روايات

رواية ابن عمي الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الجزء الرابع والأربعون

رواية ابن عمي البارت الرابع والأربعون

ابن عمي
ابن عمي

رواية ابن عمي الحلقة الرابعة والأربعون

محمد ،استني
نور، ايه
محمد، يعني كل السنين دي بتستغفليني
نور، أنا مبستغفلش حد ولو سمحت سيبني انزل
محمد، ليه عملتي كده
نور عملت ايه
محمد، بس بقي حرام عليكي أنا طول السنتين كنت بتعذب كل ماالاقي اخويا بيتكلم في الموبايل كنت بفكر أنه بيكلمك
نور، طب وانت مالك بيا اصلا مش الأبله دخلت الكليه وبقيت بتشوفها كل يوم
محمد، مين دي
نور، جوليا يامحمد جوليا اللي كنت بترقص معاها ومنسجم انت وهي اخر حاجه جوليا اللي دخلت السن عشانك
محمد، لو قولتلك اني قلبي عمره ماحب غيرك هتصدقيني
نور، لا
محمد،متأكده
نور😭😭 ايوه
محمد، ماشي يانور براحتك بس انا كنت برقص معاها عشان اشوف بجد محمد بالنسبالك ابن خالك واللا حبيبك
نور بدموع، وشفت ايه
محمد، شفت اني مفرقش معاكي وسابها ودخل
نور سمعت كلمته كانت زى الخنجر في قلبها هي مش قادره تقوله أنها بتحبه عشان خاطر الوعد اللي وعدته لوالدها
،،،،،،،،
جودي، بس حلوه اوي الشقه ياجودي تفتحي الشباك تشوفي النيل
جودي، حسام كان مصمم أن احنا نعمل فيها العيد ميلاد مع انها لسه مخلصتش
نور، احسن من الفيلا بكتير بصراحه ياجودى
جودي، فعلا يا ماما وجوها جميل
محمد واقف في البلكونه بيبص علي نور وهي ماشيه تعيط في الشارع وراحت واقعه مغمي عليها خرج من البلكونه يجرى
نور، في ايه يامحمد مالك
محمد نزل السلم جرى لحد ماوصل لنور
ابعدوا لو سمحتوا نور نور فوقي فوقي ياحبيبتي أنا آسف فوقي نور
جودي ونور وعز الكل نزل يجرى يشوف في ايه
نور، ضربات القلب مش منتظمه محتاجه رسم قلب بسرعه
محمد شالها وعز فاتحله العربيه وحطها
جودي ركبت جنبها، نور فوقي ياحبيبتي فوقي مالك بس انا هتصل بادهم
ادهم، الو
جودي، الحقني ياادهم نور اغمي عليها في الشارع واحنا رايحين المستشفي حالا
ادهم، طب أنا جاي حالا
نور ،وصلنا ياللا نزلوها
احمد، أنا هشيلها محدش يلمس اختي
محمد، طب بسرعه ياللا
،،،،،،
نور داخل غرفه الكشف
نور خرجت لجودي وأحمد وادهم ومحمد
نور، كنت حاسه هبوط حاد في الدوره الدمويه
جودي، هي فعلا مأكلتش حاجه انهارده بسبب انها كانت نفسيتها تعبانه ومقدرتش تاكل
نور،. أنا طلبت المعمل بعملها صوره دم كامله
جودي، ربنا يسامحه اللي كان السبب وخلاها متكلش حاجه في يومها
محمد سمع الكلمه وعرف أن الكلام عليه
ادهم ، وانتي ازاي تخليها قاعده من غير اكل لحد دي الوقت
جودي، نور مش صغيره ياادهم
ادهم ،لا صغيره انتي امها والمسؤله عنها
نور، بس بقي انتو الاتنين البنت فاقت خلاص
جودي، طب أنا عايزه ادخل اشوفها
نور، ادخلولها
الكل دخل لنور
محمد راح جنب نور ، أنا آسف اني كنت السبب انا مش هوريكي وشي تاني
نور بصت لادهم بصدمه، بابي انا
ادهم، محمد تعالي عايزك
خرجوا الاتنين بره الاوضه اللي فيها نور
ادهم، لسه بتحب نور
محمد، أنا عمرى ماحبيت غيرها
ادهم، بس لازم تحاول تنساها نور متقدملها شخص محترم وانا وافقت انت اللي بينك وبينها ده ممكن يكون تعود عشان انتو الاتنين قدام بعض عالطول
محمد، ربنا يعمل لها اللي فيه الخير
ادهم، أنا عايزك تكون شاهد عالجوازه لأن كتب الكتاب والفرح بكره وانت اخوها الكبير أنا عايز بطاقتك تكون جاهزه معاك بكره
محمد بحزن ، ماشي ياخالو
نور خرجت من المستشفي وروحت البيت
ادهم، نور انتي جايلك عريس وانا وافقت وكتب الكتاب والفرح بكره
جودي، انت عاقل انت عارف بتقول ايه
ادهم، لسه متجننتش ياجودي وفي كامل قوايا العقلية
نور، انت ازاي كده قلبك طاوعك تعمل كده في بنتك ازاي
ادهم، مش عايز اسمع ولا كلمه فاهمين
جودي، أنا هاخد بنتي وهنغور من وشك
ادهم،اقسم بالله أن خرجتي من البيت لهيكون اخر يوم في عمرك
نور، انت مش طبيعي ياادهم
ادهم، أنا هعمل الفرح عندك في الفيلا في الجنينه عشان البيت مينفعش
احمد ،تنور ياادهم بس يانور اسكتي بقي ربنا يتمم علي خير
نور،ماشي هسكت بس علي فكره انت قاصد انك تفرس ابني ده بعدك يا ادهم
ادهم، نور موافقه كلامي يابنتي
نور بدموع ،ماشي يابابي
ادهم، طب ياللا هنخرج نجيب الفستان حاكم أنا زوقي يجنن
نور، ماشي يابابي
ادهم نزل جاب الفستان الفرح لبنته ولمراته فستان سواريه وخرج يتمشي هو وبنته
ادهم، أنا عايز افهمك حاجه بس بكره هتعرفيها وهتعرفي أنا قد ايه بحبك
نور، وانا بحبك يابابي من غير اي حاجه
ادهم، ربنا يخليكي ليا ياقلبي ياللا نروح لامنا الغوله
نور،😄😄اخص عليك يابابي دي مامي عسل
ادهم، عسل اسود دي الليله هتبقي زفت علي دماغي
،،،،،،،
جودي، أنا مش عارفه ادهم عمل كده ليه
نور، جوزك بيكره ابني وعامل الفرح هنا عشان يكيده
جودي، ادهم مش بيكره محمد ادهم في دماغه حاجه ده لو كده يبقي بيكره بنته هيجوزها لواحد مشفتوش ولا تعرفه
نور، ربنا يعدي بكره علي خير
جودي، طب اقفلي اهو اجا
ادهم، جبتلك فستان يجنن يامزتي
جودي، متكلمش معايا مش عايزه اسمع صوتك
ادهم، ماشي براحتك تصبحي علي خير داخل انام
،،،،،،،،،،
تاني يوم
ادهم، ياللا ياجودي عشان نروح الفيلا
جودي، مش رايحه في حته
ادهم بزعييق، كلامي يتسمع ياللا
جودى،بدموع، ماشي ياادهم ثواني وهكون جاهزه
ادهم، نور يانور ياللا ياحبيبتي الكوافيره فاتها اجت الفيلا
نور، حاضر يابابي أنا هجهز حالا
ادهم،عنيكي وارمه كده ليه انتي منمتيش
نور،عادي يا بابي
ادهم، طب ياللا عما اصحي الاستاذ احمد
،،،،،،،
الكل اتجمع في الفيلا عند نور
ادهم، بطاقتك يااحمد
احمد، اتفضل ياخالو
نور، عايز بطاقه ابني ليه
احمد، ابنك شاهد عالجوازه اخوها الكبير
زين، ادهم اخويا اتجنن رسمي
عز، المأذون وصل ياجماعه
جودي، فين العريس ياشملول
ادهم، ياللا يا محمد بطاقتي وبطاقة العريس اهي يامولانا اتفضل
محمد، مين العريس دي بطاقتي
ادهم، هو أنا هلاقي عريس احسن منك لبنتي بيحبها وبيخاف عليها
جودي، اللي بيحصل ده بجد
احمد، اه بجد😄😄
نور، هو انت كنت عارف يااحمد
احمد، اممم
نور، اخص عليك شايفني بعيط طول الليل مهنش عليك تقولي
احمد، كنتي بتقولي لابنك واخوكي محلفني
محمد، يعني أنا خلاص نور هتبقي مراتي صح🤣🤣🤣
احمد، الوله اتجنن يخربيت أفكارك يا ادهم
محمد، ياللا يا خالو ياللا قبل ماترجع في كلامك ياللا ياعم الشيخ
المأذون خلص،ونور مضت من غير ماتشوف اسم العريس
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
محمد اول ماسمع الكلمه دي طلع يجرى زى المجنون وكل مابيجرى بيقع علي وشه عالسلم وبيكمل جرى
نور بدموع، ياحبيبي يابني شكرا يا ادهم شكرا ياحبيبي وراحت راميه نفسها في حضن اخوها
محمد وصل اوضه نور فتح ودخل زى المجنون شالها وقعد يلف بيها
نور، مالك يا محمد في ايه انت اتجننت بابي هيشوفنا
محمد، أنا عايز الكون كله يشوفنا أنا مش مصدق نفسي انتي بقيتي مراتي
ادهم دخل عليهم
نور، والله يابابي هو اللي اجا وشلني أنا مليش دعوه
ادهم🤣🤣مبروك ياحبيبتي اهو بقي جوزك وحر بقي يشيلك ينزلك انتو حرين مع بعض
محمد، ربنا يخليك ليا يا اجمل خالو في الدنيا وشاله وقعد يلف بيه
ادهم،نزلني ياابن المجنونه أنا خالك مش مراتك
محمد، يعني الحفله اللي تحت دي عشاني أنا ونور صح
ادهم، لا عشاني😄😄
محمد، ياللا تعالي ننزل
ادهم، لا انزل وانا هنزلهالك بشوف كده أن الأب اللي بينزل العروسه
محمد،ماشي
ادهم، وربنا جوزت بنتي لاهبل 🤣🤣

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى