روايات

رواية احببتها سرا الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الجزء الخامس عشر

رواية احببتها سرا البارت الخامس عشر

رواية احببتها سرا الحلقة الخامسة عشر

بعد مرور اسبوعين ع وفاة عائشه
يارا: خير ي ياسين
ياسين: استعدي الخطع هتتنفذ انهاردا
يارا: بجد ي ياسين
ياسين: بجد ي روح ياسين وقام وقف وسابها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فرح واسر كانوا بختارو اسماء ل تؤام
فون اسر رن: الو…… تمام
فرح: في اي ي اسر
اسر: ف مشكله ف الشغل ولازم اروح حالا
فرح: خلي بالك من نفسك
اسر باس ايدها: حاضر
وخرج برا القصر
🌸🌸🌸🌸🌸

 

وعد كانت عند لؤي وساره وسيليم وكانوا بيفطروا سمعوا صوت خبط ع الباب راحت ساره بتفتح لقت محمد ومريم
ساره: مريم ومحمد اتفضلوا دخلوا
لؤي: اهلا نورتوا مالك ي مريم
مريم بدموع حضنت ساره….. ساره قلبها خفق مريم بدموع: انا اختك التؤام ي ساره ساره بادلتها الحضن فضلوا فتره لحد ما هدوا
لؤي: ازاي
خالتي زينب الي كانت ربتني اعترفت انها سرقتني منكم علشان كانت عاوزه طفل لجوزها وهي عقيمه ومش بتخلف
لؤي حضن الاتنين وبعدها الكل رجع للفطار تاني
🌸🌸🌸🌸🌸
في بيت روح
روح: لولي
علي: اي قلبي
روح: مش ناوي تتجوزني بقا
علي: لو عليا فنا عاوزك مراتي من دلوقتي
روح: لا بجد امتي
علي: امممم الاسبوع الجاي

 

روح: بجد ي لولو
علي: بجد ي روح لولو
محمود دخل: ما تبطلو محن شويه ي اخواتي ف الله وابعد كدااا يلا وزق علي وقعد وسطيهم: لما تبقي تتجوزها ابقي اقعد جمبيها ي لولييييي
علي: عيل استغفر الله العظيم
محمود: متنساش اني اخوها ولو عاوز اخليها تبعد عنك خالص
روح مسكت ايد علي: مقدرش
علي: اهههه يقلبي بيرفرف
محمود: اتملوا يلا انت وهيا وانا قاعد جمبيكوا كيس جوافه
علي: اشبه ب كدا
محمود: والله اروح لخالتك اقولها ي بتاع لولو
روح و علي راحوا لفرح وكمان ساره ولؤي و مريم ومحمد
فرح: اهلا اهلا اتفضلوا
لؤي: امال فين الوحش بتاعنا
فرح: جاتلوا مكالمع ضروري وخرج
علي: المهم احنا جاي انهاردا نقولكم ان كتب كتابنا الاسبوع الجاي
الكل: الف مبروكك

 

لؤي بغيظ: وانا كتب كتابي انا ووعد معاكم
سيليم بخبث: وانا وساره
علي: بجد انتوا ناس نكره للمعروف سيبوا الواحد يفرح شويه
الكل ضحك
وعد: بطنك ي فروح بقت شبه البطيخه
فرح: عقبالك يختييييي
ساره: يلهوييي اكيد مش هنستحمل كدا
روح: ثنه الحياه ي ولاد
وعد: اتمحنت اهييي
فضلوا يضحكوا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كاريمان كانت تعبانه وجلال كان قاعد بيهتم بيها
كاريمان: انا عملت اي ف حياتي ي جلال علشان بنتي تروح مني
جلال: متخفيش هنعرف هو مين الي عمل كده وهناخد حق بنتنا
كاريما: مش قادره اتخيل اني اعيش من غيرها ي جلال مش قادره
ياسر دخل: اي الاخبار

 

جلال: اتحسنت شويه
طلع من ايدا جواز سفر وتذكرتين: طب انا جبلتكوا تذكرتين ل ايطاليا علشان تغيروا جو
جلال: فكره حلوه
كاريمان اعترضت لكن ف الاخر وافقت علشان الولاد
وسافروا ف نفس اليوم
نهي: ربنا معاهم بجد بتبقي صعبه
ياسين دخل: امال فين كاريمان: سافرت ل ايطاليا
قلبه ارتاح شويه: طب انا خارج
ياسر: رايح فين: اخرج مع صحابي
🌸🌸🌸🌸🌸
اسر وصل ل فندق ودخل اول ما دخل الغرفه ف حد ضربه ع دماغه اسر اغمي عليه ياسين شده من رجله وقعده ع سرير فكك زراير القميص وقعد البنت جمبيه وبهدل الاوضه اتصل ب فرح طلب منها تجي برقم مجهول وايجت فرح مع اسرار ان لؤي ووعد يجوا معاها
فتحت الاوضه
فرح: اسر
اسر بدا يفوق: فرح

 

فرح: انت بتعمل هنا اي ي اسر ومين البنت دي هو دا الشغل الي بتقول عليه
اسر: هفهمك ي فرح استني
فرح ضربته ب القلم وخرجت ووعد راحت وراها
لؤي ووهو بيساعده مكنتش اتوقع منك كدا يصحبي
وصلت فرح كانت بتلم هدومها اسر كان بالعربيه بيسوق بسرعه اتبعتله رساله فتحها لقي فيها صور ل فرح وياسين اسر اتعصب وساق بسرعه كبيره
ساره: ي فرح استني لما نفهم منو
فرح بدموع: افهم منو اي هو خاني ي ساره خاني
اسر دخل بسرعه وشد فرح من شعرها: بقا بتخونيني ي كل*به ي زب*اله وانا كنت شايفك ملاك بريئ طبعا منتي عاوزه تروحي ل حبيب القلب
فرح ابعد عني اسر انا بكرهك
اسر هاج زي الثور ولؤي وياسر وسيليم حولو يبعدوا بيعيد هنا مش قادرين عليه: اهه ي فاجره ي ز ب*اله والله لقتل*ك واشرب من دمك

 

لؤي: اهدي ي اسر اسر زقهم ومسكها من شعرها وضربها بالقلم وقبل مايكمل لؤي مسك ايدا اهدي اسر اسر حس بنفسوا ولانها حامل: هسيبك بس وعد مني اول ما تولدي هقتلك ي فرح هقتلك وسابها وطلع
نهي: خلوها تقعد عندي مفيش مشاكى
ياسر: ايواا عادي
وعد: انا معاها
نهي: صحت امك لو عرفت ي وعد خلوها بس عندي لما نشوف هنعمل اي
فرح كانت بتبكي بصمت اخدتها نهي وروحوا وياسين كان ف قمت سعادته نهي: اطلعي ارتاح ي حبيبي
طلعت وفضلت تبكي وانهارت وهي تسجد ل ربها
بعدد مرور 2 اسبوعين
علاقت فرح وياسين بقت قويه واسر ويارا والكل كان مدايق من الي بيحصل اتبعت ل فرح ورقت طلاقها
كانت فرح سانده راسها ع السرير ويتفكر ف الي جاي
دخل ياسين وكان معاه صنيه فيها اكل كتير
ياسين: يلا علشان تاكلي
فرح: مليش نفس
ياسين: لالا هتاكلي
وبدا ياكلها
فرح: هو انت لي بتعمل كل دا ي ياسين
ياسين بهيام: علشان بحبككك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى