روايات

رواية احببت رائد جيش الفصل السابع 7 بقلم ملكة زماني

موقع كتابك في سطور

رواية احببت رائد جيش الفصل السابع 7 بقلم ملكة زماني

رواية احببت رائد جيش الجزء السابع

رواية احببت رائد جيش البارت السابع

احببت رائد جيش
احببت رائد جيش

رواية احببت رائد جيش الحلقة السابعة

البارت السابع «( احببت رائد جيش)»
********************
بعد يومين
نغم نزلت الكتيبه احمد ببرود نغم عامله اي
نغم مستغرابه البرود الي هو فيه الحمدلله بخير وانت
احمد بخبث مش عوزني اكون كويس دا انا حت خارج انا وخطيبتي
نغم بغيظ أمم ربنا يخليكم لبعض في اجتماع كمان ساعتين احمد ببرود تمام يلا باي
نغم انسان مستفز وبرد وقمر اووي
********************
احمد نسرين عامله يحببتي
نسرين بفرحه عندي ليك خبر حلو
احمد بجد اي هو
نسرين بابا وافق تشتغل معاه
احمد بفرحه بجد
نسرين آه يحبيبي بجد علي فكره عاوز يشوفك ويكلم معاك
احمد تمام تعالي نرحلو
****************
عند منصور الجبالي الباب خبط
منصور ادخل
احمد دخل هو ونسرين
نسرين بابي عامل اي
منصور حبيبت بابي
احمد ازيك يعمي سمعت ان حضرتك طالب تشوفني
منصور آه نسرين قالت انك عاوز تشتغل معايا
احمد آه دا شرف ليا اني اشتغل محضرتك
منصور بس انت بتفهم في شغل التصدير
احمد آه أنا كان عندي شركة تصدير
منصور هي فين
احمد في لندن شركة BSD لتصدير
منصور دي شركة كبيره وليها اسمها عاوز تشتغل معايا لي
احمد عشان نكبر بعض حضرتك تكبرني هنا وانا اكبرك هنا
منصور عجبه دماغ احمد وانا موافق
احمد بفرحه أن كل حاجه ماشيه زي مهو عاوز
شكرا بجد يعمي بعد اذن حضرتك عندي شغل
منصور اتفضل
احمد مشي من عند منصور راح الكتيبه
********************
معتز ماشي بليل وجو بيمطر لقه بنت مشايه تعبانه معتز نزل من العربيه يانسه انتي كويسه
الدكتوره بتعب آه كويسه
معتز بصدمه انتي اي الي مماشيكي في الجو ده دلوقتي الدكتوره مفيش موصلات معتز تعالي أنا هوصلك
الدكتوره بتعب لا مش هينفع
معتز هو اي الي مش هينفع انتي مش شايفه الجو عامل ازاي وانتي مش قادره تقفي على رجلك
الدكتوره لسة هتكلم انا حست بي دوغه واغم عليها
معتز لحقها قبل ماتقع على الارض وخدها في حضنه
دكتوره رضي عليا بيحسس على دمغها بيلقيها سخنه مولعه معتز بخوف يلهوي دي نار
معتز بيشلها ويخدها على البيت
** ****************
عند نغم بتخرج بتلقي الجو بيمطر شديد
احمد تعالي اوصلك
نغم شكرا معايا العربيه بتعتي
احمد مش هتعرفي تسوقي من المطره دي بس
احمد اركبي نغم لا
احمد بصلها بصه خلت نغم تركب من غير صوت
****************
معتز وصل البيت عند نغم وهو شايل الدكتوره
ابو نغم فتح الباب
معتز دخل الاب بخوف مين دي يمعتز
معتز بخوف اطلب الدكتور بسرعه ياخالوو
الاب طلب الدكتور
نغم وصلت البيت
نغم شكرا احمد مردش عليها ومشي
نغم اووف بارد وطلعت الدكتور وصل
نغم بخضه دكتور في اي بابا وطلعت تجري بابا بابا
الاب في اي يبنتي نغم انت كويس الاب اه
نغم اومال الدكتور جاي لمين بابا معتز كويس صح
الاب اه كويس بس جه وهو شايل بنت مغمي عليها
نغم بنت ودخلت عند معتز
معتز بخوف طمني يادكتور عامله ايه
الدكتور متخفش هي عندها سخونيه شديده من المطر وهبوط حاد خد العلاج ده وخليها ترتاح على الاقل اسبوع معتز شكرا يدكتور
الدكتور مشي
نغم مش دي الدكتوره
معتز آه
نغم اي الي حصلها
معتز لقتها تعبانه في شارع واغم عليها جبتها هنا
نغم معتز انت حبيتها
معتز شكلي كده
الدكتوره ابتديت تفوق آهه
معتز راح عليها هو ونغم انتي كويسه
آه أنا فين نغم عندي في البيت
معتز عامله ايه دلوقتي ي
الدكتوره اسمي لمار
معتز بضحكه تجنن عامله ايه دلوقتي
لمار تهت في ضحكتو الحمدلله
لمار أنا لزام امشي دلوقتي
معتز خليكي لي الصبح تكوني احسن
لمار شكرا بس لزام امشي
نغم حطيت ايدها على دمغها انتي لسه سخنه
معتز بخوف حط ايدو وهي اتكسفت ووشها احمر
معتز مفيش مرواح دلوقتي انتي لسه تعبانه يعني لما يغم علكي تاني يبق حالو
نغم براحه عليها يمعتز هي لسه تعبانه
معتز انا اسف اني اتعصبت عليكي
لمار ولا يهمك عادي شكرا إنك انقزتني
نغم كلمي ممتك أو باباكي طمنيه عليكي
لمار بحزن أنا عايشه لوحدي اهلي اتوفوا
نغم بحزن زي ماما هي كمان ماتت
معتز يبق خلاص هتعقدي هنا لغيت لما تبقي كويسه
لمار مينفعش
نغم لا ينفع وبعدين نسالي بعض علي فكره معتز مش بيبات هنا هو بيروح علي الشقه بتعتو مفيش حد هنا غيري انا وبابا لمار بس
ابو نغم مفيش بس انتي زي نغم عندي
لمار تحت اصرار منهم وفقت
معتز وحاجه كمان مفيش نزول المستشفى الا لما تكوني تمام
لمار بس مش هعرف اخد اجازه
معتز سيبي الموضوع دا عليا
تاني يوم نغم راحت الكتيبه ومعتز راح المستشفى الي لمار شغاله فيها
*******************
معتز فين المدير الممرض الغرفه الي علي الشمال
معتز دخل
المدير اهلا معتز به
معتز بغرور عاوز اخد اجازه لي الدكتوره لمار
المدير بس مش هينفع
معتز انا قولت العندي
المدير خاف عشان الكل عارف مين هو معتز وحش المعمار المدير تحت امرك يفندم
معتز سابه ومشي
******************
الباب خبط احمد اتفضل
العسكري الحق ياباشا
احمد في اي العسكري الملازم نغم
احمد بخضه ملها نغم
العسكري بتتخانق مع الظابط كريم
احمد خرج جري
احمد وصل عند نغم في اي
نغم الحيوان دي حاول يمسك اي ويقرب مني
احمد بغضب وغيره صح الكلام ده يروح امك
الظابط بخوف كدابه والله محصل
نغم بدموع والله هو الي بيكدب
احمد اول لما شاف الدموع في عين نغم راح لكام الظابط في وشه مبقاش الرائد احمد آله مخليت امك تقول عليك
يا رحمان يا رحيم
نغم بخوف خلاص ياحمد سيبوا
احمد كل لما يتخيل انه حاول بس يلمسها يجنن خدو الحيوان دي علي الحبس لغيت لما يتعلم الادب وانتي تعالي ورايا نغم بخوف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت رائد جيش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى