رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم لولا
رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الحادي والثلاثون
رواية احباء يجمعهم القدر البارت الحادي والثلاثون
رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الحادية والثلاثون
عمر ضحك واكمل تسلم يا غالي وقفل معاه وهو بيبتسم بانتصار واكمل وهو بيرجع ضهره لورا بدا الانتقام
الباب خبط ودخلت حور
حور عمر
عمر بحب ايه يا قلب عمر ياخبر هو انا اسمي سكر كده
حور ابتسمت بحب واكملت انا خلصت انت فاضلك كتير ?
عمر وهو بيقوم وبياخد فونه ومفاتيح العربيه اكمل بحب لا يانورعيني خلصت اهو يلا بينا لحسن انا محضر يوم لاميرتي ميتفوتش
حور بمرح بجد هنروح فين
عمر بحب اول حاجه هنتغدا برا وبعدين هوديكي الحته اللي تعجبك
حور بفرح بجد والنبي يا عمر
عمر وهما ماشين رفع ايديها باسها واكمل بحب بجد يا قلب عمر
ومشيوا
في مكتب فارس
شروق ها يا حبيبي خلصت ?
فارس قام بتعب واكمل اه يلا بينا خلاص
شروق بحزن يارتني مانمت في حضنك بجد
فارس قربها منه واكمل بحب قولنا ايه بلاش عبط انا اصلا مكنتش هعرف انام غير انتي وفي حضني مالوش لزوم الكلام ده دول شويه برد
شروق بحب ربنا يشفيك ويعافيك يا حبيبي يارب
فارس بحب تسلميلي يا ست البنات
فارس يوسف مش يلا
يوسف اسبقني انت بقفل ملفات وجاي وراكم
فارس ماشي يا غالي باي
يوسف باي يا حبيبي
ومسك ايديها وخرجوا
شروق جريت ركبت في مقعد السواق
فارس بضحك بت بت اطلعي بتعملي ايه
شروق نزلت مرايه العربيه واكملت بضحك اركب بس انت تعبان وانا قررت هحاول اسوق علشان اريحك
فارس بضحك اييه تحاولي!!!! انزلي ياحبيبتي انزلي انتي كده هتموتيني مش تريحيني
شروق نزلت واكملت بضحك تصدق اخص عليك علشان انا فكرت وكنت هحاول علشانك
فارس ركب وهي جات جمبه واكمل بضحك لا يا حبيبتي شكرا لمحاولاتك ابوس علي راسك متفكريش تاني
شروق ضربته في كتفه واكملت ماااشي يا فارس ماااشي
فارس بضحك متزعليش كده انا هبقي اعلمك السواقه وابقي بعدها اعملي اللي انتي عايزاه
شروق سقفت بفرح واكلمت حلو اوي بس بعد ما البيبي يجي علشان اخاف اخاطر وانا حامل
فارس بحب تحت امر البيبي وام البيبي ياااه يا شروق ده ياريت الشهور تجري بجد
شروق بحب انت نفسك يجي بسرعه اوي كده يا فارس
فارس بفرح يالهوي ده انا نفسي تروحي تولدي دلوقتي بس باذن الله هيجروا
شروق بحب يارب يا حبيبي بقولك ايه اقف اقف
فارس وقف واكمل ايه يا حبيبي في ايه
شروق نفسي في مانجا اوي انزل هاتلي
فارس بضحك عنيا بس كده وغمز واكمل بس هو مانجا بتاكل مانجا
شروق ابتسمت بخجل لا والله
فارس بضحك اه والله مع ان علي خدودك الحمره دي كلها لما بتتكسفي بتبقي فراوله مش مانجا
شروق بضحك طب اتلم كده وانزل هاتها يلا وحطت ايديها علي بطنها واكملت ولا انت عايز تزعل البيبي
فارس بضحك ياالهوي هو انا اقدر ده انا عيوني للبيبي
شروق بصتله فاكمل فارس بضحك وام البيبي بردو ده هي الكل في الكل يعني
ونزل جابلها مانجا ودخل تاني
فارس بضحك امسكي اهو يخش يطمر
شروق بضحك بقي كده طب مش عايزه اكلمك تاني اوعي
فارس ضحك وباس خدها واكمل بحب مقدرش طبعا ازعلك
شروق بضحك مبعرفش ازعل منك من كتر حبي ليك بس لازم كده اعمل دراما شويه وتصالحني والجو ده
فارس بضحك عارف بس انا بحب اصالحك
شروق بضحك وده ثقه في النفس ولا غرور
فارس مسك ايديها باسها واكمل بحب ده ثقه في حب شروق ليا
شروق مسكت المانجا واكملت والله انت قلب شروق ورايحه تاكل فارس مسكها واكمل بضحك يخربيت اهلك انتي مره مش عارفين ناكلك وبنتحايل و مره الفجعه وصلت بيكي تاكلي في العربيه ولسه مغسلنهاش حتي اهدي يا حبيبتي ربنا يهديكي لما نروح البيت
شروق والله انت رخمم وهتطلع وحمه في ابنك او بنتك
فارس بضحك لا متخافيش مش هتطلع هنروح وكلي براحتك
بعد شويه في الفيلا
فارس مساء الخير
روح وهي بتذاكر اكملت بحب مساء النور فين قره عيني مجاش ليه
شروق بضحك جاي ورانا ياختي متقلقيش مش هناكله بس بيخلص كام حاجه
نفين طب تمام الحق انا اقوم احضر الغدا
شروق اه والنبي احسن هموت من الجوع
روح بضحك ايه انتي مش كنتي نفسك مسدوده الصبح
شروق بضحك اتفتحت اقولها لا
فارس بضحك لالا ده هي دي شروق ساعه مش عارفين ناكلها وساعه مش عارفين نوقفها
شروق مسكت قميصه واكملت هو انت مش بيعجبك العجب ليه هاا
فارس بضحك ابدا هو انا اقدر الف هنا يا حبيبي علي قلبك
نفين بضحك ده احنا نفرح لما تاكلي يلا انا هروح اعمل الاكل وانتي ياروح اطلعي صحي حماتك
روح حاضر وطلعت
فارس قعد علي الكنبه بتعب وغمض عنيه ورجع راسه لورا
شروق قربت منه بحزن علي شكله وفتحت اول كام زرار من قميص البدله
فارس فتح عنيه واتعدل وشدها ليه واكمل بضحك ايه ده واحشتك ولا ايه وقرب باسها بحب
شروق بخجل خبت وشها في صدره واكملت فارس اتلم انا مقصدش كده طبعا انا فتحته علشان تاخد نفسك
فارس بضحك اخد نفسي اه وقال انا اللي بقول واحشتها قال
شروق قامت واكملت بضحك واحشتها ايه مفيش الكلام ده اتلم كده وبعدين انت تعبان ايه مبتهبطش مفيش عندك هبطان خالص
فارس قام وقف وشدها ليه واكمل بضحك يا نهار ابيض ده انا اخف حالا لاجل الاميره شروق اصل حد عاقل يبقي قدامه الجمال ده ويتعب بردو وبعدين ده انتي واحشاني اوي
شروق حط ايديها حوالين رقبته واكملت بضحك علي عيني ياروحي كلامك الحلو ده معلش خليها عليك
فارس بضحك منا مخليها عليا كده كده وساكت وشدها ليه ورايح يبوسها
نفين طلعت تحط الاكل فشروق زقته بسرعه
نفين بضحك في وسط الصاله كده طب اطلع فوق
فارس بص لشروق واكمل بضحك جرا ايه يابنت الجزمه انتي زقتيني جامد كنتي هتوقعيني ولا كأني شاقطك وقعد واكمل بضحك خليها عليكي بقي يا نيفو مش تبقي انتي وابني او بنتي عليا كتير الصراحه
نفين بضحك مراتك يا حبيبي براحتك محدش يقدر يتكلم
شروق باحراج والله انت قليل الادب ورايحه تطلع مسك ايديها وشدها لحضنه واكمل بضحك خبي وشك فيا كالعاده بس متطلعيش فوق الاكل جهز خلاص
شروق باحراج ماشي يا فارس مااشي علي الكسوف اللي انا فيه بسببك ده
فارس فضل يضحك عليها والباب خبط
فتحت نفين
سيف بحده يابنتي اسمعيني بقي انتي مش راضيه تفهمي ليه
تولين بعصبيه ودموع مش بفهمك ولا عايزه افهمك يا سياده الرائد وشبكتك هتوصلك وكل اللي بينا انتهي يا سيف
فارس قام وقف واكمل بحده تولين
تولين بدموع نعم يا فارس
فارس مسك دراعها واكمل بحده انتي ازاي تعلي صوتك علي خطيبك بلشكل ده حتي محترمتيش وجودي نهااائي
سيف بتنهيده عقل اختك يا فارس
تولين بدموع حقك عليا يا فارس بس انا مبقتش عايزاه وقوله ياخد دهبه ورايحه تقلع الدبله سيف مسك ايديها واكمل بحده اقسم بالله لو اتقلعت لهربيكي من اول وجديد يا تولين علشان كل حركاتك مبقتش عجباني
فارس بحده ليه وهي مش متربيه يا سيف
سيف بتنهيده فارس انا مقصدش كده بس عموما هي فهمت غلط
تولين بدموع ولو غلط مش فارقلي كتيرر
فارس بحده ممكن افهم في ايه
سيف انا هعرفك كل اللي حصل انها مسكت فوني وشافت شات بيني وبين بنت اسمها هنا البنت دي بتشرب مخدرات وبتدخلها لجامعتها كمان وبتخلي الطلاب تعمل زيها ومدمره مستقبل جيل كامل خدت عنها كل المعلومات وروحت قابلتها في مكان مابتسهر واتعرفت عليها علشان ده شغلي كرائد في المخابرات مش علشان زي ما الهانم فاكره اني بحبها راحت البت ارتااحتلي وصاحبتني اوي وبقيت تحكيلي حاجات كتير في يومها وانا برد بطاوعها والله مش اكتر الهانم شافت الشات بقي وعملت كل ده
تولين بحده ودموع وبتطاوعها تقولها بحبك اكتر ليه انا هبله ولا عبيطه علشان اصدق كلامك ده
فارس بصلها بحده واكمل تووولين
تولين بدموع خلاص يا فارس انا مش هتكلم
فارس بتنهيده انت اتكلمت وهي اتكلمت وانا سمعتكم انتوا الاتنين بقي تسمعوني
سيف اتفضل
تولين بدموع سمعاك
فارس.مسح دموعها وقعد وهما قعدوا قدامه واكمل بتنهيده اولا كده انتي مش بتثقي في سيف يا تولين
تولين بثق بس
فارس بمقاطعه من غير بس واللي بعدها جاوبي ب اه او لا
تولين بحزن اه
فارس تمام حلو انتي كنتي هتقولي بعد بس دي بس شوفت الشات بعيني تمام انتي صح شوفتي بعينك الشات في فونه اللي هو اداهولك بكل ثقه لانه لو غلطان مش هيديهولك اصلا هيخاف تشوفي حاجه وانا معاكي فانك شوفتي بس شوفتي اللي هو قاله انه فعلا بيطاوعها علشان شغله
تولين فارس هو اصلا
فارس بمقاطعه انا مخلصتش كلامي ياتولين ثانيا بقي وده الاهم ساب كل بنااات الدنيا وجيه طلبك مني يعني مش عيل بيهزر ولا مش قد كلامه ثالثا سيف ظابط شاب محترم وعارف اصوله ايه كويس ولا عمره حضنك ولا حتي قربلك بطريقه ضايقتك يعني حتي ولو نفترض مع انه امر مستبعد ومستحيل بس نفترض خطبك لانك بنت حلوه وعايز يأذيكي ويسيبك عمره ماجرب يقربلك بطريقه تضايقك ليه انا هقولك ليه لانه بيحبك وبيحافظ عليكي وعايزك مراته وحلاله وجيه اختاارك انتي وسايبلك فونه بكل ثقه وعمره ماغلط في حقك ولا زعلك يبقي كل اللي انتي بتعلميه ده مالوش اساس من الصحه
سيف بحب اديك فهمتني هي دماغها مش زيك ليه اقسم بالله كل كلمه انت قولتها صح
تولين بدموع فارس انا مقتنعه بكلامك بس صعب عليا اتقبل الكلام اللي شوفته حتي لو كدب انا بنت وبغير
شروق حقك
فارس بحده شروق اتلمي ومتفحتيش بوقك خالص طول منا بتكلم
سيف بضحك ايه يا شروق انتي هتشتغلي شغل الحموات ده ليه هديها متشعليلهاش
شروق اصل انتوا مش حاسين بينا كبنات بنغير ازاي انا مصدقاك طبعا يا سيف وتولين غلطانه لان اي حب زي مافيه غيره مبني علي الثقه بس انا بردو فاهمها انا مش هقبل حبيبي يمثل انه بيحب غيري حتي لو عارفه بس هتوجع بردو
سيف بتنهيده والله فاهم بس غصب عني
تولين بدموع تمام لما بقي تبقي تخلص مهمتك نبقي نتقابل
فارس بتنهيده تولين ممكن تهدي طب هسألك سؤال هو انا ممكن اضرك ??
تولين بحب ودموع لا طبعا
فارس تمام حلو وانا بقولك ان محدش بيحبك قد سيف وانا قبل ما اوافق بيه عارفه من زمان وصحاب وعارف انه ميعملش كده يعني انا مخلتش اي حد ياخدك يا تولين ثم ان انتي اللي كنتي بتزني عليا كل شويه وعايزاه يجي بسرعه وخدتي مني معاد وانتي هطيري من الفرح فمينفعش كده يا حبيبتي لازم يكون في ثقه شويه انهارده شروق وهي في حضني شميت في هدومها ريحه برفيوم رجالي مش بتاعتي لو انا بقي مش بثق فيها ومعرفش مين شروق كنت ضربتها قلمين وقولتلها كنتي فين بس محصلش قولتلها كبري دماغك. خلاص مش هنفضل نفكر جات منين ومن قيمه فتره شوفت في اوضتي وفي دولاب مراتي روشته بتقول انها حامل وساعتها مكنش حصل بينا حاجه
تولين ااه فاهمه
فارس وزعقت قولتلها ازاي ده قالتلي انت بتشك فيا يا فارس قولتلها لا طبعاا بس هتجنن ازاي في دولابك وفي الاخر طلعت بتاعت روح ولو حد غيري كان طلقها في لحظتها الخلاصه علشان نقفل علي الموضوع ده الثقه اهم بند من بنود الحب لو مكنتيش واثقه مش هيبقي في امان وهتفضلي طول الوقت خايفه وهتشكي ولو شكيتي شكرا علاقتكم هتبوظ ومش كل حاجه نشوفها او نسمعها نصدقها يا تولين حكمي عقلك لثواني بعدين اتكلمي
شروق بحب ياخواتي علي جوزي وعقله يابختي بيه يارب وحضنته
فارس باس راسها واكمل بحب قلب جوزك انتي والله
تولين بحب تمام يا فارس حاضر هعمل كده بس علشان خاطري مش قادره اتكلم دلوقتي مع حد عن اذنك وطلعت اوضتها
سيف بتنيهده شايف اختك
فارس بضحك بت وبتتدلع ياخي عادي عديها
سيف يا فارس انا معملتش حاجه لكل ده والله
فارس عارف وانت عارف ان تولين بتموت فيك بس هي واخده علي خاطرها شويه
سيف بتنهيده تمام عن اذنك
ومشي
شروق فارس انا هطلع لتولين
فارس ماشي وحاولي هاتيها معاكي تاكل
شروق ماشي
فارس بضحك هديهااا ها بوصيكي
شروق بضحك وهي طالعه اكملت عنيا
في اوضه تولين
تولين قاعده بتعيط بصمت
شروق خبطت ودخلت
شروق بحب الجميل زعلان ليه خلاص بقي فكي
تولين بدموع هو مشي ?
شروق بتنهيده اه اومال هيفضل يا تولين انتي طلعتي وسبتيه
تولين بضحك من بين دموعها يااه بسهوله كده زعلي هان عليه
شروق بحزن تولين متقوليش كده حرام عليكي باين عليه مضايق اوي بجد
تولين بدموع عادي يا شروق ومسكت فونها فصلته خالص واكملت وانا مش عايزه اكلم حد انا كمان مضايقه ده اذا كان هيجرب يتصل اصلاا
شروق تولين اهدي يا حبيبتي الموضوع مش مستاهل كل ده والله انتي عارفه ان سيف بيموت فيكي
تولين بدموع وانتي لو فارس قالك همثل مع بنت اني بحبها وشغال خروجات وحب ورسايل غراميه هتستحملي ??
شروق بحزن بصت للارض واكملت بصراحه لا بس
تولين بدموع مبسش يا شروق مبسش انا طول الفتره دي ملاحظه تغيره معايا دايما مشغول قله ادب مع الهانم وخروج وحتي من يوم خطوبتنا مجاش يقعد معايا مره وانا اقول معلش رائد مخبارات شغلانه مش سهله اعذريه ده بيحبك انتي ده خطيبك انتي واخرها ايه بشوفه مره في الاسبوع وبلعافيه بنخرج كام ساعه علشان اشوفه لا يا شروق الموضوع مش موضوع اني غيرت من الزفته دي وبس الموضوع عموما ان سيف اتغير و اوي كمان مبقاش زي الاول وبقي عادي بنسباله يشوفني مره في الاسبوع بعد ما كان لازم كل يوم نتقابل وبيتجنن وانا مسافره ويفضل يزعقلي ويقولي لا كفايه ارجعي وعاادي ازعل واعيط كده وهو في الاخر يروح بيته وميهتمش عاادي
شروق حضنتها واكملت بحزن اهدي هو اكيد علشان مشغول يا حبيبتي غصب عنه بردو كل ده
تولين بعياط يعني المفروض اني اعرف ان خطيبي بيخرج مع بنت مش محترمه طول الاسبوع مع باقي شغله فمش فاضي وبيقرب منها وكلام طول الليل وانا بيشوفني مره واحده بس في الاسبوع ومزعلش لما اشوف الشات انا بجد محدش فاهمني
شروق وهي في حضنها انا فهماكي يا تولين والله فهماكي انا فارس لما شال ليلي دمي اتحرق مع ان ليلي صاحبه الطفوله وعارفه ان فارس عندها اخوها وهو بيعتبرها حقيقي اخته بس مستحملتش بردو ففهماكي
تولين بدموع ووجع انتي عارفه ياشروق برغم كل ده متوجعتش من الموقف نفسه علي قد منا أنا اتوجعت لما لقيته عدى وفضلت مستنيه على امل انى الاقى كلمة تجبر بخاطرى او يطلع ورايا يصالحني بس ملقتش اتوجعت لما لقيت زعلى هان عليه مكنتش اتوقع ان ممكن يحصل منه كده اتوجعت لما اتسابت لدماغى وزعلى بتخطيه دلوقتي لوحدى فى اللحظة دى سألت نفسى سؤال هو فين الكلام والوعود اللى كنت بسمعها من سيف في الأول لما حبني !؟ وبعد تفكير عميق اتاكدت ان كله كان مجرد كلام كان انبهار او زي ما بيقولوا لفهه البدايات وراح مع الوقت
شروق بحزن والله انتي ظلماه واكيد هو قاعد بياكل في بعضه دلوقتي وبيحاول يكلمك بس انتي حتي الفون قفلتيه اكيد مش هتهوني علي سيف يا تولين لالا سيف بيحبك والله مستحيل زعلك يعدي كده
تولين بدموع هونت خلاص ياشروق وهو مش اول حد اهون عليه او يسبني بلشكل ده انا الحاجة الوحيدة اللي بقيت عاوزها مؤخرا اني اكون في حالي بس لا اكتر ولا اقل بعيد عن كل الناس وبعيد عن المشاكل وبعيد عن اي حاجه وحشه في حالي مرتاحه البال وعايزه اختار اني اعيش عمري كله في هدوء ومش قلقانه ومش بثبت لحد حاجه ولا بحارب عشان احافظ على مكانتي عند حد ولا بقول لحد اني غير الصوره اللي هو خدها عني مع نفسه لالا خلاص انا مش عايزه غير راحتي بجد يا شروق ومجتش علي سيف
ِشروق بحزن طب وانتي علي الوضع ده هتعرفي تكملي مع سيف يا تولين اللي جواكي ده كله هو لازم يعرفه وتتعاتبوا
تولين بدموع والله هو وحظه بقي اصل متهملنيش وتقصر في حقي وترجع تدور عليا وتستغرب روحت منك ليه وامتي و ازاي كنت معاك وبين ايديك.لا اديتني حب ولا مشاعر ولا وقت ولا مجهود لحد ما رصيدك كله خلص مني اصل مش هفضل استحمل طول الوقت يا شروق واي حاجه من غير اهتمام مهما طال الوقت هيجي يوم وتمشي وافضل اصبر نفسي واقول اصل شغله وغصب عنه بس لا بس المفروض بلنسبه لسيف الاهم من انه يحقق ويوصل لحاجه كان يوم نفسه فيها شغله انه يستمر في شغفه واهتمامه للشخص اللي بيحبه لان بعد كده انا اللي هفضله هيجي عليه يوم يبطل يشتغل لما يكبر هيلاقي مين غيري معاه مش يبطل يسقي الوردة اللي زرعها بعدين يستغرب ماتت ليه
شروق مسحت دموعها وحضنتها واكملت حقك عليا انا وانا هخلي فارس يكلمه وهنصلح كل اللي بينكم ده
تولين بدموع لا يا شروق وحياه مابتقولي ربنا يفرحك بعوضك وتشيليه ااكلام ده سر بينا انا مينفعش اعاتبه علي قله اهتمامه بيا ياشروق
شروق بحزن طب خلاص علي راحتك مش هتكلم تعالي بقي كلي لقمه
تولين مسحت دموعها واكملت مليش نفس
شروق اخص عليكي هتزعليني
تولين علي خاطري ازعلك بس حقيقي مش عايزه اكل
شروق خلاص مش هاكل وابن اخوكي بقي خليه جعان وحطت ايديها علي بطنها واكملت عمتو طلعت حربايه بجد ومش هتاكلك اهو
تولين ضحكت واكملت لا والله طب خلاص هنزل معاكي بس علشان قلب عمتو
شروق بحب احلي عمتو
في الصالون
فارس كل ده يا شروق هي مكانتش عايزه تنزل ولا ايه
شروق بضحك اه بس نزلت علشان قولتلها مش هاكل وابن اخوها مش هياكل كده
فارس بضحك اخيرا شوفت عمتو طيبه
تولين بضحك ده كده كده هو بس يجي وانا مش هبطل اشيله وابوس فيه هخليه يحبني بلعافيه
نفين بحب ربنا يقومها هي وروح بخير يارب
الجميع امين يارب
يوسف صحيح اخبار فهد ايه
فارس الحمدلله كويسين وصح يا تولي
تولين ايه
فارس فهد بيقولك تسلمي يا غاليه علي الهدوم وكان بيضحك اوي هي الهدوم فيها ايه
تولين بضحك اه لا ده سر مش لازم تعرفه
