روايات

رواية احببت القاسي الفصل الثاني 2 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الفصل الثاني 2 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الجزء الثاني

رواية احببت القاسي البارت الثاني

رواية احببت القاسي
رواية احببت القاسي

رواية احببت القاسي الحلقة الثانية

هجم خالد علي منزل محمود خال احمد

محمود:خير يا خالد بيه في ايه

خالد:فين احمد “فين ابن اختك

محمود ,احمد ابن اختي ‘في مصر ليه

خالد :اديني عنوان بيتهم في مصر بسرعة

محمود:,معرفهوش يا خالد به “انا بقالي كتير منزلتش مصر ولا اعرف شكلها

اقترب خالد منه وهو يلقي نظراتة الحادة ‘ده اخر كلام

ماشي “طلع خالد مسدسة وهو يوجه السلاح علي زوجته هدي

هدي بخوف”يا محمود اتكلم هيموتني

محمود : حرام عليك يا خالد به احمد ابن اختي غلبان

هو صرف نظر عن جوازه من اختك خلاص

صرخ خالد في وجههم “فين العنواااان

محمود:انا هقولك فين بس وحيات النبي تسيبني

خالد:اخلص وقول العنوان والا هفرغ المسدس كلو في دماغك

شرح محمود العنوان بتفاصيل لخالد.

أخذ خالد العنوان وابتعد عنهم وهو يركد للخارج

تحدث عبر الهاتف مع مساعدينة في القاهرة

لكي يذهبو ليمسكو بي نهال وأحمد

…………………

شمت نهال الرائحة الطيبة ‘الله الله يا عم منعم

منعم:عجبك الاكل يا نهال علي فكره انا عامل كل ده عشانك

نهال :اكيد عجبني ربنا يخليك ليا يا عم منعم يارب

احمد:كلي بقي عشان ورانا طيارة بعد شوية

حنين بحزن : انت لسه مصمم بردو انك تهرب انت وهيا

منعم:سبيهم يا حنين هما مش قد خالد خليهم يسافرو

حنين:والله انا مش عارفه ليه خايفين من الي اسمه خالد ده

نهال:انتي متعرفيش خالد يا حنين ده شيطان علي هيئه انسان

بقلم الكاتب الصغير مصطفى جابر

حنين:خالد والله ده كان طيب زمان “عارفة

يا نهال زمان لما كنت عيله وكنت باجي البلد مع بابا وماما وأحمد اخويا ‘كنت بشوف خالد ديما بيدافع عن المظلوم وبينتقم من الظالم معرفش ليه اتحول كده

نهال: الزمن اتغير يا حنين والظروف غيرت خالد

احمد:يا خسارة يا خالد كنت اعز صديق ليا معرفش ايه الي غيرو من نحيتي كده احنا زمان مكناش بنفارق بعض لحد ما دخل الجامعة ‘اتغير 180 درجه

نهال : مكنش في احن منه يا احمد

 احمد “ربنا يهديه بقي

حنين:انا رايي توجهوه يا نهال ده احسن حل بدل الهروب

نهال: مع خالد العكس يا حنين “لازم نهرب

 تنهدت حنين بضيق من الكلام ثم قامت من علي الاكل

 ‏منعم:مش هتكملي اكلك يا حنون

 ‏حنين،:اكلت يا بابا انا هخش اريح في اوضتي شويه

 ‏عن ازنكم “ذهبت حنين الي غرفتها ‘اغلقت الباب

 ‏ثم اقتربت من خزنتها لكي تأخذ منه صندوقها الخاص

 ‏فتحته ثم مدت يداها لتأخذ صورتها هيا وخالد

 ‏كانت حنين وقتها تبلغ من العمر خمسة سنوات وكان يحملها

 ‏خالد وهو شاب صغير يبلغ ١٥ عاما

 ‏اخذت الصورة وهيا تتذكر ماضيها معاه

#فلاش #باك

اقترب محمود من حنين وهو يضربها علي جسدها

انفجرت حنين من بكاء وهيا تحاول الابتعاد عنه

محمود:انا قولتلك مليون مرة متجيش جمب أي حاجة

بتاعتي يا بت انتي

حنين:انا اسفة يا عمو والله مش هعمل كده

محمد’لا لازم تضربي عشان تحرمي

تفاجئ محمود بضربة قوية علي رأسه من خالد

أخذ خالد حنين بعيد عنه ثم اقترب من محمد

انت حيوان ازاي تضرب بنت صغيره كده والله لقول

لطنط هدي علي كل بلاويك اللي بتعملها ومخبيها عليها ونا ساكت

محمود:بخوف “خلاص يا خالد خلاص يبني

انا مش هضربها تاني

نظر له خالد نظرت ثاقبة ثم ابتعد عنه ليقترب من

حنين الذي كانت تبكي

خالد:خلاص يا حنين متخفيش “انا ضربته

حنين:انا خايفة يا ابيه خالد ‘متسبنيش ونبي

حملها خالد لحضنه ثم قال ‘”متخفيش يا حنين انا معاكي

خلاص يا حنين ‘لو سكتي هجبلك شوكولاتة

صمتت حنين وهيا تمسح بكئها بكفها الصغير

طيب هتلي شوكولاتة يا خالد

ابتسم خالد علي نطق اسمة منها “حاضر

 اخذها خالد. ليشتري لها جميع انواع الشكولاتات

 ‏ثم ظل يلعب معها حتي تعبت ونامت

 ‏ نامت حنين علي صدرو وهيا تشعر بالامان

 ‏ضمها خالد الي صدرو وهو يغني بصوته الجميل

 ثم ‏ابتسم علي برئتها ثم وضعها علي الارض ثم نام بجوارها

#Baak

 ‏اخذت الصورة ثم وضعتها بين صدرها “ثم بدئت تبكي

 ‏يا خسارة يا خالد يا خسارة “اه لو تعرف قد ايه ‏انا بحبك وكبرت علي حبك يا خالد

 ‏ياريتك تحس بيه “بحبك اوي ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى