رواية احببتها قاصرة الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف
رواية احببتها قاصرة البارت الثاني
رواية احببتها قاصرة الجزء الثاني
رواية احببتها قاصرة الحلقة الثانية
قبل ما اكمل كلامي شد شعري بقسوة ونزل فيا ضرب بلا رحمة، لما انتي عايشة حياتك كده واي المانع ان ابقاا كمان من ضمنهم، ازي بتحبي حازم وبتتصوري مع غيره يا خاي*نة..
ضميت نفسي علي الارض من الوجع ونا سامعة كلامه الي في شر*في: هتندم ندم عمرك يا قاسي علي كلامك ده.
قعدت علي الكرسي وهو جاب حبل وربطني منه وعرفت ان هقف زي حازم هتعلق زيه، مش قادرة اقاوم واقول لاء متعملش فيا كده، هو يعرف كل حاجة.
قاسي بعصبية:اقدر اسمع منك دلوقت يا مليكة مين الي معاكي في الصور، غير انك في سن صغير وبتعملي كل ده؟
مليكة بتعب: معنديش طاقة ادخل في جدال معاك يا قاسي.
مجهول: طبعاً مش عارف انا مين، و شاغل دماغك انا الي يجيب سيرتي يبقي هو الجاني علي نفسه؟
قاسي بعصبية: و رحمة امي هعرف انت مين وهجيبك.
مجهول بضحك: سلملي علي مراتك الغالية حضنها مدفيني.
قاسي قفل في وشه: شاف مليكة الي بتصرخ من الوجع..
مليكة: ارجوك يا قاسي نازلني عايزة ارجع بيتيي ارجوك هفهمك كل حاجة نازلنيي.
قاسي بشرر: حلو ده حازم يقف جمبك كده لايقين علي بعض خاين زيه زيك؟
مليكة بدون رد اغمي عليها: وجسدها الذي لم يشعر بي اي شئ فقد كانت تحاول ان تشرح له بانها ليسا لها ذنب.
قاسي لاقي صوت عالي من الاوضة الي تحت، ضغط علي زر مليكة وقعت، راح الاوضة لاقي حازم بيتوجع من بطنه وبيصرخ.
حازم بوجع: بطنيي يا قاسي مش قادر عايز اروح المستشفي بطني فيها وجع مش طبيعي هندمك علي الي عملته مع اخوك.
قاسي بقلق: تعالا معايا الاول هشوف بطنك مالها وترجع لي امك.
حازم بحزن: ومن امته انا بفرق معاه، حازم بيبص علي الارض بصدمة وجريي عليها بوجع مليكة وبص لي قاسي بكره هندمك.
حازم بوجع: اخدك مني ووجعك يا مليكة كنتي معايا ملكة دلوقت من حقك تزعلي مني قرب منها وحضنها، قومي يا مليكة هات مياة يا قاسي مفيش نفس.
قاسي بغيرة: ابعد عنها يا حازم ونا هجبلك المياه.
حازم سابها: هات مياه بسرعة يا قاسيي سايبها تموت وقال اي بتحبها.
قاسي جاب مياه وكبها في وشها هتشوف صور قدامك هتعرف انها كانت بتخدعك وانك كنت مغفل.
مليكة بوجع شافت حازم حطت ايدها علي وشه بحب: انت كويس يا حازم انا بخير انت كويس.
حازم حضنها بوجع: عشان دي اخر مره هشوفك يا مليكة هتوحشيني اوي يلا يا قاسي بطني مش قادر.
مليكة بخوف: بطنك مالها يا حازم قصدك هتموت وتسبني لا مستحيل يلا هنروح مع بعض المستشفي.
قاسي خرج بره واخدهم وطلعوا علي المسشفي حازم كان بيصرخ طول الطريق.
في المستشفي حازم دخل العمليات وقاسي واقف مركز مع مليكة الي باين عليها التعب وجسمها اثر الضرب.
مليكة بصت ليه بعتاب: لو حازم حصل ليه حاجة يا قاسي هدفعك تمن اليوم الي شوفتني فيه وبكره تقول مليكة قالت.
قاسي بقرف: عامله نفسها بتحب حازم وهي بتخونه.
مليكة بوجع قربت منه وقالت: الي بيحب حد مستحيل ياذي ونت مش اذيت انت دمرت كل حاجة جوايا.
قاسي بصلها ببرود وبيبص علي حازم، لاقه وشه ازرق وبيعملوا ليه انعاش بص ليه ولي مليكة الي قاعده باين عليها القلق، تقريبا حازم مات.
مليكة بصدمة: ونت عرفت منين ان شاء الله انت وهو لاء بصت عليه قلبها انقبض فجاة ولاقت الدكتور خارج.
الدكتور بحزن: المريض كان عنده كيس د*م علي المعدة وانف*جر اثار قلة اكل واهمال في كمان اثر ضرب او د*م علي جسمه، بص علي مليكة الي باين عليها نفس الاثار والمدام دي محتاجة عناية انتو عاملين حادثة.
قاسي بتسرع: اه هم عاملين حادثة، حازم عامل اي يا دكتور.
الدكتور بحزن: استاذ حازم اتوفي البقاء لله.
مليكة بصدمة: اي الكلام الفارغ ده يا دكتور حازم مين الي مات اتاكد كويس، ادخل يا قاسي شوف حازم الكلام دن مش حقيفي لا لا لا.
الدكتور سابها وراح يجيب دكتورة تشوف حالتها، قاسي دخل لي حازم لاقه متغطي بي الملاية، شال الملاية وبصله بحزن.
مليكة بضحك: قت*لت اخوك يا قاسي لو انت معملتش فيه كده كان زمان عايش وسطنا، قربت منه وضربته بلقلم، انت تستاهل عقاب افظع من كده انا هندمك علي عملتك، اخدت حازم مني.
قاسي بحزن: انا مقت*لتش هو الي مريض واتوجع اوي مقدرتش انقذه دي حكمة ربنا رايد دلوقت انه يموت..
مليكة بصريخ: حازم متوجعش قلبي قوم بقاا ونا هرجعلك محدش يقدر يفرقناا قوم بقا يا حازمم قوم وهنتجوز ونعيش مع بعض انا عارفه انك عايز احس بقمتك، عارفه انك بتحبني قوم يا حبيبي.
قاسي بحزن: اهدي يا مليكة ادعي لي يا حبيبتي ادعيله هو محتاج دعائك.
مليكة زقته بسرعة: ابعدد عني اوعاا تقرب مني نهائي مستحيل انا ونت نتجوز انا هعيش من غير جواز هعيش علي ذكريات حازم،
ضمت نفسها وجلست تبكي علي روحها فهي كانت تحبه بل كانت تعشقه فهو كان حنين علي قلبها غير هذا القاسي الذي قتل روحها وذ*بح مشاعرها.
حازم دخل المشر*حه، مليكة قعدت في اوضتها وقفلت بلمفتاح، قاسي روح البيت عند اهله عشان يحضر الدفنه وهو مش مصدق ان مش هيشوف اخوه تاني، امه قاعده بتشرب سجاير واخواته نايمين فوق.
شروق بستغراب: الا حنيت علينا وجيت يعني يا قاسي امال فين اخوك؟
قاسي بتوتر: الصراحة يا ماما حازم مات؟
شروق بصدمة: اي يا قاسي الكلام ده حازم اخوك كان هنا امبارح ونايم فوق.
قاسي بستغراب: حازم انا شوفت وشه والدكتور بيقولي الحالة اتوفت.
شروق بصدمة: لاء يا قاسي متلعبش علي النقطة دي عشان ازعل عليه، اخوك كان هنا امبارح.
كاميليا نزلت بفستان قصير وشعرها مبعثر اثر النوم: في اي يا ماما انتي وقاسي صوتك جايب اخر الڤلة.
قاسي شوفي امك يا كاميليا: بتقولك حازم الي بايت عندي كان هنا امبارح.
كاميليا بستغراب: واي الي قالته غلط هو فعلا كان هنا واكلنا مع بعض والصبح راح الشغل.
قاسي: دماغي بيلف ويدور امال مين الي في المستشفي ومات ونا اخدته بعربيتي ليها لا لا اكيد في حاجة غلط يا ماما.
ليان نزلت علي السلم تجري: قاسم وحشتني كده تسيب اختك اسبوع من غير حتي ما ترن عليها وبصت لي امه وكاميليا بحزن، قولتلك عايزة اروح معاك القصر واعيش هناك قولتلي المكان ظلمة وصعب عليكي.
قاسي حضنها: وطبعا انتي كمان وحشتيني ولسه عند كلمتي المكان بعيد عن هنا وظلمة وصعب عليكي يا صغنن.
ليان: انا مش صغيرة انا كبيرة وبفهم كويس عايزه احكيلك حاجات كتير اوي عني هتقعد معايا.
قاسي: اي رايك لو جيتي معايا القصر النهاردة بس؟
شروق بتوتر: لا ليان هتفضل هنا؟
ليان بزعل: لا هروح مع قاسي.
كاميليا: في واحد صديقي في الجامعة عايز يتقدم ليا؟
قاسي: ونا مش موافق.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها قاصرة)