رواية ابن عمي الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم أميرة محمود
رواية ابن عمي الجزء الخامس والخمسون
رواية ابن عمي البارت الخامس والخمسون
رواية ابن عمي الحلقة الخامسة والخمسون
انتي دمرتي حياتي مراتي عملت حادثه وكانت هتموت بسببك والله ما هرحمك
سلمي ، والله بحبك يا ادهم
ادهم ، بتحبيني بعد خمسه وعشرين سنه جايه تقولي دي الوقت بتحبيني ده انا بقيت استرجاكي واقولك اتغيري عشاني
سلمي بدموع ، كنت عيله ونفسي افرح بشكلي أنا كنت لسه في تالته ثانوي يعني 16سنه
ادهم ، مش هينفع دي الوقت أنا قلبي اتقفل علي جودي وبس وحتي أما فتح فتح لولادي عشان خاطري ابعدي عني وعن مراتي أنا ممكن ااذيكي بس عشان خاطر امك وابوكي مش قادر دول اللي رابطني
سلمي ، أنا عمرى مانسيتك ياادهم حتي اتجوزت وخلفت وانت لسه في قلبي
ادهم ، مراتي في المستشفي بسببك لو حصلها حاجه مش هرحمك خلينا اصحاب لاخر مره بطلب منك كده
جوليا كانت في الأوضه وسمعت الحوار
جوليا ، انتي ايه مش هتتغيري أنا أما شفت حماتي وتدينها اتعلقت اكتر بابنها واتمنيت أني افضل طول حياتي معاه عشان عرفني كتير عن ديني وعلقني بالصلاه الا عمرى ماشفتك بتصلي دايما سكرانه ولبس عريان نفسي اشوفك بتقري قرآن أنا جوزي صمم اني اجيلك و ابدأ من تاني معاكي بس انا مش قادره استمر في موضوع انك امي تخيلي كده اما اخلف اجيب ولادي اقولهم اي دي جدتكم طب أما يروحوا ويشوفوا جدتهم أم بباهم هيقولو ايه هيقولو دي بتصلي ولبسها محترم ودي سكرانه وعريانه وفي الاخر تخربي بيت بقاله اكتر من عشرين سنه عشان مزاجك ليه كده يا مامي ليه كان نفسي حماتي تبقي امي بجد مش عايزاكي وسابتها ونزلت
ادهم ، حتي بنتك مش طايقاكي ربنا يهديكي وسائلها ونزل
سلمي قعدت تعيط علي كلام بنتها ليها
،،،،،،،،،،
احمد ، ماما انتي بقيتي كويسه
جودي ،اه كويسه يا حبيبي الحمد لله
احمد ، أنا عايز اطلب منك طلب ممكن تصدقي بابا
جودي ، عمرى ماهصدقه لأنه كذب عليه في الاول حواراته زادت لحد ما اكتشفت المصيبه اللي عملها
احمد ، بس بابا يا ماما بيحبك والله صدقيني
جودي ، احمد غير الموضوع عشان خاطري
احمد ، خلاص يا ماما براحتك
،،،،،،،،،،،،
ادهم ، ايوه يانور أنا اشتريت شقه تانيه ابقي خلي جودي تروح بيتها أنا كتبت الشقه باسمها واشترتلي شقه تانيه
نور ، أن شاء الله الأمور تهدي وترجع لمجاريها
ادهم ، أنا هقفل عشان انام وابقي عرفي جودي اني مظلوم
نور بدموع ، مصدقاك يا حبيبي والله وهي اكيد هتعرف الحقيقه
ادهم ، سلام يا نور
،،،،،،،،،
احمد وايان
ايان ، انت اتغديت
احمد ، لا لسه هنزل اجيب اي حاجه وأروح اشوف ماما
ايان ، طب أنا عامله اكل عشان مامي هتتاخر وبابي هيجوا مع مامتك
احمد ، لا شكرا مش عايز
ايان ، علي فكره انت مغرور ورخم ولو كلمتك تاني ابقي جزمه وحيوانه ودخلت وقفلت الباب
احمد خبط عالباب ، هو انتي زعلتي ليه انا بجد مليش نفس وثم أن أنا مش مغرور ومسمحلكش تكلميني كده
ايان ، امشي ياله من هنا تصدق أنا غلطانه اني فتحتلك امشي ياض
احمد ، في بنت تتكلم كده فين الرقه
ايان ، ملكش فيه خليك في حالك
احمد ، أنا ماشي مش عايز اتخانق مع حد
ايان ، لا سبت ولاحد يا رخم وقفلت الباب وقعدت تعيط
بعد دقيقتين احمد حب يصالحها
احمد ، افتحي
ايان ، تؤ تؤ امشي
احمد ، مش معايا فلوس وجعان
ايان ، معنديش اكل
احمد ، خلاص ندخل اعملي ساندوتش اي حاجه
دخل وبعدها بدقيقتين الباب خبط
احمد فتح الباب ، نعم
ايان ، اطفح
احمد ، ايه
ايان ، خد كل
احمد ، شكرا مش عايز
ايان ، طب براحتك وجايه تلف ترجع البيت
احمد ، استني كده راحه فين هاتي
ايان ، كان من الاول زي مانا قولت والله انت رخم
احمد اخد الاكل حاطه علي التربيزه
وراح ماسك أيدها لففها ورا ضهرها
احمد ، مين اللي رخم ها مين
ايان ، ااااااه انت والله انت
احمد ، طيب خلينا لحد ماتتاسفي
ايان ، هيتكسر والله والله دراعي هيتكسر
احمد ، اتاسفي
ايان ، لا مش هتاسف
احمد ضغط اكتر علي دراعها
ايان ، اسفه والله اسفه
احمد سابها ، ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعافيه
ايان بدموع ، معدش في كلام بينا وسابته ودخلت
احمد ، يبقي احسن ودخل ياكل الاكل
،،،،،،،،،،،
بليل في بيت جودي بعد ما روحت
جودي ، اااه عضمي همووت
نور ،سلامتك يامامي أن شاء الله هتبقي كويسه
جودي ، هو مش هيجي يا نور متاكده
نور ، هو حلف أنه هيبعد خالص
جودي ،طب الحمد لله أنا معنتش عايزه أشوفه خالص
نور في سرها مسيرك هتعرفي الحقيقه وهتندمي ياجودي
كارما دخلت تطمن هي وبناتها علي جودي
احمد ، ازيك يا حور
حور ،. الحمد لله وسابته ودخلت مع مامتها جوه
احمد شد ايد ايان قبل ما تدخل
ايان ، نعم
احمد ، آسف
ايان ، ماشي
احمد ، المكرونه روعه والفراخ تحفه
ايان ، ماشي
احمد ، خلاص بقي المسامح كريم
ايان ، ماشي
احمد ، هو كل حاجه ماشي خلاص أنا ماشي
ايان ، ماشي
احمد ، ههههه
ايان ، ضحكت علي منظره
احمد ، يخربيت جمالها
ايان ، مين
احمد ، الغمازات
ايان وشها احمر ، أنا داخله عن اذنك
احمد ، استني ومسك أيدها وباسها لسه بتوجعك
ايان وشها النار هتطلع منه
احمد ، لاحظ كسوفها خلاص ادخلي ادخلي
ايان سابته ودخلت جرى
حور ، مالك يا بنتي
ايان ، مفيش
حور ، ماهو باين أنه مافيش
،،،،،،،
بعد شهرين والوضع علي ماهو عليه
جودي راحت تفك الجبس
سلمي راحتلها المستشفي
سلمي ، أنا اسفه يا جودي والله ادهم برئ كل اللي حصل اني كنت عايزاه يرجعلي فعملت الخطه دي
جودي ، ادهم اجي جنبك
سلمي ، لا
جودي ، طب ليه كده ليه خربتيلي بيتي ربنا يسامحك
سلمي ، أما والله بغير من نفسي ونفسي تسامحيني.
جودي ، اسامحك طب اجيب ادهم تاني ازاي انتي مش بني ادمه
سلمي ، سامحيني والله أنا اللي حصل غصب عني الشيطان لعب في دماغي
جودي ، اطلعي بره برررررررره
جودي فكت الجبس ومروحه
محمد ، الحقي ياعمتو الحق نور بتولد ومفيش حد في البيت وعماله تصوت
جودي ، هاتها المستشفي بسرعه
بعد تلت ساعه
نور دخلت العمليات ومحمد دخل معاها
ادهم ، اي الاخبار ياا
جودي ، تمام الحمد لله هي جوه ادعيلها
ادهم ، هي مش مخصماني
بعد ربع ساعه
جودي ، يا خلاثي شوف الطعامه يا ادهم
ادهم بزهول ، ماشاء الله تبارك الله وزي القمر خد يا بوي آذن لها في ودانها
بكره نكمل أنا هموت وانام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)