رواية ابن عمي الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم أميرة محمود
رواية ابن عمي الجزء الرابع والخمسون
رواية ابن عمي البارت الرابع والخمسون
رواية ابن عمي الحلقة الرابعة والخمسون
جوزك بيخونك ومتجوز عليكي ولو مش مصدقاني هو موجود في العنوان ده وقايلك أنه في الشغل
جودي قامت من النوم مصدومه من الرساله
جودي بصدمه ، الو ايوه يا احمد الحقني
احمد ، خير يا جودي في ايه
جودي بدموع ، واحده بعتالي رساله أن ادهم بيخوني وان العنوان ده ادهم موجود فيه وهو ضاحك عليه وقايلي أنه طلبوه في الشغل ضرورى
احمد ،. طب اهدي بس متروحيش في حته أنا هغير هدومي واروحله بسرعه ممكن تكون واحده بتستظرف أو حد بيرخم المهم متخرجيش
جودي ، لا مش هقدر أنا نازله وابقي تعالي ورايا بسرعه
احمد ، متروحيش في حته الو الو
نور ، في ايه يااحمد
احمد ، معرفش أما اجي هقولك
،،،،،،،
جودي راحت بسرعه العنوان
الامن ، رايحه فين يافندم
جودي ، أنا طالعه الشقه اللي فيها ادهم مساعد الوزير بسرعه
الامن ، تمام حضرتك مين
الامن ٢ ، يابني سيبها تطلع عندنا اوامر أنها لو اجت تطلع
جودي طلعت السلم جري
،،،،،،،،،،
ادهم ، يعني انتي عايزه ايه
سلمي ،تتجوزني ياادهم
ادهم ، جايه بعد كل ده وتقولي تتجوزني مانا كنت معاكي وفي ايدك وكنت بعشقك بس تصرفاتك بعدتني عنك أنا عندي مراتي حبيبتي وام عيالي بالدنيا ومش عايز حاجه تانيه
سلمي ، بس انا بحبك
ادهم ، وانا بحب مراتي
سلمي ، انت نسيت اللي حصل بينا من كام يوم ده انا خسرت بنتي عشانك
ادهم ، كان غصب عني أنا مش عارف اصلا ايه اللي حصل انتي اللي حطتيلي حاجه في العصير تكلميني عايزاك في موضوع خطوبه بنتي وفجأه أنام اصحي الاقي اللي حصل يومها عالعموم أنا بحب مراتي ومش ناوي اخونها تاني أنا استحقرت نفسي علي اللي حصل ده لو كنت حقيقي خنت ولو سمحتي امسحي رقمي من عندك احسنلك
سلمي ، احسنلي ياادهم ياسلام يعني أنا رخيصه اوى كده عندك
الباب خبط
ادهم ، انتي مستنيه مين دي الوقت
سلمي ،كنت طالبه اكل فاته وصل وراحت تفتح
ادهم ، اكل تلاته الفجر وبيلف رأسه لقي
جودي بدموع ، مفجأه صح ياادهم اجيت افجأك وانت بتخوني
ادهم ، والله ماحصل أنا جاي اقولها تبعد عني
جودي ، جاي تلاته الفجر تقولها تبعد عنك أمم طب وبالنسبه للي هي لبساه ايه هتقولي اتصدمت أما لقتها لبسه كده
ادهم ، جودي افهمي والله
جودي قطعته ، متحلفش انت كذاب وانا غلطانه اني صدقتك طول الفتره اللي فاتت من عمرى أنا هبعد ياادهم ومش هوريك وشي تاني
ونزلت جرى وركبت عربيتها
ادهم نزل جرى وراها ملحقهاش
،،،،،،،،
احمد ، الو ايوه ياجودي انتي فين
جودي بدموع ، طلع بيخوني مع سلمي يااحمد
احمد، طب اهدي بس وقوليلي انتي فين
جودي ، أنا جايه الفي ششششششش
احمد، الو الو جودي الو
ادهم وقف بعربيته ونزل جرى لقي عربيه جودي مقلوبه دخل اخدها وركبها عربيته وجرى علي المستشفي
،،،،،،
ادهم ، الو ايوه يانور
نور ،في ايه يا ادهم مال صوتك
ادهم ، جودي عملت حادثه في المستشفي صحي احمد يجي بسرعه
نور ، لا اله الا الله وجرالها ايه
ادهم ، مش عارف صحي احمد
نور ، احمد جودي كلمته ونزل عشان يروح لها من شويه
ادهم ،طب كلميه يجي بسرعه
نور ،ماشي سلام
،،،،،،،،،
نور ، محمد قوم يامحمد بسرعه
محمد قام جرى فتح الباب ،خير يا ماما
نور ،عمتك عملت حادثه
نور ،مامي وجرالها اي
جودي ،مش عارفه البسوا بسرعه عشان نروح لها قبل مااحمد يعرف بسرعه اول ماننزل العربيه نكلمه
،،،،،،،،،،
في المستشفي
نور واقفه هي وادهم ومحمد ومراته
احمد دخل ، ضرب ادهم بوكس في وشه وفضل يضرب فيه وادهم واقف متصنم والكل بيحوش في احمد
محمد ، اهدي يا بابا اهدي مينفعش كده الناس بتتفرج علينا
احمد ، والله لهوريك ياادهم وأقسم بالله أن حصلها حاجه لهتكون حياتك هي التمن
نور بزعيييق ،هو في ايه في ايه يابابي هو انت السبب في اللي حصل لمامي
احمد ، قولها قولها يامحترم مراتك شفتك عند مين لا والحيوانه بتاعتك تبعتلها رساله عشان توقعك
ادهم ، وقسما بربي لهوريها
احمد ، وقسما بربي لهوريك أنا بس اما اطمن علي اختي الاول وسابهم ودخل لجودي
نور ، بتخون مامي يا بابي يعني كل الحب اللي كنت بتحبوهولها مزيف يعني كل ده كان كذب ليه كده ليه يا بابي ليه
ادهم ، والله هي اللي ضحكت عليه قالتلي عايزاك في موضوع ضرورى وضحكت عليه ومكلماني انهارده عايزاني اروح اصلح غلطتي الاقيها عاملالي فخ
نور ،بذمتك انت مش مكسوف من نفسك هو انت عيل صغير عشان تضحك عليك ياخساره يا ادهم
نور بنته ، لو سمحت يا بابي امشي لو سمحت مش عايزه اشوفك
ادهم وقف مصدوم من اللي حصل
ادهم ، مش همشي غير اما اطمن علي جودي
نور ، كفايه كدب بقي
محمد ، اهدي يا نور مينفعش تكلمي ابوكي كده
نور ، ابعد عني انت كمان كلكم كدابين مش عايزاكم انتو الاتنين امشوا بره حياتي
نور ،اهدي ياحبيبتي محمد خد ادهم وانزلوا الاستراحه تحت معلش
،،،،،،،،،
بعد شويه
احمد ، نور هي ماما مالها ايه اللي حصل
نور بدموع ، عملت حادثه ادعيلها يا احمد
احمد ، طب ايه اللي منزلها دي الوقت
نور ، اسال ابوك
احمد ، في ايه يانور
نور عمتهم ، اهدي ياحبيبي أن شاء الله خير
،،،،،،،
بعد ٣ ساعات
احمد خرج من العمليات هو واتنين دكاتره
نور ، مامي عامله ايه ياخالو
احمد ، الحمد لله ياحبيبتي شويه كسور في الايدتين وقدم واحده بس الحمد لله أنا مخرجتش غير أما فوقتها
نور ، الحمد لله يارب ينفع أدخلها
احمد ، لا هتطلع غرفه عاديه فوق
،،،،،،،
ادهم طلع لجودي
احمد ، رايح فين
ادهم ، رايح لمراتي يا احمد
احمد ، مفيش مرتات ليك هنا
ادهم ، لا مراتي يااحمد ومش هتقدر تمنعني
احمد ، وقسما بربي أن مامشيت هكلم الأمن يشيلوك يرموك بره
احمد ،. في ايه يا خالو بتكلم بابا كده ليه مسمحلكش
نور ، لو سمحت يا بابي امشي احنا مش عايزينك
احمد ، في ايه انتي كمان انتي اتجننتي ده بابا مينفعش تكلميه كده
نور عمتهم ، لو سمحت يااحمد سيبه يدخل لمراته وبلاش تتدخل هما كبار واكيد عارفين ايه اللي هيعملوه كويس
احمد ، ماشي يا نور اتفضل ادخل واحنا هنقعد بره نستني سيادتك
،،،،،،،،،،،
ادهم دخل لجودي
جودي لفتت وشها الناحيه التانيه
ادهم ، والله العظيم أنا مظلوم أنا عمرى ماخنتك والله العظيم كلمتني وقالت لي أن بنتها جايلها عريس وعايزاني اقف مع بنتها عشان اخوها في الصعيد وأبو البنت ميت ومكنش من مصر اصلا قرايب البنت من لبنان فروحت قابلت العريس لحد مامشي هو وبنتها نزلو يتعشوا بره فجأه صحيت لقيت نفسي معاها ومش فاكر اي حاجه ومش عارف ايه اللي حصلي اصلا
جودي ، انت منصبك كبير واكيد كنت ظابط يعني اكيد لعب العيال ده مهيخلش عليك لو بجد وعلي فكره مهيخلش عليه أنا كمان اتفضل اطلع بره وياريت بره حياتي خالص
ادهم ، أنا عايز أسألك سؤال انتي تصدقي اني اخونك
جودي ، اللي اصدقه اني شوفتك عندها وشفت اللي هي لبساه صدقني مش هصدق اي كلام هتقوله
ادهم ، يعني هتهدي كل اللي بينا
جودي بدموع ، انت اللي هديت اللي تعبت معاك وبنيته
ادهم ، أنا همشي بس فكري في اللي قولتهولك زمان صدقتي اخوكي أنه كان شارب حاجه ودي الوقت مش مصدقاني
جودي ، امشي يا ادهم مش عايزاك في حياتي
،،،،،،،،،،،،
تاني يوم في الجامعه
عز ، هاتي ايدك
حور ،ليه
عز ، هقرالك الكف
حور ، بجد بتعرف
عز ،بطلي استظراف خلاص احنا بقينا مخطوبين يعني نمسك ايد بعض
حور ، ياللا يامجنون
عز ، فعلا أنا مجنون بيكي أنتي بقيتي كل حياتي
حور ، عز هي طنط جودي بالحق مالها
عز ، اه عملت حادثه
حور ، انت تصدق أن عمو ادهم بجد يخونها
عز ، هو انتي عرفتي
حور ، بصراحه الواحد خاف من اللي سمعه بعد الحب ده كله
عز ، بس خالو ادهم ميخونش ومصدقش أنه يخون
حور ، فعلا أنا بحس وهو بيبصلها أنه بيحضنها بعنيه كده بيفضل باصص عليها وهي بتتكلم تحس انه بيتوه في كلامها
عز ، وانتي ساكنه قدامهم تراقبيهم وتراقبي عنيهم
حور ، أخص عليك قصدي أن عمو ادهم ميخونش ولو خانها بجد الواحد حقه يقلق منك
عز ، بقي حد يخون الجمال ده عنين زرقا وشعر اصفر وعود ياسمين صبري
حور ، ماشي يا ابو هشيمه الكليه
عز ، بزمتك طعامتي دي وتقولي ابو هشيمه
حور ،يخربيتك مغرور
عز ، اه مغرور مش هتجوز القمر عارفه كنت كل أما بشوف مامتك وانا صغير كنت بتمني اتجوزها أما اكبر وأما كبرت اخدت النسخه المصغره منها
حور زعل , يعني بتحبني كشكل
عز ، تعرفي أنا مش عارف بحبك ليه بس كل أما بشوفك بحس اني عايز احضنك ادخلك قلبي
حور اتكسفت ، طب ياللا نلحق المحاضره
عز ، احبك وانت مكسوف يا ابيض يا عرسي
حور ، هي الفاظك دي عمرها ماهتتعدل
عز ، انسي ده انا عسل
حور , طب امشي يا عسل عالمحاضره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)