روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت الثامن والعشرون

رواية احببت بنت عمي الجزء الثامن والعشرون

رواية احببت بنت عمي
رواية احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة الثامنة والعشرون

الظابط:- ده هرو*ين
سعد بص علي شهاب بصدمه
شهاب:- اكيد لا احنا ملناش ف الكلام ده يا باشا
الظابط:- الكلام ده تقولوا ف القسم يروح امك مش هنا يلا اتفضل قدامي بدل م اعمل تصرف مش هيعجبك وانا لحد دلوقتي عامل احترام لراجل الكبير ده
سعد:- استنا بس حضرتك نفهم ف اي ونشوف الكاميرا الحاجه دي جت ازاي
شهاب:- لعلمك انا مش هسكت علي المهزله دي وهاخد حقي منك بس لما اذبت برقتي
الظابط:- زي م قولتلك اتفضل معايا وانا هخلي واحد هنا مع الحاج يجيبوا الكاميرات ونشوف وبعد كدا اتكلم علي قدك يا شاطر
وبالفعل شهاب راح مع الظابط وسعد اتصل علي سليم وسيف وجه حسن ورضا وعماد واتجمعوا كلهم وجه محامي علشان يحل الوضع ده لان لو اتعمل قضيه بأسم شهاب هتبقاا مصي*به
*********************
وف القسم كان شهاب قاعد ف الحاجز وكان مهموم ومش عارف مين الي عمل كدا وهو هيطلع ولا لا
كان سعد قاعد مع الظابط بعد م الكاميرات اتفرغت وشافوا الشخص وهو بيحط الكيس ف شوال الدقيق
سعد:- شوفت يا باشا اكيد ده حد عمل كدا وهو كمان الي بالغ
الظابط:- ليكم أعد*اء
رضا بتفكير:- لا ملناش احنا ناس ف حالنا يا باشا احنا منعرفش اصلا مين ده ولا لينا علاقه بي اي حد
الظابط:- طب مين مثلا علي العموم احنا هندور علي الي حط الكيس وهنعرف مين وراه بس للاسف مش هنقدر نطلع شهاب غير لما الادله تظهر والقاضي يحكم ببراءة المتهم شهاب ونلاقي المتهم الحقيقي لأن دلوقتي ف القانون الفيديو ده مش الادله الكافيه لازم يبقاا ف الادله الي تظهر بي أنه برئ الاول وانا مش هقدر اسعدكم وكمان انتوا مش شاكين ف حد علشان كدا انا هحاول ادور علي المتهم الحقيقي وان شاء الله مش هطول عن اذنكم بقاا عندي شغل وقضايا تاني
سعد:- تمام عن اذنك يا فندم يلا بينا ياولاد
******************
بره كان المحامي وقف معاهم
سعد:- اي يا متر هنعمل اي
جاسر المحامي:- حضرتك انا مش بي ايدي حاجه وزي م حضرتك سمعت شهاب قدم القانون متهم لأن ساعت الي حصل هو الوحيد الي كان موجود وانا هفضل متابع القضيه وصلت لفين وهبلغ حضرتك اول بأول
رضا:- بس انا مستحيل اسيب ابني يبات هنا
جاسر:- انا مش بأيدي حاجه يا استاذ رضا عن اذنكم ومشي
عماد:- وبعدين يابا هنعمل اي
سعد:- ولا حاجه هنستنا لحد لما نلاقي المتهم الحقيقي بس وحيات اغلي حاجه عندي لما اعرف مين ورا كل ده م هسيبوا ابدا وبعد وقت مشيوا وراحوا البيت والكل عرف وكان الكل ف حزن شديد وميرا كانت زعلانه جدا وبتعيط
****************
ف اوضه ميرا كانت هاجر معاها وزينه
زينه:- بتعيطي ليه دلوقتي بس مش ده الي طلقك ورماكي ف الشارع ف عز الليل واتخلي عندك واتجوز
هاجر:- بس يا بومه اسكتي شويا
زينه:- اسكت اي انتي مش شايفه حالها عامل ازاي والنبي شوفي بتعيط ازاي أكان ميت لها ميت
ميرا:- بعيط ..م قادره مش قادره محبهوش كنت بتمنا انساا بس مش بقدر بحبه وعمري م عرفت اكره رغم الي عمله فيا بس مش قادره محبهوش يا زينه يارب هون عليه ياترا كل ولا لسه عطشان ولا لا
زينه وهاجر بصوا لبعض وضحكم
ميرا:- انا غلطانه أني بتكلم معاكم غورو من هنا
هاجر:- رغم أنه اخويا وزعلانه عليه بس شهاب ده ميتعشرش هههههههههههه
زينه:- هههههههههههه بس يابت يخربيتك حد يسمعنا بنضحك
ميرا:- انا عايزه اشوفوا
هاجر:- خلاص بقاا يا ميرا متقلقيش سيف وسليم وجدي اخدو اكل ومايه ودخولهم لي شهاب واطمنوا عليه وقالوا هو ميه ميه فوقي كدا وبكره يبان مين الي عمل كدا
ميرا:- الحمدلله يلا منك ليها بره عايزه أنام
زينه:- وا*طيه طول عمرك مبيطمرش فيكي حاجه بقاا احنا مستحملين زنك وف الاخر تكرشينا يلا يا بت يا هاجر قومي ملناش عيش هنا هههههههههه
هاجر:- معاكي حق هههههههههههه يلا
وبعد م طلعوا ميرا قعدت تعيط علي حالها وحال معشوقها
*******************
ف الصعيد
زين قاعد وبيفكر ف الصغيره الي سكنت قلبه من اول م شافها وهيا جميله تعالوا نتعرف عليها
جميله بنت أقل م يقال عنها جميله جميله واسمها جميله اسم علي مسمه عيونه زرقاء اللون شعرها اللون الذهب بشرتها متل الحليب قصيره القمه جسم رشيق عندها 20 سنه
فلاش باك
زين ماشي ف أحد الأراضي الزراعية كان الليل سيد المكان
كانت جميله قاعده ف الأرض وزين ماشي مش واخد بالوا منها خبط فيها ووقع فو*قيها اتلاقت عيونهم مع بعض تااه من سحر عنيها يالله اي الجمال ده فاق علي ايد بتخبط علي صدرو
جميله:- يااخ انت انت هتموتني اوعا كدا
زين قام بسرعه:- هااا انا اسف مختش بالي
جميله:- مختش بالك انك وقع عليا وهتموتني
زين:- اسف بس انا اول مره اشوفك هنا انتي شكلك مش من الصعيد
جميله بابتسامه سحرت قلب زين:- لا انا من القاهره جيت هنا عند جدو فتره قصيره وهرجع تاني
زين:- اسمك اي
جميله:- اسمي جميله
زين:- اسم علي مسمه سبحان الله من خلق الجمال ده يااالله
جميله:- اتكسفت جدا وطلعت تجري
باااك
حياة:- زين زين
زين:- في اي خير
حياة:- بقالي ساعه بنده عليك اي ده سرحان ف اي
زين:- انتي ف المص*يبه الي ف حياتي اوعي كدا غو*ري بقاا وسابها ومشي
حياة:- اي ده مالوا ده
******************
جميله قاعده وبتبتسم علي تلك الوسيم التي ظهر لها
جميله بس يا تره متجوز ولا لا
**************
سلوي كانت ف سابع نومه صحيت علي صوت رنة موبايلها
سلوي بنوم:- اممممم مين
……………
سلوي قامت مفزوعه اييييييي……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى