روايات

رواية احببته فقير واغنيته بحبي الفصل السادس 6 بقلم شروق محمد

رواية احببته فقير واغنيته بحبي الفصل السادس 6 بقلم شروق محمد

رواية احببته فقير واغنيته بحبي البارت السادس

رواية احببته فقير واغنيته بحبي الجزء السادس

رواية احببته فقير واغنيته بحبي
رواية احببته فقير واغنيته بحبي

رواية احببته فقير واغنيته بحبي الحلقة السادسة

خرج هو خلفها وجدها ب غرفة اخري قريبه لـ غرفتهم تنظر من النافزه للسماء و تبكي … رجع لـ غرفته و نام و نامت هي مكان ما جلست و استيقظت وجدت نفسها ب غرفه اخري و بجانبها فطار و ورقه كتب بها ..’ النهاردا فرح صُحابنا هيعملوه الـصبح المجانين هيكون الساعه 1 تكوني جاهزه هبعتلك دريس و خمار و شوز و بنت تعملك ميك اب و الحاجات بتاعتكم دي و اه نسيت اقولك الباب مقفول عقاباً ليكي عشان تبقي تنامي ف اوضه غير اللي انا فيها الاوضه اللي انتي فيها دي فيها حمام و دولاب الاوضه في سناكس كتير اوي اتسلي لحد ما البنت تيجي صباح الجمال يا حبيبت جوزك’… انتهت من قرائة الورقه و اتجهت نحو الباب بغضب بدئت ب الخبط علي الباب بكل قوتها لم تجد رد فا عادت و بدئت في الاكل انتهت من الفطار جلست بملل تنظر للغرفه و اتجهت للحمام اخذت شاور و جلست ب الروب تنتظر البنت بعد نصف ساعة تقريباً سمعت طرق علي الباب ..

 

البنت: يا شاديه هانم انتي هنا
شاديه: اه افتحي
فتحت البنت و دخلت و بدئت بوضع حقائبها و اعطت لـ شادية صندوق به دريس رقيق و مميز و خمار و هيلز ب الون الابيض ..
شاديه: اي السماجه دي و لما انا البس ابيض ساندي هتلبس اي
البنت: لو عايزا رئي فهو رقيق اوي
شاديه: شكرا انتي اللي جميلة اوي عايزاكي تطلعيني قمر زيك كدا
البنت: انتي اجمل مني من غير اي حاجة
شاديه بخجل :شكراً
بدئت بوضع الميك اب و بعد نصف ساعة انتهت و اخذت الصندوق و اتجهت لغرفتهم و ارتدت الدريس و الهيلز و فتحت الفيديو و لفة الخمار و بعد انتهائها ارسل لها احمد message مكتوب فيها ..’ روحي لـ اول مكان قعدنا فيه بعد ما خلصنا ليلة امبارح ‘.. اتجهت لـجنينه القصر و هي تنظر فـ الارض و عندما رفعت عينها وجدت الجميع اهلها و اصدقاء احمد و امه و الكثير من الورد الابيض الممزوج ب البيج ف كل مكان ولاكنها لا تراه و فجاءه..
احمد: مش قلتلك بكرا مش بعيد
شاديه: انا مش فاهمه حاجة مش دا فرح ساندي و حاتم
احمد :لا دا فرحنا
اقتربت منهم ساندي و حاتم و هنئوهم و اقتربت ساندي من شاديه..
ساندي: احمد بيحبك اوي يا شاديه
شاديه: انتو فرحكم امتي
ساندي بضحك :بعد خمس شهور
شاديه: لي بتقوليلي ان احمد بيحبني منا عارفه
ساندي: اه فعلا انتي عارفه بس متعرفيش بيحبك قد اي
بعدها اقترب منهم اهلهم و هنئوهم..
شاديه: هي كدا كل الناس عرفت كل حاجة؟

 

احمد:لا مش كلهم
اقترب منهم محمود ‘اخو شاديه فـ الرضاعه’…
محمود: الف الف مبروك
احمد بضيق :الله يبارك فيك
محمود: حماتك قيلالي انك مش بتحب حد يلمس شاديه
احمد بجمود :ولا يتكلم عنها
محمود:ماشي يا عم متزوقش
خرج محمود من القصر و غلباً كدا مش هنشوفه تاني ..
شاديه: لي تزعله كدا
احمد بضيق : فرقلك زعله قوي
شاديه ببتسامه :انت غيران عليا يا احمودي
احمد: ايوا غيران
شاديه: مهو واضح
ضحكو و انتهي الفرح و خرج الجميع ثم دخلو البيت و اغلق الباب و نظر لها بُحب ..
شاديه: لي ما احنا اتجوزنا قبل كدا
احمد ببتسامه :عشان كل حاجة اتصلحت
تركته و دخلت للغرفه و ارتدت بيبي دول بلون اللبيض قصير و ارتدت الاسدال فوقه و غير هو ثيابه و ارتدي بانس و تيشرت و قامو بفرش سجاد الصلاة سوياً و بعد دقائق انتهو و اقترب منها ثم نزع حجابها و سحب الاسدال بعد ذلك لف يده حول خصرها ثم طبع علي شفتيها قبله بعشق و ….
بعد مرور 5 اعوام …

 

شاديه بخبث :اللي انت بتعمله دا صح
نظر لها ببرائه و هو مقوص شفاتيه بحزن
شاديه: رد عليا
صالح بخجل :انا اثف (انا اسف)
شاديه : و اي كمان
صالح وهو يهز رئسه : مث هعمل تدا تاني (مش هعمل كدا تاني)
شاديه : و اي كمان
صالح وهو يضع اصبعه علي جبهته :و اي تمان و اي تمان (و اي كمان) … اااه
طبع قبله علي خدها بخجل و ركض لغرفته
ابتسمت بحُب و اتجهت للمطبخ تكمل ما كانت تفعله ، لم تشعر بوجوده كلعاده الا و هو يلف يده حول خصرها ..
احمد بحُب : لسا مخلصتيش
شاديه :خلاص هغرف الاكل بس
احمد وهو يقترب منها : عمتا هما علي وصول
شاديه وهي تبتعد عنه :اخرج بقا عشان يجو يلاقو الاكل جاهز
بعد مرور 40 دقيقه ..
ساندي:تسلم ايدك اكلك يجنن
حاتم:حقيقي تسلم ايدك
شاديه : بالف هناا

 

قاطعهم صالح كان يقترب من ليل بنت ساندي و حاتم ببطئ و يهمس بصوت مسموع تقريباً..
صالح: مث هتتتلمي بقا بقالي ثنه بتلمت و انتي مث بتردي عليا نفثي تتلمي معايا انا بحبك اوي لما تتبري هجوزك ردي بقا (مش هتتكلمي بقا بقالي سنة بكلمك و انتي مش بتردي عليا نفسي تتكلمي معايا انا بحبك اوي اما تكبري هتجوزك ردي بقا)
تحت انظار الموجودين..
شاديه بجوده : صالح
صالح بخوف :نعم يا مامي
شاديه: انت كنت بتعمل اي
صالح بتوتر : مكنتث بعمل حاجة (مكنتش بعمل حاجة)
شاديه : بس انا شفتك
صالح بخجل : ايوا بصراحه انا كنت بكلم ليِلي
شاديه:بس هي اسمها ليل
صالح وجنتيه تكاد تنصهر من الخجل : اسمها ثعب مث بعرف اقوله (اسمها صعب مش بعرف اقوله)
شاديه: انت بتكدب؟
صالح وهو مقوس شفاتيه : بثراحه اه(بصراحه)
شاديه: و اللي بيكدب بيروح فين
صالح وهو ينظر في الارض : النــا*ر
شاديه:و اللي بيغلط بيقول اي

 

صالح: انا اثف مث هعمل كدا تاني (انا اسف مش هعمل كدا تاني) ،
طبع قبله رقيقه علي وجنتها و رقض لغرفته مجدداً.
بعد دقائق استئزنو اصدقائهم و دخلت هي لتساعد صالح علي النوم وجدته نائم … كادت ان تخرج..
صالح:انا ثاحي (انا صاحي)
شاديه ببتسامه و حُب :افتكرتك مش عايز تسمع قصة النهاردا
صالح بخجل : اكيد عايز اثمعها بث في ثؤال عايز اثئلهولك يا مامي ينفع؟(اكيد عايز اسمعها بس في سؤال عايز اسئلهولك يا مامي ينفع)؟
شاديه : اكيد يا قلب مامي
صالح : هو الحُب حرام
شاديه بصدمه :لا مش حرام
صالح ببرائه : طب لي كل ما اتلم لولي تبعديني عنها ( لي كل ما اكلم لولي تبعديتي عنها)
شاديه: عشان حرام تكلم لولي مينفعش لو هي كمان حبتك و اتعلقت بيك هتفضلو تتكلمو و تشيلو زنوب اللي بيحب حد بيحاول علي قد ما يقدر ميخليهوش يشيل زنوب و الحُب في الدعاء
صالح ببرائه :و انا ادعي اي عشان لولي تحبني يا مامي
شاديه: قول يا رب اجعل ليل من نصيبي
صالح اقترب من الشباك و نظر للسماء :يا رب اجعل ليل .. اجعلها من اي يا مامي
شاديه ببتسامه :نصبيبي
صالح بتَرجي :يارب اجعلها من نثيبي يا رب (يارب اجعلها من نصيبي يا رب)
بعد دقائق نام بهدوء ، اتجهت شاديه لغرفتهم و قامت بتغيير ملابسها و ارتداء بيجامه مُريحه و جلست امام المرئه تقوم بتسريح شعرها
احمد: اي رئيك ف الفستان دا
شاديه بسعاده : جميل اوي
احمد ببتسامه :يلا البسيه

 

شاديه بهدوء :صالح نام مش هينفع نخرج
احمد: ماما بره هتقعد معاه
شاديه: مش كبرنا علي الحاجات دي في اي بقا ناوي علي اي
احمد: من ناحية كبرنا فا مهما تكبري هتفضلي صغيره ف نظري و من ناحية ناوي علي اي فا انا مش بنوي غير علي كل الخير … يلا متتاخريش
بعد دقائق ارتدت الفستان و ارتدت الخمار و هيلز رقيق و وضعت ميكب خفيف يبرز جمال ملامحها … و نزلت للاسفل وجددته ينتظرها ..
احمد وهو يطبع قبله بباطن كفها : اي الجمال دا
شاديه بخجل :شكرا
احمد ببتسامه :لسا بتتكسفي
شاديه بتوتر : امم ايي هنروح فين
احمد وهو يضع شريط اسود علي عينها: دي مفاجئه
بعد دقائق ..
احمد: وصلنا
شاديه: افتح عيني
احمد: لا
شاديه: انا سمعه صوت مفاتيح ..احمد اي الضلمه دي انت عارف اني بخاف من الضلمه احمد هفتح
فتحت عينها و نور النور .. وجدت نفسها داخل مطعم كبير يوصف ب انه يزيد فوق الجمال جمالاً ..
شاديه : اي دا

 

احمد: دا مكانك ، انا عارف انو متاخر جدا بس الموضوع مكنش سهل زي ما كنت متخيل ، عارف انك ممكن تحسي ان الحِمل هيبقا تقيل بس لا انا جبت ناس هتعلميهم كل حاجة و هما هينفذو بس و وقت ما تحبي تفتحي تفتحي انتي عليكي بس تعلميهم ازاي يطبخو و تنظمي وقتك كويس الفتره الجايه و خليكي عارفه لو المكان دا اثر علي حياتنا هيتقفل و برضو خليكي عارفه اني واثق فيكي
شاديه :احمد لو دا مقلب قول عشان لو صدقت مش هنتصالح تاني
احمد: صدقي
شاديه: هصدق
احمد ببتسامه :صدقي
شاديه دخلت ف احضانه و قالت ببكاء :انا بحبك جدا
احمد : بحبك اكتر من نفسي يا شاديه .
تمت …

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته فقير واغنيته بحبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى