روايات

رواية ابن عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الجزء الثامن والأربعون

رواية ابن عمي البارت الثامن والأربعون

ابن عمي
ابن عمي

رواية ابن عمي الحلقة الثامنة والأربعون

متخافيش هيبقي كويس
نور كانت قاعده علي كرسي وحاطه رأسها في الارض وفجأه محمد قعد جنبها
انت عرفت ازاي اني قاعده هنا
محمد، مفيش اجيت أنا وبابا وعمو زين وعمتو قالت انك في الاستراحه
نور،اممم
محمد، هو انتي منمتيش واللا ايه اصل عنيكي حمرا
نور، هنام ازاي وبابي في المستشفي أنا السبب في اللي حصله يارتني ماتجوزتك ولا عرفتك مكنتش اعرف انه متعلق بيا اوي كده
محمد، عادي لو عايزه تفضلي مع بباكي مش همنعك انتي في طريق وانا في طريق
نور، خلاص ماشي بابي اول ما يفوق كل واحد يروح لحاله
محمد، طب فطرتي
نور، لا
محمد، هتيجي ننزل نفطر سوا واللا ايه
نور، ماشي
محمد ،طب ياللا بنا نشوف اي مطعم نفطر فيه
نور، ماشي
،،،،،،،،،،
احمد، متخافييش أن شاءالله هيبقي تمام هما بيقولوا دوبوها اهم حاجه مفيش حاجه تديقه خالص
جودي، ماشي بس يخرج بس
زين، أنا سألت الدكتور وقالي هيمشي علي بليل كده
جودي، يارب يروح بس بيته علي خير
،،،،،،
عز وحور
عز بيخبط علي باب حور
ايان، مالك ياعم عالصبح
عز، هي نايمه لسه اصل هتتاخر علي الجامعه ولو هاخدها في طريقي
ايان، لا بتاخد شاور وفاتها خارجه
حور خرجت من الحمام ولبسه البرنس قصير للركبه ولفه شعرها بفوطه وراحت شايله الفوطه تنشف شعرها
عز، نعيما??
ايان، هي خرجت امشي أنا هقفل ??
حور، انتي مجنونه مش عارفه اني في الحمام فتحه باب الاوضه ليه??اهو شافني كده
ايان ،والله هو خبط وقالي أنه عايز يوصلك الجامعه معاه
حور، خلاص حصل خير بس انا هبص في وشه تاني ازاي بعد ماشفني بالبورنس
عز من ورا الباب ،عادي يارورو خلصي بقي هستناكي تحت
حور، ده كان واقف علي الباب ماشي ياعز والله أما انزلك لهوريك
،،،،،،،،
نور ومحمد
محمد، أنا هطلب قهوه اطلبلك معايا
نور، ياريت حاسه ان دماغي هتنفجر
محمد طلب القهوه
نور، هو احنا هنقلهم ايه
محمد، هما مين
نور، عمتو وماما وخالو والكل علي موضوع طلقنا واحنا مبقلناش غير تلت ايام متجوزين
محمد، مرتحناش لبعض
نور، خلاص ماشي
محمد، استني مامتك بترن
ايوه ياعمتو
جودي، هي نور معاك
محمد، اه كنا بنفطر سوا
جودي، طيب ياحبيبي خلي بالك منها
محمد، هو خالو بقي كويس
جودي، اه الحمد لله احنا هنمشي بليل
محمد، طب تمام باذن الله احنا جايين حالا سلام
نور، هو بابي بقي كويس
محمد، اه وهيروح بليل في رقم غريب غلب يرن عليه
نور، طب ماترد
محمد، ماشي الو
جوليا، ايوه يا دكتور محمد اخبارك أنا جوليا
محمد حب يفرس نور، اه جوليا اخبارك ايه وراح قايم يتكلم بعيد عن نور
نور، انت قومت ليه اتكلم قدامي?? وراحت اخده الموبايل عامله الاسبيكر
محمد بفرحه، اخبار طنط سلمي ايه
جوليا، الحمد لله اصلك مجتش الجامعه وانا قلقت عليك
محمد، لا متقلقيش عليه أنا كويس خالو ادهم بس تعبان شويه وكنت في حاجه معكننه حياتي بقالها تلت ايام بس خلاص الحمد لله خلصت منها..
نور بصت له وعنيها كلها دموع وسابته ومشت
محمد، قفل السكه وراح شدها من أيدها ،
رايحه فين
نور، هخلصك من العكننه خالص😔😔
محمد، طب اركبي وياللا عشان نروح المستشفي
نور، مش هركب معاك😔😔
محمد، بتعيطي ليه مش قولتي اجمل ايام حياتي وانا مع بابي وكمان عايزه تطلقي واحنا ممرش غير تلت ايام علي جوازنا وحتي مخوفتيش علي سمعتك اللي هتبوظ عشان بباكي طب ماكل البنات بتتجوز حظي يقع ليه في واحده اهم حاجه عندها بباها وجوزها ولا حاجه بالنسبالها
نور، عارف بابي حصله كده ليه عشان قولتله أنا رايحه مع مامي لمحمد وفضلتك عنه وانا دي الوقت هضطر اسيبك عشان مخسرش بابي وعلي فكره انت لو مكاني هدوس علي قلبك عشان بباك ??
محمد، ماشي يانور كأن الجوازه محصلتش بس انا هفضل عايش علي ذكرى اول ليله قضيناها مع بعض بس انتي اضيقتي ليه أما جوليا كلمتني بدالك مش عايزاني خلاص انا حر بقي
نور، ماشي براحتك فعلا أنا غلطانه بس بلاش قدامي
محمد، لا ملكش فيه بقي مش عايزه تطلقي يعني لو اتجوزت أنا حر أنا ومراتي
نور، ماشي ياللا بقي عايزه اروح اشوف بابي
محمد، ماشي اركبي ياللا
،،،،،،،،،
عز وحور
عز، اركبي ياللا
حور، لا حسين هيوصلني
عز،. يووووه اركبي بقي بدل مانزل اركبك غصب عنك
حور، قولتلك حسين فاته جاي مش هركب معاك
حسين اجا بالعربيه قدام حور
حسين، ياللا يا رورو
حور، اهو اجا سلام
عز نزل من العربيه وراح شدها من أيدها
عز، اتفضلي اركبي معايا وياللا
حسين، في أي ياعز وازاي اصلا تمسكها كده
عز ركب حور في العربيه ومشا جرى بالعربيه
حور، هو انت اتجننت انت ازاي تعمل كده دي الوقت انت هتتسببلي في مشاكل كبيره
عز، انتي اللي عملتيها ماركبتيش من الاول ليه
حور، عشان كلمت خطيبي يجي ياخدني هو احنا رايحين فين دي مش طريق الكليه
عز، خاطفك
حور، انت اتجننت والله دي الوقت فات حسين قال لمامي ربنا يسامحك
عز، يقولها أنا مش راجع الا وانتي مراتي
حور، انت اتجننت صح والله العظيم لو اجيت جنبي ماهخليك سليم يالهوي مامي بترن
عز اخد التليفون وقفله
حور، انت قفلت التليفون ليه انت مبتردش عليه ليه عز والنبي رد أنا حور ياعز لو بتحبني تعالي نرجع
عز، بحبك بس مش هرجع وانا عملت كده عشان بحبك
حور، طب والله لهرمي نفسي من العربيه بتفتح الباب لقيته عز قافل كل الابواب
حور،. عز والنبي والنبي نرجع أنا اسفه اني مرضتش اركب معاك والله اسفه اضربني اشتمني موافقه بس رجعني والنبي بابي هيقلني فيها
عز، مش راجعين وياللا انزلي وصلنا
حور، دي ايه ده
عز، ده البيت اللي هتجوزك فيه
حور ضربته بالقلم انت اظاهر اتجننت رسمي
عز ضربها قلم طارت وقعت علي الارض
حور، ااه حطت أيدها علي وشها لقت دم نازل من مناخيرها
عز، لو ايدك اترفعت عليه تاني هقطعهالك وقعد يمسحلها الدم
حور، لا لاانت اتجننت بجد
عز،هو انتي لسه شوفتي جنان وراح شددها مدخلها البيت
حور، أنا بكرهك
عز، وانا كمان
حور، طب سيبني اروح والنبي بدالك بتكرهني
عز، تؤتؤ
حور، طب عايز ايه
عز، نتجوز انهارده
حور، هو سلق بيض
عز، اه
حور قامت وراحتله ووقفت قدامه وقامت حضناه
وحياتي عندك أنا عارفة انك بتحبني وانا والله بحبك ومش عايزه ابعد عن حضنك تعالي نرجع ونحاول مع بابي وانا هقف معاك عشان يوافق بس بلاش نحطهم قدام الأمر الواقع بابي معملش حاجه غلط عشان يستاهل مني كده
عز، تعرفي اني حاسس اني اتجننت بيكي أنا بجد مبقتش قادر ابعد عنك أنا بعشقك والله انتي عارفه لو خيروني أن أعيش مليون سنه اواعيش في حضنك سنه أنا موافق اعيش السنه وانا في حضنك
حور بعدت، طب ياللا والنبي نرجع ونحاول معاهم
عز، ماشي
حور بضحك والله بموت فيك
عز طب ياللا نمشي بدل مايبقي أمر واقع وخلاص
حور خرجت جرى وقفت قدام الباب عشان عز يفتح ويمشو
،،،،،،،،،
في المستشفي
محمد، حمدالله على السلامه يا خالو
ادهم، الله يسلمك ياحبيبي
جودي، احنا هنروح كمان ساعتين الدكتور قال كده
ادهم، أنا آسف ياجودي
جودي، محصلش حاجه
احمد وزين فهموا أنه بيتأسف عشان راح لنور ومحمد معرفوش أنه ضربها
محمد، طب أنا هروح الشاليه اجيب شنطتك يانور انتي وخالو
جودي، روحي معاه يانور هاتوا الشنط سوا
نور، لا أنا هقعد مع بابي
ادهم ،لا روحي مع جوزك ياللا يانور
نور، ماشي يابابي
محمد ،ياللا بينا
نور، اوك
في العربيه
نور راحت في النوم وراحت سانده دماغها علي محمد
محمد فضل يتأملها بحزن ،انتي هتفضلي تدوسي علي قلبك كتير يانور
اول ماوصلو محمد شالها وطلعها علي السرير وطلع لم الشنط وجهزهم ونزل قعد قدام البحر لحد مانام
بعد ساعتين
احمد رن علي محمد
نور صحت اي ده ده موبايل محمد ،الو ايوه يا خالو احنا جايين حالا
احمد، ادهم بقي كويس لو عايزه تفضلي انتي وجوزك خليكوا
نور، لا ياخالو أنا لازم اطمن علي بابي
احمد، طب ياللا اجهزوا سلام
نور، ماشي يا خالو سلام
نور نزلت تدور علي محمد لقيته قاعد علي الكرسي وفارد رجليه ونايم
نور وقفت سرحانه في جماله وهو نائم وافتكرت أنهم لازم يمشوا فندهت عليه محمد اوم
محمد ،انتي صحيتي هي الساعه كام
نور، الساعه تمانيه
محمد، طب ياللا بينا أنا حضرت الش
نور قطعته بقبله 👩‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👨 طويله
محمد ،هو الاتفاق اتغير واللا ايه😜😜
نور، اه 😊😊
محمد، طب ايه
نور،ايه
محمد، عايز اعرف ايه الاتفاق الجديد
نور، ?? خالو بيقول بابي بقي كويس ايه رايك نقعد هنا وخلاص
محمد، ماشي معنديش مانع اللي عايزاه
نور، طب احنا متغدناش تعالي نطلع نعمل اكل سوا بس تساعدني
محمد، طب وبباكي هتقدرى انك تسيبيه
نور، هطمن عليه في التليفون بس ياللا بقي أنا جعانه اوي
محمد، ياللا وبص في السما يارب يهديكي انتي وابوكي عشان جننتوني
نور??
،،،،،،،
كارما ،ابنك خطف البنت يانور??
نور، خطفها ازاي
كارما، كانت رايحه الجامعه مع حسين راح شدها من حسين وركبها العربيه غصبا عنها وجرى وحسين راح الجامعه ملقومش هناك وانا برن الموبايل بتعها اتقفل
نور، يامصبتي انتي بتتكلمي بجد
كارما، وانا ههزر أنا خايفه يعمل في البنت حاجه
نور، طب أنا هكلمه أشوفه فين اهو رن
نور، ايوه يازفت ايه اللي انت هببته ده
عز، هببت ايه
نور، حور فين
عز، العربيه عطلت في الطريق وبتتصلح وراجعين حالا
نور، بتتصلح في تلت ساعات
عز ،مش مصدقاني خدي حور كلميها
حور، ايوه ياعمتو
نور، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله
نور، خدي كلمي حور اهي ياكارما
كارما، انتوا فين
حور، العربيه عطلت واحنا رايحين الجامعه والراجل اجا صلحها وماشيين
كارما، طب قفلتي تليفونك ليه
حور، فصل شحن
كارما، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله
كارما ،طب اقفلي وتعليلي علي فيلت جدك
حور، ماشي يامامي سلام
عز، ده انا صدقتك ??
حور،ربنا يسامحك انت فكرك أن مامي صدقتني دي هيبقي يوم مايعلم به غير ربنا
عز، لا متخافييش مش هيحصل حاجه
،،،،،،،،
نور، ماهم كويسين أهم ياكارما
كارما، قلبي مش مطمن
نور، عز محترم مبيخطفش ولاد حد وثم أن دي بنت خاله هيخطفها ازاي
كارما، أما يجو يانور نبقي نشوف وسابتها وراحت فيلت بباها
،،،،،،
احمد محمد ونور هيقعدوا في الشاليه مش هيجوا معانا
جودي، ربنا يهنيهم ويبعد عنهم اي حاجه وحشه
زين، يارب ويهديك ياادهم يااخويا اومال لو عندك بنتين زىى كنت انتحرت??
ادهم، أنا مش قادر اتكلم لساني تقيل فين عربيتك ياجودي
احمد، طب اركب مع جودي وانا هاخد عربيتك نروح فيها أنا وزين عشان احمد اخد عربيتي
ادهم، ماشي خد المفتاح اهو وياللا بقي نمشي من هنا
،،،،،،،،،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى