روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء الأول

رواية احببته في مطبخي البارت الأول

رواية احببته في مطبخي الحلقة الأولى

نور وهي بتجري وقفت عند مطعم صغير: مكنش یومک ی نور ی اختی اکید مدیری الباندا هیعملنی واجبه ع العشا
مدیر (فادی): انتيي ي زفتهه
اتاخرتيي لي
نور: اصلا
فادي: انطقي
نور: راحت عليا نومه
فادي: طب يلا ي ختي ع شغلك
نور بصوت واطي: مدير براس بخاخه
فادي: بتقولي اي
نور بابتسامه: بقول تحت امرك ي فادي بيه
فادي: طب يلا قدامي
نور: حاضر
احبـبته فـي مطبخي👩🏻‍🍳
🎀تعريف الاشخاص🎀
نور (بنت طبيعيه بتحب الطبخ والخروجات والميكب ولبس بلوجر بتقدم محتواه طبخ بتحب الحياه طويله شعرها قصير عيونها خضراء عندها 25 تخرجت من كليه حقوق لاكن بتشتغل ف مطعم مع رغم رفض والديها تعيش مع اصدقائها مها و حلا و رنا)
🎀
ادهم (شاب بارد وصارم الطبع عمره 30س طويل بدقن خفيفه عريض بعض الشئ عيناه سوداء ڪليل يمتلك مطاعم من اشهرها وشركات يديرها مدير اعماله وصديق طفولته مالك يعيش مع امه رقيه وهي ليست امه الحقيقه فقط من ربته)
🎀
في غرفه يغطيها اللون الاسود استيقظ ذلك النائم وارتدا ثيابه ونزل
ادهم: صباح الخير
رقيه بابتسامه: صباح النور
بعد الفطار
ادهم: انا هروح للمطعم عاوزه حاجه
رقيه بابتسامة: عاوزه سلامتك ي حبيبي
خرج ادهم
🎀
دخلت نور للمطبخ المطعم
ساره: اخيراا نورتي المدير لو كنتي اتاخرتي كمان كان عملك مكان صنيه البطاسطس دي
نور: اسفهع
ساره: حصل خيرا
وبدات نور الشغل
وف وسطت كلامها مع ساره
ساره: متعرفيش اي هيحصل
نور: اي ي وش المصايب
ساره: المطعم ممكن يتقفل
نور بصدمه: اي
ساره: المطعم محتاج تصليحات كتير وصاحب المطعم اصلا عندوا كذا مطعم كبير ف مش هتفرق لو المطعم حصلو حاجه
نور: بمعني
ساره: مدير هيكلمه بس لو مردش عليه حوالي 48 س المطعم هيتهد
نور: طب متعرفيش طريقه نوصل بيها ل صاحب المطعم
ساره:
اه عنده شركه اسمها***** ف عنوان ** بس لي
نور: لازم اكلمه علشان لو المطعم اتهد اهلي هبخدوها فرصه وهيبعدوني عن المطبخ
ساره: اها خلي بالك دا شخصيه صعبه وراجل مفتري
نور: محدش يقدر ع الوحش ي لوزه
ساره: اوههه قلب الاسد
فادي: هتفضلوا تتكلمو كتير
نور: المفروض والله اننا نطالب ب ان الباندا دي تعيش ف الغابه مش مدير مطعم
ساره: ههه
🎀
ادهم كان ساند راسه ف مكتب وبيشتغل بجد واجتهاد
دخل مالك
مالك: نورت انا عارف
ابتسم ادهم
مالك: اخبارك ي وش الكئابه
ادهم: تمم
مالك: وشك منور انهاردا ياض قصدي ي ادهم
ادهم: جاي لي
مالك: مكنش العشم ي دومه انا اجي وقت ما احب داا مكتب صاحبي
ادهم: هاات اخرك ي مالك
مالك: بصراحه عاوزك تعمل اجازه الموظفين برا مطحونين شغل حرام عليك متبقاش مفتري
ادهم: مفيش وقت للراحه لاتؤجل عمل اليوم الي الغد
مالك: ي عبره انت ي عظمه بس وحياتك امك سيبهم يريحوا
تنهد ادهم: نص ساعه بس
مالك بفرحه باسه: الله يخليك ل مصر ي باشا
🎀
بعد 7 ساعات شغل خرجت خرجت نور وهي حزينه بعض الشئ لاقت اصحابها
مها: اخيرا خلصتي
رنا: احنا بنستناكي بقالنا كتير كل ده شغل
حلا: خلاص ي بنات احنا لسا هنتكلم انا جعانه
نور: هه يلا بينا نروح ناكل
حلا: فين
نور بتحذير: اكيد اختارتوا مكان ناكل فيه مش زي كل مره
تنحو كلهم لبعض
نور: يلا ي شويه اوغ*اد
🎀
خرج ادهم من شركه بعد ما اطمن علي المطعم الكبير بتاعه وراح خبط ع بيت باين عليه قديم
فتحت ست ف الثمانينات من عمرها ابتسمت اول ما شفته: ادخل ي بني
دخل ادهم وجلس
اخرج مبلغ من المال: اتفضلي
نجوي: لي بس تتعب نفسك
ادهم: انتي كنتي وصيت صاحبي اكرم الله يرحمه ومستحيل انسا وقفته معايا قبل ما كل شركات والمطاعم دي اعملها
نجوي اخدت الفلوس بوش بشوش
ادهم: عن اذنك
نجوي: طب اقعد اعملك شاي
ادهم: لا مره تانيه
🎀
حلا: يعني هتعملي اي
نور وهي بتاكل: لازم بكرا اروح اسمو اي ده علشان اهلي
رنا: انتي متعرفيش انت راحه تلعبي بالنار الكل بيقول انه راجل بارد وصعب وشرير وبيقسي ع الموظفين عندو
مها: انا خفت
نور بشجاع تخفي وراها الخوف: ومين يقدر يكلمني
حلا: طب يلا كام صور ننزلها ع الانستجرام
=يلا بينا
🎀
في الصباح صحت نور اخدت شاور ولبست دريس ازرق ونزلت
نور: انا رايحه للحرب ي ولاد
=واحنا جاين معاكي
نور: بس
=مبسش احنا مش هنسيب صحابتنا تروح للوحش دا لوحدها
حضنتهم وبعدين نزلوا
🎀
رقيه: هتنزل المطعم انهاردا
ادهم: لا الاول الشركه وبعدين المطعم
رقيه: ماشي ي روحي خلي بالك من نفسك
وصلوا البنات
نور اخدت نفس عميق واتشجعت ودخلت
حارس: راحه فين ي انسه
نور: عاوزه اقابل مديرك
حارس: اخدتي ميعاد ولا لا
نور: لا
حارس: مينفعش تدخولي
نور: قولتلك لازم ادخل
حارس: وانا قولتك لا امشي دلوقتي قبل ما اجبلك بقيت الامن يخرجوكي بالعافيه
نور مستنتش وزقته ودخلت لاكن باقي الحراس عرفوا يمسكوها وخرجوا بره: ابعدو عني
=انتي بخير
نور: اهاا لازم ننفذ الخطه التانيع كد
حلا: يلا
🎀
ادهم كان ف المطعم بيجرب النكهات والاطباق الجديده
ادهم: محتاج شويه تعديلات
الشيف: تحت امرك ي بيه
مالك دخل عليه بسرعه: ادهم ادهم
ادهم: ممم
مالك رفع الفون بتاعه وفتح فديو
اتصدم ادهم من الفديو وكان فديو لايف ل نور وهي بتش*تم ادهم وانو بيهتم بمطعم واحد بس وباقي مطاعم مش بيديها اهتمام وانا مطعمها محتاج تصليحات
ادهم بغضب: هتولي المطعم الي البت دي شغاله في
🎀
نور: تفتكروا هيشوفها
مها: لايف بيصعد لفوق كل شويه اكيد هيشوفها
نور: يارب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى