رواية ابن عمي الفصل الثاني والستون 62 بقلم أميرة محمود
رواية ابن عمي الجزء الثاني والستون
رواية ابن عمي البارت الثاني والستون
رواية ابن عمي الحلقة الثانية والستون
نور فاقت من البنج
نور ، ابعد عني انت مش قتلت بنتك ابعد عني أنا معتش عايزاك انت ولا حاجه يا محمد انت انتهيت بالنسبالي بكرهك
محمد ، بتكرهيني يا نور من قلبك
نور ، اطلع بره مش عايزه اشوفك
محمد ، نور اهدي بس وانا
نور ، مش ههدي وفضلت تصوت جامد بررره مش عايزاك أخرج بره حياتي مش عايزاك
محمد ، ماشي يا نور انا نازل استناكي تحت أما تجهزي انزلي
نور معطتهوش اي اهتمام
محمد خرج للمرضه ، محدش يقولها البيبي نزل معلش
الممرضه ، ماشي يا فندم
نور ،. الو ايوه يا بابي معلش تعالي خدني أنا عند دكتور***ده العنوان ****
ادهم ، محمد فين
نور ، مش عايزه اروح معاه لو سمحت يا بابي تعالي خدني يا اما هرمي نفسي من الشباك
ادهم ، خلاص اهدي خمس دقايق وهكون عندك
نور ، ماشي سلام
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
عند عز وحور
خلاص بقي انت هتفضل قالب وشك كتير والله خلاص مش ههزر مع يوسف خالص
عز ، لا يوسف ولا غيره فاهمه
حور ، ماشي خلاص بقي
عز ، خلاص
حور ، طب افرد وشك بقي الله
عز ، خلاص بقي يا حور شوفي هناكل ايه بقي عشان نخلص بقي في ام اليوم ده
حور ، أنا ماشيه يا عز والله مانا قاعدالك وسابته وخرجت من المطعم
عز ، هو مفيش احترام ليه خالص ازاي تسيبيني وتمشي كده
حور عينيها كلها دموع بصتله ومردتش عليه
عز ، خلاص ياللا ندخل بقي مش انتي جعانه
حور ، لا الحمد لله شبعت كتر خيرك
عز ، خلاص بقي متزعليش والله أنا مضايق شويه فإجت فيكي
حور ، الموضوع مش موضوع يوسف بقي
عز ، محمد اخد نور وبيسقطوا البيبي
حور بصدمه ، بجد طب وبابي رضا
عز ، لا مرضاش وراحوا لدكتور تاني أنا خايف يحصلها حاجه محمد اخويا هيدمر بجد دي حب عمره
حور ، أن شاء الله هتبقي كويسه وهي اللي تربي ابنها
عز ، يارب بقولك ياللا بقي ندخل
حور ، ماشي
عز ، عارفه لو سيبتيني ومشيتي تاني هعمل ايه
حور ، هتعمل اي
عز ، ولا اي حاجه
حور ،ههههههه
عز ، ايوه كده ضحكتك حلوه
حور ، ربنا يخليك ليه يا حبيبي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
ادهم وصل قدام العياده
ادهم ، محمد هو في ايه
محمد ، مفيش كنا بنزل البيبي
ادهم ، طب مقولتولناش ليه ازاي تاخدها كده لوحدها
محمد ، الدكتور قال قدامنا ساعتين ولازم تجهز عشان تعمل العمليه
ادهم ، طب هي عملتها واللا اي
محمد ، هو انت اجيت ازاي
ادهم ، نور كلمتني وقالت لي أن اجي أخدها يا اما ترمي نفسها
محمد ، طب اطلع خودها وانا مروح
ادهم ، هو في ايه
محمد ، مفيش أنا ماشي ياسلام يا خالو
ادهم ، سلام وطلع لنور ياخودها
نور منهاره ، بابي ياللا نمشي عايزه امشي من هنا
ادهم ، اهدي يا حبيبتي ياللا نمشي اهدي واخدها وروحوا البيت
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
عند احمد ونور
احمد ، ابنك أتأخر شكلهم عملو العمليه
نور ، طب اتصل بيه كده شوفوا عمل ايه
محمد دخل الفيلا
احمد ، كنت لسه بتصل بيك حالا
محمد ، اممم ازيك يا بابا
نور ، في ايه مالك يا محمد نور فين
محمد ، روحت مع خالو
نور ، عملتو ايه
محمد ، معملناش حاجه أنا طالع انام عن اذنكم
نور ، محم
احمد ، سيبيه انتي عارفه محمد مبيحبش الكلام بيهرب من اي حاجه مضيقاه
نور ، بس كده غلط عليه أنا لازم اطلعله
احمد ، سيبيه يا نور دى الوقت هو قاعد مع نفسه سيبيه محمد عاقل وكل حاجه بيعملها بتبقي بالعقل
نور ، ماشي يا احمد
،،،،،،،،،،،،،
جودي وادهم ونور
جودي ، في ايه مالك يا نور وايه ريحه البنج دي
نور ، مامي لو سمحتي سيبيني أنا داخله اخد شاور سيبيني دي الوقت
جودي ، في ايه يا ادهم
ادهم ، حكالها اللي حصل
جودي ، يعني البيبي نزل
ادهم ، اه
جودي ، يا حبيبتي يا بنتي اكيد قلبها وجعها علي ضناها
ادهم ، بصي تعالي منتكلمش معاها كتير في الموضوع ده
جودي ، ماشي يا حبيبي
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهر و محمد ونور كل واحد عايش بعيد عن التاني
نور صحت من النوم مخضوضه
نور ، في حاجه بتتحرك في بطني ممكن يكون القاولون اوف مش كفايه الانتفاخ اللي مبيروحش ده
جودي ، نور اومي اتعشي معانا
نور ، مامي القاولون مبهدلني انتفاخ مبيروحش ودي الوقت في حركه في بطني كأني اكله حاجه مسبكه
جودي ، طب تعالي نكشف عند دكتور باطنه
نور ، لا أنا هروح للدكتور اللي منزلي البيبي عشان البريود مبتجيييش خالص
جودي ، طب اومي نروح له ياللا اجهزي عما اجهز ممكن تكون هي اللي عملالك انتفاخ
نور ، ماشي هجهز حالا عشان نروح وهسيب ادهم مع بابي
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور ومحمد
نور ، حبيبي مش هتروح تجيب مراتك
محمد ، لا مش رايح
نور ، طب ليه كده ابنكوا ذنبه ايه
محمد ، ماما لو سمحتي غيري الموضوع عشان أنا بجد تعبان
نور ، طب قولي ايه اللي تعبك يا حبيبي
محمد ، مش هتفهميني أنا نازل صحابي بيستنوني
نور ، ربنا يهديلك حالك يا بني يارب
،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور دخلت مع جودي للدكتور
نور ، ازيك يا دكتور انا مدام نور فاكرني
الدكتور ، طبعا فاكرك اخبارك واخبار البيبي ايه
نور بصدمه ، بيبي ايه هو مش حضرتك نزلته
الدكتور ، لا زوج حضرتك دخل علينا وفضل يزعق ويقول لا مش هنزله وفضل يفوق فيكي ويقولك مش هنزله ياحبيبتي عشان انتي عايزاه وانا قولتله سيبها لله وان شاء الله مش هيحصل حاجه وحشه
نور بدموع ، أنا لسه حامل
الدكتور ، اه ماشاء الله بطنك بدأت تبان اهي
نور ، أنا فكرتها القاولون
الدكتور ، قاولون مين قومي اطلعي نطمن عالبيبي
كل ده وجودي قاعده مصدومه أن بنتها لسه في خطر
الدكتور ، البيبي كويس اهو الحمد لله وبنوته كمان
نور ، شكرا يا دكتور شكرا و قامت وخرجت بره الاوضه
جودي بدموع ،. كده معدش في امل أنه ينزل صح
الدكتور ، سيبيها لله وهي هتقوم بالسلامه أن شاء الله
جودي ، يارب ياااارب
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
محمد قاعد مع صحابه في الكافيه فجأه موبايله رن
محمد قام خرج بره الكافيه ، الو
نور بدموع ، مقولتليش ليه
محمد ، انتي مدتنيش فرصه اقولك انتي فضلتي تهنيني ومهمكيش الممرضه اللي واقفه
نور ، أنا اسفه
محمد ، ماشي اعمل أنا ايه دي الوقت المفروض اعمل ايه
نور ، انت بتكلمني كده ليه
محمد ، نور أنا أما كنت عايزك تنزليه كنت خايف عليكي مش اكتر بس انتي حسستيني أن أنا ولا حاجه بالنسبالك
نور ، بجد اسفه يا محمد
محمد ، خليكي عندك يا نور لازم نبعد اكتر من كده انا تعبت كل شويه مشاكل وتهنيني وترجعي تقولي اسفه خلاص كده كفايه
نور ، انت شايف كده
محمد ، اه واقفلي ياللا عشان عايز اروح اقعد مع صحابي
نور ، ماشي ماشي يا محمد سلام
،,،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهرين
عز ، الحمد لله خلصنا سنه خامسه علي خير ايه رايكم نروح الشاليه
نور ، خلاص اوك تعالو نروح كلنا أنا هكلم زين وادهم ونروح نغير جو كلنا ماشي يا احمد
احمد ، ماشي
ادهم وجودي وافقوا عشان يغيروا جو لنور
زين وكارما وافقوا الكل وافق
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،
يوم السفر
ادهم ، ياللا يا نور اركبي جني قدام عشان الطريق والعربيه متوجعكش في ضهرك وأحمد وجودي ورا
نور ، ماشي يا بابي
احمد ، ياللا يا عمو
زين ، ماشي احنا جهزنا اهو ياللا بينا
احمد ونور
احمد ، احنا مش هنروح كلنا بعربيه أنا هاخد جودي وحسام ونور في عربيتي وانت يا محمد خد عز وحور
محمد ، مش عايز اروح روحوا انتو
نور ، لا هتيجي يا محمد وبطل هروب بقي
محمد ،. انا مبهربش من حاجه أنا مش عايز اروح
نور ، خلاص مش رايحه أنا كمان
احمد ، لا متجوش والناس بتستننانا عشان نروح مع بعض تقولو مش هنتزفت ياللا يا استاذ محمد اجهز عشان نمشي
محمد ، أنا
نور ، لو بتحبني تعالي معانا عشان خاطري
محمد ، ماشي يا ماما هطلع احضر شنتطي وانزل حالا
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
كلهم وصلوا الشاليه
ادهم ، ماشاء الله العيله كبرت يا حج محمود
محمود ، ربنا يزيدكم ياولدي
ادهم ، يارب يا بوي
نور حاولت أنها تبعد عن محمد خالص ومتحاولش تتحك بيه
عز ، فاكره الشورت اللي كان عجبك يا حور
حور بصدمه ، اوعي اوعي ياعز
عز ، عيب عليكي جبته طبعا
حور جرت وراه والله انت مجنون بجد
احمد ، اي يا عمو مش ناوي توافق بقي
زين ، انت نحس ياوله ابعد عن بنتي
احمد ،. انا اللي نحس بردك
ادهم ، هههههههه لا والله يا زين وافق بقي الوله خلص اهو وبقي ضابط قد الدنيا
زين ، ماشي بس اما نرجع
كلهم طلعوا غيروا هدومهم ونزلوا
ايان وأحمد وعز وجودي وحسام ومحمد وحور كلهم راحوا يلعبوا كوره طايره
نور قاعده هي وادهم ابنها علي البحر
يزن ، نور وحستيني
نور ، وانت كمان يا قلبي عامل ايه
يزن ، كويس انتي مس بتيجي عندنا ليه
نور ، مفيش بغير جو
يزن ، أممم ماسي وسابها وراح يلعب معاهم
نور معدتها قلبت عليها من هوا البحر وقامت ترجع
محمد شافها وراح موقف لعب وجاي يروح لها افتكر كلامها فضل واقف مكانه
حور وايان وجودي راحولها ومحمد واقف يراقب من بعيد
عز ، مكنتش اعرف انك قاسي كده
محمد ، أنا قاسي
عز ، ايوه البنت قلبها تعبان وانت ازاي تسكت لا موتها اكتر اقولك علي حاجه روح هات مسدس واقتلها واخلص
محمد ، عز أنا مش ناقصك
عز ، اممم طيب براحتك يا محمد
نور ، أنا كويسه متقلقوش روحوا كملو لعب
جودي ، متاكده
نور. ، أمم روحوا ياللا
يا ترى هيرجعوا لبعض واللا لا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)