روايات

رواية احببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم أبرار محمد

رواية احببت بنت أختي الفصل الثاني 2 بقلم أبرار محمد

رواية احببت بنت أختي الجزء الثاني

رواية احببت بنت أختي البارت الثاني

رواية احببت بنت أختي الحلقة الثانية

– زين وهو بيربع ايدو طيب وانتي يا دكتوره ايه أخرك وبتريقه اتاخرتي في الموصلات بردو.؟!
– يارا احم لا يا دكتور ب ب بس
– زين بطلي تهتها وعقاباً ليكي مش هتحضري محاضرتي انهارده يلاا
– يارا اخر مره يا دكتور و والله بعد كده هحضر في المعادا
– زين بيبص ليها بعصبيه لا ويلا يا دكتوره برا
– يارا بصت ليها بغضب وخرجت برا المدرج
– يارا ااااه ما تحاسب يا بني ايه اتعميت ابقا بص قدامك مش تمشي تخبط في خلق لله كده
– معتز بيبص عليها اتصدم وقاال في سره دي نفس العيون وفاق لما لاقي يارا بتزعق ليه.. حيلك حيلك ايه نازله فيا تهزيق كده ليه انا معملتش حاجه انتي اللي خبطي فيا المفروض أنتي اللي تفتحي مش انا
-يارا بغضب ولااااا الحكايه مش ناقصه مش كفايه انطردت
– معتز تستاهلي بلسانك الطويل ده ربنا مقصر في طولك ومطول في لسانك سبحاااان الله
– يارا وليه متقولش إنك اللي طويل بذياده يا خفه وغور من وشي انت هتتصاحب عليا شباب آخر زمن
– معتز عارفه انا لو مش عندي محاضره مهما دلوقتي كنت عرفتك حدودك كويس يا بتاعه انتي وسابها ومشي
– يارا انا بتاعه يا طويل يا اهبل وشافته داخل محاضرة زين وقبل ما يدخل نادت عليه وقالت يا ابو طويله الدكتور زين هيطردك قههقهقهق
– معتز بص ليها وقال يطردك انتي مش انا يا اوزعه ودخل
______________________________
في المحاضره
– معتز وهو مدخل راسه من باب المدرج ممكن ادخل يا دكتور
– زين بص ليه وقاال لا اتفضل علي برا يا دكتور وتدخل لما تحترم مواعيدي وقتها ليك الحق ادخلك ورجع لشرحه تاني
– يارا كانت واقفه وسامعه الكلام.. قلدت طريقة معتز يطردك انتي مش انا يا اوزعه قهقههقق شوف مين اللي انطردت يا ابو طويله
– معتز عارفه أنا مش هرد عليكي عشان انتي شبهه حد اعرفه وغاليه عندي اووي لولا كده كنت هزائتك يا اوزعه
– يارا بتبص ليه بنص عين مش هرد عليك وربنا يسامحك
– معتز ايه الاحترام والادب اللي نزل عليكي ده.!!
– يارا يعني لما اهزائك تقولي لسانك طويل اتكلم باداب تقولي ايه الاحترام ده مش نافع معاك حاجه
– معتز طيب ايه رايك نبطل الخناقه دي ونبقا صحاب وهو بيمد ايدو ليها انا معتز الصاوي طالب في كلية طب أول مره اشوفك بس طلعتي دفعتك
– يارا امممم افكر
– معتز انتي لسه هتفكري يا اوزعه خلصي ايدي وجعتني
– يارا ابتسمت ليه ومدت ايدها وقالت انا يارا المنياوي
– معتز بما اننا بقينا اصدقاء وانطردنا لنفس السبب تعالي اعزمك علي عصير القصب ونستنى المحاضره التانيه لما تبدا
– يارا اشطاا بس زين مش طردني لنفس السبب
– معتز بأستغراب زين!!! هو انتي تقربي لدكتور زين.؟!
– يارا شدته من ايدو وقالت تعالي نقعد في الكافتريا وهحكيلك يا صديقي
______________________________
يا ترا ايه حكاية معتز الصاوي وليه علاقه ب يارا وايه حكايته وليه علاقه بموت اهلها ولا لا هنعرف كل ده في الحلقات القادمه
______________________________
في الكافتريا
– يارا وبس يا سيدي
– معتز يعني هو خالك امممم
– يارا هو مش مجرد خالي وبس لا دا ابويا وصاحبي وحبيبي وكل حاجه في حياتي هو و تيته
– معتز أمال اهلك فين.؟!
– يارا عيونها امتلئت بالدموع وقالت توفو في حادث وانا عندي 4 سنين
– معتز زعل عليها اوي وقال انا اسف إني فكرتك
– يارا انا مش نستهم عشان افتكرهم
وفضلو يتكلم واخدو أرقام بعض
—————————————-
زين خلص المحاضره بتعتو وملقاش يارا دخلت المحاضره إلا بعدو ف نزل الكافتريا يشوفها
في الكافتريا
– زين شاف يارا بتضحك وتتكلم مع معتز
زين من وراهم
– زين ياااااارا ايه مقعدك هنا مش عندك محاضره وكمان مين ده وبص ل معتز وقال مش انت إلا لسه مطرود من محاضرتي.؟!
– يارا ده معتز يا زين اقصد يا دكتور زين واها هو
– زين اممممم طيب يلا علي محاضرتك يا دكتوره ولينا كلام تاني في البيت
– يارا حاضر يلا يا معتز
– معتز ي
قبل ما يتكلم زين زعق ليها وقال يلاا قدامي علي المكتب عايزك قبل ما تدخلي المحاضره
– معتز بص ل يارا وقال هسبقك انا يا يارا علي المحاضره تمام
– يارا اشطااا يا صديقي
