رواية احببت جنيه الفصل الرابع 4 بقلم ابرار محمد
رواية احببت جنيه البارت الرابع
رواية احببت جنيه الجزء الرابع
رواية احببت جنيه الحلقة الرابعة
_طب وانتي مكنتيش عايزه تتجوزيه ليه
=لانه مارد اعمالهم كلها بذيئه بيعملوا اللي بيطلب منهم اي ان كان أي عالم الجن دا كبير اووي ي آسر مهما احكيلك مش هتتخيل الغريبه ان انا سبت كل دا وحبيتك انت
عارف انا لاول مره ف حياتي اتمني اني اكون انسانه عشانك هو انا لو كنت انسانه كنت حبتني ي آسر
كان سايق العربيه ووقف بصلها
_يمكن لو كنتي انسانه مكنتش حبيتك
=ايه
_ايه
=انت قصدك ايه
_قصدي اني بعشقك مش بحبك بس مبقتش متخيل حياتي من غيرك انتي البشر كلهم مؤذيين انتي جيتي مليتي عليا حياتي
=طب ليه مش عايز تتجوزني
_عشان صعب اي انا كان اللي بنا بس برضو انتي هتفضلي جنيه وانا انسان خلينا كده ويلا عشان ننزل
=يلا بس عارف لو لمحتك بتبص لوحده بس هقتلك
_ههههه ابص لحد وانتي معايا يجميل ويلا قبل م حد يشوفنا ويفتكرني مجنون وانا بكلم نفسي كده
=اممم بقولك ايه هو الفرح دا مهم؟
_بتسألي ليه
=كنت هوديك مكان تاني عمرك م هتتخيله
_فين دا
=خليه مفجأه مستعد
_مستعد بس قولي فين عشان انا اللي سايق ولا هتسوقي انتي
=ولا انا ولا انت هنسوق
_هنتمشي يعني ولا ايه
=لاء مش هنتمشي برضو
_امال هنعمل اييه هنتطير
=هههه اه هنطير قرب مني بص اطلع ع رجلي وغمض عيونك وامسك ف دراعي وسيب نفسك خالص
_هتودينا فين ي مجنونه
=اعمل بس زي م بقولك
قرب منها وعمل زي م قالتله وفجأه محسش بنفسه ولقي نفسه ف مكان اقل م يقال عنه جنه
آسر: انا ف حياتي مشفتش الجمال دا احنا فين كده اكيد مش ع الارض
_احنا مكان قبيله والدي عشان زي م قولتلك هو الملك
=طب هو فيه حد هنا؟
_اكيد لاء مفيش حد مستحيل اجيبك وفيه حد بس فيه احتفال لقبيله زعتوش عشان الملك الصغير عندهم بيتوج والقبيله كلها راحت عشان كده جبتك النهارده
=دا اجمل مكان شوفته ف حياتي
كان مكان كبير اوووي الحيطان مرصصه بالماظ والارض بدهب خالص لونه اسود والعمدان شكلها غريب بس جميل اووي وكان فيه اشجار وبحر كبير اوووي كان مكان عباره عن تحفه كان بيبص حواليه وهو مذهول
هاجر: تعالي معايا هوريك مكان تاني
ومشي معاها وهو منهبر ب الامكان وكل م يدخل مكان يلاقي اجمل من اللي قبله لحد م وصلوا
آسر بذهول: معقول فيه جمال بالشكل دا
هاجر: دا يبقي مكان المخصص للملك
_هو مين اللي مصمم المكان دا وازاي فيه حد ممكن يعمل الجمال دا
=الجان ليهم قوه خارقه يقدروا يعملوا اي حاجه غير ان حياتهم كلها شغل وبس وبينجزوا اي حاجه
آسر تعالي بسررعه فيه حد جاي لازم نمشي
خدته روحوا
هاجر: انا لازم ارجع تاني للقبيله قبل م يلاخظوا غيابي واحسن حد يكون عرف انك موجود
_بس محدش شافني
=احنا بنحس ي آسر بوجودكوا من غير حتي م نشوفكوا
_طب هترجعي تاني؟
=مقدرش مرجعش
_ هستناكي
اختفت حاول ينام معرفش طلع يتمشي ف الهوا وهو بيفكر فيها هي جنيه بس حبها وعمره م حب حد زيها وقف وقعد ع كرسي والدنيا بدأت تمطر وعرف انها موجوده جنبه
آسر: اخرتي ليه
_عرفت منين اني هنا من قبل م تشوفني
=احنا كمان بنحس بيكوا ي هاجر مش انتوا بس
بحس بيكي ع طول
_طب وبتحس بيا ازاي
=مجرد م بتيجي بحس بحراره جامد وبلاقيني اتوترت وضربات قلبي ذادت
_ههه كل دا
=تيجي نرقص تحت المطر
_افرض حد شافك يقول ايه بترقص مع الهوا
=مفيش حد ولو هنفترض فيه خليهم يقولوا اللي يقولوه المهم انك معايا
وشغل مزيكا وبدأ يرقص معاها تحت المطر وهو بيردد مع الاغنيه
كانت بتطير ف ايده روحه حاسه بروحها
كان سعيد بيها هو مكتفي يمكن تقولوا مجنون انه ازاي يحب جنيه بس هي جنيته اللي خطفت قلبه
عدت الايام كان حبه ليها بيذيد لحد م فجأه اختفت عدي يوم اتنين تلاته مبقتش موجوده ازاي قدرت تبعد عنه بعد م روحها ملكته عشقها ازاي هان عليها ليه الدنيا غداره كده عدي اسبوع
اسبوع كامل من غير م يشوفها ايام ممله مش حاسس بروحه هو مش عايش من غيرها اسبوع عدي ف غيابها سنه وحشته نفسه يشوفها تاني عشان ترخم عليه كان قاعد وفجأه حس بوجود حد دي هاجر؟؟ دقق ف ملامحها كانت حد شبهها جداا يمكن الاتنين واحد بس مكنتش هي هو يعرفها م بين مليون حد
اتكلمت بحزن: انا جايلك من طرف ايكا
اتكلم بلفه: قصدك هاجر
_ايوه انا مامتها
=هي كويسه؟
_للاسف مش كويسه الملك حابسها بقاله اسبوع عشان عرف بعلاقتها معاك ودا ممنوع عندنا اننا نحب حد من البشر وهي طلبت مني اجيلك عشان هي عايزه تشوفك
=انا مستعد اضحي بروحي عشانها بس اعمل ايه
_تعالي معايا
قرب منها ووقف ع رجلها ومسك دراعي وفجأه اختفي ولقي نفسه ف اوضه غريبه وشاف هاجر وشكلها متبهدل جري عليها
_ايكا انتي كويسه
=اول مره تقولي ي ايكا
_ايه اللي حصلك خوفت عليكي اوي طول الاسبوع اللي كنتي بعيده فيه مكنتش عايش
=الملك عرف بعلاقتي بيك وحبسني هنا
_هخرجك
=هيأذيك
_انا افديكي بروحي
=وانا مستعده اموت عشانك
_طب قوليلي ع طريقه اقدر اخرجك بيها من هنا
=انا بحبك اوي ي آسر انت أسرتني من اول يوم شوفتك فيه انت لازم تمشي كفايه عليا انك اخر حاجه اشوفها قبل م امووت الملك كان مديني مهله لمده اسبوع ي اما اوافق ع جوازي من المارد زوعبه ياما ينهيني وانا اخترتك انت ومش ندمانه ابدا
_وانا مستحيل امشي واسيبك ي هاجر
=لاء قولي ي جوجو بتبقي حلوه منك
_هو دا وقته
ضحكت بتعب: مش عايزه حاجه غيرك ولو هموت يبقي اموت عشانك بحبك اوي ي آسر اوعي تنساني واياك تحب حد غيري وشاورت لامها تيجي
انت لازم تمشي عشان الملك هييجي ومينفعش يشوفك وغمضت عيونها عشان يكون اخر حاجه تشوفها
آسر: لاء انا مستحيل اسيبك ي هاجر انا امووت من بعدك مش هسيبك وكانت امها قربت منه واختفي وبعدها لقي نفسه ف البيت
_ها ي ابرار كملي وبعدها ايه اللي حصل
=وبس ي سيدي الملك اعفي عنها عشان اي كان دي بنته وتأكد انها فعلا بتحبه ومستعده تموت عشانه فسامحها وهي رجعت لاسرها من تاني وتوته توته وخلصت الحدوته
*وعشقت روحا لا احد يراها سواي 👑
اشوفكم فيه رواية أجمل قريب إن شاء الله 🥺♥
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت جنيه)