رواية احببت بنت عمي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت الثاني عشر
رواية احببت بنت عمي الجزء الثاني عشر
رواية احببت بنت عمي الحلقة الثانية عشر
سعد نزل من العربيه بغضب شديد وبزعيق:- اييييييييييي ده يا سيف ازاي انت مسك ألبت دي كدا وانتي الي نزلك كدا
سليم:- شد زينه جامد وطلع بيها قبل م حد يشوفها
سيف:- لما تطلع ابقاا اقولك ونزلوا كلهم وطلعوا وهما ف حالة صدمه من شكل زينه
عماد:- ازاي ده حصل وانتي كنتي فين
سيف بخبث وغموض:- جبتها من شقة واحد ياجدي
سعد:- بصدمه مش قادر يستوعب انت بتهبب بتقول اي ازاي زينه تعمل
سليم:- لا ياجدي ده حصل ومعانا دليل على كدا
زينه:- بصويت وبعياط هستيري كداااااب والله يا بابا متصدقهوش ده هو عمل كدا علشان خاطر شوفته هو وهاجر ونزلت قولت علي الي حصل وهو والزفت ده الي عملوا فيا كدا
سيف:- كدا يابت عمي انا برضو اعمل فيكي كدا ليه يعني هو انا ابن حرام علشان اعمل كدا م تتكلم يا سليم دي بتلبسنا مصيبه
سليم:- ده جزتنا ياجدي أن احنا خايفين علي شرفنا الهانم كانت تعرف واحد من ورانا وبتروح معاه الشقه
زينه:- والله ياجدي كداب انت برضو تصدق انا اعمل كدا
سعد:- بس خلاص وانت يا عماد ربي بنتك وانتي اسماء غيري لبنتك هدومها علشان هاخدها عند دكتورة نسا
عماد:- مسك زينه من شعرها وفضل يضرب فيها وهيا تصوت واسماء كانت وبتحوش بنتها والكل واقف يتفرج عليهم
سيف وسليم:- كانه بيبصوا لبعض بخبث وغموض والي كان ملاحظ النظرات دي هاجر
اسماء:- خلاص بقااا يا عماد البت هتموت
عماد:- بت الكل*ب تموت وتخلصنا جبتلنا العا*ر
اسماء:- خدتها منه بالعافيه وطلعت علي شقتها
عماد:- راح عند سيف وقال انا مش عارف اقولك اي يابني بس انا عايز الدليل الي انت قولت عليه وكمان انت ازاي عرفت أن زينه مع واحد
سليم:- هااا
سيف:- بس ياسليم تعاله يا عمي معايا انت وجدي تحت ف المكتب ونزلوا
هاجر:- سليم تعاله عايزاك
سليم:- راح مع هاجر البلكونه
هاجر:- سليم اوعااا تكون انت وسيف وراه كل الحكايه دي وزينه معملتش حاجه
سليم بسبات:- لا طبعاا احنا ازاي نقول كدا لو مش صح
هاجر:- طب انتوا عرفتوا ازاي الي حصل ده
سليم:- خلاص بقاا يا هاجر مش وقته تحقيق اعرفي من جوزك انا هنزل وسبها ونزل
هاجر:- والله انا عندي يقين أن انتوا وراه كل ده ولو طلع صح هيبقاا مصيبه
************************
شهاب:- تعالي غيري هدومك انتي تعبانه
ميرا بصت عليه بكسره وقامت دخلت الاوضه شهاب دخل وراها وقفل الباب
شهاب:- شدها من اديها وقال اسف حقك عليا
ميرا:- مش زعلانه منك يا شهاب مش عارفه ازعل منك علشان انا بحبك وقلبي مش مطوعني ازعل منك بجد انا بحبك بس للأسف انت مش بتحبني وانا مستنا بفراغ الصبر يعدي سنه علي جوزنا علشان نطلق
شهاب:- لا ميرا انا مش هطلقك انا بحبك
ميرا:- بتحبني بجد
شهاب:- بجد ياميرا انا بجد بحبك
ميرا:- ف حد بيحب حد بي*ضربه ويغ*تصبه يا شهاب انت جرحت*ني اووي
شهاب:- قرب منها حقك عليا بجد انا اسف متزعليش مني بس انتي مكنتيش عايزني اقرب منك وانا غصب عني عملت كدا
ميرا:- خلاص يا شهاب الي حصل حصل انا دلوقتي هدخل اخد شاور واغير هدومي وانام علشان تعبانه
شهاب:- هتنامي وتسيبي اختك ف المصيبه الي هيا فيها دي
ميرا:- اختي هيا الي عملت ف نفسها كدا تستاهل هيا الي وقعت نفسها مع سيف وانا متأكده أن سيف وسليم هما الي وراه كل ده انا ياما حظرتها بلاش تقع مع سيف سيف مش بيسيب حقه وممكن يعمل مصيبه المهم أنه ينتقم
شهاب:- وانتي حتي لو متأكده من ده مش برضو المفروض توقفي جمبها
ميرا:- لا انا تعبانه ومش قادره وراحت نحيت الدولاب واخدت هدوم وراحت الحمام
********************
تحت ف المحل عطارة الجبالي
كان قاعد سيف وعماد وسعد
سعد:- فين الدليل
سيف:- انا طبعا مش مصورها مع الولا ده بس انا اعرف طريق الولا ده كويس وممكن كمان اخلي سليم يجيبوا لحد هنا
عماد:- طب هاتوا
سعد:- يجيبوا فين حتي لو جابه اقل كلمه هيقولها لم بنتك انا مالي
عماد:- طب اي العمل
سعد:- نجوزها وخلاص
سيف:- هتجوزها مين
سعد:- هو ف غيرو اكيد سليم وهتقعد من دراستها هيا وهاجر وميرا التلاته خلاص اتجوزو مفيش تعليم
سيف:- سليم
سعد:- ايوه ف اي عندك مانع
سيف:- لا طبعا يا جدي معنديش مانع انا مالي
عماد:- بس هو هيوافق يا ابوي
سعد:- غصب عنه هيوافق
سليم:- جه وقال اي قراراته اي
سعد:- انت الي هتتجوزها
سليم:- بص علي سيف الي كان بيهرب من نظرات سليم وقال بهمس منك الله انت وخطتك هتوديني ف داهيه منك الله انت وهاجر وزينه ف يوم واحد انا الي رماني علي المر
سعد:- بتبرطم بتقول اي
سليم:- ابدا يا جدي سلمتك
سعد:- انت شقتك جاهزه مش كدا
سليم:- اه ياجدي م انت عارف انا وسيف سكنين ف عماره واحده وانا فوق سيف والشقه مفروشه
سعد:- تمام هتروح مع عمك عماد تجيب المأذون وتيجوا
سليم:- دلوقتي
سعد:- عايزين نخلص بقاااا من البت دي
سيف:- طب انا استأذن انا اخد مراتي وامشي
سعد:- مش هتحضر كتب كتاب اخوك
سيف:- لا معلش انا هروح
عماد:- ميصحش لازم تقعد وبعد كدا تروحوا مع بعض
سيف ف نفسه انا لو قعد سليم هيقتلني:- بقلة حيلة خلاص هقعد
عماد:- يلا يا سليم
***********************
طلعت ميرا من الحمام دخلت الأوضه كان شهاب غير هدومه
شهاب:- ميرا بكره هنروح شقتنا
ميرا:- هيا خلصت بسرعه كدا
شهاب:- ايوه خلصت
ميرا:- طيب ماشي انا هنام بقاا
شهاب:- طيب وانا هروح هشوف هيعملوا اي
ميرا:- طب لو حصل حاجه ابقي تعاله صحيني
شهاب:- طيب يا ميرا م بلاش تنامي وتعالي نشوف بيعملوا اي
ميرا:- لا ياشهاب بقاا عايزه انام اطلع وطفي النور
شهاب:- طيب وطلع
سعد طلع هو وسيف
شهاب:- عملت اي ياجدي
سعد:- هنكتب كتابها علي سليم
راندا:- لا طبعا انا ابني ميخدش واحده ماشيه حرام
حسن:- كلمه تاني وهتكوني طالق انا بنت اخويا اشرف من الشرف يا راندا متغلطيش تاني
راندا:- انا سيبهالك مخضره وقامت طلعت علي شقتها
حسن:- حقك عليا يا ابوي متقصدش حاجه
سعد:- خلاص يا ابني حصل خير
جه المأذون وسليم وعماد ونزلت زينه
المأذون:- قعد وبدأء ف مراسم الزواج وقال موافقه يا بنتي
زينه:-……………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)