روايات

رواية ابن الأكابر الفصل الثامن 8 بقلم أوشا مصطفى

رواية ابن الأكابر الفصل الثامن 8 بقلم أوشا مصطفى

رواية ابن الأكابر الجزء الثامن

رواية ابن الأكابر البارت الثامن

رواية ابن الأكابر
رواية ابن الأكابر

رواية ابن الأكابر الحلقة الثامنة

قمر بغضب:وه ياواكله ناسك بعدي ياحرمه عن جوزي
نوح ضحك وقال:دي تبقا غرام بنت خالتي ياقمر عادي يعني
قمر:بنت خالتك؟ وبصتلها ايه المبرر ف انها تحضنك مش فاهمه
غرام بضحك:م احنا اخوات ف الرضاعه
قمر:ولو ولو ترضيها عليكي
غرام بصت لجوزها معتز وقالت ينهار ابيض كان فاتني جيباها من شعرها
قمر:شوفتي بقا احمدي ربنا انا كان فاتني قات..لكي هنا.
وادخل فيكي الأحداث عادي ..
نوح ضحك علي وش قمر المحمر من الغضب وغيرتها دي
حنان:يابت ياقمر اكتمي شويه عيب دول ضيوف
قمر :خدت غرام ب الحضن وطبطت علي ضهرها جامد
طيب يا ضيوف انا هطلع ورايا حاجه اعملها
قمر بجد مكنتش قادره تتحكم ف عصبيتها
معتز:شكلها بتحبك يانوح
نوح:ياعم بقولك جوزها…
الكل ضحكوا
وقمر فضلت رايحه جايه بتاكل ف نفسها
طلع نوح ولقي وشها ميبشرش ب الخير
قمر:خد بعضك وامشي يانوح
نوح بصلها وفضل يضحك
قمر سرحت ف ضحكته وبعدين فاقت علي صوابع نوح الي بتتحرك قصادها
نوح:ياقمر سرحانه في اي
قمر بفرحه مسكت ايد نوح وحطتها علي بطنها…
قمر:مش مصدقه نفسي ولا مصدقه انك بقيت جوزي ولا حتي مصدقه ان في حته منك جوايا هنا يانوح
نوح :قمر انتي غريبه اوي شخصيتك قويه اوي وف
نفس الوقت بتبقي ضعيفه بتحبي الجد والهزار كوكتيل
من الفرح والاكتئاب انتي كل حاجه وعكسها
قمر:اخجلتم تواضعاً يانوح
نوح ضحك وقالها تعالي اقولك كلمه سر…..
عدا شهور وقمر بطنها ابتدت تظهر …..
غير الامتحانات….والضغط كان عليها كبير..
حنان:في ايه ياندابه كل محد يكلمك كلمتين تعيط
نوح :طب فيه اي ياقمر
قمر :بتقولي قمر ؟ انا قمر
وفضلت تعيط
ساجده:يابنتي هرمونات الحمل عندك جايه بعبط ليه
قمر فصلت عياط وفتحت ضحك
الجد:عليا النعمه البت دي ملبوسه
قمر:اي يجدعان بتعيطوا ليه الدنيا مش مستهله خالص
وبصت لقاسم حماها
قاسم:في اي يابنت المجانين
قمر:والله انا عارفه انك راجل سكره ومش هترفضلي طلب
قاسم:ااااه انسي
قمر:يعني اي هعيش طول عمري نفسي في فسيخ؟
قاسم:ياعم شوف مراتك دي
نوح كان قاعد مش فاهم حاجة
قمر قامت واخدت شنطتها
انا ماشيه من هنا والنمله مش هتعرفلي طريق
حنان:وهتروحي فين ياختي
قمر:الاوضه الي جنبينا دي ياحبيبه قلبي..
نوح لاء يجماعه دي مراتي وسبوني انا هتصرف يله بره
الجد:انت بتطردنا ولا اي
قاسم:حاجه زي كدا…
جه الليل
بليل كان نايم نوح وقمر
قمر:نوح هو مينفعش أولد ف الشهر الرابع …
نوح:نامي ياقمر
قمر:نوح انا امتحاناتي قربت ازاي هقدر اخلي بالي من بطني وانا والثانويه
نوح:دلعيها ياقمر
قمر:ولي مدلعنيش انا
نوح؛م انتي بتدلعي بطنك الي هي معدتك جزء مجزء منك يا حببتي
قمر:بس فيها جزء مجزء مننا وحاسه بغيره مش عارفه لي نوح هتحب بطني اكتر مني؟
نوح:يانهار ابيض علي الليله مش هتخلص انا عارف
قمر:جاوب يانوح مش عايزه اي هروب…
نوح:بحبك اكتر من بطنك
قمر:طب وليه متحبش بطني هو مش ابننا ؟
نوح عايزه اعيط واضحك وجعانه بس مليش نفس نوح
نوح نوح نوح نوح رد عليا بقول
نوح جاب آخره وشخط فيها..
قمر؛بقولك يبني مبخافش متشخطش تاني بقا علشان بتضايق
نوح:الحمل أثر علي دماغك ولا ردات فعلك
قمر؛مش عارفه بس نفسي ف بطيخ
نوح:ياحببتي احنا ف شتا
قمر؛ياعم قوم هات بطيخ وهديلك متخافيش انا مش
معفنه زايك
نوح:لو عايزه بكره يعدي عليكي نامي
قمر غطت وشها وقعدت تعيط
نوح صبرني يارب الليله دي مش هتخلص انا عارف…
حاضر ياقمر هروح اجبلك بطيخ
قمر:يعم يع هاتلي مانجا
نوح:هي طالبه معاكي صيف ليه
قمر؛اومال عاوزني اكل اي يعني بطل عفانه وقوم
نوح قام وفضلت قمر مسهراه معاها لحد الساعه ٧ الصبح…….
وعدت شهور الحمل الي مبتخلصش من جنان قمر ومقالبها والامتحانات
قمر:نوح الحقني انا بولددددد ااااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن الأكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى