روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء السابع عشر

رواية احباء يجمعهم القدر البارت السابع عشر

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة السابعة عشر

فهد حاضر وببزود سرعته علشان يهرب منهم بس العربيه حلقت عليه جامد خلته اانحرف عن الطريق وخبط في السور جامد
فارس بخوف فهدد انت كويس انت يااالا رد عليااا
فهد بوجع متنيل كويس ااه يخربيت كده دماغي اتخبطت جامد وبتنزف من جوه
فارس قام واكمل بخوف طب انت فين اجيلك بسرعه فينككك اخلص
فهد بتعب في طريق البار يعتبر لسه ملحقتش
فارس لبس بسرعه واكمل وهو بينزل هجيلك حاالاااا
شروق بخوف طمني يا فارس
فارس بسرعه حاضر حاضر
ونزل جري وطلع علي برا
نفين بخوف في ايه فارس بيجري كده ليه
شروق بحزن فهد عمل حادثه
تولين بصدمه اييييه
نفين بخوف يا مراري وهو كويس يا شروق طمنيني يابنتي ابوس ايدك
شروق بحزن معرفش بس متهيألي بسيطه
نفين بخوف يارب جيب العواقب سليمه يارب
تولين بخوف يارب بجد
———————————-
في بيت ليلي
ليلي صحيت مخضوضه واكملت بصراخ فهدددددد
وفضلت تنهج ووشها مليان عرق وخايفه جداا وقعدت تعيط واكملت بعياط مالك يا فهد انا حلمت انك مش كويس قلبي واجعني عليك اوي ومسكت الفون كلمت مامتها
سوسن ايه يا لولا
ليلي بعياط فهد يا ماما
سوسن بخوف ماله يابنتي واكملت بتوتر اقصد في ايه يعني مش فاهمه
ليلي بعياط حلمت ان في تعباين بتطاردو وعايزه تأذيه وشوفته بيقع في حفره ويصرخ وقلبي واجعني اوي حاسه انه مش كويس
سوسن بخوف استهدي بالله يا حبيبتي واهدي اكيد هو كويس بس يمكن علشان وحشك وفين جوزك
ليلي بعياط معرفش انا نمت صحيت ملقتهوش
سوسن طب اهدي طيب قومي صلي وباذن الله خير
ليلي بعياط حاضر يا ماما
وقفلت معاها وفضلت تعيط
———————————–
عند فهد
فارس وصل وفتح العربيه واكمل بخوف فهدد انت يالا يخربيتك ردد عليااا
فهد بتعب وصوت ضعيف فارس انا عايز اطمن علي ليلي هي لوحدها وحاسس انها مش كويسه ومحتجاني
فارس وهو بيسنده اكمل بخوف يابني انت في ايه ولاايه دلوقتي انا هكلملك ليلي بس يلا دلوقتي
فهد بتعب لا هروحلها مش هسيبها
فارس بتنهيده طيب نطمن عليك الاول بس وركبه في عربيته هو وقعد يسوق واتصل بلميكانيكي وقاله علي عنوان عربيه فهد علشان يجي ياخدها ويصلحها
وفون فهد رن
فارس مسكه واكمل دي طنط سوسن
فهد رجع راسه لورا واكمل بتعب رد
فارس الو يا طنط ازي حضرتك
سوسن بخوف بخير يابني طمني عليك انت كويس
فارس بتنهيده انا فارس يا طنط فهد تعبان جداا
سوسن بخوف ليه كفاالله الشر مااله
فارس عمل حادثه ودماغه بتنزف
سوسن بخوف يالهوووي طب وهو هو كويس طمني عليه يا فارس يابني لحسن ليلي مموته نفسها عيااط واتصلت بيا تعيط وتقولي فهدد مش كويس حاولت اهديها بس معرفتش
فهد بخوف وتعب اييه انا هروحلها ودلوقتي حالا
فارس بحده يابني هوديك اهدددي بقي بس لازم نروح الفيلا الاول بطل ام غبائك ده
فهد بتعب و حزن فارس ليلي بتعيط وخايفه علياا ارجوك افهمني وهي لوحدها
فارس بحزن يابني عارف ليه محسسني اني كاره ليك الخير كده انا بقولك هوديك بس بطريقتي
سوسن بحزن يعني انت كويس يابني
فهد بتعب نشكر ربنا جات بسيطه يا امي
سوسن بحزن الحمدلله يارب ربنا يشفيك يا حبيبي
فهد يارب
سوسن يلا هقفل معاك سلام
فهد سلام
وبص فارس في المرايه فاكمل هما ورانا علشان يعرفوا انت رايح فين وانا وعدتك هوديك لمراتك يبقي خلاص بس لازم حاليا نروح الفيلا
فهد بتعب اكيد هي بنت الكلب لميس اللي بعتاهم ده صبرها عليا بس
فارس بتنهيده ربنا يستر اصلا من كل الحوار ده ياما نبهتك يافهد بس لا ازي تسمع كلامي
ووصلوا الفيلا
وفارس سند اخوه ودخل
نفين بخوف مالك يا معتز فيك ايه يا حبيبي
فهد بخير بخير متخافيش
فارس فين الباقي
نفين في الجنينه و يلا علشان تاكلوا
فارس طيب ثواني ودخل معاه اوضه الضيوف وبدلوا لبسهم
فارس بس المره دي حط انت لينسز ازرق واطلع من هنا علي انك انا بس ده في حاله لو عرفنا نداري الجرح اللي في دماغك
فهد حضنه واكمل بحب شكرا بجد يا فارس مش عارف اقولك ايه وحقك عليا علشان كنت بوجعك بكلامي وطلعت اصلا مفيش انضف منك وعمرك ماقربت لاي حد ساره قالتلي كل حاجه
فارس باس راسه واكمل بطل عبط يالا انت اخويا وصاحبي وابني وكل حاجه ليا واللي عملته مع ساره وغيرها هو الصح
فهد بحب حبيبي والله
وطلعوا ف قعد فهد علي الكرسي بتعب ودماغه بتنزف وفارس واقف بيطهرله الجرح
شروق طلعت من الجنينه واكملت بخوف مالك يا فارس وجريت عليه قعدت علي الارض قدامه واكملت بدموع مالك يا فارررس ايه اللي في راسك ده يا حبيبي انت رايح تجيب اخوك علشان هو عمل حادثه ترجع انت متصاب وهو بيعملك الجرح ازاي يعني
فهد بضحك متاكده يعني ان مش جوزك اللي واقف بينضف الجرح
فارس تصدقي يابت انك مهزقه
شروق رفعت وشها لقيت فارس بيبصلها بزعل فاكملت باحراج متهزرش والنبي ده مش انت
فهد بضحك لا ياختي مش هو انا فهد بس علشان اعرف اتنيل من البيت هنا
شروق باحراج بجد بعمايلكم دي بتحطوا الواحد في مواقف محرجه لو فضلتوا كده انا وليلي هندعي عليكم
فهد بضحك مالك يا فارس ما خلاص افرض وشك اعتبره شويه من اللي بتعملوا في ليلي عادي عادي
نفين ليلي مين
فهد مراتي يا طنط
نفين بصدمه انت اتجوزت
فهد اه بس ده موضوع يطول شرحه
تولين مش ليلي دي بنت عمك وماتت
فهد اه هي بس طلعت مامتتش بصوا هحكيلكم بعدين المهم ها يا فارس ايه خلصت ?
فارس اه خلصت خلاص ومش باينه قوم ورايح يمشي مسكته شروق واكملت بحزن متزعلش مني بجد ليه محسسني ان في فرق بينكم وانا مش باخد بالي من التفاصيل انما حتي الفرق الوحيد هو عمله زيك
فارس بتنهيده خلاص يا شروق محصلش حاجه
شروق حضنته وباست خده واكملت حقك عليا يا قلب شروق
فهد بضحك ايه ده ايه ده قدامنا كده طب تخيلي قولتلك كنا بنعمل مقلب وانا فارس
شروق بضحك لا ده فارس حبيبي خلاص
فارس بحب ضمها اكتر واكمل قلب حبيبك والله
فهد بضحك صحيتوا الجفاف العطفي اللي جوايا ياباشا ده انت حضنت مراتي علي انها انا وهي بتموت فيا ومخدتش بالها اصلا ولا واخده بالها ان جوزها هو حبيبها والواحد ساكت
شروق بضحك منتوا اللي عليكم حركات مهزقه
فهد بضحك تشكري يا ست شروق
فارس بضحك اتلمي في واحده تقول لجوزها مهزق
شروق وهي في حضنه باست خده واكملت لا يا عمري خلاص
فهد بضحك اوعدنااا يااااارب مشوفتش انت بنت عمك النسمه في البيت والله انا بتمني ترسي علي مهزق بس مش مهزق وحيوان وحقير وزباله واي زفت يجي في بالك
شروق وتولين فضلوا يضحكوا بشده
فهد فارس لم اختك ومراتك
فارس بضحك اعملك ايه اذا كنت انت بنفسك اللي بتحكي ولسه دي هتشربك المر بشاليمو خد بالك حتي لو عيطت واتخنقت وحست بيك هي مش طيقاك كمعتز فاعمل حسابك بقي يا خاين لما تروح هتعمل فيك ايه رايح تخون مراتك يا حول الله يارب
فهد بضحك ما كله من اللي شغاله بوس واحضان دي اومال انا اللي عندي رخمه ليه يارب
فارس حضنها واكمل وهو بيغيظه مراتي وحلالي ياباشا وتعمل اللي هي عايزاه
شروق بضحك حبيبي يااانااس والله
فهد بضحك ماشي بتغيظ اخوك يا فارس علي اخر الزمن اخص
فارس بضحك انا كده كده قولتلك انت هتتربي من اول وجديد وبيحصل جدعه البت ليلي دي
فهد اه جدعه من ناحيه جدعه فاجدعه جدااا صاحبي قاعد معايا في الشقه
فارس بضحك ربنا يشيل عنك يا حبيبي
والباب خبط
فتح فهد
يوسف بفرح حبيبي حمدلله علي السلامه يا غالي وحضنه بس استغرب ان شروق حاضنه التاني فاكمل بضحك هو عادي كده
فهد بضحك عادي ايه وزفت ايه انا فهد الله يحرقكم انهارده
يوسف بضحك يا جدع اومال عامل فيها فارس ليه وانا اللي بقولك حمدلله علي السلامه علشان السفر
فارس بضحك بدلنا الادورا
يوسف بضحك منا مستغرب بقول شروق حاضنه اخوك ليه اتاريك انت الله يحرقكم ده احنا بنتلغبط فيكم وكل واحد بلون عين جايين تبدلوا
فهد بضحك ده بجد مشوفتش كده انتوا ازاي معندكوش قلب تحسوا يعني
يوسف بضحك مش المدام احنا علشان نحس بجوزها يا عسل الاحساس ده عندهم هما
فهد بضحك الحق يا فارس ده بيقولك مش المدام علشان نحس تعالي نولع في مراتي ومراتك
فارس بضحك معلش اديهم فرصه مهما كان بنحبهم بردو
شروق ضربته في صدره واكملت لا والله
فارس بضحك اااه يابنت الجزمه يا غبيه اييدك تقيله
شروق بضحك احسن علشان تقول كده
فهد بضحك طب همشي انا بقي ليلي لوحدها وهاخد عربيتك معلش يا شق
فارس ماشي يا حبيبي طمني عليك لما توصل
