روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت الحادي والثلاثون

رواية احببت بنت عمي الجزء الحادي والثلاثون

رواية احببت بنت عمي
رواية احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة الحادية والثلاثون

ميرا دخلت الاوضه بس انصدمت من الي شافته كانت الاوضه كلها متزينه وورد احمر كتير علي الارض والسرير وحرفها وحرف شهاب جمب بعض وكانت ف منتهى الجمال
ميرا:- شهااااب اي ده
شهاب:- دخل وحضنها من ضهرها اي عجبك
ميرا بابتسامة:- اوي يا حبيبي روعه بس قولي مين الي عمل كدا
شهاب:- انا قبل م اجيبك كنت هنا وظبط الدنيا وكمان جبت اكل جاهز علشان متتعبيش نفسك غيري وتعالي علشان ناكل سوا
ميرا:- انا بجد بحبك اووي رغم الي عملته فيا ورغم الشهور الي قاعدنها بعيد عن بعض بس برضو بحبك وعمري م عرفت اكرهك
شهاب:- اسف علي كل حاجه وحشه حصلت بسببي صدقيني كنت اعمي ومش شايف الجمال ده ولا شايف حبك ليا عايزك من دلوقتي تنسي حياتنا القديمه واعتبري انهارده اول يوم لينا مع بعض وصدقيني عمري م هزعلك انا بحبك يا ميرا وعايز نبدأ حياتنا الجديده من غير اي مشاكل
ميرا:- وانا كمان بحبك وعايزه نبدأ حياتنا الجديده كلها فرح وسعاده وبس
ضحك شهاب واخدها ف حضنه وطبطب عليها بحب
*******************
زينه:- والله يا سليم لو محبتش البطيخ الي قولتلك عليه امبارح لهزعلك
سليم:- يابنتي وربنا مفيش بطيخ اجبلك منين ومسكها من شعرها وقال بعصبية خفيفه بقاااا هتزعليني انا
زينه:- اهه شعري بس بقاا وبعدين مش انا الي عايزه البطيخ دي بنتك
سليم:- طب شوفي حاجه تاني اجبهالك لكن مفيش بطيخ وبعدين مش انتي عندك حساسيه منه
زينه:- خلاص مش عايزه حاجه روح هاتلي بسكوت بشكولاته وانا اسمحك المره دي وسيب شعري بقاا
سليم:- ضحك وساب شعرها حاضر هروح اجبلك عايزه حاجه تاني
زينه:- لا يروحي تسلملي
**********************
سيف:- بقولك يا كوكي
هاجر:- قول يا قلبي
سيف:- انا عايز بيبي اشمعنا احنا مجبناش وسليم العبيط الي متجوز بعدي هيخلف وانا لا
هاجر:- هههههههههههه تعرف لو سمعمك هيعمل منك بطاطس محمره
سيف:- ياستي بقاا هاا مش هنجيب بيبي
هاجر:- قول يارب
سيف:- يارب تعالي بقاا
هاجر:- اجي فين
سيف:- غمز له هقولك………..
*********************
ف الصعيد كان زين قاعد هو وجمال ومحمد وعفاف وحياة وعبير ام حياة
عبير:- هو الي وصلكم لطلاق بس
حياة:- معلش يا ماما دي حياتي وانا حره انا خلاص مبقتش عايزه اعيش معاه اكتر من كدا احنا زي م دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف
جمال:- اهدي بس يا حبيبتي وخلينا نحل
زين:- جدي ف اي انت عايز تتحايل عليها انا مابقاش علي واحده مش باقيه عليا وخلاص خلصنا كلم المأذون يا بابا
محمد:- استهدو بالله يا جماعه طب يا حياة يا بنتي انتي الي انتي عايزه دلوقتي
حياة:- أطلق وأشوف حالي وهو كمان يشوف حالوا
عفاف:- خلاص بقاا يا محمد براحتهم
وبعد وقت جه المأذون وتم انفصال حياة وزين وكان زين فرحان أنه خالص من حياة كانت زي هم وراح وحياة كذالك كنت فرحانه بحريتها اخيررر
