رواية احببتها رغم عجزها الفصل الحادي عشر 11 بقلم جيسي محمد
رواية احببتها رغم عجزها الجزء الحادي عشر
رواية احببتها رغم عجزها البارت الحادي عشر
رواية احببتها رغم عجزها الحلقة الحادية عشر
مازن بضحك علي كيان… هو انا في بيت حد غريب انا في بيتي ومافيش حد غريب عشان يشوفني كدا فعادي
كيان… طيب روح البس وتعال عشان نفطر وجت تطلع
مازن مسك الكرسي…. لفي انتي مكسوفه من اي
كيان …. ها ولا حاجه وهي حاطه ايدها علي وشها
مازن…. واضح شيلي ايدك انتي مراته وعادي لفي يلا كلميني
كيان… لا وسيب الكرسي خليني اطلع
مازن…. طيب لفي وريني خدودك اللي بقت شبها الطماطم
كيان… لا واوع بقا وراحت طالعه
مازن….. ههههه مجنونه بس قمر
مازن بيلبس البس وكيان راحت المطبخ
كيان بصوت عالي…. اااااااه ماززززن
مازن وهو في اوضته اول مسمع صوت كيان خاف احسن تكون عرفت هو كان فين وانه كدب عليها
مازن…. ياربي طيب هطلع اشوف في اي وطلع جري علي كيان في المطبخ ولاقي وشها كله دقيق
مازن…. هههههههه اي اللي عمل فيكي كدا
كيان بنرفزه… انت هتقف تضحك وتتفرج عليا تعال ساعدني
مازن…. هههههههه بس تصدقي شكلك حلو كدا ناقص شعرك يبقا منكوش
كيان بصوت عالي…. ماززززن متعصبنيش هتيجي تساعدني ولا لا
مازن… بس خلاص جي واول مقرب منها راحت شالت الدقيق وحطته علي وش مازن
كيان…. ههههههههه
مازن…. يابنت ال
كيان…. اوع تنطق كلمه زي مضحكت علي ضحكت عليك وراحت مطلعه لسانه ليه
مازن… ماشي خليكي عرفها
كيان… هههههه حاضر وراح مازن شالها وكل واحد دخل ياخد دش ويغير
عند فاطمه راقدها علي السرير وحاطه رجل علي رجل وبتاكل تفاح وراحت مسكت الفون
فاطمه….. ههههههههه خطتي نجحت
ملك… برافو عملتي زي مكنا متفقين
فاطمه… اه وتقربت منه واخدت صور لينا انا وهو اللي يشوفهم يقول حصل بينهم حاجه
ملك…. ايو كدا شاطره لازم يطلق البنت العاجزه دي ويتجوزك انتي
فاطمه… هههههه قريب بس استني عليا ان مربيه كيان دي مبقاش انا فاطمه عشان تحرم تيجي جمب حاجه مش بتاعتها
ملك… اشطااا هتعملي اي قوليلي
فاطمه…. هقولك بس سيبيني افكر في خطه اوصل بيها الصور دي ليها عشان منكشفش
ملك… ماشي اسيبك تفكري
فاطمه… اشطااا سلام
ملك… سلام
فاطمه…. هخلص منك ياكيان وحساب مازن كبير اووي عشان التجاهل اللي كان عامله معايا بس استنو عليا
عند مازن اخد دش وطالع من الحمام وبيبص وثبت مكانه ومش بيتحرك
كيان بستغراب…. مالك واقف ليه كدا وسابته وبدات تسرح شعرها
مازن… انتي شعرك ده
كيان… انت اول مره تشوفه
مازن… اه جميل وطويل اوووي
كيان…. ههههه خمسه وخميسه
مازن… اتنيلي احسد مين ده عايز سنه عشان احسدو
كيان…. ياختييي مش هورهولك تاني
مازن… عند امك بس بجد انتي شعرك لونه احمر كدا ولا انتي صبغه
كيان… ههههه السؤال ده اسالتو كتير وانا صغيره بس بص وانا صغيره لم اتولدت شعري كان عباره عن احمر واسود وانا بحبه وهو احمر فصبغته كله احمر عشان يبقا لون واحد
مازن…. جميل طيب وبالنسبه للطول بتستخدمي اي
كيان… ههههه ليه ناوي تربي شعرك زي البنات
مازن مسك المخده وضربها بيها… عبوشكلك يابت انتي متتلمي
كيان…. ههههه حاضر المهم يلا خلص عشان نطلع ناكل جعانه اووي
مازن…. انتي دائما جعانه احنا هنهزر دانا خايف تاكليني
كيان…. هههه خفه اش لدرجه ثم ان انت اكيد لحمك مش حلو
مازن…. مش حلو ليه ياعسل
كيان… عشان لحمك لان اللي دمهم تقيل لحمهم بيبقا مش حلو
مازن… يابت اتلمي ويلا غوري حطي الاكل عقبال مخلص
كيان…. هههه حاضر وسابته وطلعت وبعد مطلعت
مازن… مش عارف ليه بحب اقضي الوقت دائما معاكي مع اني مكنتش بطيقك بس بدات احس بحاجه نحيتك ممكن تكون حب صحاب او اخوات يمكن بس اللي اعرفه دلوقتي اني هفضل جمبك
كيان بر…. يلا يامازن حطيت الاكل
مازن… جي اهو ولبس التيشرت وطلع لاقها بتاكل
مازن…. احرمي شوي واستنيني
كيان…. جعانه ماكلش وانت بارد
مازن…. مش ملاحظه انك خدتي عليا وبتشتميني اليومين دول
كيان…. ههههه مش انت قولت انك جوزي يبقا اعمل اللي يعجبني
مازن… هههه مش لدرجه اتلمي ها تتلمي
كيان…. طيب اطفح بقا وانت ساكت خليني اطفح جعانه
مازن…. الملافظ سعد
كيان… سعد مات نيهاهاهاها
مازن… بقا انتي واحدها في كليه طب بلا نيله اه صح افتكرت انتي مبتروحيش الكليه ليه
كيان بحزن… عشان اللي انا فيه
مازن…. اي اللي انتي فيه انتي كويسه جدا في اي
كيان…. مش عايزه اروح واشوف نظره شفقه من حد وان حد يساعدني او حد يقول عليا كلمه عارف يامازن
مازن… اي
كيان…. انت كان حلمك تدخل كليه طب صح
مازن بستغراب…. اه بس اي عرفك
كيان بعياط…. بعدين اقولك المهم ان انا كان حلمي ادخل علوم بس لم انت دخلتها ومحققتش حلمك قولت ادخلها انا وحقق حلمك مدام يعتبر انت حققت حلمي وبدات اذاكر واجتهد لحد مدخلتها وكل سنه بطلع الاوله علي الدفعه لحد السنادي رابعه مرحتش خالص بسبب اللي حصلي ده
مازن قام قعد جمبها ومسح دموعها ومسك ايدها وبحزن…. طيب مش ناوي تكملي حلمي وتحققيه
كيان بحزن…. عايزه حد يساعدني لاني مش هقدر اروح الجامعه وحتي لم اروح مش هلاقي حد جمبي اه صحابي معايا ومش بيسيبوني بس بحس اني تقيله عليهم وانا مش بحب كدا
مازن مسك ايدها جامد… انا جمبك اهو وهساعدك ومش هسيبك
كيان بفرحه…. بجد
مازن بفرحه علي ضحكتها…. اه بجد
كيان… تمام هكمل بس توعدني هتكمل حلمي
مازن…. طيب مانا كملته واتخرجت
كيان… انت كان جيلك فرصه تبقا دكتور في كليه طب وانت رفضت ورفضت تشتغل مع بابا محمد في الشركه يبقا فين حلمي انا حلمي كان اني اخلص واطلع دكتوره في الجامعه واشتغل في شركه ادوي
مازن… بس انا مش قادر اكمل
كيان… الدنيا مش بتقف علي شخص واحد
مازن بستغراب ورفع حاجبه ليها
كيان… انا عارفه انك بطلت تكمل مع ان كان نفسك تعمل كل ده وتكبر نفسك وتعمل شركه ادويه لنفسك وتبقا شخص ناجح بس موت صحبك اخوك وقفت حياتك عليه بس ياقلبي الدنيا عمرها موقفت يعني مثلا ابو بكر الصديق لم الرسول مات هل وقف حياته عليه مع ان مستحيل تلاقي صداقه ولا علاقه زي علاقه الرسول وابو بكر(عليه افضل الصلاة والسلام)
مازن… عليه افضل الصلاة والسلام طيب هحاول افكر اني اكمل
كيان…. تمام وانا احاول افكر ومش هبدا غير في نفس الوقت اللي هتبدا فيه
مازن…. عيله عنيده انا عارف بس اشطااا هكمل وهكون دكتور عندك عشان اشيلك الماده
كيان…. ههههه محدش يقدر يلا انت متعرفش انا مين ولا اي
مازن… هههه مين
كيان…. كيان البنهاوي
مازن… طظ😂😂😂
كيان… ياواطي اتلم
مازن… اتلمي انتي كيان صح عايزك في موضوع
كيان…. استرها يارب اي
مازن…. اي رايك اجيب شغاله تساعدك فيه البيت
كيان…. لا انا حلمي من وانا صغير ان لم اتجوز كل حاجه هعملها ليا انا وهو محدش يجي جمب حاجتنا
مازن… بس
كيان… ما بسش يلا روح هات فيلم عقبال معمل فشار واجي
مازن… حاضر وهو داخل جاله تلفون
مازن بتوتر.. اروح اعمل تلفون واول ما دخل
ها عامله اي
فاطمه… اهو الحمدلله بس خايفه مش قربت تيجي
مازن…. شوي
فاطمه… ماشي متتاخرش عليا عشان محتاجاك
مازن… حاضر سلام
فاطمه… سلام ياقلبي
مازن قفل معا وطلع جاب فيلم وكيان عملت فشار وطلعو قعدو يتفرجه وياكله
عند فاطمه
فاطمه… بس الظرف ده اول ما مازن يمشي تطلعو ل كيان
_حاضر ياست هنا بعد إذنك
فاطمه… روح
فاطمه… هنبدا نلعب ونتفرج بقا واوع هتحلو
بليل
كيان… فصلت عايزه كدا هنام
مازن… تمام وبيبص لاقي رساله جياله من فاطمه
الرساله (اخرت ليه انا خايفه اووي تعالالي بسرعه وحاسه ان في صوت برضو بر)
مازن… بقولك
كيان… اي
مازن… هروح اشوف صحبي ولو اخرت متقلقيش
كيان… حاضر خلي بالك من نفسك
مازن.. حاضر سلام وقام مشي
مازن وصل عند فاطمه وخبط علي الباب وفاطمه بهدلت شكلها وراحت فتحت الباب واول ما الباب اتفتح جرت فيه حضنه
مازن…. مالك
فاطمه… هايفه اووي متسيبنيش
مازن… متخافيش انا جمبك وراحو دخلو الشقه وقعدو
عند كيان قاعدها وبتبص لاقه الباب بيخبط راحت فتحت
كيان… نعم
_اتفضلي ياهانم الظرف ده وسابها ومشت
كيان كانت فرحانه وكانت مفكره ان مازن اللي باعته واول مافتحتو لقحت الصور علي الارض ونهارت فيه العياط
مازن قاعد مع فاطمه لحد ما الساعه جت واحدها
مازن… بقولك كدا مافيش حاجه هروح والصبح هاجيلك
فاطمه… لا خليك جمبي خايفه
مازن بنرفزه… قولت مافيش حاجه يلا سلام
فاطمه بعد ما مشي….. ههههه يلا روح شوف اللي مستنيك
مازن اول مروح فتح الباب وعمال ينادم علي كيان وبيبص
مازن…. 😯😯😯😯😯
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم عجزها)