رواية احببت بنت عمي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت السادس والعشرون
رواية احببت بنت عمي الجزء السادس والعشرون
رواية احببت بنت عمي الحلقة السادسة والعشرون
التاكسي هيمشي بس حد فتح الباب شدها من اديها جامد
هاجر:- اييي ده
سيف:- انزلي وقفل الباب واخدها من اديها ومشي بيها
هاجر:- اوعااااا بقاا كدا سبني
سيف:- وقف بعصبية وزعيق انتي اييييي هاااا عايزه توصليني لي اي م كفايه الي عملتي ولا انتي بتحبي تمثلي دور المظلومه دايماا
هاجر:- اه بحب امثل دور المظلومه
سيف:- متجبرنيش اعمل حاجه هتزعلك
هاجر:- لاوالله تزعلني م كفايه خيا*نتك ليا
سيف:- طب انتي كمان خا*ينه
هاجر بعياط:- خو*نتك ازاي أن شاء الله
سيف:- لما اتجوزتيني من غير م اهلك يعرفوا مش ده خيا*نه ليهم برضو
هاجر:- انت بتقول اي انت بتعيرني علشان حبيتك ووثقت فيك
سيف بندم:- مش قصدي بس
هاجر بمقطعه:- شكرا اووي يا أبن عمي طلقني
سيف:- مستحيل يحصل ويلا علي البيت
هاجر:- بيت اي انا مش هرجع معاك
سيف:- م هو مش بمزاجك
هاجر:- لا مش هرجع
سيف بغضب شديد:- يلا قدامي احسن علشان متشوفيش وشي التاني
هاجر بخوف:- طيب ومشيت معاه
************************
ف الصعيد وبتحديد ف أوضة زين
كان واقف ف البلكونه وبيشرب سيجارته وسرحان
حياة:- خير الي م خليك سرحان كدا
زين:- لا عادي مفيش حاجه
حياة:- سمعت أن بت الي ماتت طلعت عايشه وبتشتغلكم كلكم
زين:- امممممم
حياة:- انتوا مش المفروض تحسبوها ولا اي
زين:- مليش دعوه دي واحده متجوزه وعندها اخوها وأبوها وعلتها كلها انا مليش دخل ف الحوار ده
حياة:- طب انت فيك اي احنا من ساعت م رجعنا من اسكندريه وانت علي الحال ده
زين:- يهمك اووي
حياة قربت منه بدلع:- امم اكيد مش جوزي حبيبي
زين:- ومن امتا بقاا
حياة:- من زمان اوووي بس انت الي مش واخد بالك
زين بعد عنها:- طيب
حياة قربت تاني:- انت بتبعد ليه بس
زين:- عايزه اي يا حياة
حياة:- كنت عايزه فلوس اصل فلوسي خلصت
زين:- بكره هبعتلك علي حسابك الي انتي عايزاه
حياة:- ميرسي يا زين عن اذنك ودخلت
************************
سليم:- زينه بقولك
زينه:- اي يا حبيبي
سليم:- عايز بيبي
زينه بكسوف:- طيب انا اعملك اي
سليم بغمزه:- لا انتي الكلام كله
زينه بكسوف وتوتر:- سلييييم انت بقيت قليل الاداب اووي
سليم:- انا ماشي يا زينه انا هروح انام
زينه مسكت ايدو:- انا اسفه مكنش قصدي ازعلك
سليم:- لا خلاص يا بنت الناس انتي من طريق وانا من طريق
زينه بعصبية:- لا والله لا قصدك انت من طريق وانا من نفس الطريق ولم نفسك
سليم:- هههههههههههه براحه طب ايدي يا بنتي
زينه:- بحبك
سليم:- انا مش هينفع اقولك بحبك الصراحه
زينه:- ليه
سليم:-لازم اقولهالك بطريقه تانيه وشالها ودخل بيها الاوضه
( وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
******************************
كانت سلوي قاعده بتفكر ف حاجه توقع بيها شهاب وترد كرامتها
دخل عليها بدر ولدها
بدر:- مالك يا قلب ابوكي
سلوي:- مليش بس بفكر ف حالي انا خلاص ف شهوري الأخيره وشهاب طلقني مش عارفه هعمل اي بس مش هسيبوا ف حالوا
بدر:- قولتلك من الاول شهاب مش سهل وبلاش اللعب معاه وكمان سعد عنيه عليه الفتره دي ف مش هتعرفي تعملي حاجه
سلوي بخبث وغموض:- تؤتؤ هعمل وهعمل حاجه كبيره اووي كمان
بدر:- انا مليش دعوه بيكي لو عملتي حاجه وحد عرف انا بريئ منك ليوم الدين
سلوي:- متخفش كدا بنتك بميت راجل بس سبني دلوقتي اعرف اظبط هعمل اي
بدر:- ربنا يستر
سلوي:- أن شاء الله وضحكت بخبث
*********************
هاجر دخلت مع سيف البيت
هاجر:- جدي لو عرف اني هنا مش هيسكت
سيف:- ليه أن شاء الله انتي مراتي وف بيتك فين المشكله
هاجر:- انا عايزه اسألك سؤال وجواب عليه بصراحه
سيف:- قولي
هاجر:- احنا ليه وصلنا لكدا لييييه احنا مكناش كدا
سيف:- انا عارف اني كنت غلطان معاكي ف لاول بس برضوا انتي غلطتي اكتر مني
هاجر:- بس انت خو*نتني
سيف:- صدقيني مكنتش واعي كنت شارب
هاجر بعياط:- انا حبيتك اووي يا سيف بس انت مقدرتش الحب ده ولما بعدت عنك قولت يمكن انساك بس كنت بعذب نفسي انا مقدرش اعيش من غيرك
سيف:- وانا كمان انا كنت بموت ميت مره في بعدك عني انا بعشقك
هاجر بعياط:- حضنته جامد وحشتني
سيف:- بدلها الحضن وحشتيني اكتر يا نور عيني بعد عنها وبا*سها بقوة دليل عن اشتياقوا ليها بعد فتره بعد عنها اخد نفسوا
هاجر:- سامحني ارجوك
سيف:- مسامحك بس انتي كمان سامحيني علي الي حصل واوعدك هعوضك عن كل حاجه وحشه حصلت لينا
هاجر:- دفنت وشها ف رقبته مسامحك
سيف شالها ودخل بيها الاوضه
(سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
*********************
ف شقة عماد بتحديد ف أوضة ميرا كانت قاعده وباين عليها الحزن تعبت خلاص مبقتش قادره تقاوم زي الاول بقيت ضعيفه وزعلانه طول الوقت فاقت من سرحانها علي صوت رساله مسكت الموبايل لاقت مسج مكتوب فيها وحشتيني يحبيبتي………………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)