مشيت حياة من القصر وراحت ف بيت عبير امها
وزين كان حاسس براحه غير طبيعيه وقرر أنه يروح الأرض الي قبل فيها جميله قبل كدا وراح كانت هيا وقفه مسكه ورده ف اديها
زين:- ورده مسكه ورده اي القمر ده بس
جميله:- اي ده هو انت تاني انت بترقبني ولا اي
زين:- لا بس ممكن تقولي صدفه القدر مصر يجمعنا
جميله:- صح هو انت اسمك اي
زين:- اسمي زين
جميله:- وانا جميله اظن انك لسه فاكر اسمي من المره الي فااتت
زين:- وحد برضو ينسي القمر ده صح هو انتي ساكنه فين
جميله:- ف الفيلا دي اهي وشورت عليه انت ممكن تعرف جدو هو اسمه عصام العزيزي
زين:- اه فعلا اعرفوا انا حقيقي اتشرفت بيكي
جميله:- ربنا يخليك
زين:- هو ممكن اعرف انتي مخطوبه ولا لا
جميله:- لا مش مخطوبه انا لسه صغيره علي الخطوبه والجواز
زين:- بستغرب ليه عندك كام سنه
جميله:- 20 سنه
زين:- وصغيره ده احنا عندنا هنا ف البلد بيتجوزو من 14 سنه دا انتي كدا معنسه
جميله بشهقه:- معنسه حرام عليك
زين:- هههههههههههه متزعليش انا بتكلم معاكي عادي والله وبما انك انتي معنسه ف كلمي جدو بقاا قوليلوا زين الجبالي جاي يشرب معاك الشاي انهارده بالليل
جميله:- اوكي ومشيت وهيا بتضحك
زين اوووووووف حرام كدا بجد يخربيت أم جمالك
****************
وبعد مرور سنه علي ابطالنا بدون أحداث تذكر
زين اتجوز هو وجميله وكانت من أسعد أيام حياته وحياة اتجوزت هيا كمان وسافرت الكويت وزينه جابت بنت اسمها ليان وهاجر حامل هيا وميرا وكانت حياتهم مستقراً تماماً
…………….
جميله:- زين حبيبي مش يلا بقاا احنا بقينا الضهر هتنزل امتا بكره الوقفه وجدو جمال بيقولك يلا علشان تجيب الدبا*يح وكمان عمو سعد والعائله كلها تحت
زين بنوم:- اممم قايم مره واحده شد جميله وكانت فوق منه ومسكها من خصرها
جميله:- زين يا زين اووعاااا كدا يخربيتك
زين:- انتي قولتلي اي انتي بتشتميني
جميله:- مش قصدي والله بس اوعاا كدا
زين:- لا لازم تتعقبي وبا*سها وذهبوا لعالهم الخاص
**************
جمال والله يا اخوي احلي حاجه عملتها انك جبتهم وجيت هنا نقضي العيد مع بعض
سعد:- الله يخليك وديمااا البيت مفتوح بحسك
وبعد وقت نزل زين وهو ايدو ف ايد جميله
عفاف:- بقااا كدا يا جميله ابعتلك تصحي زين تقعدي اكتر من ساعه كدا كنتي بتعملي اي
جميله:- بصت علي زين بتوتر والله يا ماما زين….
قطعها زين كنت نايم وهيا فضلت ترخم عليا لحد م صحيت ومردتش تزل غير وانا معاها
عفاف:- فهمت وبصت وضحكت اهه يلا يا بنتي قدامي ورانا شغل وقامت معاها هاجر و ميرا وزينه
عفاف:- لا يا هاجر انتي وميرا حوامل روحوا ارتاحوا وتعالي انتي يا زينه
بصت زينه:- بندم أنها قامت وضحكت هاجر وميرا وطلعوا
وكانت العيله كلها فرحانه وهما مع بعض
كانوا قاعدين ف الجنينه هاجر وسيف وميرا وشهاب وزينه وسليم وليان نايمه ف حضن سليم وزين وجميله كل واحده قاعده جمب حبيبها ومعشوقها وهما فرحانين وسعاده لا ليها وصف

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى