روايات

رواية احببتها سرا الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين عماد

رواية احببتها سرا الجزء الثاني

رواية احببتها سرا البارت الثاني

رواية احببتها سرا الحلقة الثانية

دخلت فرح مكتب المدير
مدير: اتفضلي ي فرح
✨جلست فرح ✨
مدير: مصاريف الكليه ناقصههه
فرح:______ لارد
مدير: لازم يتم دفعهم قبل يوم السبت الجاي
فرح بضيق: تمام
خرجت فرح من مكتب المدير وملامحها حزينه
روح: في اي يبنتي مالك
فرح: مفيش حاجه بس كانوا بيسالوني ع حاجه
روح: طب يلا نخرج مع بعض شويه قبل مانروح
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت فرح البيت
وعد: اي اخبار اول يوم كيله ي بت افرححح
فرح: حلووو
ريحاب: مالك ي فرح
فرح: مفيش ي ماما
ريحاب: طب ادخلي صلي ع لما اجهزلك الاكل
دخلت فرح اوضتها
وعد: مالها
اشارت ريحاب بمعني لا تعرف
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كانت تركع ربها وهي تبكي
فرح: يارب فوضت امري اليك… استغر الله العظيم
دخلت عليها وعد: مالك ي فرح
حكتلها فرح عن المصاريف الي لازم تدفع يوم السبت
وعد: انا عندي فلوس كنت سايبها لو احتاجنا خديها
فرح: انا معايا فلوس ي وعد بس انا كنت سايبه الفلوس لعمليه ماما الي هتعملها اخر الشهر
وعد: انت مقولتهاش عليها لسا
فرح: لا خايفه من رد فعلها
وعد: طب هتعملي اي
فرح: هنزل من بكرا اشتغلل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خلصت الكليه
روح: تعالي معايا يلا
فرح: لا روحي انتي وانا هعمل حاجه جايه
روح: تمم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
✨في شركه حازم ✨
كان بيفكر في حال حفيده وانه خايف عليه
سليمان: حازم بيه في بنت برا عاوزه تشتغل
حازم: دخلها
فرح: السلام عليكم
حازم: وعليكم السلام…. اتفضلي ي بنتي
بص حازم ع اورقها
حازم: تمام هتبداي من بكرا
فرح: شكرا ليك بس ممكن اخد المرتب بدري بعد اذنك
حازم بتفهم: مفيش مشاكل… بس من غير تطفل ليييي
فرح بحزن: ادفع مصريف كليتي دا غير عمليه ماما
حازم: وهي بتتكلف كام؟
فرح: 4 مليون جنيه بقالي 7 سنين بجمع ف نص المبلغ ولسا مجمعتش نصوو والمرض بينتشر اكتر واكتر
حازم بتفكير: طب انا عندي عرض ليكي تتجوزي حفيدي وتربي ابنو لحد ما يتم 10 سنين
فرح بدموع ع حالها: م و ا ف ق ه
حازم: تقدري تتفضلي.. ممكن عنوانك انشاء الله هنجيلك الخميس الجاي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت فرح البيت
فرح: ماما وعد
ريحاب ووعد: نعممم
فرح: انا ف واحد هيتقدملي يوم الخميس
ريحاب بدموع: بجد ي فرح يعني هفرح بيكي
وعد وهي عرفت انها مجبوره ع كدا: لي كدا ي فرح
فرح بضحكه مكسوره: متبقيش ي وعد بصرم المفروض تفرحلي
ريحاب نغزتها: صحيح ي بت ي وعد المفروض تفرحي ب اوختك
وعد بحزن ع حال اختها: حاضر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اسر بعصبيه: يعني عاوز تجوزني ي جدو
حازم: اسر مترفعش صوتك عليا
اسر: انت عارف ان عمر مافي واحده هتدخل قلبي زي مايا
حازم: مايا ماتت من زمان… حرام عليكي هتفضل لامته تقول لابنك امك جايه امك جايه بكرا يكبر ويعرف ويتصدم منك
مازن: في ايي ي بابا
حازم: تعال ي حبيب جدو انا عندي ليك خبر هيفرحك…. ماما جايه قريب
مازن بفرحه: بجد ي جدو بجد ي بابا
حازم بص ل اسر: بجد ي حبيب بابا
مازن: هييييييي هيبقي عندي ام هيبقي عندي امم
ابتسم اسر ع طفوله ابنه
حازم: بكرا راحين نقعد مع اهلها
اسر: طيب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ف الاستراحه
روح: بتتت ي فرح
فرح: ايي ي بت
روح: ماله الاستاذ بتاعك قاعد سرحان كده ليه
فرح: مش عارفه.. انا راحه ليههه
روح: العببببب ي فروح
بس ابت
فرح قعد جمبو
فرح: احممم
اسر: نعمم
فرح: مالككك
اسر: مش هتفرق
فرح: احكيلي اعتبرنا بقينا صحاب
اسر تنهد: مغصوب ع جوازه
فرح: اي دااا وانا كمان
اسرحس بغيره خفيفه تجاهلها: مممم
فرح: انتي بتحب او ف حد ف حياتك
اسر: مرههه بس الحلو مش بيدوم
فرح: معاك حق
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كانت فرح بتتجهز ووعد
وعد: انت متاكد من قرارك
فرح: متخفيش ي وعد انا عارفه انا بعمل اي وكلها سنه او سنتين وهتتحل ان شاء الله
روح: ي ابت انت وهيا مش مصدقه ان كتوكتي هتتجوز
ابتسمت فرح لها
الباب خبط
فتحت ريحاب الباب
ريحاب: اهلا اتفضلوا
حازم: احنا جاين نطلب ايد بنتك ل اسر حفيدي
ريحاب: تنورا طبعا … استنوا انتهد ليها
ريحاب: ي فرح ي بنتي تعالي
اتصدم اسر من الاسم دخلت فرح واتصدمت انو اسر
اسر في نفسه: طب انا اتصدمت دلوقتي انها فرح ولا علشان حلاوة امها ديي يووه فوق ي اسر انت بتحب مايا وبس
فرح: يارب عدي الليه ع خير

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى