رواية احببت ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم سميرة فرج
رواية احببت ابن عمي الجزء الخامس
رواية احببت ابن عمي البارت الخامس
رواية احببت ابن عمي الحلقة الخامسة
مسك هي بتدور علي شغل اايومين دول عشان معاش والدها مش بيقضيها وهي محتاجه فلوس عشان تصرف علي نفسها
زين طب هي مالهاش حد يساعدها
مسك لا عشان هي وحيده زيي
..محمد زعل من كلامها..زين طب احنا ممكن نشغلها في الشركه عندنا مش كدا يامحمد
محمد اه طبعا
مسك طب انا بكره هرن عليها واقولها عشان دلوقتي متاخر
زين ماشي ويلا بقا انا هروح انام تصبحو علي خير….بعد ما مشي ومحمدقفل الباب وراها بص لمسك بعصبيه وقالها هو اي الكلام اللي قلتيه من شويه دا…انتي مش وحيده انا معاكي متنسيش
مسك مش عارفه تقوله ايه لقته بيقرب منها قالت اانت بتعمل اي
ابتسم وخدها في حضنه وقالها اياكي تقولي تاني انك وحيده انا معاكي وهفضل معاكي
مسك بفرحه طب يلا ننام
محمد طب ماتنامي
مسك هنام ازاي كدا سيبني وانا هنام…مردش عليها وشدها في حضنه اكتر لحد ماراحو هم الاتنين في النوم…. في الصباح..
مسك صحيت لقت محمد نايم فباسته من خده وقالت حتي وانت نايم زي القمر
محمد انتي عملتي اي دلوقتي
مسك بخجل انت صاحي من امتي… محمد من اول مابوستيني
مسك اهه عمي بينادي عليا انا هروح اشوفه عايز اي…وجريت نزلت تحت وهو بيضحك علب سماجتها وشقوتها وقام غيرونزل يفطر… علي السفره…زين مسك قلتي لملك علي الشغل
مسك اه قلتلها وزمانها جايه.. بعد ماخلصو فطار وقبل مايروحو الشركه لقو ملك واقفه قدام الباب.
مسك جريت عليها حضنتها وقالت وحشتيني ياملك
ملك وانتي كمان وحشاني اوي قوليلي عامله اي
مسك الحمد لله
زين مش يلا بقا عشان نروح الشركه
ملك اه طبعا وانا متشكره ليكم عشان هتشغلوني عندكم
محمد اشكري زين عشان هو اقترح علينا انك تشتغلي معانا وكمان هتشتغلي السكيرتيره بتاعته
ملك شكرا يااستاذ زين
زين بلاش استاذ زين زي ماكنتي بتقوليها قبل كدا من شفايفك العسل دي..ملك اتكسفت من كلامه.. مسك يلا يامحمد قبل ماالبت يغمي عليها
محمد يلا يازين اسبقني انت وملك وانا جاي وراكم..بعد مامشيو.. محمد انا ماشي عايزه اجيبلك حاجه وانا جاي
مسك بطفوله امممم اه ممكن تجيبلي شكولاته
محمد دنا اجيبلك عنيا
مسك يابني عنيك اي اعمل بيهم اي انا عايزه شكولاته
محمد طب امشي يلا بابت انتي سوفي راحه فين….واول ماوصلو الشركه راح محمد علي مكتبه وراح زين مع ملك علي مكتبه
زين مكتبك هيبقا بره هنا وانا جوه لو عزت حاجه هنادي عليكي
ملك ماشي…
بعد ماراحت ملك راحت لمكتبها ولقت واحد واقف هناك.
ملك انت مين وعايز اي
مازن انا اسمي مازن وعاوزك انتي ياجميل
ملك انت اتجننت اللي بتقوله دا
..مازن مسك ايدها جامد وكان بيقرب منها وهي بتصوت باعلي صوتها والموظفين وقفو بتفرجو ومحدش عمل حاجه بس زين سمع صوتها واول مراح مسك ايده وضربه وقبل ما يكمل ضرب محمد جه ومسكه وقال سيبه يازين وانا هاخده للشرطه
زين ماشي..وبعد مامشي زين اخد ملك وراح علي مكتبه لقاها بتعيط جامد..زين خلاص ياملك اهدي.. حضنته ملك جامد وقالت انا خايفه مش عايزه اعيش لوحدي كل الناس بيتكلمو علي وبيضايقوني وانا مش عارفه اعمل اي
زين خلاص ياملك اهدي انتي هتيجي تعيشي معانا في الفلا
ملك اي ازاي هقدر اعيش معاكم
زين عشان انا هتجوزك
ملك انت بتكلم جد
زين طبعا انا حبيتك من اول ماشوفتك ولحد دلوقتي بحبك وعاوزك تبقي معايا وملكي لوحدي
ملك تسلم
زين يارب صبرني بقولقها بحبك بتقولي تسلم انا عايز اسمعها منك
ملك بخجل وانا كمان بحبك..عند مسك.. طلبت قهوه من الخدم وبعد ما شربتها بطنها وجعتها واغمي عليها…بعد ماراح محمد الفلا طلع القوضه لقاها علي الارض..محمد مسك قومي مالك..شاها ووداها علي المستشفي ورن علي زين وخالد وجم وجات معاهم ملك.. ملك مسك فيها اي يامحمد
محمد مش عارف طلعت القوضه لقيتها علي الارض…طلع الدكتور
محمد في اي يادكتور مسك كويسه
الدكتور هي الحمد لله قدرنا ننقذها
محمد هو كان فيها اي يادكتور
الدكتور كان حصلها تسمم…انا همشي انا بقا
خالد اتفضل يادكتور
محمد دخل عند مسك وقالها عامله اي دلوقتي
مسك الحمد لله بس حصلي اي
محمد حصلك تسمم افتكري كدا كلتي او شربتي حاجه من بره
مسك ايي تسمم… اه صح انا طلبت من الخدم يعملولي قهوه وبعد ما شربتها بطني وجعتني واغمي علي
محمد انا هعرف من اللي عمل كدا
مسك انا هخرج امتا من هنا
محمد بابا بيمضي علي ورق الخروج عشان هتطلعي انهارده
زين يلا بقا اجدعني وقومي عشان تحضري فرحي
مسك ومحمد اييي فرحك
زين ايوه فرحي انا وملك
مسك هو الكلام دا صحيح ياملك
ملك بخجل صح يا مسك انا هتجوز زين
مسك الف مبروك ياحبيبتي
ملك الله يبازك فيكي
نحمد الف مبروك واخيرا هتتجوز وتبطل شقاوه وخروج مع البنات
ملك اي كنت بتخرج مع البنات
زين……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ابن عمي)