روايات

رواية احببتها صدفه الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه الجزء السادس

رواية احببتها صدفه البارت السادس

رواية احببتها صدفه الحلقة السادسة

°°°°°في المستشفي
وقفنا لغايت مانور فاقت “نكمل بقا””
هما وبيتكلموا الباب خبط وحنين قالت: اتفضل
ودخل الشخص وقال: حمدلله علي سلامتك ي نور
نور:الله يسلمك ي دكتور يونس
الشخص التاني: الف سلامه عليكي يا نور عامله اي دلوقتي
نور: الله يسلمك’الحمدلله بقيت احسن
يونس: اعرفكم ب الطالب معاذ معانا ف الرحله وشاف اللي حصل امبارح وصمم انه يجي يزورك معايا
نور: شكراا لحضرتك
معاذ:ولا شكر ولا حاجه ده واجبي
يونس: طيب يجماعه مفضلش غيرنا هنا والطلاب كلهم روحوا وانا ومعاذ اللي هنوصلكوا إن شاء الله
حنين تمام إن شاء الله وتقول انا هروح اجيب حاجه نشربها
معاذ: خوديني معاكي ف طريقك
حنين: اتفضل”ويمشوا وهما ماشيين معاذ: اعرفك بنفسي انا معاذ وعندي ٢٣سنه متأخر سنه بسبب شويه ظروف ومعاكي في نفس الكليه
حنين: اتشرفت بمعرفتك
معاذ: ده شرف ليا طبعاا عرفيني عن نفسك’.
حنين: انا عندي ٢٢سنه ومعاك في اخر سنه ومعنديش صحاب غير نور صحبتي المقربه ليا وبحبهاا اويي وبس كده” “‘
°°°°عند نور كانت بتتكلم مع يونس وكان ييعرفها علي نفسه: انا بقا عندي٢٧سنه وبشتغل في شركه والدي بداله وعندي اختي عائشه واخويا يزن ودول اصغر مني.. ودلوقتي جه دورك بقا..
نور: انا عندي ٢٢سنه ومع حضرتك ف الكليه ومعنديش اخوات وعندي صحبتي حنين بس كده
يونس: بلاش حضرتك خليها يونس بس
نور: ماش ي يونس” “ودخلت حنين ومعاذ وشربوا العصير ومعاذ
اتكلم: انا سألت الدكتور هتخرجي امتي وقال تقدري تخرجي دلوقتي
نور: تمام” “وكل واحد حضر شنطته عشان يرجعوا القاهره وبكده تكون الرحله خلصت وكل الطلاب روحوا وكل واحد رجع بيته
“واستووووب لغايت كده يولاد😂❤️”
°°°°°°°في فيلا الدمنهوري
اخد مريم وراح بيها الفيلا وحطها علي السرير””
وقال: داده يمني اتصلي علي دكتور بسرعهه
داده يمني: حاضر يبيه والدكتور جه وكشف علي مريم وخرج
الدمنهوري طمني يدكتور هي عامله اي
الدكتور: الخبطه قصرت عليها واحتمال كبير تفقد الذاكره
الدمنهوري بصدمه: ازااي طيب هي هتفتكر تاني
الدكتور: هي هتفقد الذاكره فتره وممكن ترجعلها الذاكره تاني لو مشيت علي العلاج ده
الدمنهوري: تمام شكراا ي دكتور اتفضل ويمشي الدكتور “” ويدخل الدمنهوري عند مريم ويقعد جنبها
الدمنهوري: انتي اي اللي وقعك في طريقي انا مكنتش اقصد كل ده بجد
مريم بتبدي تفوق وحاطه ايدها علي راسها وبتقول: “” “” ”
“استووب باس كده😂❤️”.
°°°°°°°في ڤيلا يونس
اول مدخل وعائشه شافته جريت عليه وحضنته: وحشتني اوي ي حبيبي فين الشوكلاته بتاعتي
يونس: وانتي كمان يقلبي”مقدرش انسي الشوكلاته بتاعتك يعيوش❤️.
يزن: طب مفيش حاجه ل يزن حتي🥲
عائشه بضحك: احسن جابلي انا وانت لا😂
يونس وهو بيحضنه: وحشتني والله ووحشتني رخمتك دي😂
يزن: انتوا لو متفقين عليا مش هتعملوا كده. ويروح يونس يسلم علي والدته ووالده ويطلع يريح شويه من السفر..
°°°°°في ڤيلا نور
اول مرجعت الفيلا والدتها سلمت عليها ووالدها وعرفوا اللي حصل وكانو خايفين عليها جداا وهي طمنتهم انها كويسه ووالدة نور اتكلمت: طب تعالي يحبيبت قلبي استريحي شويه عشان شكلك تعبتي من السفر
نور: عندك حق والله ي ماما
وتاخدها ووالدتها وتطلع معاها الأوضه وتاخدها في حضنها وتنام نور بسلام”
“بس بس اي مش هكمل تاني خلاص نامت متتأثروش اويي كده😂❤️”
°°°°°°في ڤيلا الدمنهوري
مريم وهي حاطه ايدها علي راسها: اااه انا فين وفي اي انا مش فاكره اي حاجه..
المنهوري بجمود: انتي في ڤيلا الدمنهوري شغاله خدامه هنا وانتي وبتروقي وقعتي من علي السلم وجبنالك الدكتور يكشف عليكي
مريم بعياط: انا مش فاكره اي حاجه ولا حتي عارفه اسمي اي
الدمنهوري: انتي اسمك سلمي وعندك٢٢سنه ومعندكيش اهل لأن كنتي عايشه في ملجأ واول مخرجتي وقعتي في طريقي وشغلتك هنا
مريم: شكراا ي..
الدمنهوري: دمنهوري بيه
مريم: ششكراا ي دمنهوري بيه
وهما بيتكلموا حد خبط علي الباب ودخل. “” “” *تعالو نكمل بقيت البارت❤️”*
°°°°°في بيت حنين اول مروحت سلمت علي والدها ووالدتها وقعدوا مع بعض كتير جداا وطلعت تستريح
°°°°°°في شركة الفهد للإستيراد والتصدير
كانت منال قاعده علي مكتبها وبتشوف اي اللي بيحصل وجالها تليفون من يونس..
منال: نعم يفندم في حاجه؟
يونس: اه عايزك تشوفيلي المنافسه اللي هتحصل مع مين..
منال: حاضر يفندم ثواني””هتبقي مع’شركه الدمنهوري’ يفندم بكره
يونس: تمام باي وقفل “يونس بيفكر ازاي هيكسب المنافسه وهو بقالو فتره تركيزه مش في شغله وغلبه تفكيره ونام’.
°°°°°°°في ڤيلا الدمنهوري
وهو بيكلم مريم” اللي هي سلمي عشان محدش يتلغبط” حد خبط ودخل
الدمنهوري: خالد وراح حضنه وحشتني اويي يبني
خالد: وانت اكتر والله”وشاف مريم
خااد: مين دي ي بابا
الدمنهوري اخد خالد وخرج بيه برا وحكاله علي كل حاجه حصلت بينهم
خالد: طب وليه تخليها هنا متسبها تمشي وكده كده هي مش فاكره حاجه
المنهوري: لا دي ذاكره مؤقته يعني هتفتكر كل حاجه قريب
خالد: ااه تمام “طيب اسيبك انا بقا لاني جاي تعبان جداا
الدمنهوري: ماشي يبني ويدخل لي مريم وتقول: مين اللي كان هنا ده
الدمنهوري: ده ابني خالد’ونسيت اعرفك حاجه انتي كنتي دراعي اليمين في كل حاجه بعملها ومفيش اسرار بتطلع برا
مريم: اايوا بس انا مش فاكره
الدمنهوري:مش مهم المهم دلوقتي اي حاجه تحصل متقوليهاش لحد
مريم: حاضر
°°°°°°° يجي تاني يوم من غير اي احداث جديده🌝💕”.
°°°°°في ڤيلا يونس صحي واخد شاور ولبس وكان صاحي بدري علي غير العاده وتدخل عائشه عشان تصحيه يوصلها جامعتها
عائشه: ابيه يو… اي ده انا شايفه صح يعني انت صاحي بجد دي لازم تتذكر في التاريخ😂👀
يونس:” “” ”
°°°°°°

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى