رواية احببتها وسط انتقامي الفصل الرابع عشر 14 بقلم فريدة أحمد
رواية احببتها وسط انتقامي الجزء الرابع عشر
رواية احببتها وسط انتقامي البارت الرابع عشر
رواية احببتها وسط انتقامي الحلقة الرابعة عشر
فريده وهي نازله وقفها صوت شهيره بسخريه . والهانم رايحه على فين فريده ما ردتش عليها وكملت طريقها شهيره . استني عندك فريده وقفت مكانها بضيق . نعم شهيره قربت عليها . رايحه فين فريده . رايحه اقابل صحابي عند حضرتك مانع شهيره . جوزك يعرف. فريده بتوتر . اا. اه عارف ولسه هتمشي شهيره . استني. فريده وقفت شهيره بشك . انا هعرف ان كان عارف او لا ومسكت التليفون عشان تكلم ياسين فريدة . انتي هتعملي ايه شهيرة هكلم جوزك فريدة سكتت وهي واقفه هتموت من الخوف شهيره رنت على ياسين عند ياسين قاعد مشغول في الورق اللي قدامه ونهي قاعده قدامه وبيشتغلوا بهدوء قطعهم رنت تليفون ياسين ياسين مركز في الورق. نهى . ياسين بيه تليفون حضرتك ياسين ساب الورق من ايده واتنهد ورد. شهيره . الو يا ياسين. ياسين بهدوء . ايوا يا امي انتي كويسه. شهيره ايوا يا حبيبي انا كويسه. بقوللك ايه. ياسين . خير يا امي شهيره . الهانم مراتك عايزه تخرج. ياسين بهدوء . وبعدين شهيره . بتقول إنها قايلالك صحيح ياسين سكت ثواني واتكلم. ماشي يا ماما سيبيها تخرج شهيره . يعني انت عارف. ياسين بهدوء غريب. ايوا عارف سيبيها تخرج.
شهيره . تمام يا ياسين سلام ياسين . سلام وقفل. شهيره لفريدة . اتفضلي عند ياسين. ياسين رجع ظهرو لورا ومسح على وشه بتعب ياسين في نفسه معقول عايزه تهرب …. ومش معقول ليه هي شافت مني ايه حلو بقالى شهرين حابسها واحده مكانها ما هتصدق اي فرصه وتهرب. قطع سرحانه نهى. نهى . ياسين بيه ..ياسين بيه ياسين انتبه ليها .ايه. نهى . انا كده الورق بتاع المشروع درسته كله ياسين .تمام روحي انتي وابعتيلي قهوه. نهى .حاضر وخرجت عند فريده خرجت وهي مش مصدقه ان ياسين ما تكلمش بس من جواها متوتره وخايفه. عند ياسين. كلم حد في التليفون . الهانم خرجت خليك وراها مش عايزها تغيب عن عينك لحظه واوعا تحس بيك. …… فريدة وصلت الكافيه اللي كانت متعوده تروحو هي واصحابها لاقت صحابها كلهم مستنيينها اول ما شافوها جريوا عليها وسلموا عليها بفرحه وحب …. …. عند ياسين الراجل كلمو. ايوا يا باشا هي دلوقتي وصلت كافيه وقعدت مع بنات تقريبا صحابها. ياسين .تمام مش عايزها تغيب عن عينك الراجل . تمام يا باشا. في الكافيه فريدة قاعده سرحانه والبنات عمالين بيتكلموا وفريده مش معاهم خالص ريهام . فريده ..فريدة فريدة . ايه ريهام .مالك يا بنتي من وقت ما جيتي وانت ساكته ايه احنا مش واحشينك ولا ايه فريده ابتسمت . لا طبعا كنتو وحشيني
اوي. سلمى . امال مالك بقى في ايه فريده . انا بس مصدعه شويه.. معلش انا لازم امشي. وقامت ريهام. تمشي ايه يا فريده انتى لسه جيتي وبعدين انتى ما تكلمتيش معانا حتي فريده . معلش ان شاء الله تتعوض في مره ثانيه سلام و مشيت . مشيت وهي بتفكر في ياسين ورد فعله. فريده في نفسها يا ترى هيعمل فيا ايه انا كان لازم يعني اخرج ..ربنا يستر فريده فكرت للحظه تروح على بيت اهلها بس تراجعت تاني بسرعه فريدة لنفسها ده ممكن يجي ياخدني بورقه الجواز اللي معاه وساعتها مش هيرحمني.. يا رب بقى اعمل ايه فريده روحت على بيت ياسين. بالليل ياسين رجع البيت فريده كانت قاعده متوتره لحد ما لاقت الباب بيتفتح فريده قامت بخوف ياسين دخل وهو بيقرب عليها فريدة بدأت ترجع لورا بخوف ياسين. قربي فريده. ……. ياسين . قربي بقولك فريده قربت بخوف. ياسين . اللي حصل النهارده ده لو حصل تاني فريده هزت راسها برفض . م مش هيحصل. ياسين .وعملتي ليه كده من الاول. فريده . ک.كنت زهقانه وعايزه اخرج ياسين بهدوء .طيب ما قلتليش ليه فريده .ما انت كنت هترفض ياسين. مين اللي قاللك كده ما كنتش هرفض ولا حاجه فريده بصتله باستغراب .بجد ياسين . بجد ياسين وهو بيقعد على السرير قوليلي بقى. روحتي فين. فريده بتوتر .قابلت صحابي. ياسين . اتبسطي. فريده هزت راسها.
لأ ياسين بستغراب .ليه فريده . بصراحه كنت خايفه من رد فعلك وفضلت متوتره وحتى ما طولتش رجعت على طول ياسين قرب منها وباس راسها . خلاص انا هعوضهالك. فريده . ازاي ياسين . هنخرج نتعشى سوا … يلا روحي اجهزي. وانا مستنيك فريده . دلوقتي بس الوقت متأخر ياسين . مش متأخر اوي الساعه لسه 11:00. يلا روحي انتي بس اجهزي. فريده فضلت تبصله باستغراب على تغيره المفاجئ هي ما كانتش متوقعه كده كانت فاكره انو هيجي يزعقلها ومش هيسكت ياسين . سرحتي في ايه يلا عشان ما نتأخرش. فريده .حاضر ودخلت تلبس. بعد وقت فريده خرجت وهي لابسه فريدة .خلصت. ياسين بص عليها بتقييم هو ما يقدرش ينكر انها حلوه وكل حاجه فيها عجباه ياسين بغزل. ايه الجمال ده فريده ابتسمت وياسين اخذها ومشيوا ياسين في العربيه . تحبي تروحي مكان معين. فريده . لا اي مكان. ياسين اتحرك بالعربيه بعد شويه وصلوا مطعم فخم. ياسين دخل وهو حاطط ايده على وسط فريده صاحب المطعم. ياسين بيه اهلا بيك اتفضل. ياسين دخل بهدوء. وطلبوا الاكل وقعدوا فريدة قاعدة بتبص علي ياسين ياسين اخد بالو .مالك سرحانة فيا ليه فريدة . هااا. لأ انا بس مستغرباك ياسين .مستغرباني ليه بقا فريدة . يعني انت ماكنتش كدة ياسين اتنهد. انا عارف ان انتي مالكيش ذنب في حاجة يافريدة الويتر جه وحط الاكل قدامهم وبدأو ياكلوا بهدوء بعد وقت خلصوا اكل ورجعو تاني يوم. ميرنا قاعده وماسكه
التليفون فجأة وصل ليها رساله. محتوى الرساله(جوزك بيخو”نك وهو دلوقتي معايا ولو عايزه تتاكدي تعالي العنوان ده******* ) ميرنا ا تصدمت.. بس قامت بسرعه لبست ونزلت وراحت العنوان اللي في الرساله وطلعت الشقه خبطت فتحت لها بنت وكانت لابسه قمي”ص نو”م وعليه روب ميرنا زقتها ودخلت جوه دخلت شافت ادهم ووو.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها وسط انتقامي)