روايات

رواية احببتك ولكن الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان

رواية احببتك ولكن الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان

رواية احببتك ولكن الجزء الرابع

رواية احببتك ولكن البارت الرابع

رواية احببتك ولكن الفصل الرابعة

“ظهور الحقيقه”
شمس بزعيق:انا فييين افتحو الباب ده اااااه بصت لقت كلب في الاوضه بعيد عنها شويه قام الكلب وحاول يهبش عليها
شمس بخوف:ابعد ابعد ثم اكملت بصويت:الحقونيييي فتح شخص الغرفه اللي كانت فيها
،،بغضب:فيه ايه يبت انتي اهمدي شويه الباشا لو ايجي وسمع صوتك هيكسر رقبتك
شمس بخوف وعياط:انتو مين وعايزين مني اي وقربت من الباب حاولت تطلع
،،:راحه فين يحلوه انتي هتفضلي هنا ساكته والا هخلب الكلب ده ياكلك دلوقتي فاهمه
شمس بعياط:ماشي ودخلت قعدت علي الارض وفضلت تعيط
___
سمير صحي لقي نفسه في اوضه في المستشفي والباب مقفول وفيه ناس واقفه علي باب الغرفه
سمير بغضب:افتحو يك*لاب والله ما هرحمكم انا عايز شمس هاتوها ليا هي ممت*تشي انا متاكد انا هقت*لكو بايدي
دخل شخص باين عليه الجديه والغني
عم شمس ببرود:اهلا سمير اخبارك اي
سليم بصدمه وغضب:انت انت ايه اللي جابك هنا انت السبب انا متاكد انت نفسك تموتها من زمان اصلا انا عارف انا هق*تلك
عم شمس ببرود اكتر:بلاش كلام علي الفاضي انت متقدرشي تعمل حاجه وبعدين موت شمس قضاء وقدر وقدامك كمان ابعد انت بقي عن هنا عشان ماذييش حد من عيلتك
سليم قرب منه وضربه في وشه دخل الحراس اللي واقفين برا ومسكوه ولسه هيضربوه
عم شمس ببرود:سبوه بكرا يتعلم من غلطه ويجيلي زاحف
سليم بغضب:هقت*لك يمدحت باشا والله ما هرحمك انا بكرهكو انا اللي هخلي ايامكو سوده
___

 

 

 

كريمه كانت واقفه في الدفنه وبتمثل العياط شخص قرب منها
ليل:كريمه هانم اهلا وسهلا بس شاطره اوي في التمثيل الله ينور عليكي انتي عارفه يكريمه انا مش عايز اذييكي انتي مهما تكوني تبقي برضو ام شمس حبيبتي مش عايزها تخسر امها
كريمه بهمس:بلاش تستغباني انا عارفه انك بتعمل كدا عشان الورث نفس ما بعمل انا انا مجرد مرات ابوها وبس وامها ما*تت من زمان افهم مات*ت
ليل:مش تفرق انتي دلوقتي خدتي اللي عوزاه تنسي شمس خالص بقي ولو فكرتي تقولي لحد انها عايشه هقطع خبرك
كريمه بشويه حنيه:بس اوعي تاذيها خلي بالك منها
ليل بسخريه:انتي بتمثلي الدور ده عليا نا مش غبي يكريمه
كريمه:انا برضو ربيتها مش معني انب كرهاها يبقي اتمني انها تتاذي انا بس مكنتش قادره اعاملها حلو بسبب انها بنت ضرتي اللي جوزي اتجوزها عليا وخلف منهاوهي ماتت وهو خد مني كل حقوقي ورماني عشانها انا مكنتش وحشه امها اللي كانت وحشه امها اللي اذتني امها اللي سقطت اللي في بطني وفي الاخر رموني زي الكلبه مكنتش قادره احبها او احن عليها فاهم انما شمس انا اللي ربيتها وانا متمناش انها تتاذي والله كل اللي بعمله كان من ورا قلبي مكنتش عايزه اتعلق بيها

 

 

 

ليل بضحك:لا دخلت عليا التمثيليه دي ابقي لاقي غيرها احسن
كريمه وقتها عيطت بحزن من قلبها فهي اسبابها متبررشي اللي عملته فيها بس هي مكسوره خسرت ضناها بسببهم والغلبانه هي اللي دفعت التمن انما كريمه كانت بتخاف علي شمس وكانت بتداري حنيتها عليها لانها مكنتشي عايزه تتعلق ببنت اللي دمرت حياتها ولكن برضو مفيش مبرر ان تاذي شخص علي حساب اشخاص تانيه اذوك
كريمه وقتها حست بالذنب جامد وقررت انها اول ما تشوف شمس تخليها تسامحها وتحبها وتحكلها علي الحقيقه معن صعب شمس تتقبل حقيقه زي دي بس كريمه هتحاول تعمل اللي في ايديها وهتحاول تحميها من اللي عايزين ياذودها
___
عم شمس بغضب:انتو بتقولو اي انتو متاكدين
،،:ايوا يباشا الصور دي وصلتنلنا النهارده
عم شمس بهدوء رهيب:والله وبقيتو تخططو انا هفعصكو كلكو في ايدي اهدوا عليا بس مش هخليكو تتهنو
ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى