روايات

رواية احببتك يا صغيرة الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد

رواية احببتك يا صغيرة الفصل التاسع 9 بقلم آلاء محمد

رواية احببتك يا صغيرة الجزء التاسع

رواية احببتك يا صغيرة البارت التاسع

رواية احببتك يا صغيرة
رواية احببتك يا صغيرة

رواية احببتك يا صغيرة الحلقة التاسعة

اول ما عبدالله شافني تنح وقال _ايه الحلاوه دي يابت يا لولو
رديت بهيام =دي حلاوتك انت يا قره عيني
ضحك ضحكته اللي بتخطف قلبي دي _الله يرحم ايام الاسدال
ضحكت ضحكه الراقصين حجي
_متجوز رقاصه ياناس
=تصدق انا غلطانه هروح البس الاسدال وعركوا ف ام الفرح ده
_لا وعلي ايه انتي كده قمر اوييي بقي
قال اخر كلمه وغمز كده
=قليل الادب
_معاكي انتي بس متجيبي بو*سه
قولت بكسوف=اتلم بقي
_ايه ده انتي بتتكسفي
قولت بضحك كده=مش وش كسوف انا ولا ايه
_ابدا ابدا

 

 

جه احمد وعمل هو واميره الفرست لوك قد ايه كانو حلوين وجمال ربنا يخليهم لبعض وليا
قعدت ارقص قد كده واتصور كان يوم حلو وكله كان فرحان ليهم
كنت ماشيه طول الفرح ماسكه ف عبدالله علشان الناس تعرف أنه جوزي وقره عيني ورقصنا انا وهو علي اغنيه شرين كلام عينيه ف الغرام انا وهو بنحبها اوي
خلص اليوم اخيرا يوم طويل وروحنا انا وعبدالله بعد سلامات وعياط بجد انا بحبهم وتعودت علي وجودهم ف يومي انا حزين اوي بجد
طول الطريق عبدالله مشغلي اغاني علشان يطيب بخاطري
_فكي بقي
بعياط=اتعودت عليهم
_متزعليش هنجيلهم قريب
=بجد ياعبدالله
_بجد ياروح قلب عبدالله
فتحلي سقف العربيه ووقفت علي الكرسي مع الاغاني وشعري اللي بيطير مع نسمات الهوا
كان الشعور ده من ضمن احلامي وحققته مع اكتر حد بحبه ف حياتي حبيب العمر ده
وصلنا البيت اخيرا
_انا هروح الشركه علشان ورايا شغل كتير ومهم
=بس انت تعبان
_لازم امضي علي شويه ورق ضروري مش هطول أن شاء الله
=ماشي خلي بالك من نفسك
_وانتي كمان

 

 

باس راسي ومشي وانا دخلت البيت سلمت علي داده صباح كانت وحشاني وقررت ان انا اللي اعمل الغدا اللي بيحبه عبدالله بما أنه عيد ميلادي وكده
خلصت الغدا واتصلت بعبدالله وقالي أنه خلص وجي حطيت الاكل وحطيت شموع علي السفرا رومانسيه بقي وكده ولبست دريس احمر ديق لحد الركب وعملت شعري وحطيت ميكب كنت مختلفه
قولت للداده تروح لعيالها وادتها غدا علشانهم.
عبدالله وصل اول أما شافني اتصدم واتبسط ف نفس الوقت والفرحه كانت باينه ف عنيه
=ايه رأيك
_تحفه،كل حاجه تحفه
=بجد من ساعه ممشيت وانا بعمل فيهم
_تسلميلي ويسلملي قلبك ياقلبي
=بحبك
_بعشقك
ضحكت من الفرحه كان نفسي اعيش المواقف دي مع اللي بحبه والحمدلله ربنا حققلي حلمي انا بحب عبدالله من ساعه متولدت بقالي كتير بحبه هو حب العمر وعمري محب غيره
قعدنا ناكل بس كنت متدايقه لانه مفتكرش عيد ميلادي ازاي ينساه يعني
مكنتش قادره اسكت اكتر من كده=هو انهارده ايه
_مش عارف يوم مهم يعني
=لا مش مهم وسبته وجايه اقوم راح ماسك ايدي _بهزر معاكي كل سنه وانتي معايا كل سنه وانتي نور عيوني كل سنه وانتي حلم عمري وحب العمر يا حبي الاول والاخير
قلبي كان بيرقص من الفرحه قد ايه الحب حلو يا جدعان
طلع من البيت وراح للعربيه كل ده وانا متبعاه من الجنينه فتح شنطه العربيه طلع منها تورته كبيره وبلالين رقم 18كبير
دخلنا البيت فتح التورته لقيت صوري انا وهو وانا صغيره قبل ما يمشي وصوري وانا كبيره ولقيته بيديني ورقه وبيقولي_بحبك يا الاء من اول يوم شوفتك فيه انتي حب عمري انتي اللي كنت بدعي ف كل صلاه بيكي بحبك يا من سكنتي قلبي دون معاد

 

 

ببص ف الورقه لقيتها قسيمه جوازنا اتوثقت بما اني تميت السن القانوني قولت بدموع=سبتني ليه
_هقولك بس اعرفي أن عمري متكلمت مع حد ف الموضوع ده لانه موضوع حساس بالنسبالي اوي
ابويا ف يوم كان جاي من الشغل بدري جابني من الدرس وروحنا البيت فضلنا ندور علي امي طلعنا الأوضاع بنفتح لقينا امي ف ح*ضن راجل غير ابويا كان منظر عمري منساه ف حياتي ابويا جاتله سكته قلبيه ومات وامي ماتت منتحره بسبب نظرتي ليها ونظره الناس من يومها وانا بعدت عن الكل كرهت صنف الستات علشان كلهم خاينين ومسكت شركه ابويا بجانب الدراسه بس كنتي ف بالي طول الوقت وف قلبي يا حبيبت قلبي
كان بيعيط وهو بيتكلم حضنته وفضلت أضمه ليا اكتر =عمري ما هسيبك ولا هأذيك ف يوم من الأيام انا بحبك يا عبدالله بحبك حب مش عادي
_وانا بعشقك يا الاء
وشالني =رايح فين
_رايح اقولك حاجه مهمه ف الاوضه
بكسوف=قليل الادب نزلني
بعد ٩شهور
=عبدالله الحقني بولدددددددددد
بخضه_ف ايه ايه اللي حصل
=الحقنااااااااي بولدددد مش قادره
_بت ايه
اعمل ايه طيب
=ودينيييي المستشفااااااه
_حاضر حاضر

 

 

روحنا المستشفي وانا داخله غرفه العمليات
=منك لله كله بسببك انت
_هو انا كنت شاقطك يا بت ما تتهدي بقي
بعد شويه
_مبروك يا حبيبت القلب جبتي احلي بنوته
=مبروك علينا يا حبيبي هنسميها ايه بقي
_ليلي وامها الاء
=احلي اسم واحلي بابا
_بحبك
=بعشقك
(اول ما العين ،شافتك انتي ،حبتك انتي ،ف لحظه اتمنيت تكوني ليا )
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك يا صغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى