روايات

رواية احببتها سرا الفصل السابع 7 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الفصل السابع 7 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الجزء السابع

رواية احببتها سرا البارت السابع

رواية احببتها سرا الحلقة السابعة

اسر وفرح كانو ف العربيه
فرح كانت حاسه ان في حاجه غلط وقلبها وجعها ل اسر: مالكك
فرح: مش عارفه حاسه اني في حاجه حصلت
اسر مسك ايدها: متخفيش انا معاكي
ابتسمت فرح: شكرا
اسر: مفيش شكرا بنا احنا اصحاب (وهنا اسر عكك الدنيا 🙃)
حزنت فرح واسر حس بيها ولسا هيتكلم لقي تلفون فرح بيرن فرح مسكته لقت وعد: الو
فرح: ايوا ي وعد في ايه
وعد بدموع: مام ا ف الم س ت شفي
فرح: ايي طب قولي العنوان بسرعه
وعد:*******
فرح: انا جايه حالا
اسر: في ايي
فرح: ماما ماما ف المستشفى
اسر: ايي طب يلا بسرعه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

ياسر ونهي كانو قاعدين بيختاروا اسم للبيبي وهدوم للبيبي اون لاين
دخل ياسين ياسر: كنت فين من الصبح ي استاذ
ياسين: كان عندي كام مشوار لازم اخلصهم 🌺طلع اوضته🌺
ياسر: ربنا يهديك ي بني
نهي: يارب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وعد كانت قاعده ماسكه اعصابها ولؤي مسبهاش لؤي: لو سمحتي
وعد بتمسح دموعها: اهه صحيح نسيت وطلعت فلوس حق التوصيله كام؟؟
لؤي: اي الي بتقولي دا انا الي جوه دي زي امي بردك
وعد: بس احنا مش محتاجين صدقه من حد
لؤي: ومين قال كدا
لؤي راح ليها وحضنها وعد اتسوعبت حاولت تزقه لؤي: طلعي الي جواكي
كانها كانت مستنيه كلمه دي من زمان وانهارت في حضنه
بعد شويه لؤي بعد عنها بس غصب عنه مكنش عاوز يبعد: احسن
وعد ابتسمت: شكرا
لؤي: ع اي بس انا الي متشكر ع الضحكه الحلو دي

 

وعد ضحكت
لؤي: اسمك اي بقا
وعد: انت مالك
لؤي: محنا كنا من شويه حلوين لي ترجعي معلم عطوه الي جواكي دلوقتي
وعد ابتسمت: وعد اسمي وعد
لؤي: ماشي ي وعدي
وعد: وانت
لؤي: انت مالك
ضحكت وعد من قلبها
لؤي ضحك ع ضحكها: اسمي لؤي بس دلعني وقوليلي ي لولو
وعد: ماشي ي لولو
🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت فرح واسر
فرح: وعد
وعد جرت حضنت فرح: انا خايفه ع ماما ي فرح

 

فرح: ربنا معانا متخفيش
اسر: لؤي
لؤي: اسوره… انتو تعرفوها
اسر: ايوه دي اخت فرح… بس اي الي جايبك هنا
وعد: لولا لؤي مكنتش لحقت مامااا
لؤي: ولا يهمك
فرح: شكرا ي لؤي… تقدر تتفضل دلوقتي اسفين ع التعب
لؤي: ولا تعب ولا حاجه عنو اذنكوا
فرح ل وعد: دكتور قالك اي
وعد: ماما محتاجه تعمل العمليه
اسر: متخفيش من موضوع الفلوس زي ما جدي اتفق مع فرح فلوس هتدفع
فرح: شكرا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ياسين دخل الاوضه اخد شاور وخرج وقعد ع السرير
فتح التلفون اتصل برقم
ياسين: الو
يارا: ايوا ي ياسين
ياسين: انا موافق بس فرح تبقي بتاعتي انا وبس وابعدي اسر عنها

 

يارا: من عنيا ي سو
قفل معاها وفضل يفتكر ملامحها من ساعت ما شفها وهو بعد عن كل البنات الي يعرفها واصبح قلبه خاضع ليها بس
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لؤي دخل البيت
ساره كانت بتتفرج ع الكرتون
لؤي: حبيبي الي هيكبر بعد بكرا
ساره: انا عاوزه هديتي ي لولو
لؤي: من عينا اميرتي تطلب كل تحلم بيه
ساره: عارف ي لؤي انت عوضتني عن موت ابويا وامي واختي مريم بجد ربنا يخليك ليا
لؤي: ويخليكي ليا ي روح الروح
ساره بحزن: لو مريم كانت عايشه كان زمانها بتحتفل بعيد ميلاد انا وهي
لؤي: ربنا يرحمها يارب
ساره: يارب…. بس مقولتيش ي واد ي لؤي انت مش ناوي تتجوز
لؤي: لي بقا ان شاء الله
ساره: الصراحه فاطمه صحبتي
لؤي: مالها
ساره: حاطه عينها عليك ي بطه
لؤي: تنشكي ي بعيده انتي وهيا مين قالك اني بفكر اتجوز اصلا

 

ساره: لي كدا ي لولو دا البت بتموت ف امك
لؤي وهو طالع السلم: امي الله يرحمها بقا
ساره: اخ معقد
لؤي: بتقولي حاجه
ساره: لا لا مفيش ي حبيبي
🌺🌺🌺🌺🌺
فرح: اي الاخبار ي دكتور
دكتور: الحمدلله تمت العمليه بنجاح
فرح: الحمدلله ممكن ندخلها
دكتور: للاسف هي دلوقت محتاجه وقت لوحدها كام ساعه كدا وادخلي
فرح: شكرا ي دكتور
فرح كانت فرحانه اوي بس اتصدمت لما لقت اسر بيزعق ف الفون: يعنييي اي مش لاقيه دور عليه لو ملقتهوش هرمي جث*تك للكلا*ب فاهم
فرح: في اي ي اسر
اسر: ابعدي عني ي فرح مش طايق نفسي… بسببك وبسبب امك دلوقتي مازن خرج من المدرسة ومش عارف اهو فين
فرح: اهدي بس ي اسر
اسر: اهدي بتقولي اهدي طبعا منتي مش امه علشان تحسي بالي انا حاسس بيه…. كان بجد يوم اسود يوم ما عرفتك انتي بتجيبي النحس لاي حد يبقي جمبك

 

فرح بدموع ضربته بالقلم: اخ*رس ي زبال*ه
اسر ردلها القلم ومسكها من حجابها: انتي خلاص اخدي فلوس العمليه خلاص خلصت مهمتك معتش عاوز اشوف وشك ولسا جاي يمشي
فرح: اسر طلقني
اسر بصلها : انت طالق سابه ومشي
وفرح وقعت ع الارض مغمي عليا
وعد: فرحح ي دكتورر الحقوني
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد شويه
وعد:مالها ي دكتور
دكتور: هتفوق شويه كدا وعمنلها فحص والنتيجه هتطلع يوم الاحد
وعد: تمام
فرح بهلوسه : اسر متسبنيش انا بحبك
وعد: فوقي ي فرح فوقي
فاقت فرح: وعد وحضنتها وفضلت تبكي

 

وعد: اهدي يروحي
فرح مسحت دموعها: انا لازم اروح اشوف مازن
وعد: فرح استني انتي تعبانه
فرح: انا لازم اروح اشوف مازن افهميني
وعد: طب خديني معاكي
فرح: لا خليكي مع ماما لما تفوق
فرح خرجت برا المتشفي ورغم تعبها فضلت تدور ع مازن في كل حته حتي الساعه بقت 8 بليل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اسر: قسم بعزت الله ان ابني مرجعش ف 24 س لاكون اتلقكم واحد واحد
حراس بخوف: حاضر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ريحاب فاقت

 

وعد: ماما…. حضنتها
ريحاب: اهه انا فين
وعد: في المتشفي ي ماما
ريحاب: كدا ي ولاد الجزمه تخبوا عليا ان عندي مرض ف القلب وتعملولي العمليه من ورايا وانتو عارفين اني بخاف من المتشفيات والدكاتره….. اومال فين البت فرح النصابه
حكتلها وعد ع الي حصل
ريحاب بدموع ع حال ابنتها: بعد كل الي قاله دا ولسا بدور ع ابنه
وعد بابتسامة: الحب بقا ي ماما
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فرح رجليها وجعت من المشي ولانها كانت حافيه: مازن…. مازن
قعدت تستريح علشان تعبت سمعت صوت من وراها
مازن بدموع: ماما

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى