روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الحادي عشر

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الحادي عشر

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الحادية عشر

وفي نفس اللحظه باب الشقه بيتفتح وبيدخل معتز فاتصدم فارس وليلي رايحه تلف تشوف مين راح شدها فارس لحضنه
فارس وهو حاضنها اكمل بتوتر بصي يا ليلي انا مش هقدر اتخلي عنك وموافق نبدا مع بعض وبيشاور لمعتز بحده انه يمشي
معتز ضحك واكمل بهمس من غير صوت سيبها يا حيوان وشاورله بمعني هوريك
ليلي بحده معتز سبني في حد جيه مينفعش كده اوعييي
معتز بصدمه همس كمان مش عرفاني اخص
فارس بحده غوورر بقي
ليلي بخضه ايه في ايه تقصد مين واوعي سبني بقي
معتز طلع من الشقه وهو بيضحك ووقف بعيد شويه
فارس خرج ليلي من حضنه واكمل واحد من رجالتي طلع علشان كنت قايله يجيب المأذون
ليلي بدموع بس انا مش عايزه
فارس بمقاطعه ليلي انا قررت وانتهي الامر اتفضلي روحي البسي الفستان اللي جوه لان المأذون جيه لحد منا كمان اغير
ليلي بحده قولتلك انا مش بحبك ايه مبتفهمش

 

فارس بحده مزيفه وانا قولت اللي عندي وانتي حورا بقي انا عايز الفستان ميتلبسش بعد 5 دقايق من دلوقتي وشوفي هعمل ايه
ليلي بدموع جريت و دخلت الاوضه ورزعت الباب
معتز دخل الشقه واكمل بضحك لا عاش صدقتك
فارس بحده همس انت انسان مهزق واقف تهزر اهي كانت هتشوفك يااا بيه
معتز بضحك ده انا هربيك ازاي تحضن مراتي كده
فارس متعصبنيش كنت عايزني اعمل ايه لو كانت شافتنا كان شكرا فهمت كل حاجه ثم ان ليلي اختي وانت عارف نيتي نحيتها كويس
معتز عارف طبعا انا بهزر
فارس بضحك قلبي معاك بقي
معتز بعدم فهم علي ايه مش فاهم
فارس بضحك همس انت بوست البت يا حيوان صح
معتز بصدمه هي ازاي قالت كده
فارس بهمس ضحك واكمل لا قالتلي لو قربت مني تاني هتشوف مني وش مش هيعجبك انا بحذرك اهو

 

معتز بضحك يا فضحتك في الفضائيات يا فهد
فارس بضحك عيب عليك سر طبعاا
معتز ولع سجاير واكمل سيبك منها هي قالتلي اكتب عليا وهتوافق
فارس شد السجاره رماها وداس عليها واكمل بحده احترم اني واقف واتلم وبطل القرف ده وبعدين هي قالت كده لانها كانت خايفه منك وقتها انما حتي ليلي مش بتحب معتز بتحب فهد
معتز بتنهيده وانا هحاول ارجعه ليها وارضيها يا فارس
فارس بحب ايوه كده واكمل بضحك خدها مني كلمه دي هي اللي هتربيك
معتز برفعه حاجب قصدك ايه بقي
فارس بضحك شوف انت ياماا شوفت بنات ومفيش واحده قدرت عليك خدها من اخوك كلمه بقي انا عمري ماقولت حاجه غلط دي بلذات هتربيك ومش هطولها غير برضاها حتي لو بتحبك مش هيأثر فيها اي كلام
معتز بضحك لالا يبقي متعرفش اخوك مفيش الكلام ده
فارس طب اعتبرني مقولتش حاجه وهتشوف بعينك بعد كده وبعدين هي الوحيده اللي تقدر تربيك ليه بقي هقولك ليه اولا متربيه ومحترمه ومش هطولها بسرعه لان هي مش طيقاك ثانيا انت نفسك مش هتقدر تجبر ليلي بلذات علي اي حاجه
معتز بتنهيده ده حقيقي ليلي بلذات مقدرش اعمل حاجه هي مش عايزاها وبرغم كرهي ليها الا انه لما شوفتها اول مره قولتلها تمشي ولما حاولت اعتدي عليها بردو قلبي كان بيمنعني عمري مافي حد خلاني ضعيف قدامه قدها يا فارس بحس اني مش قادر حتي ازعلها

 

فارس بحب والله العظيم تلاته انا فرحتي بيك انهارده وبكلامك ده متتوصفش يلا انا همشي قبل ماهي تتطلع مبروك يا حبيبي ويارب تخلص من كل اللي انت فيه ده علي خير
معتز حضنه واكمل بحب الله يبارك فيك يارب وخلي بالك من نفسك
فارس وهو نازل علي السلم اكمل بحب عنيا يا غالي وابقي طمني عليكم
معتز بحب حاضر وشد حيلك بقي عايز ابقي عمو
فارس بضحك قول يارب
معتز بضحك يارب ياخويا وغير هدومه ومسك فونه واكمل الو يا عمر اعمل اللي هقولك عليه بسرعه
———————————–
في مكتب لميس
لميس بعصبيه انت يا حيوان منك ليه اما انتوا شغلكم الحراسه ايه اللي حركم من مكااانكم هاااا
واحد منهم بتوتر حقك علينا يا مدام لميس وحياه ربنا ماهتحصل تاني
التاني بتوتر والله كنا بنجيب اكل وقولنا مش هنطول والله مش هتقرر تاني
لميس بحده وانت مين قالك اني بسااامح اصلا واكملت بصوت عالي حاااازم
حازم دخل واكمل اوامرك يا لميس هانم
لميس بحده الكلاب دول يتربوا ويطردوا من الشغل مش عايزين خلاص شطبناا

 

الاول برجاء والله اخر مره يا لميس هانم والله مش هنقررها
التاني بحزن ارجوكي سامحينا المره دي
لميس بحده خدهم مش ناااقصه قرف
وفعلا خدهم وقعدت هي علي الكرسي ورجعت ضهرها لورا واكملت كان ناقصنا الهم ده ياريتني كنت سمعت كلام معتز وغورت البت دي من ساعه ماجات بس اشوفها وانا هوريها ازاي قدرت تعمل كده
————————————
في بيت سوسن الباب خبط
سوسن فتحت واكملت خير يابني
عمر معايا امر اني اجي اخد حضرتك علشان تشوفي انسه ليلي
سوسن بفرح والله بجد حاضر جايه معاك اهو الكلبه دي مسألتش فيا وواحشتني. ثواني بس يابني اغير
عمر معاكي وقتك يا امي انا مستنيكي
وفعلا سوسن دخلت غيرت وهي مبسوطه جدا انها هتشوف ليلي ونزلت وركبت مع عمر
————————————

 

في فيلا العامري
نفين بحب ابقي خلي بالك من فارس يا شروق
شروق عيني والله يا طنط
نفين حضنتها واكملت بحب من يوم ماشوفتك حبيتك لله في لله يا شروق وحقيقي يابخت فارس بيكي يا قمر انتي
شروق باست ايديها واكملت ربنا يخليكي لينا يارب يا طنط نفين حقيقي انتي طيبه وجميله اوي
نفين بحب ده مفيش اجمل منك
روح بتعب بقولك يا شروق هي المسأله دي كده صح
شروق قرات واكمل اممم صح بس مالك
روح بتعب بطني بتتقطع واجعاني اوي
شروق بقلق ليه مالك
روح بتوتر وبكدب ايه ده بطلي تحرجيني
شروق بضحك اه خلاص فهمت هقوم اعملك حاجه تشربيها
تولين لا خليكي انتي هعملها معايا كده كده قايمه اعمل نسكافيه
نفين خليكي واعملكم

 

تولين وهي رايحه المطبخ اكملت واحد يا نيفو نشيلك للكبيره
نفين بحب حقيقي بحبهم اوي هما التلاته عمر ماحد منهم حسسني اني شغاله هنا
شروق شغااله ايه لا طبعا انتي اللي خدتي بالك منهم وعملتي دور الام مش معني انك بتعملي الحاجات اللي هما مش عارفين يعملولها تبقي شغااله هو انتي لو في بيتك مش هتعملي كل ده لعيالك
فارس كان. جيه ووقف مبتسم من كلامها وطريقه تفكيرها
نفين بحب حقيقي ربنا يجبر بخاطرك يابنتي ويفرح قلبك زي مافرحتيني ويرزقك الذريه الصالحه يارب
شروق بحب يارب يا حبيبتي
فارس بابتسامه طب مش يلا بينا ولا ايه
روح بخضه بسم الله الرحمن الرحيم انت جيت امتي
فارس بضحك لسه جاي دلوقتي
روح طب كح اي حاجه سرعتني
فارس بضحك عنيا المره الجايه يلا ياشروق
شروق قامت وحضنت اختها واكملت خلي بالك من نفسك
روح بحب حاضر ياروحي

 

نفين حضنتها واكملت تروحوا وترجعوا بلسلامه يا حبيبتي
شروق بحب تسلميلي يارب
نفين لفارس مش هوصيك في عنيك
فارس بحب من غير ماتقولي يا داده والله
تولين جات حطت النسكافيه وحضنته واكملت خلي بالكم من نفسكم يافارس واتبسطوا
فارس بحب حاضر يا حبيبتي يلا باي
تولين بحب باي
ومسك فارس الشنط وحطها في العربيه وركب وشروق ركبت جمبه متجهين للمطار
————————————
في بيت معتز
معتز بحده وهو بيخبط علي الباب اكمل ماتخلصي هتفضلي ساعه جوه
ليلي بتوتر وهي بتفرك في ايديها اكملت مش هقوم بلفستان ده انا
معتز ليه اتشليتي
ليلي بحده متعصبنيش السوسته بتاعته طويله مش عارفه اطولها علشان اقفلها ضهري كله باين
معتز طب افتحي اقفلهولك

 

ليلي بحده ده علي جثتي
معتز افتحي ووحياه غلاوتك عندي هغمض عيني
ليلي بضحك غ ايه غلاوتي عندك ليه هو انا ليا غلاوه صحيح قالوا للحرامي احلف
معتز بحده طب افتحي الباب بدل ماكسره علي راسك
ليلي بدموع بجد متبقاش عصبي وخلاص مش هينفع
معتز بتنهيده اللهم طولك ياروح يابنتي والمصحف هغمض
ليلي بضحك تصدق هصدقك
معتز بحده طب تمام حلو اوي كده انا بقي هروح اجيب النسخه التانيه وهفتح بس هقتلك
ليلي بخوف لالا والنبي خلاص وراحت فتحت ودخلته وقفل
معتز يلا خلصي لفي
ليلي بخوف انت حلفت
معتز غمض واكمل والمصحف مش هفتح يلا بقي
ليلي لفت بتوتر وهو قرب منها وفضل يحط ايده علي ضهرها بيدور علي السوسته وهي متوتره من لمسته ليها اوي وفعلا لقاها ورفعها وفتح عنيه ولف ليلي ليه واكمل بحب واضح في عنيه انتي حقيقي جميله اوي يا ليلي الفستان جميل اوي عليكي
ليلي بحده انا عارفه مش مستنيه رايك فيا

 

معتز بضحك لا اتلمي كده ده خلاص دقايق وابقي جوزك وهطلع عليكي القديم والجديد
ليلي بحده بعينك
معتز بضحك تمام هنشوف وخدها وطلع
وقعدوا قدام المأذون
المأذون بص في البطايق اللي قدامه واكمل هو انتوا تبقوا
معتز بمقاطعه وتوتر اه اتفضل بس اكتب الكتاب
ليلي بستغراب هو ايه اللي اه
معتز اسكتي انتي خلاص
ليلي سكتت وسرحت ودموعها نزلت وهي شايفه نفسها خلاص ملك لواحد قذر متعرفش عنه غير كل وحش وكان هيعتدي عليها وكل تفكيرها انها خلفت وعدها مع حبيبها وبقيت لغيره وظلمته اكتر وخايفه من اللي جاي مع معتز لانه في نظرها حد زباله لا يأتمن عليه وبتتخيل لو فهد عرف انها اتجوزت هتقوله ايه ويسامحها علي ايه ولا ايه ودموعها نزلت
المأذون هل تقبل بلانسه ليلي محمد عبد الخالق زوجه لك
معتز بحب اقبل
المأذون هل تقبلي ب
معتز بمقاطعه وضحك مزيف اكمل انت ليه يا مولانا محسسني انها متعرفش اسمي وبصلها واكمل مش انتي تقبلي ياروحي

 

ليلي مسحت دموعها واكملت اممم اقبل
وبعد شويه تم الزواج ومضوا هما الاتنين وكان معتز حريص انها تمضي الاول ومتاخدش بالها من اي حاجه وهي فعلا كانت في عالم تاني
المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير مبروك
معتز الله يبارك فيك يارب
وقام معاه وصله عند الباب وجات سوسن
ليلي اول ماشافتها اكملت بعياط وصدمه ماما وجريت عليها حضنتها وفضلت تعيط
سوسن بخوف ايه ده ايه فستان العروسه ده يا ليلي ومين ده
ليلي بعياط خرجت من حضنها واكملت انت جبت امي ليه انت وعدتني انك مش هتأذيها لو عملت اللي انت عايزه وادي البيعه تمت ماالك بامي
معتز بحزن انتي ليه فهماني غلط كده انا جبتها علشان تكون جمبك في يوم زي ده
ليلي بحده ودموع لييه علي اساس فرحانه وضربته في صدره واكملت واحد زيك ميشرفنيش انه يكون جوزي انت زباله يا معتز وخد بالك انا بحب ابن عمي وهفضل بحبه لاخر يوم في عمري وانت مش هطول مني شعره واحده وانا لا هبطل احب فهد ولا هشيل اسمه من علي صدري انت بقي قابلها علي نفسك ان مراتك تحب غيرك تمام
معتز بابتسامه عادي هتحبيني زي ماحبتيه ومعنديش مشكله علي السلسله بلعكس شكلها كيوت جدا

 

ليلي بعصبيه لا ده انت باااااارد بقي
معتز بضحك جداا ومش هتعرفي تستفزيني بكلامك ده بلذات نهائي يا ليلي
ليلي بحده ليه مش راجل ?
معتز وهو بيقرب منها اكمل بهدوء مخيف انتي عارفه كويس اني راجل و اوي كمان ويكفيني انك حتي لو مقولتيهاش قدامي انتي من وراايا عارفه شخصيتي اوي يا ليلي فبلاش تختبري صبري
ليلي بخوف ت تمام
سوسن بدموع فهميني يابنتي اتجوزتي ازاي ومين ده
معتز بتنهيده تقدري تسلمي عليها وتتطمني علشان انزلك لعمر يا طنط يلا لو سمحتي
ليلي بدموع ماما انا كويسه متخافيش روحي انتي
سوسن حضنتها واكملت بدموع لا ازاي اسيبك وانا مش فاهمه اي حاجه كده وبعدين باين انك مش عايزاه خالص ايه يجبرك يا ليلي تتجوزيه عملتي كده ليه يابنتي
ليلي بوجع وهي بتمسح دموعها اكملت ده مديري وخلاص بقي قدري ونصيبي يا ماما للاسف
معتز بحده خدي بالك من كلامك علشان الكلام ليه عوزه
سوسن باست جبينها واكملت بدموع حقك عليا يارتني ماوفقت تشتغلي ولا تتنيلي يابنتي
ليلي بوجع معدش ليه لازمه الكلام ده بس لو عرفتي حاجه عن فهد قوليله اني حبيته محبتش غيره واكملت بعياط واحكيله اني اتظلمت اوي يا ماما بجد اتظلمت فكل حياتي
سوسن حضنتها واكملت بعياط حقك عليا يا نورعين امك كفايه عياط وجعتي قلبي يا ليلي

 

ليلي بعياط كل ما كنت اتخيل اني اكون لغيره وهو يكون لغيري او اني ممكن اشوفه في حضن غيري اتقطع من جوايا يا ماما بس انا اللي طلعت لتاني مره وحشه وظلمته يا ماما
معتز كلام ليلي وجعه وكأن خنجر في قلبه واكمل بوجع في سره ااه يا ليلي لو تعرفي اصلا حبيبك ده عمل ايه هتقرفي منه انتي احسن وانضف مني 100 مره وانا اللي جيت عليكي وظلمتك من الاول بس سامحيني ووعد مني هعوضك عن كل ده حقيقي مستاهلش كل الحب ده ومستاهلكيش يا ليلي
سوسن مسحت دموعها واكملت بحزن كفياكي عياط وخلاص معتش ينفع كلامك ده طلما وافقتي يا ليلي يبقي تنسي فهد ميصحش جوزك واقف يا بنتي انا مربتكيش. علي كده
ليلي بدموع قعدت واكملت هكدب يعني دي الحقيقه اللي جوايا ومش هتتغير
سوسن لمعتز بدموع ليه يابني ليه تتجوزها وانت عارف انها بتحب غيرك ليه بتوجعها وتوجع نفسك هي مش هتعرف تديك حاجه مش جواها
معتز بتنهيده متقلقيش يا طنط انا عارف بعمل ايه كويس سلمي انتي بس عليها علشان انزل حضرتك تحت عايزك في كلمتين
سوسن حضنت ليلي واكملت بحزن اهدي وبطلي عياط وهكملك يابنتي وباين علي جوزك كويس وبيحبك ادي نفسك فرصه
ليلي بضحك من بين دموعها اكملت غلبانه انتي يا حجه والله ده مش بيحب غير نفسه وبس
معتز بتنهيده الصبر من عندك يارب

 

سوسن بحزن ربنا يفرح قلبك يابنتي يلا يا معتز يابني
معتز يلا يا طنط
وقفل علي ليلي ونزلوا
———————————
في شرم وصلوا فارس وشروق الكومباوند وطلعوا اوضتهم
شروق بتعب. فردت نفسها علي السرير واكلمت ده انا اتهديت كنت هرجع في الطياره
فارس بضحك اول مره تركبي طياه شكلك
شروق اممم ده حقيقي
فارس بحب وباذن الله مش اخر مره اي حته تطلبي تروحيهاا عنيا ليكي
شروق هو ممكن اسألك سؤال
فارس بحب قعد واكمل اه طبعا اتفضلي
شروق بتنهيده انت بتعاملني حلو ليه يا فارس
فارس هو ده سؤال ? هو معلش يعني انتي عايزاني اعاملك وحش
شروق لالا مش كده بس انا مستغربه وحساك بتتشد ليا
فارس بحب مكدبش عليكي ده حقيقي بس انتي ايه يضايقك في كده
شروق بتوتر ولا حاجه بس انا بصراحه مش مستعده خالص اني احب ولا عايزه

 

فارس وده ليه انشاء الله مش فاهم
شروق بتوتر ولا هتفهم بس عموما انا مش عايزه حد في حياتي خالص لا انت ولا غيرك
فارس بحده انتي ليه عايشه عليا دور مش دورك ودايما بتتكبري وتحسسيني اني ميت في حبك وبتعطفي عليا وانتي لا وقولتلك وهقولك انا مش بحبك
شروق بدموع وبحده تبقي ريحت نفسك وريحتني وشلت من علي قلبي هم كبير اوي وطلما احنا الاتنين مش رايدين بعض متقربليش خالص
فارس اااه انتي بقي عامله الفيلم الهندي ده كله علشان كده طب انا كنت فعلا مش هفتح معاكي الموضوع ده غير لما احس انك متقبله بس ايه رايك يا ست شروق انا عايز حقي منك ومش هتنازل عنه
شروق بحده ودموع ايه هو بلعافيه انهي دين اللي قالك تفرض نفسك عليا
فارس بحده وانهي دين اللي قالك ترفضي قرب جوزك منك ودايما تعامليه بلطريقه الخرااا دي
شروق بعياط علشان انت اتجوزتني من غير ماتاخد رايي يمكن كنت بحب حد فمكنش ينفع ابدا طريقتك دي
فارس بحده مسكها من شعرها واكمل ايه ياروح امك بتحبي حد ?? انتي اتجننتي ايه كلاااامك ده ردي عليااا
شروق بعياط مش بحب بقول يمكن بس مش حقيقي
فارس بحده اااه قولتيلي وفونه رن فاكمل طب انا هنزل علشان مدير الفندق صاحبي وعايزني ودققتين وطالع تكوني جهزي ياروحي

 

شروق بخوف ودموع اجهز لايه
فارس بحده انتي عارفه لايه كويس ورزع الباب
شروق قعدت وفضلت تعيط واكملت اقوله اني بحب واحد ولالا واكملت بتفكير لالا احسن حاجه اني اطاوعه واضحك عليه بكلمتين واعمل بردو اللي في دماغي
وقامت خدت شاور ولبست قميص قصير حملات ولبست الروب بتاعه وقفلته كويس وحضرت غدا بسيط وعصير وحطت في العصير حبوب منومه واكلمت بضحك كنت جيباك علشان ساعات مش بيغمضلي عين من التفكير بس والله اديك نفعت
وسمعت صوت الباب بيتفتح فخبت المنوم في الدولاب بسرعه
وفارس دخل وانبهر بشكلها وكمان انها حضرت الاكل
فاكمل بستغراب خير فيه سم ??
شروق بضحك والله وانا هجيب لنفسي مصيبه ليه
فارس بستغراب اكمل سبحانه مغير الاحوال
شروق راحت حاوطت رقبته بايديها واكملت وهي باصه في عنيه لا انا حسبتها ولقيت اني فعلا تصرفاتي معاك كلها غلط انت بردو جوزي وربنا امرني بطاعتك
فارس بعدم تصديق لا والله وده من امتي ده في الربع ساعه اللي سبتك فيها ضميرك صحي
شروق بضحك هو انت ليه مش بيعجبك العجب
فارس شدها ليه اكتر واكمل بحب لا ده عاجبني و اوي كمان ورايح يبوسها
شروق بخوف زقته براحه واكملت لالا اومال انا عامله اكل لمين
فارس بضحك قسما بالله انتي فصيله

 

شروق بضحك خليها عليك وقعدوا ياكلوا
وبعد الاكل
فارس مسك ايديها باسها واكمل بحب تسلم ايديكي يا ست البنات الاكل حلو اوي
شروق بحب الف هنا واكملت في سرها بحزن مش عارفه اللي بعمله صح ولا غلط هو كويس وانا اللي بعصبه بس فعلا انا متلغبطه خالص ومش مستعده دلوقتي
فارس قام وقف وحاسس انه دايخ شروق سندته بسرعه واكملت ايه مالك في ايه
فارس بدوخه مش عارف مالي دماغي تقيله اوي
شروق سندته ونيمته علي السرير وقعدت جمبه وفضلت تمسح علي شعره لحد مانام وفتحت ازرار قميصه علشان يتنفس وقامت قلعته الجزمه وقلعت روبها ونامت في حضنه وحطت ايده عليها واكملت بدموع وحب حقك عليا اوعدك هحاول اديك فرصه بس مش دلوقتي يا فارس حقيقي جوايا ليك كل المشاعر وعكسها وسندت راسها علي صدره ونامت
———————————
في شركه ااعامري قاعد يوسف بيشتغل وموت نفسه في الشغل علشان مش عايز يفكر في اي حاجه ولقي فونه بيرن
يوسف بتنهيده الو
روح ايه يا حبيبي اخيراا في ايه من الصبح بتصل بيك
يوسف بحزن معلش يا روح غصب عني انتي عارفه ان فارس مشي وساب كل حاجه عليا انا فمشغول جداا
روح المهم انك بخير يا حبيبي بس مال صوتك

 

يوسف مجهد شويه بس
روح طب روح ارتاح شويه يا يوسف
يوسف بتنهيده حاضر
روح بقولك
يوسف اممم سامعك
روح انت هتيجي تتقدملي امتي
يوسف بحزن ووجع مش عارف ياروح
روح بحده يعني ايه مش عارف لحد امتي يعني انت بتستعبط مش هينفع كده يا يوسف
يوسف بعصبيه ليه محسساني انه بمزاجي ياروح امي لحد دلوقتي رفضااكي وانا بحاول بكل الطرق ومش قدامي غير الحل اللي اتكلمنا فيه وهعمله هتصرف لما امي تتطلع من العمليات بس
روح بدموع تمام يا يوسف
يوسف بتنهيده انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومش بحب انك تعيطي امسحي دموعك وانا هتصرف في اقرب وقت والله
روح تمام
يوسف خلاص بقي اضحكي والله ماحد هيشيل اسمي غيرك
روح بابتسامه طيب يا يوسف
يوسف بحب متخافيش انا مش هقدر اصلا اتخلي عنك يا روح انا بحبك

 

روح بحب وانا كمان
يوسف يلا روحي نامي علشان درسك بقي وكمان عرفت من فارس انك غبتي من الانجليزي فابقي اذكرهولك انا يا هانم
روح بمرح ياريت تيجي بكره انت واحشتني اوي
يوسف بتنهيده حاضر ياروح يلا باي
روح بحب باي
يوسف بحزن اعمل ايه انا يارب دلوقتي مش هينفع خاالص اتخلي عن روح بعد ماوعدتها وبلذات الايام اللي جايه مش هينفع خالص اسيبها وانا اصلا بحبها ومش عارف اقنع امي انا حقيقي تعبت
———————————–
تحت بيت معتز
معتز ممكن تدخلي معايا الكافيه ده خمس دقايق
سوسن دخلت واكلمت اهو اتفضل يابني سمعاك
معتز انا مش عارف اشكرك ازاي انك انقذتي ليلي من الموت وربتيها طول السنين دي بجد يا طنط واللي حضرتك تطلبيه انا عنيا ليكي بجد
سوسن يابني ايه الكلام ده ليلي دي بنتي اللي مخلفتهاش بلعكس ده هي عوضي والله يا معتز يابني وبحبها اوي وبفرح لفرحتها كاني انا
معتز ده حقيقي مبقاش في من حضرتك كتير يا طنط والله

 

سوسن انا شايفه في عنيك حب لبنتي ارجوك يابني فرحها واسعدها وعوضها هي شافت كتير واكملت بتوتر ومتزعلش من سيره فهد لانها هتقرر كتير قدامك والله انا ياما قولتلها انسيه بس هي رافضه خالص كانت متربيه معاه وبتعشقه تقدر تقول مشافتش حب وحنيه وامان غير معاه والواد كان يضحك لضحكها ويبكي لبكاها وهي نقطه ضعفه فا ليلي مش سهل تنساه بس انا معاك وهنسيهولها
معتز كان فرحان بكلام سوسن عن حب ليلي الكبير ليه وبيبتسم وبيفتكر كل ذكرياتهم زمان واكمل بضحك تعرفي اني كده زعلت منك انتي يا حماتي ومزعلتش من ليلي
سوسن بستغراب ازاي يعني
معتز بتنهيده انا فهد نبيل العامري

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى