روايات

رواية احببتك رغم قسوتك الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية احببتك رغم قسوتك الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية احببتك رغم قسوتك الجزء الأول

رواية احببتك رغم قسوتك البارت الأول

رواية احببتك رغم قسوتك الحلقة الأولى

سليم.. ياعني اي يابوي انا مش معاوزش اتجوزها
الآب بغضب.. انا مش هبقي عيل صغير عشان انت تبقي عاوز او معاوزش وكتب كتابك عليها الخميس الجاي
سليم بغضب.. لي يابوي انا معرفهاش ولا حتي هي تعرفني
محمدي بزعيق.. دي بت عمك ي ولدي وعمك ومرات عمك ماتوا وسابوها اقوم انا ناهش في لحمها وسايبها
سليم بعصبية.. لا ازاي تجوزها ل سليم طبعا طب ما كنت تجوزها ل رحيم اخوي
محمدي.. اخوك نصيبه لحد تاني ي سليم انت نصيبك في خديجه
سليم.. هي اسمها خديجة
محمدي.. ايوة وعندها 18 سنه
سليم بصدمة.. كمان ي بوي ياعني هتجوزني عيلة
محمدي.. عندينا ف الصعيد البت بتاخد الراجل اكبر منها اومال عايز بنت تكون اكبر منك مثلا
سليم.. لا مش قصدي بس حتي تكون ف العشرينات وقريبة مني
محمدي.. سنكم قريبي ولدي انت عنديك 27 و هي 18 قريب
سليم بسخرية.. بس انت عارف ي ابوي اني هظلمها معاي لاني مش قابل حكاية الجواز دي
محمدي.. انت كبرت خلاص وداخل علي التلاتين
اي هتتجوز لما تعجز وسنانك تقع
سليم ساب البيت وخرج بعصبية وفضل يلف ب العربية ف البلد شوية
التعريف( سليم محمدي القناوي صعيدي من قنا وعنده 27 سنه ملامحه وسيمة ولكن رجولية
وقاسي ولا يعرف الرحمه ناهي فكرة الجواز ل احداث قديمه هنعرفها بعد كده)
ليلة (ام سليم).. ها ي محمدي اتصل ب للبنت تيجي تبات معانا ولا اي
محمدي.. اتصلي ي ليلة بس البنت تقفل علي نفسها من جوا الباب الاوضة احنا عندينا اتنين رجالة
ليلة.. طبعا ي محمدي ده الي هيوحصل
محمدي بابتسامة.. عفارم عليكي ي ليلة
وفي نص الليل رجع سليم وهو مضايق انو هيتجوز غصب عنه
كانت خديجه نزلت من اوضتها علشان تشرب
فجأة شافت خيال في الضلمة صوتت.
سليم جري عليها وكتم بوقها
سليم بحدة.. اسكتي هتفضحينا ده انا
خديجة مش قادرة تتكلم لانو كاتم بوقها ونفسها
سليم شال ايدو لما حس انها هيغمي عليها
خديجة بدأت تاخد نفسها شوية بشوية وكلهم نزلوا من الاوض
محمدي.. في اي ي سليم
سليم ببرود.. راجع من برا وداخل بيتي عادي في الضلمة وهي شافتني ف صرخت افتكرتني حرامي
ليلة بضحك.. لا يابنتي ده جوزك سليم
خديجة بخوف.. ده جوزي؟
سليم برفعه حاجب.. اي مش قد المقام ولا اي
خديجة.. لا مقولتش كده بس مستغربة
سليم سرح في عينيها العسلي شوية وتفاصيلها الجميلة
سليم.. انتي ازاي اصلا نازلة بشعرك ولا كأنك عايسة لوحدك والبيت مفهوش رجالة اتحشمي
محمدي.. يا ولدي هتبقي مرتك مفهاش حاجة
سليم.. وافرد رحيم كان نزل وشافها كان هيبقي اي اطلعي علي فوق. يلا وبعد كده تنزلي ب الطرحه واللبس الواسع
خديجه ببراءة.. بس انا مش. محجبة
سليم.. نعم ياختي معندناش حريم تبقي بشرعها ف البلد ويلا غوري علي فوق
خديجة دمعت وطلعت
ليلة.. لي يابني كسرت بنفسها كده مهما كان لسه صغيرة برضو
سليم.. اما سبيني انا عارف بعمل اي مش هتبقي مرتي يبقي انا حر فيها
محمدي.. طب يلا يخوي عشان تنام
وفعلا طلعوا كلهم وسليم وهو طالع سمع الاوضة الي جانبه خديجه بتعيط دخل براحه كانت هي مش حاسة بيه وقفل الباب
سليم.. هتفضلي تعيطي كتير
خديجة بخضة وغضب.. امت ازاي تخش اوضتي اكده اتفضل اطلع عيب كده
سليم كان سرحان بجمالها.. عيب اي دانتي هتبقي مرتي ياعني حلالي
خديجه.. لو سمحت ابعد بدل ما اصوت والم عليك الناس
سليم.. هههه لا صوتي كده
خديجه لسه هتتكلم قاطعها سليم ببوسة طويلة
خديجة زقتو بغضب.. انت قليل الادب
سليم..******٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك رغم قسوتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى