روايات

رواية موج الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سما الحملاوي

رواية موج الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سما الحملاوي

رواية موج الرعد الجزء الثالث عشر

رواية موج الرعد البارت الثالث عشر

رواية موج الرعد الحلقة الثالثة عشر

سوزان بغضب…مش هخليكم تتهنوا وهقتـ”ـلها
نظرت لها غادة بغضب وذهبت وتركتهم…
وجدت شرفة لا يوجد بها اي حاجز والحظ السعيد انهم بالدور الارضي…
دلفت من الشرفة ببطئ..
رأها رعد ومكرم ونظرت لهم وتحركت ببطئ…
امسكت بيد سوزان وابعدت السكـ””ين وقالت بغضب…مش هسمحلك تأذيها
وابعدتها فوراً حتى وقعت وامسك بها مكرم والقوات…
سوزان بغضب…مش سوزان فؤاد الي تكون نهايتها كدا
اسرع رعد الى موج واحتضنها…انتي بخير متقلقيش
خرجوا من المنزل مع القوات ظلت سوزان تعافر حتى فرت منهم…
وجاءت لتركض حتى صدمتها سيارة واوقعتها على سي””خ حديد ودخل بظهرها…
موج بصراخ…لااااااااا
اغمض الجميع اعينهم…
هيثم…دا قدرها
يمان نظر الى والده بحزن ووجع…

 

رعد وهي يضمه…دا عقابه
يمان…الحمدلله
موج بحزن…رعد مشيني من هنا ارجوك
مر اسبوع على هذا الحادث الاليم…
تغير الكثير بهم موج لم تهتم بالأمر كأنه لم يكن وتهتم بحملها تتعامل مع الجميع بهدوء….
غادة…موج
موج…نعم
غادة…سامحيني الغضب عماني
ضمتها موج…انا نسيت
فدوى خالتها…يعني مش زعلانه
موج بأبتسامه…لا انا مبسوطه اني عرفت ناس زيكم
دلف هيثم ومعه دارين التي اسرعت لها تضمها…موج حبيبتي وحشتيني
موج بأبتسامه…دارين حبيبتي عامله ايه
دارين…الحمدلله بخير
هيثم…عامله ايه يابنتي
موج…الحمدلله بخير يابابا
اماني..ما هي زي الفل اهي
موج…حبيبتي ياميمي

 

وهيبه بقلق لرعد…رعد مر اسبوع وموج متأثرتش بأي حاجه ازاي
رعد بقلق…مش عارف
مر شهر اخر وموج لا تهتم بأي شئ…
في غرفة رغد…
يمان…بت انتي انا زهقت من اني اخبي مشاعري
رغد…في ايه
يمان…انا بحبك وهتجوزك الاسبوع دا انتي بقيتي كويسه وهتروحي الجامعة
رغد بضحك ودموع…انا بحبك اوي يا يمان
اسرع يمان بالهبوط الى اسفل…رااااااااعد
رعد بفزع…ايه يابني ادم انت في ايه
يمان…انا هتجوز اختك اخر الاسبوع ونعيش معاكم هنا
رعد…على بركة الله انا موافق
نظرت لهم رغد بفرحه ف قالت موج…الله هلبس فستان الف مبروك ياحبيبي
بدأوا في تحضيرات حفل الزفاف بكل حب…
عند رعد وموج…
رعد…موج انتي متأكده انك مش متأثره بحاجه
موج…لا انا تمام ياحبيبي

 

قبلها رعد…انا بحبك ياعمري.
موج…وانا كمااان
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
يوم حفل الزفاف…
تهبط من فوق الدرج اميره من الاميرات وهي رغد…
يمسك بيداها رعد اخاها بكل حب…
هبطوا الدرج وسلمها ليمان ليقول…حافظ عليها دي قطعه من قلبي
يمان بحب…في عيوني
هبطت موج من فوق الدرج وهي ترتدي دريس احمر ناري وتشبه الملاك به وبطنها التي بدأت ان تبرز تعطيها شكل جذاب…
امسك رعد بيدها وقبلها وقال…احلى واحده شافتها عيني
موج بحب…وانت اجمل شاب شوفتوا في الدنيا
خرجوا من الفيلا حفل الزفاف في الحديقة…
كان حفل زفاف يبهر الجميع…
جاء هيثم الى موج…برنسيس ياحبيبي
موج وهي تضمه…حبيبي يا بابا
دارين ضمتها…اجمل بنوته معرفش بقيت احبك ازاي كدا بس بجد انا بحبك اوي
موج بهدوء…وانا كمان بحبك احيانا الحب بيتزرع في قلوبنا من غير حسبان
اخذتهم موج وابتدت في الرقص مع يمان ورغد بفرحه وحب…
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

 

في غرفة يمان ورغد بعد انتهاء حفل الزفاف..
رغد بحب…انا بحبك اوي يا يمان
يمان قبل مقدمه رأسها…انا كمان بحبك يا اجمل حاجه حصلتلي في حياتي كلها
رغد…توعدني متتخلاش عني
يمان…اوعدك بحياتي كلها
صلى يمان بها وابتدأو حياتهم ببركة الله….
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
مر شهر ورعد يزداد قلقه واليوم قرر ان يذهب لطبيبه نفسيه…
الطبيبه…الي حضرتك بتقولوا دا يا استاذ رعد خطر كل الي حصل دا لازم يكون في صدمه تحصل مهما قوة الايمان ف بردو لازم صدمه حتى لما شافتها بتموت ولو افترضنا انه ايمان ف هي ليه بتهرب منكم اول ما بتحكوا معاها
رعد…الحل ايه يا دكتور
الطبيبه…للأسف يا استاذ رعد علمياً الي زي موج بيكون حصلهم صدمه الا وعي بتبدأ ب الامبالاه اكن محصلش حاجه ومممن يقعدوا كدا سنين بعدها بتيجي كل حاجه في بالهم ويدخلوا في حالة انهيار عصبي وبعدها يدخلوا في مرحله الاوعي بيبئوا مش مدركين بحاجه ووقتها ممكن عقلهم يوحي لهم الانتحـ , ـار
رعد بصدمه…انتي متأكده يادكتور
الطبيبه…للأسف انا كنت اتمنى انها متدخلش في المرحله دي بس انت حاول تحكي ليها الحوار بحيث تكون واعيه اكتر وميحصلش كل دا
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

 

مرت شهور الحمل ورعد يحاول ان يجعل موج تفيق لكن دون جدوى…
يوم الولاده…
موج بصراخ…رعددددد هوللللد
وهيبه…اطلب يارعد اسعاااف
رغد…نتصل بالدكتورة احسن
يمان…انتو لسه هتفكروا يلا شيلها يارعد
حملها رعد وهبط بها وانطلق بالسيارة وهم ورائه بأتجاه المشفى…
يدور حول نفسه ينتظر حبيبته وابنته…
بعد قليل…
موج بتعب…حلوة يارعد
رعد بفرحه وحب…زي القمر شبهك يا موجة قلبي
اعطاها لها ف قالت…حلوة اويييي.
وهيبه بحب…هتسمو القمر دي ايه
رعد وموج بنفس واحد…بحر
انعام…ربنا يديمها ليكم يارب
يمان بأبتسامه…اسمها زي القمر زيها
رغد بحنيه…ربنا يبارك فيكي
اتو دارين وغادة وفدوى وهيثم واماني لها مسرعين…
دارين بفرحه…حبيبة خالتو فيييييين
غادة…ياصغنن زي القمر اللهم بارك
موج…حبايب قلبيي كلكم
هيثم…كبرتيني وبقيت جد ياقلب ابوكي

 

اماني…ربنا يحرسها يارب
فدوى…ما شاء الله عليها
موح ورعد…ربنا يخليكم لينا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
مر اسبوع واليوم هو سبوع بحر…
رعد وموج يقفون ويحملون بحر…
رعد…حبيبي ربنا يديمكم ليا
موج بدموع وهي تنظر له…لو انا مفضلتش معاك ف انا جبت ليك نسخه مني انا بحبك
رعد شعر بألم بقلبه من حديثها وقال…ربنا يديمك ليا ياعمري
عند يمان ورغد…
رغد بحب…انا حامل
يمان بحب وفرحه…الف مبروك ياقلبي ياجمااااعه رغد حااامل
بارك لهم الجميع بفرحه عارمه…
رغد…بحبك
يمان بحب…وانا كمان يارغد قلبي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
مر شهران…
عاد الحلم لموج مرا اخرى..
هبطت الدرح لتقول لرعد…انا ليه حصلي كل دااا هاااا
علم رعد انها قد فاقت من صدمتها…قولييييي ليه حصلي كل داااا
موج…انا تعبت خلاص تعبتتتت ابعدو عني كلكم دمرتوني
رعد بقلق…موج اهدي
موج بغضب…ابعد عنييييي ابعد
رعد بخوف عليها…ارجوكي اهدي ياموج
موج ابعدته…ابعد عني بقولك انت مش فااااهم

 

رعد بعد عنها وفجأة موج قالت بهدوء…اتجوزنا وانت اهانتني بما في الكفايه واطلقنا ورجعنا تاني استحملت حبيتك لا عشقتك عشت معاك احلى ايام حياتي بس منستش كل الاهانه منكم كلكم بس عارف انا استحملتك لأني بحبك وعارفه خوفك عليا وانت عملت عشاني كتير انما استحملت عمي وانتقام صديقة عمري الي كانت ناوية تكلم في ليا واستحملت امي وابويا الي سابوني وكل واحد راح في اتجاه يعيش حياته هههه امي او الي كانت المفروض امي ودمرتني وطلعت جايه على اساس علاقة مش مفهومه ليهههه انا صابره كل دا وهاديه لأني مكنتش في وعيي فوقت انهاردة كل حاجه اترددت في بالي جبت بنتي بحر عوضتني عن كل حاجه في حياتي وحشه لكن انا تعبت ليه كل دا بيحصلي ايه الذنب الي عملتو
رحلت ودلفت غرفتها واغلقت من الداخل وظل رعد واقفاً مدمع العينان حزين على عشقه…
وهيبه بدموع…هنعمل ايه يارعد
يمان…اكيد في حل
رغد…اكيد مش زي ما الدكتورة قالت
نظر لهم رعد بوجع وظل يتحدث معها من وراء الباب وهي تبكي فقط…
بعد مرور ساعه خرجت من غرفتها ودموعها على وجهها وتنظر للعدم بدون وعي…
خرجت من الفيلا وورائها رعد..
ظلت تمشي حتى خرجت منها نهائياً ورعد خلفها يحاول الحاقها..يتحدث معها وهي لا تسمعه..
فجأة رعد امسكها من يداها وقال…انتي بتعملي ايه
نظرت له واكن جملته قد افاقتها واحتضنته بقوة…ااااااااااااااه تعبت تعبت يارعد بجددد
ولكن ابعدته عنها فوراً وسارت مسرعه وعادت لنفس التوهان نظرت الى جانبها وجدت شاحنه كبيره قادمه نحوها تذكرت حُلمها المتكرر..
رعد اسرع بألحاقها لكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن….لااااااااااا
وفجأه صدمتها الشاحنه..
رعد بصراخ…موووووووووووج
ذهب لها مسرعاً…
موج بضحك ووجع…كانت نهايتي من اول مرا قا. اابلتني للـ ـحقتني وفي ح حلمـمي المتتكرر الممـ ـرا المم را د ي مممش هتقدر ا انا نها يتي جت يا ررععد كفا، يا كدا. انا تتعبت جااا، مد في ححياتي وجه وقت ارتاا ح سامحني لو في في يوم زعلتك.
رعد بصراخ…ابوس ايدك قاومي انا مقدرش اعيش من غيرك متغمضيش
موج بدموع وطلوع روح…خد بااالك من ب بنتي متنسنيش ا انا ببحبكك اششهد ان لا اله الا الله واششهد ان محمد رسول الله
رعد بصراخ…لاااااااااااااااا موووووووج

 

الناس كلها ملمومه حوالين رعد وهو يضم موج بدموع وحزن ووجع وبيصرخ بأسمها…
بعد ٢٠سنه…
على قبر موج…
رعد وبحر واقفين على قبرها…
رعد …مر ٢٠سنه على فراقنا مافيش يوم نسيتك في وبنتنا بحر بئا عندها ٢٠سنه دلوقتي موج انا بحبك يا اجمل موجه غيرت حياتي للأحسن
بحر بدموع…بحبك منغير معرفك ياماما بابا بيحكيلي عنك كتير وقرأت النوت الي فيها قصة حياتكم لحد اخر يوم حقيقي انتو مخلصين لبعض اوي وكمان قرأت رواية طريق التوبة الى الله كل كلامك حلو اوي وخالتو دارين وخالتو غادة وعمتو رغد وعمو يمان ديما معانا كلهم بيحبوكي اوي ياماما سلام ياحبيبتي
مشيوا سوا…
بحر بضحكه…متزعلش بس عشانها ياحبيبي
رعد…انا الي مصبرني انك شبها عارفة يابحر انا بحبك اوي انتي صديقة عمري ورفيقة حياتي وبنتي وحبيبتي انا مبكتش لأن موج سابتلي نسخه منها في الدنيا

 

بحر بحب…ياحبيبي انت تعالى بس عاوزه اقولك حاجه مهمه
رعد…يلا يا اخرة صبري قولي
بحر…بيقولك الرعد وقع في عشق موجه
رعد…وجابو البحر الي غير كل الموازين ياعمري انتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
موج…مش كل قصة حب نهايتها فرحه لكن ممكن تكون ذكريات كتير تعيش لقدام مش كل موجه بتيجي تغير الاحوال للأحسن ممكن للأحسن وبعدين للأسوء مش كل رعد يضرب القلب يعمل حب يدوم لطول الدهر في نهاية مش بنتمناها لكن لازم تحصل عشان المركب تمشي انا لو كنت عشت كنت ديما هفضل فاكره مكنتش هعرف اعيش زي الباقي كان هيبقا ديما جوايا عقدة وخوف انا حبيت رعد وسبتلوا صديقة للعمر معاه نسخه مني.
تـــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــت…
༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

#حلقة_خاصة🩷
يجلس رعد في غرفتهم وهو يمسك صورة لها بيداه ينظر لها ودموعه تهبط بغزارة…اااه ياموج فعلا كان عندك حق لما قولتي ان كل موجه مش شرط تيجي حلوة
اخذ النوت الخاصه بها وفتحها ونظر الى صفحه وابتسم وجدها تحكي بالروايه التي كتبتها عنهم واسمتها موج الرعد وتذكر…
موج الى وهيبه…ماما ماماااا
وهيبه بفزع…ايه يابنتي في ايه
موج وهي تنظر بتردد…ممكن طلب
وهيبه…طبعا اطلبي
موج بتوتر…عاوزه كر”شه
وهيبه بصدمه…كر”شه ياموج انتي متأكده من طلبك دا
موج بضيق…يوووه انا بتوحم عليها
وهيبه نظرت لها وانفجرت ضاحكه…طيب طيب هروح اجبلك
موج بفرحه…بجد بس متقوليش لرعد مش عاوزه شكلي قدامه يبقا مش لطيف
وهيبه…حاضر
موج…هطلع استنى فوق بقا

 

ذهبت وتركتهم وىحلت وهيبه لترتدي لتذهب وتشتري لها ما تريد خافلين عن الذي استمع لجميع الحديث بأبتسامه وحب…
جاءت وهيبه وجدت رعد ينتظرها…رعد انت جيت امتى
رعد…لسه جاي من ٥د يلا نروح نشتري الي موج طلبتوا
وهيبه…انت سمعت
رعد…اه يلا
ذهبوا وبعد ساعه عادوا للمنزل…
رعد…هطلع عقبال ما الاكل يجهز
وهيبه…طيب
صعد درج ودلف الغرفة…موجة قلبي
موج…رعووودي
رعد…حبيبي عامل ايه وبنوتي عامله ايه
موج…الحمدلله بخير
رعد…هدخل اخد شاور واجيلك
دلف للمرحاض نظرت موج وقالت…ياترى الاكل استوى طيب هاكل ازاي دلوقتي ورعد احسن حاجه اكل في الجنينة من ورا
بعد قليل خرج رعد من المرحاض..

 

هبط للأسفل اخذ الطعام من وهيبه وصعد لموج وهو يقول…يلا ياحلوتي عشان تاكلي
موج بصدمه…ااااه ياماما قالتلك
رعد بضحك…لا انا الي سمعت
موج اخذت الطعام منه وجلست لتأكل بنهم كبير…
موج وهي تنظر له…خد كل معايا
رعد بأبتعاد وصدمه…انا اكل كر”شه تبقي بتهزري لا يـ”””
صمت عندما وضعت موج قطعه منها في فمه…
رعد وهو يأكل بهدوء…تصدقي حلوة
موج…اول مرا ادوقها بس عجبتني اوي
رعد…هاتي تاني
موج بضيق…لا
رعد بغيظ…والله لهاخد تاني
موج…طيب خلاص كل
بعدما انتهوا وغسلوا يداهم احتضنها رعد وقال…لما تحبي تطلبي اي حاجه اطلبيها مني انا يا حبيبي متتحرجيش مني احنا سر بعض
كتبت موج بنهاية هذه الصفحة»وبهذا الوقت ادركت ان رعد زوجي ليس زوج لي فقط بل هو صديق مخلصاً لي ولا يشعرني بالحرج وللعلم ان رعد لما يحب الطعام وانا علمت من ملامح وجهه وعيناه لكنه لم يريد ان يحرجني وظل يأكل معي حتى نكون قد تشاركنا بكل شيئ«

 

نظر رعد للذي قد اكتتبته موج وابتسم وقال…قد ايه كنتي فهماني وفاهمه كل حاجه بعملها من غير ما اتكلم
قام بقلب الصفحه ليبتسم مرا اخرى…
رعد…انا جايبلك حاجه
موج…ايه هيا
رعد وهو ممسكاً شكولاته بيده ويمدها لها…كانو بيوزعوا منها في الشركة عشان موظف من الي شغالين زوجته ولدت ف كلت نصها وقولت النص التاني هقسموا بيني وبينك
اخذتها موج بفرحه…انت حقيقي مافيش زيك يارعد
رعد ضمها…لازم اشاركك كل حاجه يا موجة قلبيي بقولك
موج…نعم
رعد…كلميني عن ربنا والاسلام عن الرسل كدا بحب اسمع منك
موج بهدوء وابتسامه…الاسلام دا حاجه جميلة اوي دين صامد برغم كل الحروب دين بيحمي الي بيؤمن بيه ربنا بقا عظيم جدا لما بتتكلم معاه تتحكيلوا همك بتحس براحه كبيرة بيبعت ملايكه تطبطب على قلبك تخليك سعيد بيغفر ليك اي ذنب طلاما توبت بجد من قلبك بيرزقك بيقسم الارزاق بالعدل عادل وغفور ورحيم الرسل بقا اشرف مخلوقات الارض لما تسمع قصصهم بتاخد موعظه بترتاح بتحس بفخر ان دينك اتكتب في رسل زي دول قد ايه كانو صابرين على كل حاجه
رعد…كلامك بيريحني اوي
موج…طب عشان ترتاح كمان يلا نصلي العشا ياحبيبي
رعد…يلا ياحبيبتي
»
رعد…كنتي عاقله كنتي اكتر واحده وقفت جنبي وخلتني اتوب واكون مرتاح كدا
قلب الصفحه مرا اخرى وابتسم على هذه الذكرى ايضاً..
موج…انت بتخوني
رعد بصدمه…بخونك ايه ياموج واخونك ازاي وامتى اصلااا واخونك ليه

 

موج بضيق وعصبيه…ايوه انت بتخوني مع الي بتعمل معاك الصفقة الجديدة
رعد بمحاولة الهدوء…ممكن اعرف ايه الي اوحى ليكي انك تحسي كدا
موج وعيناها تدمع…انت مبقتش تحبني عشان شكلي مبقاش حلو
رعد بصدمه…انتي بقى شكلك مش حلو دا انتي زي القمر ياموج
موج وهي تمسك اذرعه وتجعله يضمها وتقول…انا حسيت كدا وان انت بتحب بتاعت الصفقة ومبقاش شكلي حلو في نظرك
ضمها رعد بقوة وهو يقول بحب…انا مش بحب ارد عليكي عشان عارف ان دي هرمونات حمل وانا هفضل استحملك لكن عاوزك تعرفي كويس اني بحبك وبشوفك اجمل واحده في حياتي حتى لو الناس او انتي مش شايفين كدا انا شايف كدا لأني ياموج بشوفك بقلبي عيوني بتشوف بنات كتير لكن انا بشوفك انتي اجملهم الي بيحب بجد ياموج بيشوف ان حبيبته اجمل بنت على الارض
احتضنته موج بقوة وهي تقول…كلامك انا بحبه اوي خليك جنبي ديما يارعد ولو في يوم نهايتي جت قبلك متنسانيش
قبلها رعد بسرعه وهو يقول…بعد الشر عنك ياحبيبت قلبي
»
رعد…كنتي حاسه ديما انك هتمشي قبلي

 

ظل يقلب في الصفح وهو يقرأ كل موقف بينهم بحب ودموعه تهبط بغزارة وبنهاية الروايه كتبت هذا الحادث الاليم الذي اخذها منهُ…
وكتبت بورقة»مش عارفة ليه انا كتبت نهاية روايتنا الحادث الي بحلم بيه ديما يمكن عشان حاسه ان دي نهايتي فعلا مش عارفة لكن انا لو ربنا كتبلي عمر هعمل روايات كتيرة بيني وبين رعد وممكن اعمل جزء تاني واقول ان الحادث ممو*تنيش ولو كانت نهايتي ف دي هتبقا نهاية قصتنا«
هبطت دموع رعد بقوة وهو يقول…اه يا قلبييي بحبك اوي مش قادر اتخيل انك مشيتي بعد كل العمر دا
بعد قليل دلف الجميع للغرفة وقالت بحر…بابا حبيبي انهاردة ذكرى زواجك انت وماما وكنا عاوزين نحتفل كلنا
رعد…مش قادر يابحر
رغد…لا يلااا
اخذوا وهبطوا الدرج ووقفوا جميعهم حول الطاولة وبالنصف صورة لرعد وموج وبحر على الكيك ومزينه من حول الصورة…
يمان…موج موجوده حوالينا مسبتناش
رغد…روحها حوالينا في كل مكان
دارين…هتفضل جنبنا لأنها مكنتش مجرد اخت لينا كانت حاجه كبيرة بالنسبه لينا
غادة…كانت اخت وصديقة جدعه
هيثم…طيبة القلب كلها كانت في قلببها
اماني…كانت اجمل موجة جت في الحياه
وهيبه…كانت بنت حقيقيه تستاهل كل خير
جلست بحر امام رعد والدها على الارض ورفعت يداها بهدية وهي تقول…انا هي البحر الي غير الموازين جيت من الرعد الي ضرب القلب بالحب ومن الموجة الي غيرت كل الاحوال
رفعها له رعد واحتضنها بقوة كبيرة وهو يقول…بحبك يابنت قلببييي بحبك يارفيقة عمرييي
بحر…وانا كمان بحبك يابابا اوي
فتح رعد الهدية وهو سعيد ليجد صورة له هو ورعد وهم يمسكون بيد بعضهم وينظرون لبعضهم بحب ومكتوب عليها موج الرعد…

 

رغد…يلا نقطع الكيك
جلسوا جميعا وهم مبتسمين يجلسون ويجلس بجانبهم اولادهم لينظر لهم رعد وهو يجلس في مقدمه الطاولة بأبتسامه وفرحه وهو يشعر بوجود موج معهم يشعر بفخر لوجود اسرته حوله وابنته التي هي نسخه من موج…
بعد عدة ساعات صعد رعد غرفتهم…
لمح خيالاً…مين هنا
وجد نور ظهر حتى اتت منه موج وهي تفرد شعرها وترتدي فستان من الحرير الابيض طويل وتبتسم لرعد تقول…ازيك يارعد
رعد بصدمه…موج انتي جيتي
موج…انا موجوده جنبك ديما يارعد
رعد بأستغراب…ازاي
اقتربت منه موج ووضعت يداها فوق قلبه وهي تقول…انا هنا انا في قلبك انت ديما شايفني وانا ديما حاسه بيك انا حواليك انا في كل ركن هنا صحيح روحي عند ربي لكن حبي وذكرياتي وكل حاجه معاك
ضمها رعد بقوة…وحشتيني اوي

 

موج بحب…خلص دينك في الحياه وانا هكون مستنياك سلام ياحبيبي
فجأه اختفت وقال رعد بأبتسامه…هجيلك ياحبيبتي
دلف المرحاض ليتوضأ ويصلي ويقول في نهاية صلاته….اللهم لا تقبض روحي الا وانت راضاً عني وارحم زوجتي واغفر لها واسكنها الفردوس الاعلى
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
تمت🩷

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية موج الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى