رواية احببت بنت عمي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت الثامن عشر
رواية احببت بنت عمي الجزء الثامن عشر
رواية احببت بنت عمي الحلقة الثامنة عشر
الكل أنصدم من الي شهاب عملوا
ميرا:- بعدت عنه وقالت بعصبية وزعيق:- انت مجنون اي الي انت عملتوا ده
شهاب بغرور:- عملت اي
سعد بعصبية خفيفه:- شهاب اخر واول مره يحصل كدا ويلا خد مراتك وامشي وانتي يا ميرا اطلعي هاتي حاجاتك علشان نمشي
ميرا:- حاضر يا جدو
سلوي:- استني هنا رايحه فين
سعد:- عايزه منها اي يا بت فاطمه
سلوي:- ارد القلم الي اخدو منها
ميرا:-هههههههههههههههه هتاخدي بس ف الحلم باي يا سوسو وطلعت ميرا
سلوى بغيظ شديد وواضح:- شايف يا بابا انا ازاي بتهان ف بيت اهل جوزي
بدر:- ميصحش كدا يا حاج سعد ازاي يعني ميرا تقل من بنتي
سعد:- والله بنتك قليله الاداب وانا حفيدتي معملتش حاجه غلط غير انها بتاخد حقها
بدر بغيظ:- متشكرين واخد بعضه ومشي
سلوي:- يالا بقاا ولفت بصت علي اسماء وقال.. بنتك متربتش وغلطت فيا وانا مش هسيب حقي يا طنط فاهمه يعني اي مش هسيب حقي
زينه:- ف اي يا بت انتي انتي ازاي تتكلمي مع ماما كدا وعلي اختي كمان لا خالي بالك ميرا غلبانه لكن انا س م عارفه يعني اي س م يعني بلدع اي حد يجي جمبي او جمب حد قريب مني وخالي بالك كويس
سلوي:- بس يا شاطره انا بتكلم مع ماما
زينه:- امم طب انا بحظرك اخر مره تتكلمي بي الاسلوب ده م تشوف يا استاذ شهاب البت دي انت عارفني
شهاب:- زينه اتكلمي كويس عن كدا انا ساكت من بدري
سعد:- بص علي زينه وغمز له وقال زينه بس عيب دي مرات ابن عمك ودخل اوضته علشان يجهز نفسه علشان يسافر مع ميرا
زينه:- بص يا شهاب انت من بدري وانت بتلغط مع اختي واكبر غلطه غلطها كانت جوزك من الزفته دي
سلوي:- ده كدا كتير بقاا وراحت علشان تض*رب زينه بس شهاب وقفها وقال بس انتي مجنونه
سليم:- انتي هبله يا بت انتي انتي عايزه تض*ربي مراتي
سلوي:- بس انت علشان منفتحش ف القديم يا برنس
زينه:- راحت جبتها من شعرها وفضلت تض*رب فيها والكل كان بيحاول يبعد زينه عن سلوي لكن زينه كانت بض*رب بغل ومحدش عارف يوقفها سليم شال زينه علشان كانت سلوي بتموت وبتصوت
زينه:- بعدت عنها وقالت انا حظرتك يابت فاطمه وانتي دماغك ناشفه وعايزه تدوقي س م ي وانا محرمتكيش من حاجه
كانت سلوي شبه مي*ته مش قدره تقوم وفجأة لاقه د*م نزل منها
سلوي:- بعياط وزعيق. اهههه مش قادره ياشهاب انا بسقط اهه هموت
سيف:- شلها بسرعه يا شهاب ووديها المستشفى
وشهاب شال سلوي ونزل يجري بيها كانت زينه خايفه لحسن يحصل حاجه ليها ولي البيبي ويقولوا انتي السبب
طلع الجد سعد من الأوضه وكان بيضحك جدعه يا زينه يا حبيبت جدك انا كنت عارف محدش هيعملها غيرك مش شبه هاجر الهبله
هاجر:- انا يا جدو طب والله حرام عليك افرض سقطت
سعد:- ف داهيه
نزلت ميرا وكان معاها شنطت هدوم:- خير يا جماعه اي الصوت العالي ده
سيف:- كل ده ومش حاسه بي حاجه
ميرا:-ليه بس حصل اي
زينه:- اخد حقك من سلوي ضر*بتها وعد*متها العافيه وشهاب واداها المستشفى شكلها كدا بتسقط
ميرا بزعل:- حرام يا زينه اه انا مش بحبها وعلي طول كنت بتخنق معاها بس حرام برضو يا زينه احنا من امتا واحنا بنئذي حد ده مهما كان طفل اي ذنبه بس
زينه:- ده علي اساس انك من شويا مضر*بتهاش بالقلم
ميرا:- ايوه ضر*بتها بس مش لدرجه قت*ل
اسماء:- قت*ل اي انتي هتلبسي اختك مصيبه مفيش حاجه هيا تلاقيها نز*فت بس
سعد:- كفايه كلام يلا يا ميرا زين وصل تحت
ميرا:- زين مين
سعد:- زين ابن عمك محمد
تعالوا بقاا نعرف مين جمال ومين محمد ومين زين
جمال وسعد اخوات بس سعد بعد م اتجوز هناء حب عمره جه وعاش ف اسكندريه وجمال اتجوز وكان عايش ف الصعيد وخلف محمد وعبير
محمد رجل ف سن الخمسين من عمره ومتزوج من عفاف ومعاه زين ورودينا و مريم
زين شاب 27 من عمره ومتزوج من حياة بنت عمته
رودينا 23سنه متزوجه وعايشه ف الامارات وبتنزل مصر كل فتره
مريم 17 سنه ف الثانويه
عبير ف عمر الاربعين ومتزوجه من ياسر ومعاها حياة زوجت زين ومعندهاش اولاد غير حياة
نرجع لي البارت تاني
بعد سلامات ميرا واهلها نزلت مع سعد كان زين وقف تحت بي العربيه ورفض أنه يطلع ووقف يستنا جدو تحت
سعد:- شاف زين راح عليه هو وميرا سلم عليه سعد
ميرا:- اهلا يا زين نورت اسكندريه
زين:- منوره بي أهلها يابت عمي
ميرا:- اسمي ميرا
زين:- اهلا يا ميرا وركبوا العربيه وزين اخد شنطت هدوم ميرا وسعد وركب ومشيوا
***************
ف المستشفى
كان شهاب وقف خايف وميرا كانت بتكشف ودكتور عندها
طلع الدكتور شهاب جري عليه خير يا دكتور
الدكتور:- كان نز*يف بس الحمدلله جت ف الوقت المناسب الظهر كدا أنها اتعرضت لي ضر*ب عن*يف
شهاب:- لا هيا وقعت من علي السلم
دكتور:- تمام مفيش مشكله الجنين بخير ومحصلش اي مضاعفات خطيرة بس لازم تاخد علاجها انا كتبتها علي نوع هتاخدو علشان تسبيت الحمل لأن الحمل كويس أنه ظهر لأن هيا حامل ف اسبوعين
شهاب:- بصدمه اسبوعين مش شهرين يعني
الدكتور:- لا اسبوعين عن اذن حضرتك
شهاب:- اسبوعين ازاي انا من قبل م اتجوز ميرا وانا مكنتش بقرب منها يعني بقالي اكتر من شهر ونص معقول سلوي تخوني ونسيب شهاب والتفكير هي موته
****************
وبعد مرور كام ساعه كانت ميرا وسعد وصلوا قدام قصر من افخم الاقصور ف الصعيد ميرا نزلت بدهشه واووو بجد اي الجمال ده يا جدو
سعد :- بسم الله ماشاء الله تبارك الله
زين:- اتفضل يا جدي زمان جدو جمال ف انتظار حضرتك ودخلوا القصر الي كان فوق الروعه والجمال
جمال:- يا مرحب بيك يا اخوي اتوحشتك كتير قوي
سعد:- وحشتني يا جمال والله وحضنه بعض
جمال:- أهلا يا ميرا ازيك
ميرا:-ازيك ياجدو جمال
جمال:- منوره يا حبيبت جدك انا عايزك تاخدي راحتك خالص البيت بيتك يا ميرا
ميرا:- ميرسي يا جدو
جمال:- وانت يا اخوي هتقعد معايا هنا شهر
سعد:- ههههه لا كتير واسيب الي هناك لمين انا هقعد هنا اسبوع بس مع ميرا علشان تاخد علي الجو وبعد كدا هبقاا امشي
جمال:- البيت بيتك يا اخوي
ونزلت من فوق
عفاف ومريم وحياة
جمال:- تعالوا يا ولاد سلموا علي اخوي سعد وميرا بت عماد ولدي التاني وحفيدتي
عفاف يا اهلا وسهلا بيك يا عمي سعد اهلا يا بنتي
سعد:- اهلا بيكي يا بنتي
ميرا:- اهلا يا طنط
مريم:- منور يا جدو سعد منوره يا ميمو
سعد:- منور بي أصحابه يا بنتي
ميرا:- هههههههههههه ميمو
جمال:- بت غلبويه هههههههههههه متقربي يا حياة وقفه بعيد ليه
حياة:- اهلا بيكم
سعد:- اهلا يا بنتي
ميرا:- اكتفت بي الابتسامه
جمال:- اعرفكم وشاور علي عفاف وقال دي عفاف مرات محمد هو لسه مجاش من الشغل
ودي مريم بنتها واخد زين
ودي حياة بنت عبير ومرات زين
سعد:- اتشرفت بمعرفتك يا عفاف يا بنتي
عفاف :- الله يخليك يا عمي
مريم:- ميمو تعالي لما اعرفك فين الاوضه بتعتك هدي يا هدي جات هدي الشغاله بنت ف الاوئل العشرين من عمرها
هدي:- نعم يا ست مريم
مريم:- هاتي شنطت ميرا وتعالي ورانا وسحبت ميرا من اديها ميرا بصت علي جدها سعد
سعد روحي يا بنتي معاها
وميرا مشيت مع مريم وحياة كانت لسه وقفه بعصبيه من وجود ميرا
***************
دخل شهاب الأوضه علي سلوي
سلوي:- انا فرحانه اووي أن ابننا ممت ش من المتخلفه الي كانت بتض*ربني انا مش هسيب حقي يا شهاب
شهاب بجمود:- مين ابو العيل الي ف بطنك ده
سلوي بخوف وتوتر:- انت
شهاب:- اخر مره هقولها مين أبوه
سلوي:- سيف…………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)