يوسف ثانيه بس ليلي مين انت اتجوزت بنت اسمها ليلي زي اسم حبيبتك واخوك يتجوز شروق زي وسكت واكمل بضحك خلاص مش لازم تعرفوا زي ايه
شروق بضحك انا عارفه كل حاجه يا رخم زي شروق اللي كان بيحبها فارس واللي هي انااا
فهد بضحك حتي ليلي هي هي حبيبتي
يوسف بصدمه انا مش فاهم حاجه ده اللي هو ازاي هي مش مااتت وانتي ازاي بردو لحظه بجد انا دماغي عملت ايرور
فارس حكاله كل حاجه
يوسف اااه فهمت يالهوي يا جدع ده بجد ايه الصدف الحلوه دي حقيقي مبسوط ليكم فوق ماتتخيل ان ربنا اخيرا استجاب وجمع كل واحد بللي حبها
فارس بضحك حصل والله احلي صدف حصلتلنا عقبالك انت وروح يارب
نفين طب يلا يا حبايبي الاكل اتحط
فهد همشي انا بقي
نفين ماتاكل معانا
فهد لالا هاكل مع ليلي تلاقيها مكالتش حاجه سلام
فارس سلام يا حبيبي
وقعدوا كلهم
يوسف فين روح
فارس ناديها يا تولين
شروق بضحك هنجيبها اكيد يعني متقلقش يا جوز اختي
يوسف بضحك واخده بالك انتي
شروق بضحك اه طبعا عيب عليك
ودقايق ونزلت روح اللي باين علي عنيها العياط وشكلها مجهد اوي
شروق بقلق مال وشك اصفر ليه كده
روح شافت يوسف دمعه نزلت منها مسحتها واكملت بصوت ضعيف كويسه يا شروق متخافيش عليا ضغط المذاكره بس
شروق ربنا يقويكي يا حبيبتي انتي عندك بكره اخر ماده صح
روح بحزن اه
فارس باذن الله علي خير يا حبيبتي
روح وهي بتاكل اكملت امين يارب بعدين معدتها واجعتها فقامت بسرعه جري علي الحمام ويوسف قام وراها هو وشروق وفارس وفضلت ترجع
يوسف بخوف مالك فيكي ايه وفضل يطبطب علي ضهرها وهي بترجع ورفع شعرها من علي وشها لحد ماخلصت وغسلها وشها واكمل بخوف مالك في ايه يا روح مالك يا حبيبتي
روح بتعب متخافش برد في معدتي بس يا يوسف
يوسف سندها وراح قعد وقعدها جمبه وبدا هو ياكلها
روح بقرف لالا مش عايزه خلاص ارجوك هرجع تاني
شروق بستغراب من حالتها مالك ياروح
روح بخوف مفيش يا حبيبتي تعبانه بس شويه برد في معدتي
فارس سلامتك يا حبيبتي
روح الله يسلمك يارب
يوسف خلاص كلي شوربه خضار خفيفه علي معدتك
روح بضيق مش عايزه حاجه بقي يااا يوسف
يوسف مش هينفع انتي بتذاكري وبتتعبي وخلاص كلها بكره وترتاحي كملي للاخر يا روح
روح حطت ايديها علي بطنها اللي واجعها وكالت بلعافيه علشان ادويتها
روح بتعب خلاص والله مش قادره
يوسف قومها واكمل عن اذنكم هقعد معاها في الجنينه شويه
فارس اتفضل يا حبيبي
———————————-
((( اللي عنده واتباد يتابعني عليه اسم الاكونت Lola ونفس الصوره هنزل الروايه هناك علشان هنا ليتاخروا )))
في الجنينه
يوسف قعد وقدامه روح
يوسف بتنهيده مالك بقي
روح بدموع ماليش انا كل اللي عايزاه اطلق
يوسف بعصبيه روح متعصبنيش عليكي قولتلك مفيش زفت طلاق انا بحبك ماتفهمي ده بقي
روح بعياط منا بحبك بس خدت ايه غير الوجع منك وان واحده زباله تقف تمسك ايديك قدام مراتك وتقول هيبقي خطيبي المفروض انا احس بايه يعني
يوسف مسح دموعها وخدها في حضنه واكمل وهو بيطبطب عليها اهدي اهدي والله عياطك ده بيوجعني يا روح حقك عليا وانتي فكرك اني مبسوط انك مراتي ومش عارف اشوفك غير كل فين وفين وحتي حضنك بحساب ولازم يكون لوحدنا وانا بردو تعبت اووي ياروح بس خلاص هانت
روح وهي في حضنه اكملت مش هستحمل يا يوسف والله ماهقدر استحمل اشوف غيري مكاني ولو انت اضطريت يبقي ورقتي توصلني قبل كل ده
يوسف بحده انتي عبيطه انا مش هكتب عليها اصلا دي خطوبه مؤقتا لحد ما امي تعمل العمليه وخلاص انا مش هتجوز عليكي ياروح ولا واحده غيرك هتشيل اسمي وده غصب عن اي حد
روح صوت عياطها زاد واكملت يعني ابقي انا مراتك قدام ربنا وكذا شخص شهد علي ده استخبي وهي قدام الدنيا كلها تلبسك دبله انت عايز تجنني وتقهرني يا يوسف يارتني ماحبيتك ولا عرفتك ورايحه تقوم شدها لحضنه تاني واكمل بوجع من قلبك يا روح
روح بعياط هو ايه
يوسف بوجع من قلبك اخر كلمتين قولتيهم ان ياريتك ماحبتيني ولا عرفتيني
روح بحده وعياط لا مش من قلبي انا بحبك لا بل بموت فيك وبعشقك وعايزاك ومش عايزه غيرك في الدنيا بس مفكرتش انا ليه قولت كده مسمعتش كل كلامي اللي قبل الكلمتين دول انا بتكسر من جوايا يا يوسف كل ما افكر ان واحده غييري هتتقال عنها انها خطيبتك بقي ومراتك المستقبليه في عز منا مراتك اصلا
يوسف والله العظيم ماتخافي انا فاهمك وفاهم وجعك كويس بس ههاودهم لحد ما امي تخف وهو كده كده خلاص كام يوم بلظبط ولو قدرت امنع الخطوبه خالص همنعها ومسك وشها بين ايديه واكمل انا بموت اكتر منك لانك بقيتي مراتي ومش عارف اخدك تفضلي معايا علطول بس وحياه دموعك دول هانت خلاص ياروح ووعد من حبيبك مفيش واحده هتشيل اسمي غيرك انتي وخلاص علي كده محدش يقدر يشاركك فيا
روح حضنته واكملت بدموع يارب يا يوسف يارب بجد
يوسف بحب هيحصل يا نورعين يوسف المهم يلا روحي نامي علشان امتحانك الصبح وهاجي اوصلك
روح باست خده واكملت ماشي ورايحه تمشي شدها لحضنه تاني
روح بخجل اييه سبني اطلع
يوسف قرب باسها بحب واكمل تصبحي علي خير يا نورعيني
روح بخجل وانت من اهله اوعي بقي
يوسف سابها وخرجوا من الجنينه هو مشي
عند فارس وشروق
فارس بيقفل الدولاب لقي روشته وقعت فوطي جابها واكمل بستغراب ايه ده بتاعه ايه دي واستغرب ان عليها اسم شروق وكمان دكتوره نسا فاكمل بصوت عالي نسبيا شروق انتي كشفتي عند اي دكتوره نسا يا حبيبتي
شروق من الحمام لا يا حبيبي ليه
فارس اصل في روشته باسمك
شروق مش عارفه لما اطلع اشوفها بس ممكن تكون قديمه وانا شيلاها علشان بمشي علي الدوا ده
فارس خلاص ماشي هبعت اجبهولك كده كده الروشته بتاعتك
شروق ماشي
فارس لنفسه بس ايه كل الادويه دي والورقه شكلها جديده كمان فمسك فونه وكلم صاحبه
سليم ايه يا فارس عامل ايه
فارس بخير يا حبيبي بقولك هبعتلك روشته بتاعت مراتي تقولي ادويه ايه دي علشان لو كده هنجيبها بس احنا مش فاكرين الروشته دي بتاعت انهي مره في الكشف
سليم عنيا ليك يا حبيبي
فارس بعتها واكمل شوف وقولي
———————————–
عند فهد وليلي
فهد وصل وخلع الليسنز رماها وفتح الباب ودخل بهدوء
فهد ليلي بت يا لولا
ودخل الاوضه لقاها قاعده بتعيط فجري عليها حضنها واكمل بخوف ايه مالك في ايه يا حبيبتي
ليلي بعياط خايفه اوي يا معتز مش مطمنه
فهد مسح دموعها وضمها ليه اكتر وطبطب عليها واكمل بس بس اهدي انا هنا انا جمبك يا حبيبتي مفيش اي حاجه خلاص
ليلي هديت في حضنه وهو عمال يطبطب عليها واكملت بصوت منخفض كنت فين كل ده
فهد بحب كنت بجيب اكل و ورد لحبيبت قلبي علشان زعلانه وراح جبهم حطهم قدامها
ليلي بابتسامه حب اكملت تعبت نفسك ليه
فهد باس جبينها واكمل بحب ده ياريت كل التعب يكون لاجلك انتي يا ليلي
ليلي مسكت الورد واكملت بحب شكرا بجد يا معتز جميل اوي
فهد ولا شكر ولا حاجه احنا واحد يلا قومي غيري وتعالي ناكل سوا
ليلي بحب حاضر بس روح برا
فهد بضحك ليه طيب منا قاعد اعتبريني زي جوزك
ليلي بضحك وهي بتزقه اكملت اطلع برا وبطل قله ادب وخرجته وقفلت
فهد من برا اكمل بضحك ماشي ياست ليلي غيري لحد ما احضر الاكل علي السفره
ليلي من جوه ماشي
وبدات تشيل الطرحه وفردت شعرها ولبست دريس حماله وطويل وطلعت
فهد بتصفير باعجاب اكمل ده ايه القمر ده
ليلي طب اتلم علشان مدخلش جوا
فهد بضحك لالا خلاص خليكي
وقعدوا
ليلي بخوف ايه اللزقه اللي في راسك دي
فهد حط ايده عليها واكمل اه دي حادثه بسطيه بس مش باينه اللزقه اوي يخربيت قوه ملاحظتك
ليلي بخوف بسيطه ازاي يعني انت كل شويه ترجعلي باصابه في ايه يا معتز
فهد يابنتي والله غصب عني كان حد بيراقبني من تبع لميس وانا بحاول اهرب منهم خبطت في السور فدماغي اتخبطت جامد بس
ليلي بقلق طب ايه هي خطيره
فهد لا لا زي الفل روحت عملتها في المستشفي وكويسه يا حبيبي متقلقيش ومد ايده ياكلها واكمل كلي انتي بس من الصبح مكالتيش
ليلي وهي بتاكل منه اكملت بغيره طب ومين عملهالك ممرضه ولادكتور
فهد بضحك لا دكتور يا قلبي
ليلي تمام
وفضلوا ياكلوا بعدين قامت ليلي عملت ليهم قهوه
في اوضتهم قاعد فهد علي السرير وبيقرا كتاب
ليلي امسك
فهد مسكها منها واكمل تسلميلي يا حبيبتي
ليلي قعدت جمبه واكملت بتقرا ايه
فهد بقرا كتاب في علم النفس
ليلي انت بتعرف في علم النفس
فهد قفل الكتاب وبصلها واكمل يعني علي قدي
ليلي طب انت عارف ان هما في علم النفس بيفسروا نظرات العين وحركات بي الايد ومواقف بتحصل ايه معناها
فهد اه عارف طبعا
ليلي بابتسامه تمام هبصلك بنظره وانا بفكر في حاجه وتقولي ايه هي
فهد تمام اتفقنا
ليلي ركزت وبصتله وهي بتفكر في فهد وكانت نظرتها بلنسبه لفهد مش غريبه
فهد بحب نظرتك فيها اشتياق ووجع يا ليلي وانك خلاص مبقتيش قادره تتحملي اي حاجه حواليكي ومخذوله من كل الدنيا ومحتاجه لشخص واحد بس
ليلي بصدمه وانت عرفت منين كل ده من علم النفس
فهد بضحك لا سيبك من علم النفس خالص انا حافظك يا ليلي انتي وتفكيرك ونظراتك
ليلي ساعات بستغربك يا معتز
فهد بتنهيده هيجي وقت تفهمي شخصيتي اوي وجيه يسند راسه وجعته
ليلي بخوف مالك في ايه
فهد بوجع دماغي مش مستحمل احطها علي المخده واجعاني اوي تاني مره تتخبط
ليلي خدت راسه وحطتها علي صدرها وضمته ليها وفضلت تطبطب عليه واكملت بحنان نام يا معتز
فهد استغرب تصرفها بس فرح جدااا وحط ايده حوالين وسطها شدها ليه اكتر وعدل راسه كويس ونام وليلي كانت متوتره من قربه الزايد منها وقلبها عمال يدق بسرعه
فهد بحب نامي يا ليلي متخافيش يا حبيبتي
ليلي حاضر وغمضت عنيها ونامت وهي واخداه في حضنها
———————————-
عند فارس وشروق
فونه رن
فارس ايه يا سولي
سليم بحب مبروك يا حبيبي
فارس بستغراب علي ايه مش فاهم
سليم بحب علشان مدام شروق حامل انا عرفت من الدوا اللي بعته ده لانه ادويه متابعه حمل
فارس اتصدم واكمل انت متاكد
سليم اه طبعا مالك يا فارس في ايه ??
فارس بتمثيل ضحك لا يا حبيبي ولا حاجه بس علشان لسه متجوزين جديد بس تمام شكرا يا سولي تعبتك الله يبارك فيك يارب
سليم بحب باي يا حبيبي
فارس باي
وقفل
في طالعه شروق من الحمام وهي لابسع بورنص وبتنشف شعرها
فارس قام مسك دراعها جامد واكمل بعصبيه فهميني حااالا انا ايه اللي سمعته دلوووقتي دددده
شروق بخوف في ايه يا فارس سمعت ايه
فارس بعصبيه صاحبي قالي ان الادويه اللي في الروشته بتاعتك دي بتاعت حوامل يا هااانم تقدري تقوليلي حاااااامل ازااااي
شروق بعياط وخوف فارس انت اتجننت حامل ايه والله لا انت بتشك فياا
فارس بعصبيه مش بتنيل بشك فيكي انا عارف انتي ايييه كويس بس فهميني حاااالا ايه القرف اللي في الروشته ده بيقول حامل ازاي بقي منا عااايز افهم
شروق بعياط والله ابداا انا بنت بنوت زي منا مفيش حاجه من الكلام ده يا فارس والله ماعرف جات منين ده اكيد سوء تفاهم والمصحف انا مش حامل تقدر تاخدني للدكتوره تتاكد اني لسه بنت بنوت وكل الكلام ده كدب وحياتك عندي
فارس بوجع يا شروق انا مش بسالك علشان تقولي االكلام ده دكتوره ايه بس وهبل ايه هودي مراتي وحبيبتي لدكتوره علشان اصدق لا طبعا انا بثق فيكي اوي وانتي عارفه بس ازاي ااكلام ده انا مش فاهم حاجه
شروق مسكت الروشته واكملت بعياط دي مش روشتتي والله انا اول مره اشوفها وحياتك عندي
فارس بنفخ خلاص يا شروق خلاص كفياكي عياط انا مصدقك بس انا بجد مش عارف اقول ايييه ودي جات هنا ازاي وبتقول ان صاحبتها حامل
وهنا كانت معديه روح واتصدمت ان حصل مشكله مع اختها فخبطت ودخلت
فارس خير ياروح
روح اتصدمت ان اختها عماله تعيط فهمت ان فارس اكيد سالها علي الحمل فاكملت بدموع ووجع انا عديت سمعتكم بلصدفه وفعلا دي مش بتاعت شروق يا فارس
فارس بتنهيده عارف طبعا انا بثق فيها بس جات هنا ازاي مش قادر افهم و دماغي خلاص
روح بدموع ووجع دي بتاعتي انا وانا اللي حامل يا فارس
شروق بعياط وصدمه اييييه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى