رواية احببت بنت عمي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت الخامس والعشرون
رواية احببت بنت عمي الجزء الخامس والعشرون
رواية احببت بنت عمي الحلقة الخامسة والعشرون
كانت هاجر حزينه جدا من الي حصل وبتندم علي كل حاجه عملتها ومكنتش مدركه ازاي تعمل حاجه غلط ولا أن تتسبب في عذ*اب ولداتها
سعد:- ابقي وريني ازاي هتعرفي تصلحي جوزك لو علي وفاء ف قلبها ابيض وهتسمحك لكن سيف انا عارفوا كويس مستحيل يسامح
هاجر بغضب:- انا الي مستحيل اسامحه ولا هرجع معاه تاني انا اصلا عايزه أطلق
رضا بعصبية وزعيق:- انتي ليكي عين تتكلمي بعد الي عملتي ده انتي صبرك عليا بس لما نروح البيت
هاجر بعياط:- انتوا ليه بتعملوا كدا معايا لييييه بجد
سعد:- اتكلمي عدل وبعدين عملنا اي معاكي هاا اتكلمي
هاجر:- بصت بديق ومردتش
وبعد مرور ساعه وصلوا البيت
طلع سعد ورضا وورهم هاجر
كانوا كلهم قاعدين ف شقة الجد سعد وفاء وراندا واسماء وحسن وعماد وميرا وشهاب وسيف وزينه وسليم وهناء
دخل سعد وقعد ورضا شد ايد هاجر ودخل
كلهم بصدمه قاموا وقفوا
هناء:- سعددد هاجر عايشه
هاجر:- بدموع جريت ف حضن هناء
سعد:- الهانم مستغفلنا وطلعت عايشه ومظبطه كل حاجه مع الدكتور والممرضه وقال سعد علي كل حاجه هاجر عملتها واتفقها مع الدكتور والممرضه
وفاء:- شدد هاجر وضربتها بالقلم الكل أنصدم من رد فعل وفاء
(حتي انا انصدمت😂 سوري احنا ف مشهد لا نستطيع الضحك🥲)
وفاء:- يخسارة تربيتي فيكي هان عليكي تعملي كدا فينا ده انا كنت بمو*ت كل يوم كنت بمو*وت وقالت بعياط هونت عليكي تعملي كدا فيا ليه لييييه
هاجر:- ياماما انتي مش فاهمه حاجه مش فاهمه ليه كلكم جاين عليا كدا ليييه مش بتسمعوني انا تعبت منكم
وفاء:- مفيش مبرر ابدا يخليكي تكدبي الكدبه دي
سيف كان واقف مصدوم علي فرحان أنها طلعت عايشه بس اقسم بينه وبين نفسه أنه لازم يعلمها الاداب علي الي عملتوا ووجعوا ده ود*مر حياته بسببها هو منكرش أنه غلطان بس ده مش مبرر أنها تعمل كدا
شهاب بغضب شديد:- انتي عارفه انتي وصلتينا لي اي احنا حياتنا ادمر*ت بسببك انتي دمر*تينا
هاجر:- بعياط وزعيق خلاص بقاا انا الي غلطانه وانا الي مزنبه وسيف هو السبب ف كل ده هو السبب ف الحاله الي وصلت ليها
سيف:- انا السبب دلوقتي معندكيش اي مبرر تقدمي ف بتجيبي العيب عليا انتي اييييييي انتي تعرفي أنا حصلي اي بسببك انتي تعرفي أنا كنت بعدي يومي ازاي من غيرك فكرة أن انتي بعدتي عني كانت بتمو*تني
هاجر:- انت السبب انت الي مو*ت ابننا وكنت كل يوم بقولك اني تعبانه واني ف حاجه بتو*جعني ف بطني كنت بتاخد الموضوع ببرود وطول اليوم قاعد علي الموبايل وبقيت تهمل فيا واخر مره جيت وقولتلك الحقني كبرت دماغك مني يبقاا منين السبب ف كل ده قولوا مين السبب انا بقيت بكرهك يا سيف بقيت اشوفك شيطان انت مش بني ادم طبيعي لازم تروح تتعالج
سيف بزعيق يهز اركان البيت:- وانتي واحده حق*يره يا هاجر واحده مش مسؤوله وغبيه اوعي تفكري انك لما ترجعي هاخدك بالاحضان لا فوقي انتي عملتي الحاجه الصح انك خلتيني اتعود علي غيابك وده أحسن حل انا ماشي يا جدي وسابهم ومشي
جريت ميرا اخدتها ف حضنها
ميرا:- خلاص بقاا يا جماعه الحمدلله انها رجعت بخير وبعد كدا ابقي حاسبها يا جدي بس ارجوك متزعلهاش دلوقتي
هاجر بعياط:- ياريت كنت مو*ت ياااااااريت
زينه:- قربت منها وطبطبت عليها خلاص يا هاجر بقاا حقك عليا بس بلاش تزعلي نفسك
راندا:- اهدوا يا جماعه وانتي يا هاجر انتي غلطانه بس يا حبيبتي مكنش ينفع يحصل كدا منك
هاجر:- اه م علشان ابنك هدفعي عنه
وفاء:- اخرسي واطلعي فوق
هاجر:- بصت ليهم بقهر وكس*ره وطلعت تجري
*************************
سيف كان قاعد ف مالها لايلي وبيشرب بشرها
جت مايا بنت بتشتغل ف مالها لايلي:- مالك يا سيفو بتشرب وكأنك اول مره
سيف:- بصلها ومردش
مايا بدلع وقربت منه:- تعالي معايا وانا اعدلك مزاجك وضحكت ضحكه خليعه
سيف:- كان مسلوب الاراده وقام معاها وهو مش شايف قدامه طلع من المكان ده وراح ركب العربيه مع مايا وطلعت علي شقة سيف لانها مش اول مره تروح معاه شقتة
ووصلوا البيت دخلوا الاوضه (وفعلوا ما حرمه الله)
**********************
هاجر كانت قاعده ومش لاقيه حاجه تلبسها افتكرت أن كل هدومها ف بيتها وقررت تروح تجيبها نزلت تحت
بابا:- انا عايزه هدومي وكل حاجاتي ف البيت هناك
رضا:- طيب زينه تبقاا تحبهم ليكي
هاجر:- لا انا عايزه اروح علشان اخد حاجاتي محدش هيعرف يجبهم
سليم:- طب تعالي معانا كدا كدا احنا مروحين وبالمره متجيش باتي عندنا والصبح زينه جايه تعالي معاها
رضا:- طيب ماشي روحي معاهم
هاجر:- طيب
ومشيت مع زينه وسليم وزينه كانت فرحانه أن هاجر هتبات معاهم ووصلوا
هاجر:- طب روحوا انتو وانا هروح اجيب هدومي وهبقاا اطلع
سليم:- طيب
زينه:- متتأخريش ولو لقيتي سيف جوه متكلمهوش احسن
هاجر:- ماشي
وهاجر كان معاها نسخه من المفتاح الشقه فتحت ودخلت لاقت أوضة النوم الباب مفتوح والنور ولع سمعت صوت دخلت براحه علشان تشوف ف اي وكانت الصدمه ليها لما لقت سيف ف حضن مايا
هاجر:- صوتت
قام سيف ومايا بفزع شديد ومايا خافت وشدد الملايه عليها
هاجر:- دموعها بتنزل وبتل*عن اليوم الي حبت فيه سيف وطلعت جريت من الاوضه
سيف:- قام لبس هدومه ودخل الحمام فتح المايه عليه وبدأء يفوق ويستوعب الي حصل وافتكر هاجر طلع يجري من الاوضه ومتجاهل مايا هاجر كانت قاعده علي الأرض ف الصاله ودموعها بتنزل بغزاره وحطه اديها علي قلبها
سيف نزل لي مستواها وحط ايدو علي خدها بعدت هاجر بسرعه وقامت وقفت
هاجر:- ليه يا سيف لييييييه تخوني وصلت لي الخيانه انت متعرفش انت كسر*تني أزاي دلوقتي لا بجد شاااابوا ليك والف مبروك قدرت تكسر*ني وتاخد حقك مع ان المفروض انا الي انتق”م منك مش انت بس انت بجد بررررفواا قدرت تاخد حقك وتكسرني انا كنت ممكن اسامحك ف اي حاجه الا الخيانه يا سيف اهاااااعلي كسر*ت قلبي دلوقتي وكانت كل كلمه طالعه منها بدموع وو*جع وخزلان من حب حياتها
سيف كان بيبص ليها بحنيه وبندم علي الي عملوا فيها
سيف:- اسف سامحيني
هاجر:- مستحيل انت عارف انت عملت فيا اي انت خونتني وف سريري وف بيتي يا جبروتك يا اخي يااجبروتك اوعا صح تفكر أن انا جايه هنا علشان أصلحك لا انا كنت جايه علشان اخد حاجاتي من هنا بس دلوقتي اقد اقولك اشبع بيها لأن مستحيل اخد حاجه من البيت ده ونزلت تجري من البيت كله
سيف:- كان وقف مصدوم من الي حصل دخل يجري علي الاوضه كانت مايا لبست هدومها مسكها من شعرها وجرها جامد وطلعها بره وقفل الباب ومسك دماغوا جامد وكان بيتمنا أن كل ده يطلع حلم اه هو كان عايز يعلمها الاداب بس مش لدرجه الخيانه الخيانه وحشه اووي بتكسر اي ست وبذات لو من واحد بتحبه ممكن يتحاول حبها لي جح*يم وانتقا*م
*********************
كانت ماشيه ف الشوارع زي المجنونه مش متخيله سيف جوزها وحببها يخونها ده كان الكل بيحسد هاجر علي حب سيف ليها ليه دلوقتي بيعمل كدا معاها ليه بيكرها كدا وبعد م تعبت وقفت تاخد نفاسها وبتعيط ركبت تاكسي ولسه التاكسي هيمشي بس حد فتح الباب شدها جامد من اديها……………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)