روايات

رواية احببتها قاصرة الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية احببتها قاصرة الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية احببتها قاصرة البارت الثالث

رواية احببتها قاصرة الجزء الثالث

رواية احببتها قاصرة
رواية احببتها قاصرة

رواية احببتها قاصرة الحلقة الثالثة

هتفضلي قاعدة في اوضتك كده يا مليكة: قاسي جاي عشان ياخدك، ارجعي بيت جوزك..
مليكة بتعب: لو سمحت يا بابا ممكن تسبني لوحدي مش عايزة اي حاجة تخص قاسي، هو مش جوزي لسه محصلش نصيب..
غريب بعصبية شدها من شعرها: انا اي كلام اقوله يتنفذ سامعة البسي قاسي مستنيكي تحت..
دخلت الحمام بسرعة وقفلت علي نفسي: ده قت*ل وضربني مستحيل ارجع ليه تاني والي يحصل يحصل..
قاسي بضيق: هي كل ده مش هتنزل يا عمي لو مش موافقة اطلع اجبها..
غريب بتوتر: هي الصراحة يا ابني مش موافقة تنزل اطلع شوفها..
قاسي طلع وفتح الباب: مليكة انتي فين؟
مليكة بلعت ريقها بخوف: هيعرف ان في الحمام لازم اطلع ليه؟
قاسي بخبث: عارف انك في الحمام اخرجي عشان عايزك..

 

مليكة بتوتر فتحت الباب وخرجت: قاسي انا مش هعرف ارجع معاك ومش عايزك؟
قاسي: افتكر في مره قولتلك مبحبش حد ميسمعش كلمتي يا مليكة، الست ملهاش غير بيت جوزها برضو ولا اي..
مليكة: بس لو بتحب الشخص ده انا مش بحبك والي بحبه مات، وانت عارف مين قت*ل يا قاسي ومين عذب ده انت قتل*ت روحي، قتل*تها..
لقيته قرب مني وحضني كاد ان تنكسر ضلوعي بين احضانه، قاسي ابعد انت بتوجعني، بس فجاة سمعت ضربات قلبه وهي بدق حسيت انها بتكلمني، وبتقول خليكي جمبي انا محتاجك، بعدت عنه وبصيت في عيونه: انت بجد بتحبني يا قاسي؟
قاسي وقد فرت دمعة من عيناه: انتي مش مصدقة يا مليكة بعد كل ده يمكن ضربتك وجرحتك عشان غيران، اتعصبت مش شايف قدامي من الي عملته معاكي عايز اقولك ان بحبك وهتجوزك قاصر زي ما انتي وتجيبي اطفال تشيل اسم قاسي طول العمر..
مليكة بدموع: بس ازي يا قاسي ونا مش بحبك، يمكن تواجد المشاعر قليل اوي، حازم يا قاسي ليه عملت فيه كده، معنديش طاقة اعاتبك علي اي حاجة يا قاسي انا موافقة ارجع معاك ثواني وهكون تحت..
قاسي مسك اديها بعشق: حازم لسه عايش يا مليكة كل الي حصل كان تمثيل وخرج من القصر وراح عند ماما واكل معاهم ورجع الصبح مثل علينا بل جاب حد يمثل انه مات وكان مخطط لي كل حاجة شايفة ان ده بيحبك؟
مليكة بصدمة: حازم يعمل كده انا مش مصدقة الي بيحصل، بس اي يثبت ليا ان كلامك صح يا قاسي علي العموم هرجع معاك بس بلاش القصر الظلمة الي هناك ده..

 

قاسي نزل لاقي ابوها قاعد بيشرب اوي وبيبصله بمكر: الا يا قاسي كل ده بتنزلها اي بتجيب منها عيل يا قاسي..
قاسي بخبث: ما اجيب منها الي انا عايزه، زعلان عشان مكتبتش الكتاب بنتك كلها كام شهر وهتجوزها كده كده انا هتجوزها وعمري ما المسها غير وهي مراتي؟
غريب بأحراج: شوف هتنزل امته وخدها ومشيي نكدية زي امها، كل الحريم نكدية..
قاسي بصلها وهي نازله بي العباية السوداء وشعرها نازل علي ظهرها، ولابسة الشبشب وبتبص ليه بقرف، يلا نمشي منك جاتك القرف..
قاسي وهو مركز معاها: انتي راحه فين كده انتي نازله السوق؟
مليكة بصت علي لبسها: مالي يا سي قاسي والله واتكة بس محدش مقدر يلا نمشي وبصت علي ابوها الي بيضحك، مالك يا حاج مش عوايدك؟
قاسي مسك اديها وخرج بره القصر: علفكره يا قاسي دي تاني خروجة بنفس الطريقة شيل ايدك كده مش ههرب منك دنا راحه بمزاجي وغمزتله؟
قاسي بضحك: اي الي انتي حاطه علي شفايفك ده ووشك عامل كده هي سوسو الرقاصة فوق يا مليكة..
مليكة بضحك: والله يا قاسي لو ما اتلميت هسيبك وارجع في كلامي وانت عارف اتقي شر الحليم اذا غضبب، لم علينا عبيدك يارب..
قاسي شالها وزقها في العربية: مليكة احترمي نفسك شويه، انتي عندك انفصام شخصية ولا اي ما كنا حلوين فوق اي الي جرالك؟
مليكة سكتت: بقولك صحيح هات منديل كده عشان انا كترت الروج وبيئة اوي هي دي الطريقة الي هطفشك فيها دي طريقة هم وفجاة بصت ليه بصدمة: اي يبت يا مليكة الي بتقوليه ده لا يا قاسي يا غالي انا بهزر معاك..
قاسي مسك منها المنديل ومسح شفايفها ثم اقترب منها وقبلها برقه: كده مفيش حاجة اسكتي شوية..
مليكة بلعت ريقها بتوتر: علفكره يعني علفكره الي عملته ده غلط يا قاسي احنا مفيش حاجه بنا احنا اخوات اخوات؟
قاسي بعصبية: هتجنن عليكي دلوقت اخوات اي انتي مراتي هعملها رسمي عشان تعرفي انك بتاعتي في قلب العربية هنا مسمعش الكلمة دي تاني انتي ليا انا وبس سامعة..

 

مليكة بخوف: حاضر حاسب لا نعمل حادثة يا قاسي ركز في السواقة..
كاميليا قاعده في اوضتها بتكلم حسام: كفايه كده يا حسام هتتقدم امته قاسي بيقولي مش هوافق عليه؟
حسام بخبث: قولتلك اخل*عي الحته دي بس ومش هطلب منك تاني يلا يا كاميليا عشان خاطري كده كده هتجوزك..
كاميليا بتوتر: يا حسام مينفعش حرام الي بيحصل ده عايزه ابقي غالية لحد ما ابقي في بيتك؟
حسام بمكر: انا كنت بختبرك ونجحتي في الاختبار..
حسام قفل معاه ولاقي ابوه داخل عليه الاوضة:
في اي يبابا اي الداخلة دي؟
ابو حسام بعصبية ضربه بلقلم: انا علمتك تتضحك علي بنات الناس يا حسام بتحبها قولي ونروح نتقدم ليها؟
حسام بتوتر: انا عندي مشاعر اتجاها بس مش عارف بحبها ولا لاء، بس انا بكلم غيرها..
ضربه بلقلم تاني: وبتتضحك علي كام بنت يا حسام اكيد كتير عايش حياتك كده بلبركة انا معرفش وامك متعرفش وانا مقضيها اعمل حسابك النهاردة تقول انك جاي تتقدم لي البت الي وثقت فيك وشوفتها والبنات التانية اعتذر ليهم وابعد عنهم الا وقسماً عظماً لا انت ابني ولا اعرفك..
حسام بضيق: هعملهم بس انا مش عايز اتجوز كاميليا؟
ابو حسام: الظاهر انك عارف ردي، كاميليا دي بنت مين هنا يا حسام؟
حسام بتوتر: اخت قاسي الرفاعي..
ابو حسام بصدمة: دي لو اخوها عرف بي الي بيحصل هيمحيك من علي وش الارض الحق نفسك ونتقدم ليها وان شاء الله اخوها يوافق انت مهندس برضو وليك شغلك؟
حسام فتح الموبيل لاقي المكالمة مفتوحة: بس ليان الي فاتحة الموبيل، بقا انت يا حسام الكلب الي بتكلمها صديقي الصدوق..

 

حسام بضحك: ليان عاملة اي هو انتي اختها اول مره اعرف؟
ليان بحب: عايزه كلب من عندك بس كويس عشان بحبهم اوي قاسي اخويا جاي بمراته هنزل اشوفه وابقي اكلمك من علي تلفون كاميليا..
شروق بخبث: ازيك يا قاسي ازيك يا حلوة انتي بقا مراة قاسي ابني؟
مليكة بحب: ازيك يا طنط انا مليكة وشدت ايد قاسي، هو قاسي مش معرف حد ان احنا هنتجوز؟
حازم نازل من علي السلم بخبث: منورة يا مليكة البيت منور بيكي..
قاسي بصدمة: حازم؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها قاصرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى