روايات

رواية احببت القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الجزء الثالث عشر

رواية احببت القاسي البارت الثالث عشر

رواية احببت القاسي
رواية احببت القاسي

رواية احببت القاسي الحلقة الثالثة عشر

حنين : ليه ليييييه يا خالد

صرخ خالد بكل غضب وهو يقول :

عشان بحححححححححبك

ظلت حنين مصدومة تحاول تستوعب آخر كلمة قلها خالد

خالد:بتبصيلي كده ليه مش مصدقاني صح

ابتعدد حنين خطوة وهيا تحاول تستجمع نفسها ثم قالت

طبعا مش مصدقاك “الي زيك مستحيل يعرف يحب

اقترب خالد منها ثم قال :

عندك حق انا كمان كنت فاكر نفسي أن عمري ما هحب ولا قلبي يرجع ينبض تاني يا حنين

حنين : طيب كويس انك عارف نفسك

خالد : أيوة عرفها يا حنين عرفها ” بس انتي جيتي غيرتي كل حاجة ” صدقيني

أخذ خالد يداه ثم وضعها علي قلبه :

شوفي قلبي يا حنين حسي به لما ابقي جمبك بيدق ازاي

انا حولت اهرب منك ومنه بس معرفتش

ابعدد حنين يداها بقوة ثم قالت بصرامة :

حتي لو بتحبني يا خالد خلاص انا نهيتك خالص من حياتي مستحيل بعد الي عملته فيا قلبي يحبك تاني

خالد : بس

قطعتة حنين بصرامة “من غير بس “ياريت نقضي ليلة دي علي خير يا خالد “كلها كام ساعة واختك تبقي في حضنك سعتها تسبني وتسيب اخويا في حالة

خالد : انا مستعد مأزيش احمد يا حنين بس خليكي

ضحكت حنين بسخرية ثم اقترب منه وهيا تقول

انت متقدرش تأزي اخويا يا ” عن ازنك

ذهب حنين من أمام

جلس خالد ثم زفر بضيق علي تعملها وكلامها القاسي معة

…………………..

#في اليوم التالي

وصل احمد ونهال الي بيت خلتهم في البلد

فتح لهم منعم ثم رحبت بهم خلتهم ” اهلا اهلا يا احمد

حمدالله علي سلامتك يا حبيبي

احمد: الله يسلمك يا خالتو

منعم : يبني انا قولتلك متجيش “خالد لو عرف دلوقتي انك هنا هااا…….

احمد: انت كنت عيزني افضل هربان واسيب اختي انا مش ههرب تاني وهعيش هنا انا ومراتي والي عنده يعملوا وبعدين انا متأكد أن هو الي ورا اختفاء حنين

اقتربت نهال من زوجها ثم قالت ” اهدي يا احمد

القصر عندك يا حبيبي روح دور عليها برحتك

استدار احمد لزوجته ثم قال

انا رايح يا نهال ودلوقتي حالا

منعم : طيب استني انا جاي معاك

أخذ منعم احمد ثم ذهبه الي القصر وهدان

……………..

كانت عيونة متسلطة علي الباب ينتظر خروجها من البارحة وهيا حابسة نفسها داخل غرفتها

زفر خالد بضيق كل ميتذكر انها آخر ليلة معاها

سمع خالد رنين هاتفة ” أخذ الهاتف ثم نظر إلي رقم أخته ” اغمض عيناه وهو يضع الهاتف علي ازنيه

خالد : وصلتي

نهال : انا في البلد يا خالد” سيب حنين تروح

خالد : تعالي هنا يا نهال

نهال :يا خالد لو مش مصدقني اتصل بجدو انا في القصر

خالد : تعالي اسكندرية يا نهال ولوحدك ” انا محتاج اتكلم معاكي في موضوع مهم قبل ما ما اواجه جوزك

نهال :خالد اوعي تكون ازيت حنين

خالد : انا ازتها يا سعاد ازتها ” انا اغتصبت حنين …….

……………..

جلس فايز معهم ليحاول يبعد الشك عن خالد

احمد : اسمع يا جدو انا حاسس ومتأكد أن خالد هو ….

قطعة فايز ‘ مستحيل يا احمد انت بتقول ايه

خالد مربي حنين وكان بيعتبرها أخته

ضحك احمد بسخرية ثم قال ” اديك قولت بلسانك

كان يا جدو كاااااان

فايز :بردو خالد ميعملهاش وبعدين هو مش هنا

سافر يغير جو

احمد : معلش يا جدي اسمحلي اروح اوضه خالد والكوخ بتاعة انا عارف أن ديما بيعض هناك

فايز : لو ده الي هريحك وتخليك تثق أن خالد مستحيل يعمل كده اتفضل دور “البيت بيتك

اقتربت منهم نهال وهيا تحت تأثير الصدمة

وقف احمد ثم اقترب من زوجته ” نهال انا هفتش البيت حته حته القصر كبير وممكن خالد اصلا يكون هنا

واحنا مش وخدين بالنا “ثم نظر لأبيه “منفضلك تعالي معايا بابا

قام منعم ثم ذهب مع ابنه ليبحث عن ابنته في هذا القصر الضغم

اقتربت نهال ثم جلست بجوار جدها وهيا مزالت علي صدمتها

نظر لها جدها بشك ثم سألها :

في ايه يا نهال مالك يا بنتي ” انتي دخلتي تكلمي في تليفون ورجعتي متغيرا

نظرت نهال لجدها ثم قالت ببكاء ” مصيبة ياجدي مصيبة

بث الخوف في صدر فايز ثم سألها “مصيبة ايه اتكلمي

نهال : حنين مع خالد يا جدو هو الي خطفها ومش بس كده ده اغتصبها كمان

وقف فايز وهو ينظر لنهال بصدمة “انتي بتقولي ايه

وقفت نهال ثم اقتربت من جدها ” بقولك المصيبة الي عملها خالد يا جدو ‘انا لازم ارحلو لازم بس مش عارفة هقول لأحمد ايه

جلس فايز بصدمة ثم وضع يدو علي قلبة بألم ” احس ان روحو تنسحب تدريجيا

اقتربت نهال بخوف من جدها “جدي مالك يا جدي

فايز : اطلبي دكتور يا نهال الحقيني يا بنتي بمو….

صرخت نهال بخوف بعد ما رئت جدها قطع النفس أمامها

جدي جدي قوم يا جدو

صرخت سعاد بأسم زوجها ” احححححححححمد

…………………..

حسم عاصم قرارة ثم قام ليذهب اليها في الغرفة

ارتعش جسد حنين بخوف من دخول خالد المفاجئ عليها

حنين : انت عايز ايه مش قلتلك متدخلش هنا تاني

خالد : حنين لازم نتكلم

حنين : وانا مش عايزة اتكلم معاك انت ايه مبتفهمش

اقترب خالد منها ثم قبض علي يداها بقوة ” وانا قولتلك اتكلمي معايا باحترام يا حنين متخلنيش

قطعتة حنين ثم قالت ‘ايه هتعمل ايه هتغتصبني تاني

ترك خالد يداها ثم حاول يكتم غضبه ” حولي متغضبنيش وخلينا نتكلم براحة

حنين : نتكلم في ايه يا خالد

خالد : اخوكي ونهال وصلو البلد وبعد شواية هتلاقي نهال هنا

ابتسمت حنين بفرحة ثم قالت ” بجد يعني خلاص همشي

خالد : هتمشي يا حنين بس مش قبل منتفق

حنين : نتفق علي ايه ” مش انت كنت عايز اختك

اهي جات عايز ايه تاني

خالد :عيزك انتي عيزك يا حنين ” انا بحبك

ابتسمت حنين ثم قالت : انت تحب انت لا بجد

خالد : متسخريش من مشاعري يا حنين ” انا بجد بحبك

حنين انا دلوقتي هعرض عليكي عرض

اولا لو عايزة مأزيش اخوكي وخلي نهال وأحمد في حلهم

حنين : اه عايزة “المطلوب ايه بقي

خالد :تتجوزيني

ضحكت حنين ثم نظرت له بسخرية “انت تتجوزني انا

خالد :ومالي انا يا حنين “بطلي اسلوبك ده وأتكلمي عدل

صرخت حنين في وجه ‘ مالك انت مش عارف مالك

بزمتك مش عارف نفسك

خالد :طيب عرفيني مالي

حنين : اعرفك ايه “يعني مش عارف انك قاسي معندكش رحمة متعرفش ربنا وفوق كل ده مغتصب

ثم قالت بصرامة “انا مبتجوزش مغتصب يا خالد

مبتجوزش الي اغتصبني وداس علي شرفي

جزبها خالد من وسطها الي حضنه ثم قال

ومين قالك ان انا متغتصب

حنين : وهيا تصرخ في وجه ” مين قالي ازاي

انت ايه يا اخي دنتا الي مغتصبني

جزبها خالد اكثر الي حضنه ثم قال وهو مسلط عيونة في عيناها ” انتي لسه زي ما انتي يا حنين

انا ملمستكيش ولا لمست شعرا منك.

 انا مغتصبتكييييييييييش………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت القاسي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى