رواية احببتها رغم عجزها الفصل الثالث عشر 13 بقلم جيسي محمد
رواية احببتها رغم عجزها الجزء الثالث عشر
رواية احببتها رغم عجزها البارت الثالث عشر
رواية احببتها رغم عجزها الحلقة الثالثة عشر
وكيان قعدت تفتكر كل حاجه حصل بينهم وراح مسكت تلفونه ورنت علي مازن
مازن كان عند فاطمه
مازن. عارفه بسببك كيان مش لاقيها بسس لو ملقتهاش النهارده كمان هموتك وبيبص لاقي التلفون بيرن برقم غريب
مازن…. الو مين
كيان ساكته ومش بترد
مازن…. كيان بحبك
كيان بعياط…. وانا كمان
مازن… قوليلي انتي فين وانا اجي في ثانيه
فاطمه لم عرفت انها كيان… ما تيلا بقا مازن
كيان اول مسمعت صوت فاطمه قفلت السكه ورمت التلفون ونهارت في العياط
مازن… كيان كيان وراح لاف وشه لفاطمه وضربها بالكف
مازن… يابنت ال.. والله لندمك علي الساعه اللي عرفتك فيها
فاطمه… ههههه حتي لو عملت اي برضو موجود اللي يبعدكم عن بعض عشان انتو مستحيل تكونه لبعض ابدا انت سامع وطول مانا عايشه مش هخليكم تتهنو مع بعض عشان انتو السبب في اللي انا فيه
مازن… احنا السبب في اي
فاطمه… انت اهو اديلي يجي سنتين بنحب بعض ودايما معاك ومحبتش حد غيرك وهي عشان بعد العمر ده كله وكل اللي انا عملتو تيجي تاخدك مني
مازن…. انتي عمرك محبتيني انتي حبيتي فلوسي بطلي كدب بقا
فاطمه… حتي لو حبيت فلوس مهو محدش بيحب يعيش من غير فلوس وانا زي اي بنت مصدقت لقيت شاب غني يعيشني عيشه حلوه بدل من كلاب السكك تاكل في والكل ينهش لحمي وانا ماليش حد بس يمكن مكنش حبيتك بس حبيت وقفتك جمبي عارف يامازن انا لم الناس جه اتبنوني وانا عندي 10سنين من الميتم كنت فرحانه اووي ان هعيش عيشه حلوه واكل اكل حلو والبس لبس حلو وابطل اسمع كلمه ان اهلي رموني وانا صغيره وختاره اختي التانيه عشان احله مني بس فرحتي دي مكملتش بعد ما بقا عندي 16سنه ربنا ادهم وخلفو ولم خلفه
#فلاش_بااااك
احمد _فاطمه ياحبيبتي انتي عارفه ليه احنا اخدناكي من الميتم صح
فاطمه ببراء طفله… اه عشان انتو مكنش عندكم عيال
احمد_طيب ياحبيبتي دلوقتي احنا ربنا ادانا طفل يعني خلاص
فاطمه… خلاص اي يابابا
مني بعياط… يعني خلاص مش عايزينك
فاطمه.. يعني خلاص هترجعوني الميتم تاني واسيبكم وابعد عنكم
مني بعياط… لا ياحبيبتي انتي مش هترجعي الميتم تاني
فاطمه بعياط… امال خلاص اي
مني… بصي ياروحي احنا هنقعدك في الشقه اللي انتي بتحبي تقعدي فيها وهتكون بتاعتك وكل شهر هنبعتلك فلوس ونطمن عليكي ونجبلك خدامه تقعد معاكي
فاطمه بعياط… انا مش عايزه اي حاجه غير اني افضل معاكم
احمد بنرفزه… بت اسمعي الكلام وانتي ساكته ويلا ادخلي جهزي الشنطه بتاعتك عشان تمشي دلوقتي
فاطمه استخبت وره مني.. بس اهدي ياحبيبتي انا جمبك روح انت ياحمد
فاطمه… ماما متسيبنيش
مني… حبيبتي والله غصب عني بس متخافيش كل فتره هاجيلك
فاطمه… وعد
مني… وعد يلا بقا ياقلبي نجهز الشنط من غير عياط
فاطمه… يلا
الحاضر
فاطمه بعياط… ووقتها روحت وقعدت لوحدي وماما مني جت شافتني مرتين وفضلو يبعتو فلوس لمده سنه وبعد السنه بطلو وانقطعت اخبارهم والخدامه سابتني لم ملقتش فلوس وانا دورت عليهم وعرفت انهم سافرو بر مصر وحاولت الاقي شغل محترم مانت عارف الاشغال اليومين دول لحد ملقتش فبدات اشتغل في نادي ليلي وفي يوم انت جيت وقررت وقتها اني اقرب منك عشان تطلعني من اللي انا فيه وفعلا طلعتني وشغلتني شغله حلو ودلوقتي عايز تبعد زيهم
مازن بحزن علي حالتها قام قعد جمبها وطبطب عليها… اهدي طيب
فاطمه عياط… مازن ممكن تقولي ليه الناس كلها بتقرب مني فتره ولم اتعود علي وجودهم يسبوني فيا اي بيبعدهم انا مش وحشه
مازن… بصي ربنا قال في كتابه “وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسئ ان تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون” يعني اللي ربنا بيعملو معاكي اكيد عشان خير وممكن كمان عشان انتي تستاهلي حد احسن مني وهتلاقي
فاطمه… حتي لولاقيته هيقعد فتره ويسيبني ويمشي زيهم انا خلاص مش عايزه حد ولا عايزه اقرب من حد خلاص امشي يامازن
مازن… لا فاطمه تقبلي تكوني اخت ليا واخ ليكي وتفتحي صفح جديده في حياتك
فاطمه… بعد كل اللي عملتو عايزني ابقا اخت ليك
مازن… فاطمه عارفه الفتره اللي قعدتها مع كيان غيرتني 180درجه وخلتني معاملش الناس زي ما بيعملوني واحاول لو اقدر علي حاجه اعملها مدام مش هضرني
فاطمه بعياط… مازن انا اسفه اني بعدتكم عن بعض بس انت عارف اوقات الواحد مابيكونش شايف غير نفسه
مازن… مسامحك مدام عرفتي بغلطك يلا جهزي شنطتك وتعالي معايا نروح البيت
فاطمه… طيب مش هتشوف كيان
مازن بفرح…. كيان انا عرفت مكانه يلا بس انتي
فاطمه بفرح… فين
كيان…. 😉جهزي نفسك وتعالي وانا اعرفك يلا
فاطمه… حاضر فريره
فاطمه جهزت الشنطه وطلعت علي مازن
فاطمه… يلا ياكبير خلصت
مازن… يلا ياباشا بيناس علي بيتنا
عند كيان بوسي دخلت عليها هي ومحمد لاقوها منها في العياط جرو عليها وبوسي خدتها في حضنها
بوسي…. حبيبتي مالك فيكي اي
كيان عماله تعيط ومش بترد
محمد…. يابنتي متوجعيش قلبي فيكي اي مالك
كيان… مازن عند فاطمه
محمد بستغراب… عند فاطمه وانتي اي عرفك
كيان… سمعت كلامكم وقولت اديلو فرصه ورنيت عليه وسمعت صوتها وهي جمبه وبتقوله متيلا بقا ونهارت في العياط
محمد…. كيف ده وبيعمل اي عندها والله انا ما بقيت فاهم اي حاجه خالص
بوسي… بابا هنعمل اي
محمد… هو كلمني من شوي وقالي انه جي هنا وعايزني في حاجه
كيان… مازن ميعرفش ان انا هنا خالص
محمد…. اهدي بس نفهم في اي
كيان…. لسه هفهم تاني عمي لو عرف انا هسيب البيت وهمشي
محمد… اهدي بس وانتي يا بوسي يابنتي خليكي معاها
مازن وصل هو وفاطمه
مازن… يلا تعالي
فاطمه… خايفه باباك ميوافقش علي قرارك
مازن… متخافيش لو موافقش كيان هتوافق وناخدك تعيشي معانا
فاطمه… لا خايفه رجعني شقتي
مازن… قولت يلا وراح شددها من ايدها ودخل الفله
مازن… بابا بابا بوسي
محمد… مازن اهو جه اروح اشوف في اي
كيان… اوع تنسا ياعمو
محمد… متخافيش وسابها ونزل
محمد نزل لاقي مازن واقف في الصله وماسك ايد فاطمه
محمد… ممكن افهم اي ده ياستاذ مازن
فاطمه لم سمعت كدا راحت بعدت ايدها عن ايد مازن
مازن… اهد يابابا وانا افهمك كل حاجه
محمد… اهد اي وافهم اي اكنر من اللي أنا شايفه
مازن… اللي انتو بتشوفه كدب مش دايما اللي بنشوفه حقيقي بيبقا مستخبيه الحقيقه وره اللي شايفينه
محمد… حقيقه اي ورها اني الاقي ابني سايب مراته وماسك ايد واحدها غريبه ومعاها
مازن… بابا فاطمه دلوقتي انا وهي اخوات بس
محمد… جي تضحك عليا تاني
مازن… والله لا فعلا انا وهي اخوات بس مافيش حاجه بينا
محمد… كيف ده بقا
مازن… بص فاطمه تقعد تحكيلك كل حاجه وانا هطلع اشوف كيان
فاطمه… اه ياعمو انا هحكيلك كل حاجه وسيبه يشوف كيان
محمد… كيان مش هنا وعرفوني الحقيقيه يلا
مازن شاور علي قلبه… قلبي ده عارف ومتاكد ان نبضه هنا سلام وسابه وطلع يجري علي السلم
فاطمه بفرح…. سيبه وتعال احكيلك كل حاجه
محمد… ماشي يلا
مازن دخل الاوضه لاقي بوسي عماله تمشي في الاوضه رايحه جي
بوسي لسه هتتكلم مازن جري حط ايدو علي بوقها
مازن. بصوت واطي.. كيان فين
بوسي شاورت ليه علي الحمام
مازن…. طيب انزلي انتي تحت عند بابا ومطلعيش نفس يلا
بوسي نزلت ومازن استخبه من كيان
كيان اول مطلعت…. بوسي بوسي
مازن جه من ورها… مينفعش مازن
كيان اول مشافته فرحت وراحت بسرعه خفت فرحتها
كيان… عايز اي اطلع بر روح للي بتحبها
مازن… طيب مانا عند اللي بحبها
كيان… مازن مش وقت هزار وانك تضحك عليا تاني
مازن مسك الكرسي وقعد قدامها علي ركبته… مازن عمرو مضحك عليكي ولا عمرو هيكدب عليكي
كيان… كداب كدبت ولحد دلوقتي بتكدب
مازن.. كدبت في اي
كيان… كدبت لم كنت عندها وكدبت لم قولتلي بح وسكتت
مازن… اي متكملي
كيان… مش هكمل حاجه اطلع بر
مازن… بحبك والله
كيان بعياط.. كداب لو بتحبني مكنتش خنتني معاها لو بتحبتي مكنتش وانا مختفي تبقا قاعد عندها في شقتها
مازن… أنا عمري ما خونتك ولا هقدر اخونك
كيان… لا كداب خنتني والصور اثبات علي خيانتك
مازن… الصور متفبركه آه انا اليوم ده كنت عندها بس وحياتك عندي مقربت منها
كيان… امال كنت بتعمل اي عندها
مازن… رنت عليا اليوم ده قالتلي ان في ناس اتهجمت عليها في البيت رحت جريت عشان انقزها وبعد مرحت لقيلتهم مشو قعدت هديتها وجيت ارجع مسكت في وقالتلي انها خايفه انهم يرجعو جيت ارن عليكي لقيت التلفون فاصل رحت فضلت لحد الصبح وهي اللي عملت الصور وممكن تساليها وهي هتقولك اني من ساعه متجوزنا وانا والله عمري مخنتك ابدا وقللت وقتها الكلام معاها
كيان… عايزني اصدقك صح
مازن… بصي في عيوني وشوفي قلبك هيقولك اي كلامه الحقيقه ولا بيكدب عليكي
كيان بصت في عينه وراحت ضربه علي كتفه… طيب ليه مقولتليش كدا واترمت في حضنه وهو حضنها
مازن… وهو انتي ادتيني فرصه اتكلم
كيان… انا اسفه
مازن بعدها عنه ومسح دموعها… هس هس متتاسفيش ولا تعيطي
كيان….حاضر
مازن…. بحبك
كيان راحت ضربه علي… وانا كمان
مازن بتمثيل… آه يعني لازم تضربيني
كيان… اه
مازن… طيب قوليها زي مقولتهالك
كيان.. وانا كمان بموت فيك
مازن… قلبي ياناس وراح حضنها بحبككك اوووي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم عجزها)