روايات

رواية احببتها دون وعي الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الجزء الثاني

رواية احببتها دون وعي البارت الثاني

احببتها دون وعي
احببتها دون وعي

رواية احببتها دون وعي الحلقة الثانية

الفتاه بصريخ؛ ابعد عنيييي ابعد عنيييييي
ثم مسك سليم الشب وسدده بعد اللكمات المتتاليه حتي ساقط ارضا
واحمد اخذ الشاب الاخر وضربه في بطنه ثم سدده بعض اللكمات
مسك سليم بيد الفتاه وسندها
سليم بصدمه؛ نوران
نوران ودموعها كانت تنزل علي وجهها مثل الشلالات
نوران بصوت متقطع؛ مشيني من هناااا
وجائت ان تركب العربيه مع سليم حتي وقعت مغشيه علي الارض حملها سليم بين يديه وقام بوضعاها في السياره وانطلق بالسيارة لاقرب مستشفي
احمد؛ سوق برااااحههههه يا خربيتك هنعمل حادثه كدااااا
سليم؛ مش عايز اسمع صوتك
حبيبه مصطفى
احمد نطق الشهادهاتان
احمد؛ منك لله يا سليم يا ابن محمد المنشاوي منك لله هتقطعلي الخلف براحه هنمووووت يخربيت امك
واخيرا وصلو المستشفي
احمد وهو يسجد سجده شكر؛ الحمدلله طلعت عايش افتكرت ان انا موت
حمل سليم نوران واتجه بيها داخل المستشفي
كان سليم واقف امام غرفه نوران بانتظار الدكتور ان يخروج
واخيرا خرج الدكتور
الدكتور؛ هيا كويسه الحمدلله بس شكل ضغطو علي اعصبها عشان كدا وقعت من طولها
سليم؛ يعني هيا كويسه
الدكتور؛ الحمدلله زي الفل وهيا دلوقتي فايقه تقدر تخودها وتمشي
دخل سليم علي نوران
سليم؛ الف سلامه عليكي
نوران بدموع؛ الله يسلمك
سليم؛ ايه اللي حصل
نوران؛ انا مش قادره اتكلم دلوقتي
سليم؛ معلش اضغطي علي نفسك وقولي ايه اللي حصل
نوران ودموعها تتسايل علي وجهها
نوران؛ كنت راكبه تاكسي ومروحه وسواق التاكسي وقف في نص الطريق فا سألته وقفت ليه قالي هشوف بس حاجه في العربيه عشان شكلها فيها عوطل
نزل من العربيه وفتح الباب وحاول انه انه يختصبني فا انا نزلت اجري من العربيه وبعدين هو طلع متفق مع واحد يستناه في الوقت ده ولقيت واحد في وشي وسواق التاكسي في ضهري مكنتش عارفه اروح فين فا قعت اصوت قبل ما حد فيهم ييجي جمبي وانت لحقتني
سليم بتنهيده؛ طب قومي اعدلي هدومك عشان اوصلك البيت
حبيبه مصطفى
في احدي المناطق الراقيه في شقه عماد جوز اخت نوران
عماد وهو يتحدث في الهاتف
عماد؛ يعني ايه هربت منك
صبري؛ قعدت تصوت وفي اتنين جوم لحقوها
عماد بعصبيه؛ ما انا قولتلك هاتها علي المخزن علي طول انت قولتلي لاء هاخد اللي انا عايزه واجبهالك غبييي اقول عليك ايه بس
صبري؛ يخربيت جمال البت مزه وبعدين انت عايزها في المخزن ليه ما هيا عندك في البيت اربعه وعشرين ساعه
عماد؛ ملكش دعوه لو كنت نفزت اللي انا بقولك عليه كان زمانها عندي دلوقتي
صبري؛ خلاص بقي يا عماد بيه اهو اللي حصل
علي الجانب الاخر عند سليم و نوران
سليم؛ عنوان بيتك فين
نوران؛ عنوان بيتي *****
سليم؛ تمام
وانطلق بالعرييه الي العنوان
بعد وصولهم المنزل
سليم؛ خلي بالك من نفسك ومتسفريش لوحدك تاني
حبيبه مصطفى
نوران؛ حاضر شكرا يا سليم علي وقفتك جمبي انا من ساعه ما قابلتك وانت بتطلعني من مصايب
سليم بأبتسامه؛ متشكرنيش انا ما عملتش حاجه بس انتي لو عاوزه تروديلي الجميل
نوران؛ اه طبعا نفسي اردلك ده انت تعبت اوي معايا
سليم؛ اعزمك بكره علي الغدا
نوران بكسوف؛ موافقه
في منزل سليم
محمد ابو سليم؛ الواد من امبارح مش عارف عنو اي حاجه يا سميحه
الداده سميحه؛ طب رن عليه
محمد بتوتر؛ يا مقفول يا مش بيرود يا تري راح فين بس
ساميحه؛ سليم بقي راجل ميتخفش عليه
محمد؛ ربنا يستور ربنا يستور
فتح باب الشقه وهو يغني اغنيه لام كلثوم
سليم؛ الليل وسماه ونجومو وقمرووو قمااارووو وساهروووو وانت وانا تيرا رااا
الاب بعصبيه مفرته؛ كنت فين من امبارح يا استاذ وبرن مش بترود
سليم؛ في ايه يا حموكشه انا مش عيل صغير علي قلقك عليا ده
حبيبه مصطفى
الاب؛ من امبارح معرفش عنك اي حاجه هل ده عادي كنت فين
سليم؛ كنت في الساحل
الاب؛ عشان خاطري يا ابني لما تروح في اي حته ترن تطمني انا تعبت من القلق عليك
سليم؛ ماشي يا حموكشه
الاب؛ جي رايق يعني شكل في حاجه جديده
سليم؛ بكره نتكلم هموت وانام
علي الجانب الاخر عند احمد
كان احمد ينطلق بسيارته ويسمع احدا الاغاني الشعبية
وكان يغني معاها بأعلي صوت
احمد؛ سيبوني في حالي بقااااااااا ابعادو عني بقااااا محدش سمعني ليههههههه محدش شايفني ليههههه
ثم اصتدم بشخص
احمد نزل من العربيه بسرعه
احمد؛ انت كويس
الرجل؛ انت اعمي يا بني ادم انت
احمد؛ ايه قله الادب ديه
حبيبه مصطفى
الرجل؛ انا قليل الادب ده انت اللي مش متربي
احمد؛ انا مش عارف فرملت العربيه ليه كنت فرمتك بالعربيه وخلصت منك
الرجل؛ انشاء لله ترله تشيلك
احمد وهو يقترب من الشاب ويمسكه من لياقه قميصه وجذبه بعنف ثم وقع الايس كاب الذي كان يرتدي الشاب والنظاره الشمسيةالذي لم تبين وجهه ولاكن صدم احمد مما راي شعر فتاه ناعم للغايه يسل اسفل ظهرها كان مثل الحرير
احمد دهش مما راي
احمد؛ انتي بنت
الفتاه باحراج؛ انت انسان مش محترم ازاي تمسكني كدا
احمد؛ ولله انت كنت مسكك كدا عشان فكرك ولد مش بنت انا عمري ما امد ايدي علي واحده ست ابدا
الفتاه اخذت الايس كاب من علي الارض وارتدته
احمد؛ انتي ايه اللي منزلك بلبس رجالي مع انك طلعتي زي الاقمر
الفتاه؛ انت قليل الادب وانا حره انزل بالبس اللي يريحني
ورحلت مسرعه من امامه
حبيبه مصطفى
عند نوران انت
عماد؛ حمدالله على السلامة يا نوران
نوران؛ الله يسلمك هيا ياسمين فين
عماد؛ في الاوضه
نوران؛ طيب انا طلعلها
عماد؛ شكلك متبهدل يعني
نوران؛ مرهقه شويه
عماد؛ الف سلامه خلي بالك من نفسك
نوران؛ حاضر هخلي بالي من نفسي بعد اذنك
وتركته وسعدت الي اختها
ياسمين؛ ايه يا هانم الاقعاد لوحدك في الساحل حلو
نوران؛ اوي
ياسمين؛ ماشي يا اختي
نوران؛ شكلك مضايق
ياسمين؛ اتخانقنا انا وعماد
نوران؛ ليه بس
ياسمين؛ الباشا ليل نهار بره البيت ونادرا لما بييجي البيت
نوران؛ معلش استحملي يمكن ديه ظروف الشغل
ياسمين؛ سيبك منو انا انهارده نازله اشتري شويه حاجات نقصاني متييجي معايا
نوران؛ لا انا جايه تعبانه جداااا عايزه انااام
ياسمين؛ طيب
وتركتها ورحلت الي غرفتها
بعد ساعه من الوقت
دخل عماد غرفه نوران وقفل وراه الباب بالمفتاح
نوران كانت تعطي ظهرها اليه
نوران؛ انتي جيتي يا ياسمين
عماد بضحكه شيطانيه؛ ياسمين مش موجوده
علي الجانب الاخر عند احمد
احمد وهو يجلس مع اخته
رضوي؛ اه منك انت يا صايع مقديها سفر وصهر وانا محبوسه في البيت يا باختك
احمد؛ اسكان عجبك
حبيبه مصطفى
رضوي؛ احكيلي علي السفريه
احمد؛ مفيش جديد نزلنا الميه بس لاكن في حته موقف حصل وانا جي البيت
رضوي بفضول؛ ايه هو
احمد حكه لها عن الحادثه
رضوي؛ غريبه اوي بنت وعامله نفسها ولد
احمد؛ بس ايه مزه
رضوي؛ احترم نفسك بطل تعاكس في البت
احمد؛ البت شعرها بني كدا وناااااعم والهوا كان بيخلي يطير وعنيها عسلي فاتح وقمحويه كدااا وقصيره شبه العيال الصغيره وملامح وشها طفوليه اوي نفسي اعرف ليه الجمال ده كلو مغطياه بلبس رجالي
رضوي؛ الله اعلم بقي
رضوي اخت احمد تبلغ من العمر 22 سنه عيناها البنياتان ورموشها الكثيفه والغمازات التي تزين وجهها انما تختلف عن احمد ان لون بشرتها بيضاء
علي جانب اخر عند سليم
كان يجلس محمد والد سليم امام الTV دخلت عليه داده ساميحه بتوتر
محمد؛ في حاجه يا داده
ساميحه؛ مدام وفاء طليقه حضرتك قاعده بره
محمد بوجه غاضب؛ ايه اللي جابها هنا ديه ده لو سليم شافها هتبقي مصيبه
ساميحه؛ حاولت امنعها بس معرفتش
محمد؛ طيب انا خارج ليها
عند نوران
نوران؛ اايه اللي جابك هنا يا عماد
عماد؛ وحشتيني
نوران قامت من مكانها انت اتجننت يا عماد اطلع بره بدل ما اصوت والم عليك الناس
عماد؛ مفيش حد معانا في الڤيلا احنا لوحدنا يا جميل
وجاء ان يقترب منها حتي سمع صوت طرق الباب وكان الطارق ياسمين
ياسمين؛ انا جيت يا نوران افتحي افرجك علي الحاجات اللي انا جبتها
عماد فتح الباب وخرج
عماد؛ اختك نزلت تشرب ميه داخت وكانت هتوقع من طولها فا وصلتها للاوضه
ياسمين؛ كتر خيرك يا حبيبي
عماد؛ ولا يهمك يا حببتي
ياسمين؛ انا دخله اطمن عليها
نوران كانت في حاله صدمه
ياسمين؛ انتي كويسه يا نوران الدوخه راحت
نوران؛ عماد ا
ياسمين بمقاطعه كلام نوران
ياسمين؛ ارتاحي انهارده ونتكلم بكره ارتاحي
وتركتها دون ان تتفوه نوران بكلمه
قامت نوران قافلت عليها الباب بالمفتاح وانهارت من كثره البكاء والخوف
عند سليم في البيت
محمد بعصبيه؛ انتي ايه اللي جابك هنا
وفاء؛ عايزه اشوف ابني
محمد؛ ابنك مش عايز يشوفك مش طايقك ابعدي عنو
وفاء؛ وده ابني زي ما هو ابنك من حقي اشوفو
محمد؛ ابنك رافض تماما يشوفك وانا حاولت معاه كتير هو اللي رافض
وفاء؛ المفروض ان انا اصدقك
محمد؛ اطلعي بره سليم نايم ولو صحي من النوم وشافك هتبقي مصيبه
وفاء؛ بجد هو فوق
وفاء بصوت مرتفع
وفاء؛ سليم اصحي يا سليم انت فين انا جيت عشان اشوفك
استيقظ سليم من نومه واتجه الي الاسفل وكانت علامات الصدمه علي وجهه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها دون وعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى