رواية احببتها صدفه الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة محسن
رواية احببتها صدفه الجزء الرابع
رواية احببتها صدفه البارت الرابع
رواية احببتها صدفه الحلقة الرابعة
°°°°°°°في ڤيلاا يونس’.
عائشه كانت قاعده في اوضتها زهقانه وقامت راحت اوضة يزن وخبطت…
يزن: ادخل
عائشه دخلت: عامل اي يزوز
يزن: والله كنت كويس قبل متقولي اسمي.
عائشه بضحك: بدلعك يبني بعد كده مش هتلاقي حد يدلعك😂
يزن: لا لو كده ماشي عيوش تقول اللي هيا عايزاه
عائشه: حبيبي’بصراحه انا كنت عايزه اطلب منك طلب.
يزن: طول عمرك بتاعت مصلحتك أؤمريي
عائشه: ممكن تكلم ابيه يونس عشان وحشني اوي
يزن: حاضر””ورن علي يونس
وعائشه اتكلمت بحزن: ابيه يويونس عامل اي وحشتني اويي
يونس: انا كويس الحمدلله’وانتي وحشتيني اكتر والله❤️
عائشه: هترجع امتي؟
يونس لسه هيتكلم…..
“وفجأه سمعوا اصوات غريبه واتخضواا كلهم…؟؟؟؟ ”
عائشه: اي الأصوات دي ي ابيه في اي؟؟
يونس: مش عارف اقفلي كده طيب هروح اشوف باي
عائشه: ماشي باي وابقي طمني
وقفل يونس ومشي اتجاه الأصوات وفجأءه شاف…..
قطعت عليكوا معلش اعذروني بس تعالو نكمل😂🌚
°°°°°°في ڤيلا الدمنهوري’..
كان قاعد وبيشرب قهوته ومركز ف الورق اللي قدامه.. ورن علي اسامه..
رد اسامه: ازيك ي دمنهوري بيه
الدمنهوري: كله تمام عايزك تكون عندي ف الفيلا خلال نص ساعه
اسامه: تمام ي باشا سلام
الدمنهوري: سلام. وبعد نص ساعه
°°°°°°°
وقطع تفكيره خبط علي الباب…
الدمنهوري: اتفضل’.
الداده يمني: استاذ اسامه طالب يقابل حضرتك.
الدمنهوري: تمام قدميله حاجه لغايت منزل
الداده يمني: حاضريفندم…ونزل الدمنهوري وقعد قدام اسامه” ….
الدمنهوري: طبعا انت عايز تعرف انا جايبك هنا ليه؟
اسامه: عداك العيب ي كبير
الدمنهوري: اانت عارف انك دراعي اليمين في كل حاجه وعايزك تبقي موجود معايا ف المنافسه الجديده ودي اللي هتنقلنا نقله تانيه خالص
اسامه: مع مين؟؟
الدمنهوري:…….
“استووووب “اللي بعدوووو😂❤️
°°°°°°°°°
في الغردقه احد اماكن الحفلات عند يونس…
يونس اتفجأ لما لقي شخص مش واعي وماسك ايد نور بالجامد وجري عليها
يونس من وراه: مش عيب برضوا لما تمسك اي واحده كدا..
الشخص: وانت مالك يجدع انت حل عني وامشي من هنا احسنلك
يونس مسكه من هدومه وقعد يضرب فيه ونور مصدومه وخايفه جداا وصوتت ويونس اول مسمع صوتها سابه وراح نحيتها’…
يونس: فيكي حاجه؟.
نور بعياط: لا مفيش انا معرفهوش والله
يونس: خلاص محصلش حاجه معاكي حد ولا اروحك؟
نور: لا مش معايا انا سبت حنين قولتلها هروح الاوضه عشان تعبانه.
يونس: تمام اتفضلي معايا هوصلك. ووصلها ونور طلعت فوق وقعدتت تعيط لغيت متعبت ونامت من التعب….
ويونس كان مروح وراح الأوضه بتاعته واخد شاور ونام.
°°°°°°في الحفله
كان خالد قاعد يدور علي نور بعنيه وكل شويه يروح يشوف جت ولا لاء
وجت بنت من وراه وقالتله بتدور علي حاجه؟
خالد: لاا اا اه بدور
رضوي: بتدور علي اي؟
خالد: في بنت ف اسمها نور مشوفتيهاش.
رضوي بزعل حولت تخفيه: لا كانت هنا من شويه ومشيت
خالد: تمام وسابها ومشي..
تعالو اعرفكم ب رضوي..
“رضوي” بنت جميله زي اي بنت عادي جداا وبشعرها بس لبسها مش كويس وعندها ٢١سنه وبتحب خالد جداا بس هو مش شايفهاا دايما ومش حاسس بيها
نكمل💕’..
°°°°°°في الحاره عند مريم
مريم جهزت واستنت امال تخلص ونزلوا عشان يروحوا المشوار وهما في الطريق…
مريم: ممكن اروح اجيب حاجه السوبر ماركت واجي علي طول
امال: خلصي بسرعه عشان مستعجلين.
مريم: حاضر ومشيت وطلعت تجري وتدخل في شوارع متعرفهاش وبتعيط رجلها وجعتها وقعدت علي رصيف تستريح شويه واطمنت انها بعدت عن امال بكتير
“استووووب لغايتت كدا يولاد خالتي😂❤️’.
°°°°ويجي تاني يوم بدون احداث اخري علي ابطالنا💕’.
°°°°في اوضه عائشه قاعده خايفه علي يونس وبترن عليه كتير ومش بيرد وكانت بتحاول اخر مره وف انتظار المكالمه فجأه فتح يونس
عائشه بعياط: ابيه يونس في اي حصلك حاجه
يونس: لا يقلبي محصلش حاجه اهدي كده مفيش حاجه والله انا كويس وضحك وبعدين انتي منمتيش ولا اي؟
عائشه: لا منمتش كنت خايفه عليك وانت مردتش ورايحه جامعتي
يونس: لاء متقلقيش محصلش حاجه معلش التليفون كان سايلنت مسمعتهوش.
عائشه: الحمدلله اسيبك براحتك بقا باي
يونس: ماشي يحبيبي باي وقفل معاها وقام اخد شاور ولبس وجهز عشان ينزل…
°°°°°في اوضه نور
نور كانت صاحيه وخايفه شويه من اللي حصلها امبارح وحكت لحنين وقالتلها مش هتنزلي لوحدك تاني ونور اتفهمت الموضوع.
وجهزت وكانت خارجه من الأوضة تستني حنين.
°°°°°°نيجي بقا ف طرقه الأوض نور وهي بتفتح باب اوضتها يونس كان ف نفس الوقت خارج واتقابلوا مع بعض
يونس: صباح الخير
نور : صباح النور’انا متشكره جداا علي اللي عملته معايا امبارح
يونس: مفيش شكر المهم بعد كده تاخدي بالك من نفسك’اي بقي رايحه علي فين كده
نور: حاضر”نازله البحر انا وحنين صحبتي
يونس: تمام وانا كمان نازل البحر لو عوزتي حاجه قولي
نور: تمام ومشيت
يونس فنفسه : انا حاسس اني معجب بيها ومشي ..
“تسريع الأحداث”..
نور وهي ف البحر كانت خايفه تنزل لولا اصرار حنين صحبتها نزلت وكانت خايفه جداا وهي واقفه في البح، الموج اخدها وكانت بتغرق ويونس ف اللحظه دي كان لسه نازل واول مشافها راحلها ووصل لعندها وخرجها من البحر وكان مغمي عليها’.
وحنين كانت بتعيط وخايفه اويي وبتحاول تفوقها هي ويونس وماسكه اديها وبعد شويه جت الأسعاف بعد محاولات افاقه نور وراحوا بيها المستشفي
°°°°°° في المستشفي
دخلوا نور غرفه والدكتور دخل وقعدوا كتير مستنينه يخرج ويونس كان قلقان عليها اوي واول مخرج يونس جري عليه
يونس: ها يدكتور طمني هي كويسهه صح؟؟…. باااس كدهه
°°°°°°°في كليه العلوم عند عائشه
كانت ماشيه لوحدها لأنها مبتحبش تصاحب حد ودخلت المدرج وكانت متأخر خمس دقايق وقفها الدكتور
الدكتور يوسف: استني عندك رايحه فين؟
عائشه: داخله احضر ي دكتور
يوسف: في تأخير خمس دقايق وانا مسمحش لحد يدخل المحاضره بعديا اظن كلامي مفهوم
عائشه اتحرجت وقالت:حاضر.. ومشيت زعلانه جداا من اللي حصل وفجأه لقت شخص وراها وبيقول…..
°°°°°°°°°
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها صدفه)