– زين اضايق من اسلوبها معاه لأنه مش عايزها تتعامل مع الجنس الآخر
________________________________
في مكان آخر
عائلة الصاوي من أكبر العائلات في مصر وناس اغنياء جداً عندهم شركات علي مستوى الشرق الاوسط ومستشفيات كمان
تعالو اعرفكم عليهم لانهم هيبقو ليهم دور اساسي في الحلقات القادمه
– مراد الصاوي اصغر رجل اعمال في الشرق الاوسط شخص حنون ويحب عائلة جداً عنده 28 سنه طوله 190 وعيونه رصاصي
– معتز الصاوي شاب عنده 20 سنه في كلية طب شخص مرح
– سُعاد الأم عندها 50 سنه طيبه القلب وبشوشة الوجه حنونه جدا علي اولادها وبتحهم جدا
– عبدالرحمن الصاوي دكتور جراحة كبير جدا عنده 58 سنه شخص حنون ويحب زوجة واولاده ويعمل في المستشفى الخاصه بيه
————————————–
في الجامعة
– خلصت يارا محاضرات هيا ومعتز وزين كان مستنيها برا قدام العربيه
– معتز بجد فرحان اووي إني اتعرفت عليكي يا يارا
– يارا وانا كمان جدا وبصت قدامها لاقت زين واقف ومتعصب جدا وناقص يطلع دخان من ودانه
– يارا طيب همشي انا يا معتز عشان زين مستنيني
– معتز اشطااا يا صديقتي سلام
– يارا سلام
ومشيت نحيت زين.. ركبت العربيه وطار بيها علي البيت
__________________________________
في بيت الصاوي
– مراد السلام عليكم ازيك يا أمي عامله ايه وراح يبوس ايدها
– الأم عليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله بخير يا حبيب قلبي
– مراد امال معتز و بابا فين
– سعاد لسه في الجامعه شويه وهيوصل و بابا فوق روح انت غيؤ هدومك عبال ما معتز يجي هيكون الأكل جهز يا حبيبي
– مراد حاضر يا ست الكل
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
– في بيت الدمنهوري
– زين السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وراح باس علي ايد مامته ازيك يا أمي عامله اي
– الفت وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله بخير يا حبيبي
– يارا عامله أيه يا فوفتي
– الفت الحمدلله ب
– يارا لا مقصدش كده انا قصدي عامله أكل ايه انهارده
– زين وهو لاوي فمه همك علي كرشك دا انتي لسه مدخلتيش من الباب
– يارا وه ما انا جعانه يا سيد ماكلتش بقالي نص ساعه
– الفت نص ساعه بس.!!!!
– يارا شوفتي يا فوفتي وابنك ده ظالمني ديما
– الفت لا لا ملوش حق هو واحد ظالم فعلاً
– يارا ومفتري كمان وبتبص ليه بعصبيه ورخم وبارد يا فوفتي دا ابنك طردني من المحاضره انهارده تعرفي عشان ايه.؟!
– الفت طردتها لي يا زين
– زين اساليها يا أمي
– يارا بتبص بعيون القطط ابنك قالي روحي جبيلي أكل من الكافتريا ف انا اتاخرت عشان كنت بجبلو اكل و طردني يا فوفتي اهي اهي اهي
– زين بيبص ليها بصدمه نعممممم
– الفت زين متزعقش ليها كده
– زين أمي البت دي بتكذب والله دا واحنا راكبين في العربيه قولت ليها تنزل وتدخل علي المحاضره علي طول عشان انا إلا عليها أول محاضره ومردتش عليا وراحت الكافتريا مع صحبتها وانا نبهت عليها متروحش عشان المحاضره وديما ملتزم بالمواعيد وهيا عارفه كده كويس اوي
– يارا وايه يعني اقعد براحتي ياخويا ومش انت خالي يعني اعمل إلا انا عايزه وادخل متأخره براحتي
– زين لا يا حبيبتي خالك في البيت اما الجامعه دكتورك وفيه مواعيد انا حاتطها واعملي حسابك بقا انا عملت امتحان وعليه 20 درجه اعمال سنه وبيلعب ليها حواجبه
– يارا انصدمت نعمممممممم امتحان ايه ده
قبل ما تتكلم الفت بااااااس ايه انتو ديما ناقر ونقير بطلو بقااا
– زين انا هدخل اغير هدومي يا امي ومشي
– يارا زييييين استنى
– الفت بتخبط علي ايدها وبتقول عوض عليا عوض الصابرين يااارب
_________________________________
في الغرفة
– يارا زين والله انا مذكرتش الغي الامتحان وكمان انت طردتني من المحاضره
– زين انتي قولت ايه.؟!
– يارا قولت الغي الامتحان
– زين لا أول كلمة في الأول خالص
– يارا ردت بأستغراب قولت زين.!
– زين ربع ايدو ع صدرو وقال اهوه قولتي زين في الدكتور إلا هيلغي الامتحان مش انا زين مش دكتور
– يارا زين بقا بطل رخامه بالله عليك
– زين بجديه لا انا مش برخم وانتي عارفه إني مش بخلط بين شغلي و حياتي ويلا برا
– يارا بتبص ليه بعصابيه وتدب رجليها في الارض وبتقول عبو شكلك يا زين ومشيت
– زين بضحك إن ما حرقتلك اعصابك مش ابقا اسمي الدكتور زين الدمهنوري يا ريري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى