روايات

رواية احببته رغم عني الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الجزء العاشر

رواية احببته رغم عني البارت العاشر

رواية احببته رغم
رواية احببته رغم

رواية احببته رغم عني الحلقة العاشرة

داليدا خدت منو الصور بغضب و اتصدمت: مش بعيد يكونوا بيتقبلو من وراكي اختك الحبيبه و جوزك المثالي تو غلطانين اوى فى حقك
امير: انچوي دودي
و مشي امير و ساب داليدا متعصبة
داليدا جريت بره القصر و ركبت السيارة: اطلع بسرعة على بيت اهلي
السوق: أمرك يا هانم بس يونس بيه المفروض يعرف… هو انتوا زعلانين مع بعض
داليدا بعصبية: اخرس و اسمع كلامي يلا
و بالفعل السوق عمل زى ما داليدا قالت و بعد شوية داليدا وصلت لى منزل اهلها
الام : انتى كويسة يا حبيبتي مالك يا بت عاملة كده ليه اكن في مصيبة
داليدا: عامر فين يا امى
الام : عامر فى السطوح ب
داليدا طالعت حتى مسبتش امها تكمل كلامها و طالعت داليدا لى عامر
داليدا: عايزك
عامر: انتى حقيقي ولا حلم ايه اللي جابك في وقت زى ده و فين جوزك مالك يا بت
داليدا عطت الصو لى عامر طبعا اتصدم بس الغريب انو كان هادى
عامر ببرود : دى مزيفة و اللى عملها معندش بربع جنية خبره باينة لى الاعمى يا بت الهبلة
داليدا بعصبية: انت عايز تجنني يا عامر و بصراحة انا شاكة فى يونس و الصور حقيقة
عامر: طب بصي يا بنتي انا هاديك نصيحه لوجه الله لو شاكة في جوزك سبيه بهدوء و لو شاكة في اختك وجهيها و اتكلمي معها و افهمي منها متخليش الشيطان يضحك عليكي و يخدك من نفسك بلاش تخسري اختك ولا تخربي بيتك و حيات ابنك علشان حبة صور
عامر اتصل بي رزان و قالها تجي و بالفعل جت رزان لكن عامر رفض يسبهم يتكلموا لوحدهم علشان عارف اللى ممكن يحصل
رزان: مالك يا داليدا
داليدا عطت الصو لى رزان و رزان نفسها اتصدمت: ايه التخريف ده مين اللي فبرك الصور دى انتى صدقتي هههههههه انتى مجنونة انا و يونس اخوا
داليدا: بطلييي كداب و قولي الحقيقة لو لمرة واحدة الصور دى حقيقة ولا لا ارجوكي قولي الحقيقة لو بتحبني صارحني و ريحني
رزان قعدت بهدوء: كونا ها نتجوز زى ما تقولي كنت وخده مصلحة لى الشركة و مستقبلي حاولت احبو بس مقدرتش قولت الحب بعد الجواز لكن يوم الفرح فجأة مقدرتش اخون الوعد اللى وعدوا لى انس
رزان تكمل بدموع: انس من رغم السنين دى عايش جويا انا كنت ها تجوز يونس اجبار من الكل و من نفسي اوالهم لكن مقدرتش صحيح لم رجعت استغربت انو حب و اتجوز بس علشان انا متعودة انى ميكنش فيه قبلي ولا بعدى شوفتي بقا انا انانية ازاي
داليدا: يعني
رزان: يعني اطمني يا ستي مفيش ولا كان فيه حاجة بيني وبين يونس كل واحد كان واخد التانى مصلحة لو عايزني ابعد عن حياتك معنديش مانع المهم متخربيش حياتك بى ايدك لان والله يونس بيحبك اوى حبو ليكى حقيقي و بالنسبة لي اللى حصلو ف علشان ده يونس الجبالي ازاي يترفض قدام الكل ازاي حد يقولو لا عمل الحادثة علشان اتسب قدام الكل مش حب زى ما امير قالك
داليدا نظرت ليها بذهول: انتى تعرفيه
رزان: طبعا امير ده الخبث و الخبثاء واحد زبال و يبيع نفسو علشان يضر يونس بى اي طريقه خدى بالك منو و من اختو الاحسن انكى طول ما انتي حامل تعيشي بعيد عنهم لانهم مش ها سبوكي انا بقول الحقيقة عايزة تصدقيني صدقي مش عايزة براحتك
داليدا قامت و حضنت رزان: انا اسفة… حقك عليا مش عارفه ازاي شاكيت فيكم انا لم شوفت الصور اتجننت مكنتش اعرف اعمل ايه اروح اطربق الدنيا فوق دماغو ولا اسكوت
رزان بعدت داليدا عنها و مسحت دموعها: مش عايزة أشوف دموعك تانى انا لو مكانك كنت ها عمل اكتر من كده انا اموت ولا اكون السبب في دموعك لانكى اغلي حاجة عندي
عامر: خلاص كفاية نكد بقا نكدو على الواحد اكتر ما هو متنكد
رزان: انا لازم امشي
داليدا: و انا كمان
عامر: اترزعي منك ليها مفيش حد ها يمشي انا ها تصل بى يونس و اقولو انكى بايته عندنا و انتى كمان ها تباتي معانا
داليدا: ها قعد شهر هو اللى تزهق من جوزها تعمل ايه
رزان: تروح لى عامر
عامر اتصل بي يونس و قالوا ان داليدا ها تبات عندهم يونس وافق لكن اتعصب لم مشيت من غير ما تقولوا طبعا عرف من السوق بتاعتها و بعد شوية طالعت الام و معها صنية العشاء و بعدين قعدوا كلهم اسرة سعيدة و مجنونة و في اليوم التالي
كان قعد في السيارة بيشتغل على الاب توب
نورت مصر يا انس بيه
انس: الله يسلمك يا حمزة بس بلاش بيه دى بتعصبني اقولك بلاش رسميات
السوق: زى ما تحب
انس: اوقف يا حمزة ها جيب حاجة من المكتبة
حمزة: اللى تشوفو
انس نظر ليه بغيظ و نزل دخل مكتبه كبيرة اوى دخل المكتبة و اكن عيونو بدور على حاجة فى الناحية التانية رزان حنت لى الذكريات و قررت تروح المكتبة و لبست السنسلة اللى انس كان جيبها ليها و هما صغيرين
رزان: الو يا دودى قوليلي عاملة ايه دلوقتي
داليدا: متنكد عليا كل ده ليه علشان الا ايه نزلت من غير ما اقولو
رزان بتتكلم و مش مركزة: هيهي بصراحة تستاهلي حد قالك اتجوزي
فى الناحية التانية
انس: يا تري انتى فين يا رزان بس اكيد هنا انا حاسس انها موجودة دلوقتي
رزان قفلت مع داليدا لكن كتاب من الكتوب وقع الناحية : يووة ايه اللي عملتو ده لازم اجيبو
فى الناحية التانية انس مسك الكتاب اللى وقعتو رزان
انس : يعني مش كفاية انها راغية لا و كمان بتوقع الكتوب بنت غريبة جدا
رزان راحت الناحية التانية تجيب الكتاب اللى وقع منها
رزان: هو راح فين لو سمحت مشوفتش كتاب لسه واقع دلوقتي
انس التفت ليها: قصدك على الكتاب ده
و هنا تلتقي نظراتهم لى بعض
فلاش
رزان: الله حلوة جدا السنسلة دى يا انس ( السنسلة كان مكتوب عليها اسمها و اسمو)
انس: السنسلة دى متشلهش من رقبتك
رزان: لم نكبر ها نعرف بعض ازاي
انس: قلوبنا ها تحس بوجود بعض ذات ها عرفك من السنسلة
رزان لفت خيط على صباع انس : عارفه انك مش بتحب كده بس خليه معاك لحد ما نتقبل
انس: اوعدك اني عمري ما ها نساكى
رزان: و انا بوعدك نفس الوعد
باك
رزان و انس نظروا لى بعض رايكم في عامر و شخصيته
بارت صغير لانى تعبانة شوية

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى