روايات

رواية ابن عمي الفصل الحادي والستون 61 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الفصل الحادي والستون 61 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الجزء الحادي والستون

رواية ابن عمي البارت الحادي والستون

ابن عمي
ابن عمي

رواية ابن عمي الحلقة الحادية والستون

عايز مني ايه أنا مكنتش أتصور انك بتكرهني كده عايزني انزل بنتي يا محمد أنا طول عمرى مليش اخت وفرحت اول ماعرفت اني هجيب بنوته قولت هتبقي صحبتي واختي وبنتي
محمد بدموع ، بس انا مش عايزها
نور ، ليه عملتلك ايه
محمد ، كفايه ادهم علينا
نور ، في ايه يا محمد وبتعيط ليه
محمد ، البيبي ده ممكن تموتي بسببه
نور بصدمه ، ازاي
محمد ، انتي قلبك تعبان والعصير اللي بدهولك كل يوم ده في علاج وماما قالت ان البيبي فيه خطوره كبيره علي حياتك وانا مش عايزه افهمي بقي
نور ، بس انا عايزاها بردك يا محمد متخافش والله العظيم ما هيحصل حاجه
زين اتصل بمحمد
محمد ، ايوه يا خالو
زين ، محمد أنا عايز تحاليل ضرورى لنور ممكن ترجعه عشان لازم اطمن علي الأنيميا وعلي الضغط واشوف في سكر واللا لا عشان نمشيها علي نظام لحد ماتولد
محمد ، يا خالو لازم البيبي ينزل

إنها في الأربعين لكنها تبدو في العشرين من عمرها. لماذا؟
إعرف أكثر

زين ، خلاص لو عايز تنزله روح لدكتور غيري انا مش هبقي سبب في موت حد
محمد ، أنا هدور علي دكتور تاني يا خالو وشكرا ليك لحد كده سلام وقفل السكه
نور ، انت مصمم ليه كده
محمد ، عشان مش عايز اخسرك فكرى كده انا هعيش من غيرك ازاي وابنك هيكمل حياته من غير ام ازاي وابوكي اللي اول ماعرف وقع في الارض مغمي عليه وامك وكلنا عايزينك
نور عيطت جامد ، محمد مش قادره يا محمد ده خيار صعب
محمد ، عشان خاطرنا يا نور تعالي نروح لدكتور وننزل البيبي عشان خاطرى
نور حركت دماغها باه ومشت معاه راحوا لدكتور ينزل البيبي
،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
عز وحور في الجامعه
حور ، زيزو حبيبي هموت من الجوع
عز ، تعالي نروح ناكل في مطعم ونغير جو منروحش عالطول المفروض متجوزين اول امبارح مش عارف اصريتي ليه نروح الجامعه
ساره صحبت نور اجت فجأه عليهم ، والنبي في عرسان متجوزين بقالهم يومين يجو الجامعه
عز ، قولي لها والنبي ده انا كنت هموت و
يوسف صاحبهم ، و ايه قول قول
ساره خبطته بالكشكول اللي في أيدها ، أنت دماغك قذره
عز ، حصل
يوسف ، طب كنت هتموت وايه
الحقيقة الصادمة حول عارضات الأزياء ذات الوزن الزائد
إعرف أكثر

عز ، وانام يا خفيف
ساره ، هههههه
حور ، زيزو ياللا بقي نروح المطعم أنا هموت من الجوع والله
يوسف ، روح ياعم اكلها بدل ما تكولنا
حور ، نييييي مباكلش بني ادمين باكل حيوانات يعني ممكن أكلك لوحدك يا يوسف
ساره ، شايفه دراعه مغرى ازاي أنا هاخد واحد وانتي التاني
يوسف بصلهم وهو مبرق هتعملو ايه وطلع يجرى
حور ، هههههههه كان هياخد حته عضه
ساره ، والله مانا سيباه أنا راحه وراه ولازم اعضه
عز واقف وبيبص لحور جامد
حور ، مالك
عز ، ينفع الهزار ده يخف شويه
حور ، أمممم بس ده يوسف
عز ، هو يوسف ده مش راجل
حور ، اممم فهمت انا اسفه خلاص والله
عز ، ماشي ياللا بينا
حور حركت دماغها ومشت معاه

هذا ما تريده النساء حقاً. يا رجال، اطلعوا عليه!
إعرف أكثر

،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،ؤؤؤؤ
احمد وايان
احمد ، الو القمر معايا
ايان ، لا النجوم يا ظريف
احمد ، اول مبكلمك بتقفل اقسم بالله
ايان ، ماشي معتش تتصل تاني
احمد ، مقدرش لازم اسمع صوتك قبل ما امشي
ايان ، هو انت ماشي
احمد ، اه راجع الكليه
ايان ، هو لازم تبات هناك
احمد ، المشوار طويل فالاحسن ابقي هناك
ايان ، اممم ماشي ربنا يوفقك
احمد ، كان نفسي البسك دبلتي قبل ما امشي
ايان ، كل تأخيره بخيره
احمد ، يارب
ايان ، تعرف أن نور صعبانه عليه اوى صعب ان الواحد يبقي في بطنه حته منه ولازم غصب عنه ينزله
احمد ، فعلا هي في اختيار صعب جدا ربنا يستر ويعدي اللي هي فيه علي خير
ايان ، يارب يا حبيبي
احمد ، عارفه الكلمه دي كنت هموت واسمعها من زمان من ايام المكرونه والفراخ المشويه
ايان ، أنا كنت بحبك من قبلها علي فكره من اول ماوعيييت علي الدنيا وانا بحبك
احمد ، أنا يومها بصيت في عنيكي حسيت اني دايب في جمالهم وسحرهم بس كنت بحب اغلس عليكي كنت بحبك وانتي متنرفزه بردك
ايان ، ماشي هقفل لحسن مامي شكلها بتفتح الباب
احمد ، اوك سلام يا حبي
ايان ، باي يا حبيبي
،،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم ، أنا حاسس اني مخنوق خايف اوي عالبنت مش قادر طول مانا في الشغل قاعد تايه
جودي ، ربنا يستر محمد بيقول أنه هيدور علي دكتور ينزل البيبي
ادهم ، أنا زعلان علي أنها هيتكسر بنفسها اوى
جودي ، أنا خايفه اقول يسيبوا البيبي وان شاء الله ربنا مش هيخسرنا في نور بس قلبي مش مطاوعني خايفه اخسر بنتي
ادهم ، ياااارب انت الوحيد اللي قادر علي كل حاجه يارب متخسرناش يارب خليلي بنتي يارب خدني قبلها متدوقنيش نارها
جودي بدموع ، بعد الشر عنكم ربنا يخليكوا ليا واخدت ادهم في حضنها جامد
،،،،،،،،،،،
محمد ونور
محمد ، أنا هتصل ببابا اكيد يعرف دكتور كويس
نور ، ماشي
محمد ، ايوه يا بابا احنا عايزين دكتور نساء وولاده يكون كويس عشان ينزل البيبي
احمد ، قررتوا خلاص
محمد ، لازم يا بابا
احمد ،. نسيتوا اراده ربنا أنها فوق أي شئ
محمد ، بس ربنا قال ولا تلقوا بأيديكم الي التهلكه
احمد ، أنا عارف بس اصبروا يا حبيبي أن شاء الله مهيحصلش حاجه
محمد ، بابا احنا قررنا وخلاص مش عايزينه
احمد ، خلاص هبعتلك علي الواتس رقم دكتور كويس جدا.
محمد ، ماشي يا بابا سلام
نور ، محمد أنا خايفه بلاش ننزلها يا محمد
محمد بزعيييق ، نور اسمعي الكلام بقي أنا قاعد من شغلي وعمال الف معاكي عشان نخلص من المصيبه دي افهمي بقي مش هينفع قولت
نور بصت حواليها لقت الناس بتبص عليهم ، علي فكره احنا في الشارع انت فرجت الناس عليه خلاص يا محمد أنا مش عايزاها وياللا بقي عشان نخلص من اللي احنا فيه
محمد ، أنا آسف بس انتي اللي خرجتيني عن شعورى كل شويه لا مش هنزله وبعدين اقنعك وبعدين مش هنزله بجد أنا تعبت. اهو بابا بعت عنوان الدكتور ياللا بينا
نور بدموع ، ماشي يا محمد
،،،،،، ؤؤؤؤؤ ،،،،،،،،
عند الدكتور
الدكتور ، يعني قررتوا ينزل
محمد ، اه
الدكتور ، ماشي بس كمان ساعتين بالضبط تكوني جاهزه يا مدام
نور بدموع ، حركت دماغها بأه
محمد قلبه كان بيتقطع علي منظر نور بس هي عنده اهم من البيبي
عدي الساعتين نور حضرت نفسها
نور ، لو ملناش نصيب نشوف بعض تاني عايزه اعرفك انك اكتر واحد حبيته في الدنيا وقول لبابي اني بعشقه وقول لادهم مامي كانت بتحبك ووريه صورى عالطول عشان مينسنيش وقول لمامي متزعلش اني سيبتها كان غصب عني قولهم كلهم اني بحبهم بس قلبي مش مسامحك يا محمد
الممرضه دخلت بالسرير اللي عليه نور اوضه العمليات
محمد فضل يعيط جامد ، والله غصب عني وانتي هتخرجيلي كويسه يا نور سامحيني
نور في اوضه العمليات عماله تعيط
الدكتور ، متقلقيش يا حبيبتي والله جوزك وافق انك تعملي العمليه دي عشانك لو مكنش بيحبك كان ساب البيبي افردي ايدك ياللا عشان تاخدي حقنه البينج العمليه مش هتاخد ربع ساعه عشان منطولش عشان قلبك
نور فردت أيدها بدموع والدكتور عطاها حقنه البينج
نور غمضت عينها واستسلمت
محمد بره افتكر كلام نور أنها ممكن تموت وأنها لو ماتت مش هتسامحه وافتكر كلام أبوه وخاله زين أن ممكن تعيش هي والبيبي يخلي بس أمله في ربنا كبير
محمد دخل جرى اوضه العمليات
الدكتور ، في ايه مينفعش كده
محمد ،. لا مش هنزلهو ابعدوا عنها
الدكتور ، بس احنا خدرناها قدامها ربع ساعه علي ماتفوق
محمد ، ماشي أنا هقعد معاها الربع ساعه مش هسيبها
الدكتور ،. خلي املك في ربنا كبير وان شاء الله هتقوملك بالسلامه هي وبنوتتها وسابه وخرج
محمد ، نور حبيبتي فوقي فوقي يا قلبي فوقي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى