رواية احببت حالة خاصة الفصل الرابع 4 بقلم حنين كرماني
رواية احببت حالة خاصة البارت الرابع
رواية احببت حالة خاصة الجزء الرابع
رواية احببت حالة خاصة الحلقة الرابعة
جورى:بس انا مش موافقة
صفاء:اى مش موافقة.
جورى :اسفة يا ماما بس انا مش موافقة ،انتوا اكيد عاوزين تجوزونى فارس غصب عنه عشان أنا قاعدة معاكوا وكلام الناس بس انا هريحكوا وامشى وأاجر شقة وخلاص.
صفاء:اولا بطلى هبل وشقة اى دى ،ثانيا ياستى فهد اللى طلب يتجوزك وقال إنه معجب بيكى.
جورى بسعادة :بجد يا ماما.
صفاء بخبث :مالك فرحانة كدة ليه مش من شوية مش موافقة.
جورى:أنا فرحانة ،لاء ابدا خااااالص.
صفاء: يا بت عليا برضه.
جورى:الصراحة يا ماما أنا بحبه بس خايفة اللى حصلى بيخلينى اخاف من قرب اى راجل ليا .
صفاء:أهدى يا حبيبتى ومتخافيش فهد مش زى اى راجل وهيحافظ عليكى.
جورى:تمام يا ماما اللى تشوفيه.
صفاء:طب يلا بقى أنا هندهلك فريدة واجهزوا عقبال ما المأذون ييجى.
جورى بصدمة:نعم مأذون النهارده.
صفاء:شوفتى ابن الهبلة بقى ،يلا بسرعة.
وخرجت صفاء ونادت على فريدة وأخبرتها ثم ذهبت فريدة إلى غرفة جورى وارتدوا ملابسهم
فى الاسفل وصل يامن وكان يرتدى بنطلون اسود وقميص أبيض وفارس يرتدى قميص أسود وبنطلون أسود
(يامن صديق فارس من الطفولة لديه 30عام عيونه خضراء وشعره بنى ولديه عضلات ولحية خفيفة ويحب المرح جداا)
يامن : مبروووك يا نمس عملتها من غير ما تقولى أخص.
فارس:ولا أهدى كده وبطل الشغل ده النهاردة.
يامن:لو مش عجبك طلقنى.
ثم أتى المأذون ونزلت الفتيات وكانت جورى ترتدى فستان ابيض وطرحة بيضاء وجزمة كعب بيضاء وكانت تضع لمسات بسيطة من الميكب
وكانت فريدة ترتدى فستان منت وطرحة بيضاء وجزمة بيضاء وكانت تضع الكحل فقط
وكانتا أية فى الجمال
نظروا إليهم الفتيان بصدمة
ثم ذهب فارس إلى جورى وأمسك يديها ثم ذهبوا إلى مكان المأذون وكتبوا كتابهم وقام فارس بحملها ودار بها وقام الجميع بتهنئتهم
يامن :أنا عاوز اتجوز.
فارس:طب ما تتجوز هو حد ماسكك.
يامن:ماهو أنا طالب القرب منك.
فارس :القرب منى ازاى.
يامن:يعنى طالب منك ايد فريدة.
فارس:ايدها بس هتعمل بها اى.
يامن بغيظ:اصل عجبتنى فهاخدها لفة وارجعهالك،اى ياعم عاوز اتجوز فريدة.
فارس:والله الرأى رأيها ،اى رأيك يا فريدة.
فريدة بخجل:اللى تشوفه يا أبيه.
فارس:مبروك ،يلا يا شيخنا اكتب كتابهم.
قام المأذون بكتب كتابهم ثم حملها يامن ودار بها.
مر شهر عليهم وكانت جورى تتعالج من خوفها وكسبوا القضية وتم القبض على الشباب
وفى يوم من الايام ذهبت جورى الى مكتب فارس
جورى : فارس جوة.
السكرتيرة:اى فارس دى اسمه فارس بيه.
جورى :انت تقوليله فارس بيه لكن أنا اقوله فارس بس.
ليه يعنى أن شاء الله.
جورى:عشان أنا اكون ..
وقاطعهم خروج فارس وقام باحتضان جورى.
فارس:اى يا حبيبي مدخلتيش ليه.
جورى:مكنتش راضية تدخلنى .
فارس:بعد كده تدخل علطول جورى بتكون مراتى.
السكرتيرة:حاضر يا فندم.
ثم دخلوا إلى المكتب
فارس :فى حاجة جيتى هنا ليه.
جورى :كنت جاية اقولك متتاخرش النهارده عشان فى مفاجأة.
فارس:حاضر.
جورى:باى أنا بقى.
ثم ذهبت جورى وذهب فارس فى الليل وصعد إلى الغرفة ووجد الغرفة مزينة بورود حمراء وبيضاء ووجد جورى ترتدى فستان اسود رقيق فذهب إليها
جورى:بحبك
فارس:اى قلتى اى.
جورى: بحبك
فارس:وانا بعشقك.
ثم قبلها وحملها إلى السرير وأصبحت زوجته قولا وفعلا.
وبعد اسبوع أقاموا فرح حضر به جميع رجال الأعمال وكانت الفتاتان كلمات جمال والشباب كانوا غاية فى الوسامة ثم عاشوا ابطالنا فى سعادة وأنجبت جورى توأم ولد وبنت وأسمتهم أيسيل وغيث
وانجبت فريدة ولد وأسمته فهد
واكملوا حياتهم فى سعادة
تمت بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت حالة خاصة)