روايات

رواية ابن عمي الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم أميرة محمود

رواية ابن عمي الجزء الثالث والأربعون

رواية ابن عمي البارت الثالث والأربعون

ابن عمي
ابن عمي

رواية ابن عمي الحلقة الثالثة والأربعون

عند حسام وجودي
جودي، بص بقي لو قربت مني ولمست شعرايه هولع في المكان
حسام، ياواد يا جامد ده انتي خطر
جودي ، حسام اسمع كلامي بدل ما أفرج عليك المنطقه أخرج نام بره
حسام، بس ده سريري ودي اوضتي أنام في اي حته تعجبني
جودي، خلاص انا اللي هنام بره عالكنبه
حسام، طب ليه كده خايفه مني اوي كده ليه
جودي، اسمع كلامي ياتنام هنا يابره
حسام ، أنا خارج ياجودي هنام بره
بعد نص ساعه جودي خرجت لبسه بيجامه لونها اصفر كناريه وبتمشي علي طرطيف صوابعها
حسام، في ايه
جودي،بسم الله الرحمن الرحيم خضتني انت مش نايم
حسام ،لا خارجه ليه
جودي، جعانه
حسام، طب الاكل في المطبخ تعالي ندخل ناكل سوا
جودي، ماشي
حسام، جودي ممكن اطلب منك طلب بكل هدوء
جودي، ايه
حسام، هنام معاكي في الاوضه أن شاله علي الارض بس عشان شكلي ميبقاش وحش قدام بابا لو صحي ولقاني نايم بره
جودي، خلاص ماشي بس احلف ماهتيجي جنبي
حسام، مش أنا اللي اخد حاجه منك غصبا عنك
جودي، خلاص ماشي
،،،،،،،،،،،
محمد نايم علي سريره بيتقلب مش عارف ينام مسك الموبايل وبعت رساله لنور
معقول نستيني بسرعه كده وحبيتي غيري
نور قرأتها ومردتش عليه عشان هي وعده بباها
محمد، براحتك يابنت خالي براحتك ربنا يهنيكي مع عز لازم ابعد عنك خالص
،،،،،،،،
بعد مرور عامين
جودي، مبروك يامحمد نجحنا بتقدير وانت طلعت الاول عالدفعه وانا جيد جدا
محمد، بجد
جودي، اه حسام لسه قيلي حالا انت ممكن تتعين معيد بدال الاول
محمد، تمام القلب أما افرح ماما
نور، خير يامحمد تفرحني بايه
محمد، طلعت الاول علي الدفعه وكده ممكن ابقي معيد في الجامعه
نور،مبروك ياحبيبي طب وجودي متعرفش عملت ايه
محمد، جيد جداً
نور، طب والله الحمد لله انها عرفت تنجح وبنتها الزنانه علي أيدها
،،،،،،،،،
الدراسه بدأت
نور، سلام يابابي أنا اتاخرت اوي عالمحاضره وانهارده هنتعرف علي دكتور جديد يارب ميكنش رخم
ادهم، طب سلام ياقلب بابا
نور دخلت وقفه قدام الباب مصدومه
محمد، نعم
نور، ممكن ادخل
محمد، انهارده اول يوم ليه تدريس فلازم تعرفوا كلكوا طبعي من البدايه أما ادخل محدش يفكر يدخل بعدي
نور، بس اصل
محمد، لا بس ولا اصل اتفضلي أخرجي
طالب قاعد، ماتسيب القمر تدخل يادكتور
محمد، مش عايز اسمع نفس
نور خرجت محروجه من الموقف محمد حرجها قدام زمايلها
محمد خلص محاضرته وهو خارج لقي الولد اللي كان بيعاكسها جوه خرج وبيكلمها
الطالب، انسه ياانسه
نور، نعم
ااطالب، أنا نقلت المحاضره بتاعه الدكتور كلها خدي انقليها عندك
نور، متشكره ليك جدا
محمد بصلها بطرف عينه ومشا
،،،،،،
نور احمد
نور،احمد أنا خلصت كشوفات أنا هنزل عشان اجيب هديه لي لي لي عشان عيد ميلادها انهارده متنساش
احمد، طب هاتي حاجه اقدمهلها معاكي
نور ماشي ياحبيبي سلام أنا نازله بقي
احمد، ماشي ياحبيبتي خلي بالك علي نفسك سلام
،،،،،،،،،
جودي، نور مالك
نور، مفيش مخنوقه شويه
جودي، ليه
نور، اصل كان في دكتور انهارده ابن لذينه طردني عشان اتاخرت
جودي، متزعليش نفسك ياحبيبتي وقومي اجهزي بسرعه عشان نروح عيد ميلاد لي لي
نور، ماشي هخلص نقل اللي في أيدي وهقوم البس حالا
جودي،ماشي ياحبيبتي
،،،،،،،
عز، اي اخبار القمر
حور، تمام والله بس المحاضره انهارده كانت طويله وتعبت
عز،ده أنا كنت هموت تعبت مين
حور، الحمد لله انك معايا
عز، اجمل حاجه أن إحنا مع بعض ربنا يخليكي ليا هتقومي نروح العيد ميلاد ياللا
حور، بابي هيجي ونمش عالطول
عز، هو خالي لسه مجاش اتاخر ليه كده
حور، اهو بيخبط سلام بقي دي الوقت
عز، سلام ياحبي
كل ده ومحمد واقف وراه وسامع المكالمه ومفكره بيكلم نور
،،،،،،،،،،،
العيد ميلاد
الكل حضر يحتفل بأول عيد ميلاد لي لي لي بنت جودي
عز واقف في البلكونه بيتكلم مع حور، تعرفي وحشتيني جدا والله
حور، ياسلام ده احنا كنا مع بعض انهارده في الجامعه وقعدين جنب بعض
عز، اصلا بتوحشيني كل دقيقه وانتي بعيده عني
محمد كان واقف جنب البلكونه وسمع الكلام ودخل لعز
محمد، حور معلش ممكن تسيبنا لوحدنا
حور باحراج،. ماشي عن اذنكم
محمد مسك عز من التيشيرت
هو انت اي ياأخي ماشي ترسم كل شويه علي واحده من ولاد اخلانك
عز، مين قالك كده
محمد، سمعت كلامك انت وحور اكذب بقي
عز، مانا وحور فعلا بنحب بعض
محمد،. طب وبالنسبه لنور كنت بتضحك عليها
عز، بص بقي علي فكره انا مفيش حاجه بيني وبين نور وعلي فكره دي تمثيليه هي كانت عملاها عشان كانت متغاظه انك كنت بترقص مع جوليا يوم فرح جودي وحلفتني ماقولك
محمد بصدمه، انت بتكلم ازاي انت جاي بعد سنتين أنا وهي حتي معدناش بنسلم علي بعض تقولي الكلام ده
عز، هي كانت محلفاني
محمد، أنا مصعبتش عليك ياأخي انت ايه ده انا اخوك
عز، خلاص يا محمد اللي انكسر يتصلح
محمد، تصدق انا فعلا مغفل وخرج وقف وسط العيد ميلاد
نور،. اخدت بالها أن في حاجه بين محمد وعز
عز بعت رساله لنور ،محمد عرف كل حاجه
نور قرأتها وبصت لمحمد لقيته بيبصلها فهم أن الرساله من عز ليها
نور، مامي انا عايزه اروح لازم ارجع الكشكول بكره ولسه مخلصتوش
جودي، استني يابنتي
نور، في ايه ياجودي
جودي، اصل كان عندها دكتور رخم انهارده مرضاش يدخلها عشان متأخره
حسام، عارفه هو رخم بعقل🤣🤣🤣
جودي، طب حاول تتكلم معاه قوله حرام كده مينفعش كل واحد وليه ظروفه
حسام، هو سمعك خلاص
نور، خلاص يادكتور حسام عن اذنك ياماما وسابتهم وراحت تفتح الاسانسيرلقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى