روايات

رواية احببته رغم عني الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الجزء الثالث

رواية احببته رغم عني البارت الثالث

رواية احببته رغم
رواية احببته رغم

رواية احببته رغم عني الحلقة الثالثة

يونس فضل يحاول يفتح الباب لكن مفيش اي فايدة ف قرر يك..سره و دخل التواليت
يونس بصدمة : ااايه ده
داليدا كانت وقعة على الارض وسي…اح…ة فى د..م…ها يونس اقترب منها و شلها و طالع بره الغرفة و هو شيلها و بيجري بجنون لحد ما خرج من القصر و ركب سيارته و بقا بيسوق باعلي سرعة و كل شوية يبص عليها لحد ما وصلوا لى المستشفى نزل من السيارة شلها و دخل المستشفى الدكاترة جوم على صوتوا و حطو داليدا على التيرولي و خدوها منو يونس فضل رايح جاي قدام الغرفة لحد ما خرجت الدكتورة
يونس بلهفة: طمنيني يا دكتورة مراتي مالها هى كويسة صح حصلها حاجة ما تتكلمي ارجوكي طمنيني عليها مراتي مالها و ايه اللى حصلها و سببو ااايه
الدكتورة: مش ها كتب عليك هى حاليا كويسة بس الحالة بتسوق و
يونس بنفز صبر: ارجوكي وضحي علشان ها جن ازاي حصلها ن…ز…ي…ف ما تتكلمي يا دكتورة
الدكتورة بحزن: بالعربي كده المريضة عندها******
يونس بصدمة: ايه طب ده من ايه
الدكتورة: لا هو من كتير الضغوطات مجهودات زيادة عن اللزوم زعل المريضة اهلمت نفسها لحد ما الحالة زى ما انت شايف كده
يونس: طب ممكن اشوفها
الدكتورة: اكيد بس ارجوك مش عايزة ضغوطات على المريضة و يستحسن انها تتابع مع دكتور و في اسرع وقت حمدالله على سلامتها عن اذنك
يونس: اتفضلى
و مشيت الدكتورة و يونس دخل الغرفة كانت داليدا نايمة و متعلق ليها محاليل اقترب منها و قعد جانبها و ابدا يمسد على شعرها بهدوء و حنية
يونس بحزن : عارف انى قاسيت عليكى وجعتك و حكمت عليكى و انتي زى الطفلة البريئة ؛ابتسم و قال ؛ بس و انتى فايقة بتبقي الطفلة الشقية يمكن معرفكيش يمكن خدك بذنب غيرك بس انا اتعذبت يا داليدا حتى اسمك مش بفتكرو اوى بس اوعدك اني مش ها تعصب تانى عليكى مهما حصل … مش وقتك خالص
يونس قام من على الكرسي و راح يتكلم في التلفون
يونس: ايوة يا جومانا
جومانا: هو انت كنت نزل بتجري ليه متكنش قت…ل…ت مراتك معلش يا قلب اختك بس اوع تزعل بكرا ها جوزك سن ستها
يونس ببرود : بس انا مش عايز و مش ها كون غير ليها ربنا يخليها ليا اطمني يا ستي داليدا كويسة جدا مفيش حاجه كانت تعبانة و بقت كويسة ؛و ينظر لى داليدا ؛ قعدين على البحر و مبسوطين جدا ياريتك كنتي معنا بكرا تلعبي مع يونس الصغير يا دودو سلام بقا علشان مش فاضي
جومانا بهدوء: سلام
يونس قفل السكة في وشها: غربيه اوى جومانا دى و بعدين هى مالها دى حشرية اوى
داليدا بتعب: اااه.. ااه اه
يونس راح ليها بلفهة: داليدا ا انت كويسة حاسه بحاجة
داليدا بتعب: ااه حاسه اني ها موت انا فين
يونس: انتى فى المستشفى مفيش حاجه انتى كويسة دوختي شوية
داليدا فاقت و اول ما شافت يونس اترعبت : ا انا مش هى والله ما خونت..ك انا ماذيتكش في حاجة ارحمني الله يخليك
يونس قعد على الكرسي اللي جانبها: اهدى مفيش حاجة انا اسف.. مش ها ذيكى بس اهدى
داليدا لفت وشها الناحية التانية: ارجوك انا عايزة امشي لو سمحت مشني من هنا
يونس: لدرجة دى خايفه مني
داليدا بوجع: مش فارقه والله خايفه منك او لا ما دى العادي اللى فى حياتي و يلا مشني من هنا لانى مش بحب الامكان دى
يونس: الدكتورة تشوفك الاول و بعدين ها عملك كل اللى عايزاه
و هنا جت الدكتورة و كتبت ليها على أدوية داليدا جت تقوم اتفجات بى اللى بيشلها
داليدا بذهول: انت بتعمل ايه نزلني لو سمحت مينفعش كده
يونس : ممكن تفصلي سمعتك ما فيه كفاية
داليدا: الناس ها تقول ايه مينفعش طبعا حد يشوفنا
يونس بهدوء: هو انا شق…ط..ك يقولو اللى يقولوا واحد و مراتو و اسكوتي بقا صدعتي اهلي
داليدا سندت راسها على كتفه و غمضت عيونها بتعب يونس خرج من المستشفى و ركب سيارته و ساق السيارة و بعد شوية وصلوا لى القصر يونس امر حد من الخادم يجيب الأدوية و طالع على غرفته قبل ما حد من اهل القصر يشوفهم
و في غرفة غادة بنت عمت يونس
جومانا بغضب: هو انت فين طبعا انت اتهببت بره و سيبني هنا لوحدي
الاخ : متتهدى شوية و بعدين هو انا بلعب مانا بتهبب بشتغل و بعدين متعصبه ليه
جومانا: هو ايه اللي ليه واحد مسافر بقاله اسبوعين و التاني عايش حياته ولا اكنه اتجنن هو ده اللي يونس مش ها يبقا معه عقلو
الاخ: انتى بتقولي ايه مش فاهم
جومانا بشر: يونس اتجوز و عايش حياتو على الاخر المفروض الحادثة تكون مقصرة عليه
الاخ : طب اهدى و انا ها تصرف انا جاي تمام اول طيرة و ها كونا عندك
جومانا: ياريت انام و اصح القيكي قدامي مفهوم
الاخ : ااووف قولت هجي اقفلي بقا و من غير سلام
و قفلت جومانا مع اخوها و قعدت تفكر ها تعمل ايه
و في غرفة يونس و داليدا . داليدا نايمة
يونس: داليدا داليدا
داليدا بنوم: عايزة انام لو سمحت
يونس: قومي علشان تاكلي و تخدي الدواء لان ده معادو و لازم تخديه
داليدا: بعدين بعدين سبني انام علشان تعبانة الدواء مش ها يطير و بعدين انا كويسة مش لازم الدواء
يونس اتجه ليها و قعد جانبها : داليدا يا حبيبتي قومي علشان متعصبش عليكى يلا يا ماما
داليدا: انا مش جعانة و مش عايزة أكل اطلع بره و اطفي النور
يونس نظر ليها بذهول: اطلع بره
يونس شال الغطاء من عليها قال : قولت قومي يعني تقومي و كلامي يتسمع لان مش بحب اكرر كلامى كتير
داليدا: انا مش جعانة و مش عايزة اخد الزفت و سبني انام بقا
داليدا لسه ها تنام تاني شد الغطاء منها و شلها قعدها على الكنبة
داليدا: اووووف هو حد قالك عليا انى مشلولة يا عم انت
يونس: لانكى مش بتجي غير بالعند و انا مفيش اعند مني و مش بحب اللى يطنش كلامى يعني من هنا و رايح كلامي يتسمع تمام و دلوقتي تفتحي بؤاك من سوكت
داليدا: هرجع لو كلت غصب عني بلاش انا لم اجوع هبقا اكل صدقني
يونس طالع المعلقة من الطبق و ابتدا يأكلها و فعلا داليدا كلت و خدت العلاج بالعافية و بعدين نامت يونس قعد بيمسد على شعرها بحنيه و شدها لى حض…نو و نام
و في اليوم التالي على السفرة كانت العيلة كلها قعدين بيفطرو لحد ما جاه اخو جومانا و الكل قام يسلم عليه
داليدا بصدمة
رايكم بصراحة في البارت ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى