روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء الثامن

رواية احببته في مطبخي البارت الثامن

رواية احببته في مطبخي الحلقة الثامنة

ف الصباح
انتشر موضوع جواز نور وادهم بسرعه البرق
حلا: مبروك بس ازاي
مها: ايواا فاهمينا
نور بتنهد حكتلهم ع الي حصل
رنا بجد دول مش اهل ازاي بعملوا كده في بنتهم
نور انا عمري ما شفت حسن غير انه زي اخويا الكبير
مها طب و ادهم بيه هتعملي معاه اي
نور مش عارفه…. مش عارفه ازاي قبلت اتجوزوا انا كده بتعبوا معايا
حلا بس مش ملاحظين حاجه
=اي
حلا. اي الي هيخلي حد زي ادهم الحديدي يتجوز طباخه عندو وكل ده علشان طبق الحلو بتاعك
نور مش عارفه انا بجد زهقت من حياتي ياريتني اموت وارتاح
حلا بيعيد الشر عنك متقوليش كده احنا جمبك
وحضنوا بعض
” الباب خبط ”
مالك مبروك ي نونو
نور بابتسامة الله يبارك فيكي ي ابو الكريزما كلها
مالك انتبه لتلك الفتاه ذات الفستان الازرق
مالك مش هتعرفينا
نور اه دا مالك صاحب ادهم بيه ودراعه اليمين وزي اخويا الكبير ودول اصحاب رنا ومها وحلا
مالك وهو كليا نظره ع حلا اتشرفت بمعرفتكم
حلا ابتسمت بخجل بسبب نظراته
🎀
سيليم بخبث مبروك ي بن عمي
ادهم بنفس نبره الصوت الله يبارك فيك ي سيليم
سيليم بس اي الي غير نظرت عن الجواز فجاه
ادهم والله دي حاجه متخوصكش
اتجوز متجوزش انا حر
ربت سيليم ع كتف ادهم مقبوله منك ي بن عمي اتشاوووو
ادهم لف وشوو ولسا هيطلع
مبروك ي ادهم
لف ادهم لصاحب الصوت
عمتي
نزل ادهم جري وحضنها
وحشتيني اخيرا نزلتي مصر
قمر وحشتيني ي واد وكبرت راجل واتجوزت
باس ايديها
مقبوله منك كلمه واد ي عمتي
زينب ادهم حبيبي بجد انت اتجوزت
ادهم وهو بيبص ف الارض اه اتجوزت في حاجه
اتجوزت ازاي وانا يا ادهم
قمر زقتها لولا انتي بنت جوزي وكان يقولوا دي بتفتري عليها كنت رزعتك قلمين علشان تتلمي
زينب اتجاهلتها رد عليا وانا ي ادهم
ادهم بنره جهنميه زينب انا موعدتكيش بحاجه وانا بحب مراتي وعايش براحتي
ماشي ي ادهم ماشي وسابتهم وخرجت
قمر سيبك منها متتعكننش ع نفسك ي عريس يلا اطلع وريني عروسه
🎀
قاسم خير ي حسن ي بني
حسن عمي انت مقولتيش عاد اني لو اتجوزت نور قصدي زهره بتجوزني عهد
قاسم ايواا ي بني بس المشكله عهد
حسن مالها عهد
قاسم معرفاش اذا كانت بتوافق
حسن كيف يعني متعرفش واصل مش قولتلي انك كلمتها ع حديتنا
قاسم كان مجرد حديتت علشان اوصل ل زهره
حسن وقف يعني اي ي عمي مهتنفذوش شرطي
قاسم اقعد اقعد ي حسن
بص ي بني انت تعرف ان زهره اتجوزت خلاص انا رضيت انها اتجوزت وعهد كمان بتكلم معاها من غير مااتتجوز زهره
حسن صوح كلامك ي عمي
قاسم افرح ي ابو علي
انا رايح اكلمها
حسن ماشي ي عمي
🎀
قمر اي الحلاوه دي ماشاء الله جبتها منين دي ي ولااا
مالك بقولك دا بن محظوظه
ادهم بصلو بعين حمره
ليلي ل مالك كان هيقوم ياكلك
مالك دا مفتري ويعملها انا خايف هعععع
رقيه شوفتي ي قمر ربنا رزقني بولاد عسلات ازاي
ماشاءالله طب يلا نقوم نسيب العرسان ع راحتهم
ادهم تعالي اوديكي اوضتك
لا لا رقيه هتوديني يلا
مالك موقفش
قمر ل مالكـ قوم يحبيبي ولا ناقص تنام معاهم
مالك سبوني هنا شويه
رقيه قوم ياااض سيبهم براحتهم
مالك اوففف حاضر
ضحكت نور ع مالك ابتسم ادهم ع ضحكها قعد ادهم جمبيها
نور مكنش لازم تتعب نفسك وتتجوزيني
ادهم عادي بسلي وقتي
اومات نور بحزن
ادهم ممكن تحكيلي شويه عن حياتك
نور اخدت نفس عميق: انا مش اسمي نور احمد السيوفيتي انا زهره قاسم السيوفيتي امي من القاهره وابويا صعيدي عندي اختي الكبيره مي متجوزه من ابني عمي صالح وهو اكبر واحد ف احفاد جدي عبدالرحمن
واختي عهد اعمامي جابر ودا كان احن عليا من ابويا واحمد الله يرحمه الي سماني ع اسمه بعد ما اهلي طردوني برا البيت ومات بسبب حادث وانا متاكده ان الي عمل كده جدي
انا كنت طول عمري بحب المطبخ والطبخ كنت عاوزه افتح مطعم بس اهلي رفضوا وقالولي ان الست مكانها
بيت جوزها اعترضت وبدا اهرب واخد دورس واتعلم كمان لانهم كانوا رافضين تعليم ولاكن اتقفشت وقررا يجوزوني راجل عجوز وانا عمري 15س عمي احمد هربني وعيشت معاه ف القاهر لحد ما ماتت وبعدين اتعرفت ع مها وحلا ورنا وعيشت معاهم بسسس ودلوقت جايين عاوزيني اتجوز ابن عمي
ادهم بعصبيه وانتي عاوزاه
نور مش فاهم
ادهم انتي عاوزه تتجوزي حسن
لالا دا بنسبالي اخويا
تنهد ادهم براحه طب روحي غيري هدومك ويلاا ننزل للغدا
حاضر ي ادهم بيه
انا جوزك قولي ي ادهم عادي
حاضر ي ادهم
🎀
حلا ل رنا: لسا بيتصل عليكي
رنا ايواا معرفش عاوز اي
حلا طب رودي وافهمي منو
رنا الو
اكرم انسه رنا صدقيني دا سؤء تفاهم
رنا ايواا عاوز اي
اكرم ممكن نتقابل ف كافيه ****
بصت ل حلا اومات لها
رنا طيب قفلت قبل ما يكمل كلامه
🎀
عهد لا ي بوي مش عاوزه انتوا معرفتوش تغصبوا زهره جايين عليا اني
قاسم بقلم اكستي متعرفيش صوتك عليا
مي اهدي ي بوي متعصبش نفسك انا هتكلم معاها
قاسم سابهم ومشااا
مي ل مش موافقه دا حسن زينه الشباب
عهد دولقت زين الشباب اومال امبارح موفقتيش عليه ل زهره ليه
مي علشان زهره صغيره وطايشه لاكن انتي عاقله وباين ع الواد انو بيحبك
بس انا مبحبوش
مي لسا عند الزفت الي اسمو يوسف
انا مبحبش غير يوسف
ولو هو بيحبك مجاش لي ي بنت الناس طلب يدك من ابوكي
معرفاش بس هيجي انا متاكده
مي ي حبيبتي اغزي الشطان الواد اصلا باين عليه مش محترم
سيبني لوحدي
ماشي ي عهد اما نشوف اخرك
🎀
حلا ل مها شوفي مين ع الباب
مها حاضر
مها زياد
زياد مها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى