رواية احببته رغم جبروته الفصل السابع 7 بقلم مريم محمد
رواية احببته رغم جبروته البارت السابع
رواية احببته رغم جبروته الجزء السابع
رواية احببته رغم جبروته الحلقة السابعة
ميرنا بغضب:انت كدة بتتخلي عني يا فهد.. وانا مستحيل افرط فيك… انا بحبك ومستحيل تبقى مع حد غيري ولو عرفت إنك بتحب السنيورة انا هخلص منها من غير تردد وانت عارف ان انا مجنونة واعملها
فهد:لو بتحبيني صحيح متقربيش
من رهف وحياتي عندك ما تعمليلها حاجة… أوعديني يا ميرنا إنك مش هتقربيلها
ميرنا:طب قولي بصوت عالي انا بحبك اوي يا ميرنا.. بحبك ومقدرش استغني عنك
فهد بخوف على رهف:حاضر
ميرنا:استنى استنى
ودخلت المكان اللي موجودة فيه رهف وفتحت الإسبيكر عشان تغيظ رهف
ميرنا بهوس:يلا سمعني صوتك يا حبيبي
فهد بوحع:انا بحبك يا ميرنا
بحبك ومقدرش استغني عنك
اول ما رهف سمعت الكلام ده حست بوجع في قلبها.. ازاي يقولها الكلام
ده.. معقولة كان بيخدعني وبيضحك عليا… مستحيل يكون ده فهد اللي كان بيتمنالي الرضا أرضى
مستحيل وصرخت صرخة كانت مكتومة جواها كانت حاسة بخنقة
رهف بصراخ:لااااااااااااااااا
ميرنا بخوف:في إيه يا مجنونة انتي
اول ما فهد سمع صرخة رهف
حس انه عايز يق ـتل ميرنا في اللحظة دي
ميرنا بضحك:خلاص يا حبيبي انا هقفل معاك دلوقتي… وهستني قرارك يا حبيبي
فهد:تمام
اول ما فهد قفل مع ميرنا مسك التليفون ورماه في الحيط بغضب شديد من نفسه… وإن حبيبته في خطر وهو مش عارف يتصرف ازاي
تحت عند سيا
كانت قاعدة تدعي لرهف
سمعت صوت تليفون رهف بيرن
وكان المتصل ياسر
ياسر:أيوة يا رهف برن عليكي مش بتردي ليه؟!
سيا بدموع:انا سيا يا ياسر مش رهف… ميرنا خطفت رهف يا ياسر
ياسر بصدمة:اييييييه؟؟!!… حصل امتى الكلام ده.. وفهد عمل اي
سيا:فهد عامل زي المجنون من ساعة ما عرف انها مع ميرنا
عشان عارف ان ميرنا مجنونة وممكن تعمل اي حاجة في رهف
بالذات عشان هي بتكر”ه رهف وحاولت تأذيها كتير
ياسر:طب اهدي يا سيا
واحكيلي إيه اللي حصل بالظبط
سيا:امبارح كان في حفلة في مرسي علم وميرنا كانت موجودة في الحفلة دي.. وكانت مجهزة كل حاجة
ولما شوفتها ضر”بتني على دماغي
وفقدت الوعي… وبعدين نفذت خطتها وخطفت رهف
ياسر:كل ده حصل ياااه دي قادرة أوي..
سيا:ساعدني يا ياسر نفكر في حل سوا عشان فهد مش عايز يسمع حد خالص ومخنوقة انه مش عارف يرجعها
ياسر:طب اهدي يا حبيبتي وإحنا هنفكر في حل ان شاء الله
عند فهد خرج من القصر
واتجه إلى منزل صديقه عمر
بعد شوية
وصل فهد عند عمر
حكي فهد كل حاجة لعمر بالتفصيل
عمر بحزن على حالة صديقه:طب انت هتتصرف ازاي يا فهد؟!
فهد:مش عارف يا عمر… حاسس ان أنا عاجز طول ما رهف مش قدام عيني… حاسس انه هي واخدة روحي معاها.