شروق وهي بتاكل اكملت بضحك حاجات بنات ولا ايه
تولين بضحك اممم حاجه زي كده
شروق قربت ودانها منها واكملت بضحك قوليلي يابت ايه هي
تولين همست بصوت منخفض وقالتلها
شروق اكلت وفضلت تضحك واكملت يخربيتك ده ليلي هتنفخك
تولين بضحك الله مش بدلع اخويا علشان يرجعلي هو كمان بخبر حلو زيكم كده
يوسف بضحك اممم انا تقريبا فهمت
روح زغدته واكملت اتلم
فارس بضحك اممم وانا كمان بس عامل نفسي عبيط حقه يبقي بلانبساط اللي كلمني بيه منا بقول بردو
شروق برفعه حاجب لا والله وانت مالك انت ماتحترم نفسك منك ليه
روح انا مش عارفه مالهم بصراحه بحاجات الستات دي
فارس بضحك خلاص خلاص سكتنا
نفين بضحك كلوا ده انتوا بترغوا اكتر ما بتاكلوا
فارس بضحك حاضر يا حبيبتي هناكل اهو
شروق انا خلصت نص طبقي اصلا وانا بتكلم بس عموما مشبعتش وحساهم دول مش هيشبعوني فحطيلي تاني ياروح من الصنيه معلش قدامك اهي
فارس بضحك مش ايه مش هيشبعوكي
نفين بضحك في ايه يا واد ماتسيبها تاكل الله مش ابنك بياكل معاها
فارس بضحك لالا اوعي تفهميني غلط الف هنا طبعا بس ده انا الصبح بتحايل وبليل هي اللي عماله تاكل
شروق اييه في اييه هتبصلي في الاكل ليه خمسه عليا صحيح
فارس بضحك هو انا هحسدك يابنت الجزمه وغمز ليوسف واكمل بس لو هما الاتنين اتفجعوا كده يا چو انا وانت هنعلن افلاسنا منا لمعاد الولاده
يوسف بضحك حسيت خليكي انتي نفسك مسدوده ياما
روح ضربته في كتفه وهي بتضحك واكملت اتلم ها انا براحتي واكل اللي انا عوزاه
شروق برفعه حاجب بقي كده طب مش واكله ومتجيش تجبلي الاكل فوق زي كل مره وتتحايل عليا اكل ها وغمزت لتولين وهمستلها هيمسكني
فارس شد ايديها قعدها واكمل بضحك انا بهزر يا حبيبي كلي اللي انتي عايزاه طبعا ده انا افرح كده وباس جبينها واكمل الف هنا علي قلبك
شروق بضحك شوفتي
تولين بضحك ايوه يا شروق يا جامده
فارس بستغراب اشمعنا مش فاهم
شروق بضحك قولتلها هيمسكني انا عارفاك
فارس بضحك من العشره بقي وكده
روح بضحك قط وفار اه بس مبتهونيش عليه
تولين سرحت بحزن ودموعها نزلت فاكملت عن اذنكم شبعت وطلعت جري علي اوضتها
شروق بحزن تولين يابت تووولين
فارس بتنيهده مالها ياشروق
شروق بتنهيده مملهاش هي واخده علي خاطرها شويه بس من سيف
نفين بتنهيده ربنا يهديهم
فارس بتنهيده يارب
————————————
علي البحر عند فهد وليلي
فهد قاعد وواخد ليلي في حضنه
ليلي بحب حقيقي عمري ماتخيلت اني في حياتي هفرح الفرحه دي كلها وهبقي مرتاحه كده وربنا هيجمعني بيك
فهد رفع ايديها باسها واكمل بحب ده انا اللي من يوم مابقيتي في حياتي حياتي اتغيرت لما برجع بلذاكره لورا شويه كده بقول لنفسي ايه ده كنت عايش كده ازاي وطايق نفسك ازاي بس حقيقي من يوم ما انتي ظهرتي في حياتي يا ليلي وانا حياتي كلها بقيت اجمل بوجودك
ليلي بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي بجد ونخلص من القرف ده علي خير بقي ونرجع نعيش حياتنا طبيعي
فهد بصلها واكمل بحزن زهقتي يا ليلي ??
ليلي بستغراب من ايه
فهد بتنهيده من الدنيا هنا من الفيلا اللي حواليها مفيش عمران ولا ناس ولا حياه طبيعيه
ليلي بحب ازاي بقي وهي فيها كل حاجه ممكن احتاجها وفيها كل الناس
فهد ازاي يعني
ليلي باست خده وحطت راسها علي صدره فضمها ليه واكملت بحب انت يا فهد انت كل حاجه ممكن احتاجها في حياتي انت كل ناسي انت ابويا واخويا وصاحبي والاهم جوزي وحبيبي اللي مشوفتش ولا هشوف غيره هزهق ازاي وانت معايا وانا اصلا مش عايزه غيرك من كل الدنيا انا قبلك كنت عايشه في حي في القاهره وفي عمران وناس ودنيا بس انا اللي مكنتش موجوده معاهم روحي مكانتش موجوده كنت عايشه جسد بس مطفيه بقضي ايام وخلاص وبرجع كل يوم مهزومه ومكسوره من كل اللي حواليا لاوضتي وبنام معيطه وبتمني اني اشوفك والمحك جاي تقولي بعد ما ده حصل ازهق لا انا لما قولتلك نرجع لحياتنا الطبيعيه كنت اقصد اعيش معاك زي منا حتي لو فضلنا هنا بس من غير خوف
فهد بحب انتي ازاي كده
ليلي بابتسامه كده ايه
فهد قرب وشه من وشها واكمل بهيام ازاي قادره تسحريني بكلامك كل مره بتتكلمي فيها يابنت عمي طب بجد احبك اكتر ما بحبك ايه بس حاسس مفيش اكتر من كده حب ممكن حد يحبه لحد انا حبي ليكي متوصفوش اقصي كلمه بتتقال في الحب بعشقك دي كلمه صغيره اوي في بحر حبي ليكي بجد انا بحبك و اوووي يا ليلي واكتر من اي حاجه ممكن تتخيليها وانتي نقطه ضعفي وخوفي كله لما بيظهر بيكون عشانك بجد يابختي بيكي انتي النعمه اللي ربنا عوضني بيها عن كل حاجه حقيقي انتي كتير اوي عليا ده انا ربنا بيحبني علشان جعلك نصيبي
ليلي بحب همست وانا بموت فيك مش بعشقك وبس وانت كل دنيتي يا فهد وزي منا نقطه ضعفك انت كمان نقطه ضعفي ولا في اغلي منك ولا حد في الدنيا كلها هيشاركك في حبي ليك وياخد غلاوتك غير واحد بس هحبه زيك
فهد بحده نعمم واحد مين ده ياروح امك
ليلي بضحك اهدي كده وبطل غيره وافهم صح
فهد بحده اه يعني واحد مين بردو
ليلي قربت من وشه بحب وهمست ابنك يا حبيبي ابنك بس اللي هيشاركك في حبي ليك لانه حته منك انت طبيعي هعشقه
فهد بضحك اااه ابني اااه اذا كان علي ابني ماشي مش مشكله وقام وشال ليلي بين ايديه
ليلي بضحك اييه شلتني ليه ما ادينا قاعدين قدام البحر
فهد بضحك وغمز هنطلع نجيب ابني
ليلي فضلت تفرك بين ايديه واكملت بضحك ااه يا قليل الادب انت نزلني يلااا نزلني
فهد بضحك عارفه انتي عامله زي انهي مثال
ليلي بضحك اممم انهي ابهرني
فهد بضحك عيني فيه واقول اخيه
ليلي بضحك والله انت متربتش فاكرني بمثل عليك وانا موافقه طب منا مرمطك شهوور منا ما رضيت عنك ولا محصلش ??
فهد وهو بيقرب من وشها اكمل بحب وهمس مرمطي معتز انما لما عرفتي فيها فهد حبيبك هما يومين واتعدلتي
ليلي ابتسمت بخجل واكملت هو بصراحه اه وضربته في صدره وهو شايلها واكملت بضحك بس مش زي منتا فاكر بردو
فهد بضحك اااه يابنت الجزمه طب ارميكي في البحر علي ايدك التقيله دي وارتاح
ليلي طلعت لسانها واكملت مش هتقدر
فهد بقي كده طب هوريكي
وراح وقف علي صخره ومد ليلي للبحر واكمل بضحك ها ارميكي
ليلي بضحك برغم ان بخاف من البحر وانت عارف ومبعرفش اعوم بس مش خايفه خالص
فهد رجعها قربها منه واكمل بحب وده ليه بقي
ليلي بحب اولا انت ماسكني يعني انا في امان ثانيا انت متقدرش ترميني لان ده وحطت ايديها علي قلبه واكملت بيعشقك ليلي ويحميها ويخاف عليها ويتعب لتعبها ويحزن لحزنها مش يأذيها لا مستحيل ده حتي وهو قاسي مقدرش هيقدر دلوقتي ثالثا لو كنت هزرت مثلا ورمتني فعلا كنت في نفس اللحظه هتنزل تجبني فاشطا يعني انا في ال 3 حالات في امان
فهد بضحك حقيقي من كتر منتي حفظاني مش عارف اخوفك او اضايقك خالص
ليلي بضحك عيب عليك
فهد بابتسامه حب رابعا بقي اقولهالك انا وقرب من وشها وهمس بحب فهد ميقدرش يعيش من غير ليلي اصلا
ليلي بحب قربت باست خده واكملت بحب وليلي زيه بلظبط
فهد بضحك لا ده احنا نطلع نجيب الواد بقي
ليلي بضحك واد مين
فهد بضحك بتنسي كتير انتي يا حبيبي ماقولتلك ابننا
ليلي بضحك ااااه نزلني حااالا يالللي متربتش انت نزلني ها ناوي تتربي امتي
فهد بضحك ولا هتربي في حياتي وقرب باسها بحب وطلعوا اوضتهم
————————————
في اوضه فارس وشروق
فارس خرج من الحمام لافف فوطه علي وسطه وبينشف شعره بلتانيه
فارس بصدمه يخربيبت امك ايه ده
شروق وهي قاعده ومربعه علي السرير ووشها وايديها مليانين مانجا اكملت بضحك ايه في ايه
فارس بضحك ايه ده ياشروق بهدلتي نفسك وبهدلتي السرير حد ياكل مانجا علي السرير وياريت واحده انتي جيياهم كلهم وشغاله في ايه يا حبيبتي هي حرب اهدي علي نفسك مش كده
شروق انت بتبصلي في الاكل تاني هاا علشان يكون في علمك بس
فارس بضحك لا طبعا الف هنا بس مش علي السرير اللي بتنيل اتخمد عليه بهدلتيه ماانجاا
شروق وهي بتلم المانجا في حضنها ونزلت بيهم علي الارض اكملت اتفضل اهو السرير بتاعك ياخويا غير الملايه ونام
فارس بضحك اعمل ايه ?? انا علي اخر الزمن اغير الملايه والله عيب
شروق برفعه حاجب والله وفيها ايه انت يعني اومال انا اللي اغيرها واتعب النونو
فارس بضحك لا اتعبي ابو النونو انتي تتعبي ميصحش بعدين ملايه ايه اللي هتتعبك هاا
شروق قامت ورايحه ناحيته
فارس بتحذير اياكي تقربي كلك مانجا
شروق برفعه حاجب بقي كده طيب ماشي مش هنام جمبك انهارده
فارس بضحك انسي الكلام ده
شروق هنام لو سمعت الكلام وغيرت الملايه واكملت بدلع معلش ياروحي خليها عليك بقي علشان النونو
فارس بضحك مع ان ده دلع زايد واصلا مش هتتعبك بس تمام هخليها عليا زي منا مخليها عليا في حاجات كتير وغمز
شروق بضحك والله انت متربتش اساسا وراحت الحمام خدت شاور ولبست قميص وطلعت
شروق بضحك جدع احبك وانت بتريحني كده
فارس علشان تعرفي ان مفيش مني بس
شروق راحت حضنته واكملت بضحك ياخي ااتنيل قال مفيش منك قال علشان ملايه اومال لو بتعمل شغل البيت كان حصل ايه
فارس ضربها علي دماغها بخفه واكمل بضحك طب ماتقولي لنفسك وبعدين والله انتي مش بيطمر فيكي حاجه منا ياما دخلت المطبخ وطبخت لاجلك بس كله اتنسي
شروق بحب مقدرش طبعا يا عمري انا بغيزك بس وحقيقي انت مفيش منك واستثنائي وباست خده
فارس بضحك احمم احمم نامي بأدبك علشان انا علي اخري
شروق رفعت وشها وقربت باست خده تاني وهي بتضحك
فارس بضحك يابنتي اتلمي بترجعي تندمي
شروق بضحك الله مش جوزي حبيبي وحطت وشها قدام وشه واكملت بحب فيها ايه لما ابوسه في خده بقي
فارس بخبث صح فيها ايه طب انا عايزك توريني هتبوسيه تاني ازاي بقي
شروق بضحك بتتحداني يعني طب اهو ورفعت وشها تبوسه في خده بس فارس حرك وشه بسرعه وباسها بحب وبعد دقايق بعد عنها واكمل بضحك علشان تتحديني بقي مراتي حبيبتي وببوسها عادي بردو فيها ايه
شروق ابتسمت بخجل واكملت فيها انك قليل الادب هاا اانا كنت ببوسك في خدك
فارس بضحك كل واحد وطريقته بقي دي اذواق
شروق نامت في حضنه و ضربته في صدره واكملت بضحك حقيقي قليل الادب
فارس بضحك ومتربتش عارف
شروق بضحك كويس انك عارف
فارس بضحك حفظت بقي
————————————
عند فهد وليلي
ليلي فهد اقوم اعملك العشا
فهد بحب لا يا حبيبي مش جعان اوي خليكي في حضني
ليلي بضحك طب ولما تجوع يعني منا لازم اشوف هعمل اكل ايه
فهد متعلميش انتي انهارده وتتصلي تصدعي طنط سوسن لحد ماتخلصي طبخ انا هعملك بيتزا
ليلي بضحك بتهزر هتعرف ?
فهد يابت عيب عليكي
ليلي بجد هتعرف تعلمها
فهد اه وربنا كنت بعملها لتولين علشان بتحبها
ليلي بحب يابخت تولين علشان شافتك كل الفتره دي وكلتها من ايدك
فهد باس خدها واكمل بحب ويبختها ليه هنزل اعملهالك حالا وبعدين تولين اختي انما انتي حبيبتي و مراتي وهعوضك كل اللي فاتك يا ليلي
ليلي حضنته واكملت بحب كل اللي فات قبلك ووجعني وتعبني اتنسي مجرد ماعرفت بيك يا فهد انت كنت العوض المبهج عن كل! التعب والوجع ده
فهد بحب وربنا يقدرني واقدر اعوضك كل السنين دي واكتر يا قلب فهد من جوه وقرب باسها بحب وفونه جاله مسدج
ليلي بعدت بضحك واكملت شوف مين
فهد بضحك يا عالم يابارده انتوا بيبعتوا في اوقات غلط خالص ومسك فونه وفتح المسدج واتصدم من اللي قراه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)