روايات

رواية اتجوزته من الشارع الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

رواية اتجوزته من الشارع الفصل الثاني 2 بقلم آلاء فرج

رواية اتجوزته من الشارع الجزء الثاني

رواية اتجوزته من الشارع البارت الثاني

رواية اتجوزته من الشارع
رواية اتجوزته من الشارع

رواية اتجوزته من الشارع الحلقة الثانية

اي ده أدهم؟ انتي تعرفيه منين يا خطافه الرجاله ده خطيبي أنا

لأ ده حبيبي أنا ولا اي يا أدهم؟

اتكام أدهم بتوتر : انا ولا اعرفك ولا اعرفها سبوني اروح الشغل اصلاً انا مريض نفسي مش بتاع جواز!

 الاء :نتعالج مع بعض ايزي يا بيبي وعادي يلا ابصم عشان نتجوز حالاً بالاً

زعق محمود : اسكتي بدل ما اجيبك من شعرك عشان مش طايقك

= وايدك اللي هق. طعهالك دي مش هتصعب عليك

والد الاء : مش هتتجوزي غير ابن عمتك

الاء : اي شغل روايات بير السلم ده ونتجوز بقا بالغص. ب

 ويطفي السجاير في صباع رجلي الصغنن وانا اعيط ويضر. بني وانا اعيط ويشتمن. ي وانا اعيط واصالحه بعدها عشان ما عنديش كرامه عادي

وبعدها احاول اغيظه وانزل الحفله بفستان قصير خالص وصاحبه يعاكسني يروح ماسكني من ايدي جامد ويزعق ويقولي انتي بتاعتي وا

ندى بغضب : ششش اسكتي وانت يا أدهم مش وعدتني نتجوز

أدهم : انا كنت بتسلي بيكي هو انا هتجوز واحده مشيت معاها ووافقت ترتبط بيا من ورا أهلها؟!! وبعدين اي خطيبي دي انا عمري ما ابقى خطيبك

الاء : الاه ده انت بجح وبتاع بنات وباد بوي هذا هو ذوقي كتك القرف في شكلك بحبك

عيطت ندى وطلعت تجري برا الشقه واتكلم

المأذون: استغفر الله صلوا على النبي يا جماعه

= عليه افضل الصلاة والسلام

عمه الاء : شوف بنتك يا صابر قليله تربيه وقليله ذوق وقليله كل حاجة اقول ما انتي تربيه امك

ام الاء: ومالها تربيتي يا صفاء يا حقوده

فادي (كلاحه) : ما تكلميش امي بالطريقه دي

والد الاء: ما تزعقش لمراتي كده ياض

الاء فرج

أدهم : انا عرفت دلوقتي انتي هبله لمين بسم الله ماشاء الله العيله كلها مجنونه انا ماشي

لسه أدهم هيمشي جريت الاء ناحيه الباب وقفلته بالمفتاح واتكلمت بصوت عالي : بسسسسسس انا هتجوز أدهم يعني هتجوز

أدهم : وانا مش هتجوزك على جثتي

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

الاء : اهم حاجة الثبات على الرأي انا مبهوره بيك الصراحه

أدهم : على فكره كله بمزاجي انا راجل ومش بتغصب على حاجة

فادي بغضب : افتحي باب الشقه ده عايزين نمشي ياكش يقت. لك ونخلص منك

قامت الاء من على الكرسي ومسكت أدهم في ايدها : انا اللي ماشيه ودوني على بيت حبيبي نعيش مع بيت فيه يلا يا قره عيني ياااه اخيراً هيكون عندي بيت لوحدي يااااه

أدهم : دي أقصى طموحك!

الاء : ومش كده وبس ده العرض ساري لفتره محدوده ده انت هتشوف ايام فله وعايزه اشتري الفستان الأحمر اللي نفسي اجيبه اصل انت ما تعرفش انا عايزه اجيب الفستان عشان اغيظ البت سميره البايره ا

فك أدهم ايده من ايدها وزقها بغضب: بطلي رغي بقا قدامي هنروح على شقتي ده انتي ايامك معايا سودا

 الاء :ولااااااا ما تزعقش

انا ولا حكومه تهزني ولا بوكس يلمني وان كنت ما.فيا فأنا وحش الكون ومتعلمه كام حركه كراتيه هتجيبك الأرض…

After 30 Mintes

في شقه أدهم

أدهم : ادخلي برجلك اليمين يا عروسه

دخلت الاء الشقه وهي بتتنطط ووقفت فجأه لما لقيت بنت قاعده

الاء: اي ده مين دي؟

ابتسم أدهم بخبث : دي مراتي اووه نسيت اقولك اني متجوز عرفي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتجوزته من الشارع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى