فتحيه/بعيد شر عنيك يااختي وبغمزه وان شاء الله نفرح بيها هي وابني قريب هو محتاجه واحد اجده تنسي همومه.
غاليه/ياريت يختي والله اتمنا بس ربنا يهديهم.
كان جاسر طالع مخنوق من لي حصل وكان متوعدلها سمع البنات بيصقفوا جامدا وبيقولوا/اه ياجامده يافيروز.
حس حاجه بتشده فتح ستاره وشافها وهي بترقص ازي وطريقتها الجميله والمغريه اتغاظ منيها.
جاسر/لاع وكمان بترجص وله فارجه معها شي وبس بترجص ازي.
اسر وهو حابب يغيظه /وه اي لي انت يتعمله ياخوي تتفرج علي الحريم اخص عليك وعلي مين فيروز بس صراحه رجاصه محترفه.
لكمه في وشه.
جاسر/غور من هنه احسن امو’تك.
اسر/ماشي يااخوي ماشي.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
صباااحااا
_____
فيروز كانت عند بتمشاا في شارع لانها زهقانه لقت اتصال من ماهي صديقتها في الجامعه
فيروز/الو ازيك ياماهي عامله اي.
ماهي /الحمدلله يااختي اما قوليلي هو فعلا انتي في بيت چبالي.
فيروز بملل/ايوه يابنتي ده جدي في اي.
ماهي/يابختك يابت فيروز حظك من سما وكمان بثا جاسر بيه واسر وقعتي في عيله جامدا لو انا منك اطلع بواحد فيهم.
فيروز بزهق/انتي عبيطه ياماهي انا جايه فرح
بنت خالتي وماشيه ويلا باي بقا ماما بتناديني.
ماهي/انتي حره بس هتخسري.
وقفلت.
فيروز /مجنونه دي وله اي قال اي اتجوز واحد منهم واحد متعجرف وتاني كيوت وجميل بس هو صديق وبس.
وهي ماشيه في طريق كانت جنب ترعه ولقت عيال كتير بيلعبو كره راحت كره جات فيها
ولد/بص ياولاد المزه لي هناك دي معلش ياعسل جات بلغلط
فيروز/يلهوي حته العيال صغيره مش صغيرين كبار في نفسهم وله يهمك ياحبيبي.
ولد/حبيبك ده انا اطول انتي حته مهلبيه.
فيروز/انت صغير علي كلام ده ياعسل اسمك اي انت.
../اسمي جاسر علي اسم ابن العمده
فيروز/جاسر ملقوش اهلك غير الاسم المغرور ده ويسميك علي اسمه.
كانت ماشي سمعت صوت كلب بيهوهو بصت وراها لقته بيجري وراها راحت مصوته وطلعت تجري.
فيروز/اعاااا الحقوني ح يلحقني.
كلب قرب منها بتبص وراها راحت تزحلقت جو ترعه.
جاسر صغير/ياااباه البنت غرقت حد يلحقنا دي غريجه.
الولد تاني/اهرب ليحسوبنه اننا سبب يلا نجري.
العيال جريت وخافوا.
فيروز كانت بتصوت لانها مش شاطره في العوم.
كان اسر ماشي في الشارع وشافها طلع يجري عليها.
ونط جو الترعه وقرب منها وشالها وطالعها من الترعه
اسر/جومي يافيروز فتحي عينك.
مفيش رد.
شالها علي ايده وهو بيبص ليها وقال باعجاب /بجد انتي جمر اووي يافيروز.
دخل القصر.
مهجه/فيروز مالها يااسر.
غاليه/بنتي في اي اسر مالها وهدومها عامله كده ليه.
جاسر نزل شاف المنظر وهو شايلها حس بغيره وقرب منه وقال بعصبيه/مالها في اي وماسكها كده ليه يااسر انطق.
اسر /طب البنت لي علي ايدي ادوني فرصه حتي اطلعها اوضتها.
جاسر بغيظ/طب اتها يااخوي واتصل بالحكيم انت.
اسر سابه وهو شايط وطالعها فوق لوضتها.
_________♡.
بعد وقت
الحكيمه/مفيهاش حاجه بس هي بلعت مايه كتير.
غاليه/هي كويسه يعني ياحكيمه.
حكيمه/الحمدلله هي اكِده كويسه عطتها ابره وهتبقا زي الحصان ان شاء الله.
اسر/تعالي ياحكيمه هوصلك لتحت.
مهجه/الحمدلله انيها كويسه انا هروح ياجماعه احضر نفسي انهارده فرحي.
غاليه/روحي يابنتي ربنا يجعلك ليله بيضاء.
فتحيه/وانا هنزل اشوف ابوي تحت.
خادمه/جاسر بيه في واحد رايدك تحت.
جاسر/انا جاي اهو.
♡♡♡♡♡♡♡.
عند جاسر
جاسر/نعم عاوز اي.
اسلام/احم احم انا كنت رايد الانسه لي عنديكم شوفتها في الحنه امبارح وبالي مشغول بيها ومعرفش انام كنت عاوز اتجدم ليها وقولت انك كبير العيله بعد جدك.
چبالي عاوز يغيط جاسر/وماله يابني نشوف العروسه الاول وبعدين نقرر ونخلص من فرح لي عندينا الاول.
جاسر بعصبيه/وانا مالي انا عندك امها كلامعا مليش صالح.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
في غرفه فيروز.
غاليه بكباء/خضيني عليك ياحبيتي.
فيروز/الحمدلله ياماما مانا زي القرده اهو فيا اي.
غاليه/تعبانه وبردو بتهزري مليش غيرك يابنتي خلي بالك من حالك ومتطلعيش من غير ماعرف انتي هنا متعرفيش حاجه
دق دق.
فيروز /ادخل.
اسر بحب/اهلا يالجميل الف سلامه عليك يابطل خودي الوكل ده غذي حالك.
فيروز/تسلم ياسر انت والله احسن من اخوك المتعجرف ده والمغرور لي حتي مسالش عليا ده اصلا
جاسر واقف ساند ايده/اصلا اي كملي.
فيروز بتوتر/اصلا مفيش وانت واقف عندك بتعمل اي قولي ها.
جاسر/انا غلطان صوح كنت جاي اطمن بس انا مغرور ومتكبر وكمان متعجرف صوح ماشي يابت خالتي.
وسابها ومشي.
فيروز طلعت لسانها /امممم يارد صحيح.
اسر/لسيبك بقا تحضري حالك عشان الفرح وااوعي تقرري لي عملتي امبارح علشان مطخيش عيار من المتعجرف ده.
غاليه/اي لي حصل تاني ياجالبت نصايب.
فيروز/شوفت ياسي اسر قومت الحجه عليا.
ضحك عليها ومشي.
♡♡♡♡♡♡♡♡
ليلاا.
في غرفه مهجه.
دخلت فيروز.
فيروز/قمر و الله ماشاء الله يحبيتي تحفه.
مهجه/انتي لي قمر ياحبتي الفستان يجنن بس مش جصير شوي.
كانت ترتدي فستان احمر لحد ركبه وشعرها التي يسيل علي ظهرها وعيونها العسلي المرسومه.
فيروز/فكك.
صفاء/وه اي لي انتي لبسه ده احنا هنيه مش في الاسكندريه.
فيروز بغيظ/انا حره ياحبيتي.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
في الفرح.
كل يرقص وضرب نار والعريس والعروسه فرحنين وكل مبسوط.
فيروز طبعا ازي تسكت لازم تعمل حاجه مميزه.
طلعت علي الكوشه الفرح لان الفرح كان في ارض كبيره وفي شارع.
فيروز/اهلا اهلا باهل صعيد انا انهارده بمناسبه دي وبدل طبل ده هغنيلك اغنيه من صوتي واتمنا تعجبكم بدات تغني وكل مستمع ويرقصوا وفرحانين.
كان يشيط منها جاسر واسر.
قرب منها اسلام علي كوشه ومسك ايديها وبداء يرقص معها تحت ضرب نار رجاله صعيد.
جاسر اتعصب جداا
فتحيه/بتك ياغاليه مش ريديها خير مش هتسكت غير لما يحصل نصيبه مش عارفه ان الصعيد غير اسكندريه.
غاليه/والله معرف بقا البت جننتني.
مهجه لي سرهه/فرحي باظظ ياما ياحظك يامهجه.
جاسر طلع علي كوشه وقرب منيها وضربها قلم علي وشهاا ووووووووو.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي ولكن عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى