رواية احببتها سرا الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين عماد
رواية احببتها سرا الجزء الرابع
رواية احببتها سرا البارت الرابع
رواية احببتها سرا الحلقة الرابعة
قدوا وقت جميل مع بعض ومازن كان مبسوط
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺اليوم التالي🌺تسريع الاحداث
الماذون: بارك عليكما وجمع بينكما في خير
ريحاب بدموع: خلي بالك من نفسك ي فرح
وعد بدموع: حتوشيني ي بت ي فرح
فرح: انتو كمان خلي بالك من ماما ي وعد واديلها الادويه في الموعيد
نزل اسر وفرح وركبوا العربيه
🌺🌺🌺🌺🌺
وصلوا البيت
اول ما فتح الباب مازن جري حضن فرح: اخيرا ي ماما رجعتي انا فرحان اوي
ابتسمت فرح: يلا اجهزلك العشا ي روح ماما
اسر سابهم وطلع فوق وفتح اوضه كلها صور لبنت ف العشرين من عمرها
اسر بدموع: انا عمري ما هحب حد قدك ي مايا وانا وعدتك ان مفيش اي بنت هتاخد مكانك وانا لسا عند وعدي
كله بس علشان مازن صدقيني واحتضن صورتها ولم ينتبه الي المسكينه التي كانت تبكي هي تعلم انها لان تكون ف قلبه ولاكنها تمنت بان يكون شريكك حياتها يحبها ك حب اسر ل مايا مسحت دموعها خبطت الباب
اسر مسح دموع: مينن؟
فرح ببرود: انااا
اسر بجمود شدها من ادها وطلعها برا: اوعي اشوفك بدخلي الاوضه مره تانيه فاهمه
فرح: حاضر… العشا جاهز تحت
اسر: روحي وانا جاي
اسر حس انو اتكلم معاه بطريقه وحشه لانه مش بيحب حد يشوف ضعفه
نزل اسر وقعد ع السفره اتكلم وهو بيبص ل فرح: احممم مازن
مازن بلطف: نعم ي بابا
اسر: دلوقتي ي مازن امك زعلانه مني اعمل اي علشان تصالحني
مازن بغضب طفول: بابا وحششش ازاي تزعل ماما هااا… انت عاوزه تسبني تاني
اسر: لا بس خليها تصالحيني ي زووو
قام مازن ومسك ايد فرح وحطها ع ايد اسر … اسر وفرح اتصدموا من حركت مازن
مازن: انت مسامحه بابا
فرح بسرعه: ايوهه خلاص مسمحاه
مازن: وانت ي بابا
اسر بابتسامه: مسامحها
بعدوا عن بعض بسرعه
اسر: يلا نطلع ننام… يلا مازن ع اوضتك.. يلا ي فرح ع اوضتك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلوا اوضتهم وكان اسر وفرح لسا صاحين كل واحد بيفكر ف تاني وحياتهم الجاي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فون اسر بيرن
اسر بنعاس: ايوهه مين معايا
الجد: نا جدك ياض
اسر: ايوه ي جدو في اي
الجد: قوم البس يلا انا حجزتلك 3 تزاكر ل تركيا 🇹🇷
اسر: ليييه
الجد: اخرجوا ي بني فيها اي يعني.. يلا بسرعه علشان الطياره
اسر: حاضر ي جدو
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عرف اسر فرح وطلبت منو انها تشوف اهلها قبل ما تسافر وافق وسافروا تركيا 🇹🇷
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺بعد اسبوعين ف تركيا 🌺
كانت مده قصيره بس اسر كان وقع ف حب فرح بس عقله وتفكيره منعينه وان مفيش حد ف قلبو غير مايا وفرح وقعت بحبو بس خايفه ليكون لسا بيفكر ف مايا ومازن اتعلق ب فرح جدا لدرجه انو بقا يمشي وراه في اي مكان من خوفوا انها تسبوا وتمشي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد ما راحوا يطمونوا ع الجد و ريحاب وعد
وصلوا البيت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺بالليل🌺
كانت فرح و مازن بيتفرجوا ع كرتون ومندمجين
دخل اسر: اطفالللل
بصت فرح ومازن ل اسر بغضب طفولي: احنا مش اطفال
اسر: طب يا مش اطفال يلا روحوا ناموا علشان بكرا يوم طويل وراحين حفله ل واحد صحبي
فرح ومازن: جروا وهما فرحانين
ابتسم اسر ع طفولت الاتنين
بعد شويه طلع اسر وهو في طريق راي فرح وهي تحكي قصص ل مازن ومازن غارق ف النوم
انتبهت فرح ل اسر وابتسمت
خرجت برا اوضت مازن
اسر: لسا منمتيش
فرح: لسا مليش مزاج
اسر: وانا كمان.. تعالي نخرج نتمشي برا
اومات فرح بابتسامه
وهما بيتمشوا ف هدؤء الليل اسر كان ماسك اديها وفرح كانت ف عالم تاني خالص ظل الصمت يعم المكان حتي تكلم اسر
اسر: احمم فرح هو انتي اي خلاكي تقبلي تتجوزني
فرح: مصاريف الكليه ناقصه و امي هتعمل عمليه اخر شهر وحازم بيه قالي هيتكلف بيها ولاني حب…… يتك 🥹❤
اسر قلبه نبض وكان فرحان بس تحول الي غضب ساب ايدها: بس انا مش بحبك ولا عمري هحبك فاهمه انتي واحده كلبه زي كل البنات طمعانه في فلوسنا مفيش واحده تستحق قلبي يعشقها غير مايا فرح اول ماسمعت كلمت مايا ضربته بالقلم وسابته وجرت واسر كان واقف ع اخره: لا مستحيل لا انت بتحب مايا بس مايا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اليوم التالي
كانت فرح متجاهله اسر واسر كان سينفجر لانه تعود ع ابتسامتها المشرقه التي تجعله سعيدا طوال اليوم قبل الذهاب للعمل
اسر: جهزي نفسك بعد ماجي من الشركه هنروح ع طول
اومات فرح ببرود
ف المساء
نزل اسر بفخامته المعتاده وبيده مازن انتظر فرح ف الخارج حتي انتبه الي ذلك الملاك بفستنها الاحمر الذي يعكس شخصيتها وبحجابها الذي يجعلها ملكهه بعيون من جولها وميكب خفيف اسر فضل متنح و فرح سبته دخلت قعدت جوه العربيه استفاق اسر وركب العربيه وبعد مده وصل للحفله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كانت وعد خلصت العمل وقفلت المحل (ويتر في كافيه)
وهي ذاهبه لبيتها كانت العربيه هتخبطها
وعد: انت اعمي يلا
لؤي: وحيات امكك
وعد: غبيي وسابته ومشت
لؤي بس باهانه
استني ي استاذه انتي مين الغبي
لم تلتفت له وعد: مغرورهه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)