عمر:طب هتسمع بنصيحة اخوك
فهد:قول يا عمر
عمر بتفكير:كلم ميرنا وقولها انك هتخطبها ومقابل ده تسيب رهف
ولما تتجوزوا تبقى تطلق رهف
فهد بعصبية:نتطلق إيه بقولك روحي بقت متعلقة فيها
عمر:اهدي يا فهد وافهم وجهة نظري
انا اقصد إنك تضحك عليها بالكلام
وتقولها إنك هتتجوزها
ولا انت عايز مراتك تبقى لعبة بين إيدين ميرنا يا فهد
فهد:لأ طبعاً…. يعني انت رأيك كدة
عمر:أيوة طبعاً
قرر فهد انه يكلم ميرنا
ميرنا:أيوة يا فهد يا حبيبي
فهد:انا عندي شرط عشان أوافق على كل اللي انتي عايزاه
ميرنا:إيه هو الشرط ده
فهد:مادام هنتجوز يا حبيبتي يبقى تسيبي رهف.. عشان ميبقاش في حاجة تعكر مزاجنا ولا إيه يا روحي
ميرنا:موافقة بس الخطوبة تبقى النهاردة….ويوم ما فرحنا تطلق البتاعة دي
صق فهد على أسنانه يكتم غضبه:ماشي
المهم رهف تكون عندي كمان ساعة
والخطوبة هتم النهاردة
ميرنا بفرحة:انا مش مصدقة نفسي وأخيراً هنبقي مع بعض يا حبيبي
انا بحبك اوي ربنا يخليك ليا
ونربي ولادنا سوا
فهد في سره:ربنا ياخدك يا بعيدة
بعد شوية
عند ميرنا
ميرنا وهي تتحدث في الهاتف
ميرنا:أيوة يا رامز انا عملت كل حاجة قولتلي عليها.. وهددته عشان يطلقها.. وهو لسة مكلمني دلوقتي ووافق على أن خطوبتنا تتم النهاردة
وكمان هيطلق رهف يوم فرحنا
انا مبسوطة اوي يا رامز خطتنا جابت نتيجة
رامز:بتتكلمي جد يا ميرنا
يعني رهف هتبقى ملكي
ميرنا:وفهد هيبقى ليا انا وبس
وانت بقى حلال عليك الست رهف
رامز:طب جاهزة للخطة الجديدة
ولا خلاص صرفتي نظر عنها
ميرنا بخبث:لأ طبعاً جاهزة
ده دي الخطة اللي هتنهي على أي حاجة ممكن تكون بينهم
رامز:مش عارف انتي بتفكري ازاي يا بت انتي
ميرنا:بت في عينك يا قليل الأدب
انا اسمي ميرنا محمود الأسيوطي
وقريب جداً اسمي هيطلع تريند جمب اسم حبيبي فهد
والمجالات تقول رجال الأعمال المشهور فهد الأنصاري يتزوج من ميرنا محمود الأسيوطي
وهنعمل فرح مصر كلها هتفضل تتكلم عليه
رامز:المهم كل حاجة تتم بسرعة
ميرنا:تمام
دخلت ميرنا عند رهف وفكتها وندهت لراجل من رجالها وامرته يوصل رهف القصر عند فهد
بعد مرور بعض الوقت
وصلت رهف إلى القصر
وهي مش عايزة تدخل حاسة انه ده مش مكانها وأنها مش مرتاحة للدخول
فهد كان نازل يجري من على السلم اول ما عرف انها وصلت
طلع يجري عليها اول ما شافها وحضنها بلهفة
فهد بإشتياق:وحشتيني أوي يا حبيبتي… مش قادر اوصفلك انا كنت عامل ازاي من غيرك انتي فعلاً
بقبتي تهميني أوي يا رهف
رهف كانت بتبصله وعنيها مليانة دموع بس مانعة نفسها تعيط قدامه
رهف بسخرية:ألف مبروك يا فهد بيه
فهد بصدمة:انتي صدقتي اللي انا قولته ده..ده كله تمثيل صدقيني أنا بحبك انتي يا رهف
رهف بصراخ:متقولش بتحبني انت تعرف إيه عن الحب عشان تتكلم عنه.. انت لو تعرف يعني إيه حب مكنتش علقتني بيك مكنتش خدعتني… وحاجات تانية كتير
للأسف انا اتخدعت فيك
فهد بدموع:معقولة صدقتي أن انا مش بحبك.. ده انا اموت نفسي عشان خاطرك والله العظيم بحبك انتي يا رهف ومستحيل احب حد غيرك
رهف:اومال إيه اللي سمعته ده
تقدر تقولي ايه اللي خلاك تقول كدة
فهد :كانت هتأذيكي وانا مش هقدر اشوفك وانتي بتتعذبي بسببي
انا لو اقدر اشيلك جوه قلبي يا رهف مش هتردد ثانية واحدة
اقترب فهد من رهف وعنيه كلها دموع:انا بحبك انتي والله العظيم
اقتربت منه رهف وحضنته بوجع
وبكت بشدة وكان صوت بكائها عالي
رهف بدموع:وانا كمان بحبك أوي
بس مش هقدر استحمل كل ده
كفاية كدة والنبي
ضمها فهد إلى حضنه وندم انه قال ذلك الكلام لميرنا
فهد بحنان:صدقيني ميرنا دي انا هعلمها الأدب
رهف بدموع:انا محتاجالك اوي يا فهد
طبع قبلة على جبينها بحنان وهو يمسح دموعها ولمعت في عيونها
نظرة الحنين والأمان بقربها منه
فهد بحنان:انا لازم اروح مشوار وراجع حالاً يا حبيبتي
رهف:خلي بالك من نفسك
فهد:حاضر
دخلت رهف الفيلا وسلمت على سيا
َدادة سعاد وطلعت اوضتها وغيرت لبسها وقعدت على السرير
وفجأة تليفونها رن وكان ياسر
رهف:أيوة يا ياسر.. عامل ايه؟!
ياسر :رهف… انتي كويسة دلوقتي
رهف:الحمدلله كويسة.. ماما وزين عاملين ايه
ياسر:كويسين الحمدلله
رهف:سلملي عليهم كتير أوي يا ياسر
ياسر:حاضر… عايزة حاجة يا رهف
رهف:شكراً يا ياسر
ياسر:مع السلامة بقى عشان عندي عملية مستعجلة دلوقتي
رهف:ماشي يا ياسر اتفضل
خرج فهد من القصر
وساق عربيته وكان مضايق أوي
وكان سايق بسرعة من شدة غضبه
وظهرت أمامه سيارة كبيرة
وفهد ملحقش يبعد عنها
الناس اتجمعت وشخص لقى تليفون فهد
واتصل على رهف
رهف:ايو يا فهد
الشخص:لأ يا فندم.. صاحب التليفون عمل حادثة
رهف بصدمة:اييييييه؟؟!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم جبروته)